Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich jestem nowym użytkownikiem na forum, posiadam od niedawna BMW E46 330i 2002 rok, auto kupiłem w niemczech 3 miesiące temu i do tej pory było wszystko OK. Założyłem instalację gazową (koszt 3500 PLN) zrobiłem na niej 12 000 km i wszystko OK. Od kilku tygodni mam taki problem: na mocno rozgrzanym silniku trasa + miasto gdy dojeżdżam do świateł lub skrzyżowania (automat) i zatrzymuje się obroty spadną mi do około 500 - 550 i wtedy zapala się czerwona kontrolka od ciśnienia oleju, delikatnie się podniosą i kontrolka gaśnie. Dodam, że wymieniłem czujnik ćiśnienia oleju gdyż przepuszczał olej, pierwsze na 2 zamienniki i zaczęło właśnie się świecić to ciśnienie wtedy kupiłem oryginał w BMW i niestety jest to samo, zakręciłem stary i dalej to samo. Ciśnienie oleju mierzone u kilku mechaników i jest ponoć bardzo dobre. Już nie mam pomysłu co jest grane. Zmianiłem olej (Motul 5W40) tydzień temu i nie pomogło. Autem zrobiłem od października około 12 tyś km i dolałem może niecałą litrówkę oleju dodam że jest intensywnie użytkowane -taka praca. Jeżeli ktoś ma pomysły to Proszę o pomoc. Jeżeli ktoś chce zerknąć to mam nagrany dzisiaj filmik licznika i świecącej tej nieszaczęsnej kontrolki, która mi nie daje spać po nocach. Film mogę wysłać mailem.

Dzięki za ewentualną pomoc i Pozdrawiam,

Opublikowano

Uważam że masz za niskie wolne obroty ale moge się mylić ,550 to troche malo poszukaj gdzieś ile powinna mieć 3 litrówka

Chyba powinno być nie mniej niż 750 obr\min

Opublikowano

Ciśnienie oleju mierzyłeś wtedy gdy kontrolka się żarzyła czy nie?

Jakie wtedy było ciśnienie? Musisz to wiedzieć i poszukać ile powinien mieć silnik M54 na wolnych obrotach. BO może nie każdy mechanik wie. Możesz mieć zwarcie na czujniku i wtedy takie coś się dzieje.

 

Silnik nie klepie na wolnych jak kontrolka się świeci?

Opublikowano
Podczas świecenia silnik pracuje idealnie, Obroty spadają do 500, 550 jak się zatrzymuję na chwilkę i wtedy się zaświeci, natomiast jak naprawdę jest mocno rozgrzana maszyna to wdedy potrafi zaświecić się na chwilę przy ok 600 obrotach,trochę podskoczą dosłownie troszeczkę i gaśnie. Myślę, że zaczęło to się świecić jak zmieniłem ten czujnik ale nie jestem pewnien. Czujnik zmieniłem jak zauważyłem, że po silniku spływa olej i mój kolega-mechanik zdjął wtyczkę z czujnika ciśnienia a w niej znajdował się olej i dlatego zawnioskował, że jest uszkodzony kupiłem 1 zamiennik zaczęło świecić ciśnienie wtedy kupiłem drugi zamiennik to samo wkurzyłem się pojechałem do Reszowa do BMW kupiłem oryginał i dalej od nowa polska ludowa. Powiem wam, że mam już dość ręce opadają. Trzech mechaników sprawdzało ciśnienie i mówią, że nie ma się doczego przyczepić. Nie wiem może mam jechać do serwisu bmw- powiem szczerze, że wolałbym zapłacić pewną sumę i mieć autko sprawne i połowę głowy siwych włosów mniej. Jest to moje pierwsze BMW i pierwszy benzyniak zawsze miałem diesle. Ale zakochałem się w moim E46 i jego brzmieniu silnika i kulturze jazdy.
Opublikowano

To napisz czy robiłeś pomiar wtedy gdy kontrolka się świeciła. Możliwe, że przewód od czuknika łapie masę i się świeci. Musisz szukać uszkodzenia.

O ile ciśnienie jest ok

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podłącz auto pod kompa. Jak się kontrolka świeci to napisze może od czego. Tylko INPA.
Opublikowano

Tak robiłem i mechanior twierdzi, że było OK ale może jutro podjede do innego i sprawdzę jeszcze raz, ale ciężko jest to uchwycić bo muszę autem ruszać do przodu wrzucając D i na odwrót wrzycając R wtedy przy redukcji i delikatnym ruszaniu spadają obroty i się zapala.

Nie wiem jak wrzucić filmik na to forum bo dzisiaj nagrałem to zobaczylibyście jak to wygląda.

Opublikowano
Sprawdź to co pisałem. Nie patrzyłem jakie jest ciśnienie na wolnych obrotach, ale pewnie musi znacznie spaść żeby kontrolka się zapaliła więc raczej masz uszkodzony przewód od czujnika.
Opublikowano
Sprawdzę jutro ten przewód może faktycznie, a nie wiesz czy wymiana tego przewodu jest skomplikowana czy można się z tym w miarę szybko uporać. Martwi mnie tylko czego swieci na gorącym silniku.
Opublikowano

jak ciśnienie jest wyższe od tego jakie powinno być na wolnych obrotach to nie masz się co martwić gorzej by było gdyby mechanicy nie wiedzieli jakie jest ciśnienie i mówli " na oko" ze jest ok.

 

Często tak jest, że na rozgrzanym kontrolka się żarzy przy uszkodzonym przewodzie. Wtedy może metal się rozszerza i łapie masę. Nie mam pojęcia.

Opublikowano (edytowane)

Koledzy wklejam link do filmu nagranego dzisiaj zobaczcie jak to wygląda:

 

http://www.youtube.com/watch?v=kilOeUbn3Tw&feature=youtu.be

 

 

Zobaczcie, że obroty spadają włączając D lub R chwilowo wtedy się zapala- Ale jak jest naprawdę bardzo mocno rozgrzane jak tylko wcisnę D i stoję to się śiweci cały czas przy ok 600 obr.

Edytowane przez Wojti1983
Opublikowano

Dzieje się to wtedy gdy masz zbyt niskie obroty. Musisz zająć się tymi obrotami.

Jak klękną obroty to tak samo jest niższe ładowanie i wydajność pompy. ja tak uważam. Niech nie wypowiedzą inni.

Powinieneś mieć obroty powyżej tej kreski. A jak opada na nią to jest chwilowe pojawienie się kontrolki ciśnienia

Opublikowano
Daniel powiem Ci, że jak dużo polatam po mieście i jest naprawdę silnik rozgrzany to potrafi się już zapalać przy 600 jak włączę P to wtedy minimalnie obroty podskoczą i gaśnie natomiast jak wrzucę D i stoję to potrafi już mrugać i świecić się. Patrzyłem na różne filmiki z Youtube na takie modele jak goście rozpędzają itp i maja takie same obroty jak ja. Spróbuje jutro pozaglądać na ten przewód od czujnika ciśnienia i zadzwonie do BMW do Świlczy czy ewentualnie mają na miejscu a jak nie to zamówie myślę, że nie będzie drogi zresztą ile by to nie kosztowało to muszę to zrobić bo mnie .... trafi niedługo.
Opublikowano
Auto kupiłem w Niemczech we wrześniu 2013 roku w serwisie BMW - pierwszy właściciel zostawił w rozliczeniu- całe w oryginale nigdzie nie malowane. M-Pakiet. Nie kupowałbym ale stan naprawdę igła środek i z zwenątrz. Sam trochę handluję autami i taki stan naprawdę rzadko się trafia dlatego się połakomiłem i zostawiłem dla siebie. Kupców miałem co nie miara i widać pożałowali, że nie sprzedałem.
  • 7 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.