Skocz do zawartości

e46 zasada dziania ASC+T , ASC i ASC+ DSC


siamer

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przycisk na napis DSC lub ASC i to w zasadzie powinno wyjaśniać.

 

Przy DSC w poślizgu słychać pracę hamulców ze wzbudzonym ABS. System koryguje tor jazdy auta hamulcami również przednich kół...to słychać i czuć.

 

Przy ASC przymyka przepustnicę żeby ograniczyć poślizg kół tylnych przy ruszaniu. Najdebilniejszy system z jakim miałem do czynienia. Można sobie zrobić krzywdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego debilny? Bo są sytuacje kiedy dynamiczne ruszenie jest konieczne, a na drodze pojawia się syf, ktorego nie widziałeś. Dobry kierowca ujmie gazy w ułamku sekundy...system ASC zablokuje Cię na dłuższą chwilę.

 

DSC+ABD to już inna bajka...on pomaga szukać przyczepności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przytrzymaj przycisk 10 sekund od kontroli trakcji. Jak oprócz żółtej kontrolki trakcji zapala się kontrolka z wykrzyknikiem to masz dsc jeśli jest tylko jedna kontrolka to masz asc.

 

A to dziwne bo z kontrolkami mam tak jak piszesz czyli po kilku sek swieca sie dwie a na przycisku mam napisane ASC...(mam e46 po lifcie ale za to jeden z pierwszych 10.2001)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jaki jest problem - przecież jeśli na przycisku jest napisane ASC to jest ASC...jeśli DSC to w aucie jest system DSC

nie masz racji. Znajomy kupił kilka lat temu e46, która miała podgrzewane fotele, a jak się okazało później to był tylko panel z przyciskami a ogrzewania nie było. Przycisk mógł być zmieniony (w tym przypadku na gorszy) ze względu na niższą cene albo łatwiejszy dostęp po awarii poprzednika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład poniżej, jak widać systemy bezpieczeństwa są zawarte w wypisie:

 

Dane pojazdu

 

Art. Wartość

Numer podwozia WBAGK210X0DH40604

Kod typu GK21

Typ 750IL (EUR)

Typoszereg E E38 (2)

Seria 7

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M73

Pojemność skokowa 5.40

Moc 240

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor SONDERLACKIERUNG (490)

Tapicerka SONDERPOLSTERUNG (Z1XX)

Data prod. 1997-10-22

 

Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S261A SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.

S354A GREEN STRIPE WINDSCREEN Szyba przednia ziel. z klinem ziel.

S403A GLAS ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S430A INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

P462A COMFORT SEATS WITH FOLDING TABLES Fotel komfort ze stolikiem

S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S496A SEAT HEATING FOR REAR SEATS Podgrzewanie fotela tylne

S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe

S533A AIR CONDITIONING FOR REAR Klimatyzacja siedzenia tylnego

S609A NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S622A SEC.HANDSET IN RR COMPARTMENT F PHONE Słuch. podw. w siedz. tyln. telef. BMW

S629A CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT Tel. sam. sieci D z czytn. kart z przod.

S670A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional RDS

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP

S761A INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING Ind. oszklenie przeciwsłon.

S775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE Podsufitka antracyt

S780A M LT/ALY WHEELS PARALLEL SP.MIXEDTYRE Obr. BMW, st. le. M spr. rów.

L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria

S841A OPTION CODE PACKAGE PSEUDO-CODE-NO. Pozorny numer klucza pakietu OW

S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa

S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki

S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.

S940A SPECIAL REQUEST EQUIPMENT Wyposażenie na życzenie Klienta

S944A RETROFITTING BY ZS Późn. zmiana na indywid.

 

Wyposażenie seryjne

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S202A STEPTRONIC Steptronic

S214A AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T)

S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic

S220A SELF-LEVELING SUSPENSION Zawieszenie samopoziomujące

S223A ELECTRONIC DAMPER CONTROL (EDC) EDC

S245A STEERING COLUMN ADJUSTMENT ELEC Kolumna kierownicza regul. elektrycznie

S260A SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera

S262A HEAD AIRBAG Czołowa poduszka pow. ITS

S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa

S352A DOUBLE GLAZING Pod. oszklenie izolacyjne

S416A SUNBLINDS Roleta przeciwsłoneczna tylna /boczna

S438A WOOD TRIM Wersja z drewna szlachetnego

S456A COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE Fotel komfort z pamięcią

S460A COMFORT SEATS RR ELECTRIC. ADJUSTABLE Regulacja fotela tylna elektryczna

S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S500A HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne

S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna

S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów

S555A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem

S806A 3RD STOP LIGHT Trzecie światło stop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytam dlatego ze tutaj po wpisaniu VIN wyglada na to ze mam DSC http://www.realoem.com

przycis z przodu mam ASC. ale jak przytrzymam dluzej to wlancza sie druga kontrolka wiec niby jest jednak DSC... a tak zeby byc pewnym na 100% to jak sprawdzic ? moglby mi ktos powiedziec ? czy poprostu szukac gdzies napisaku po prawej stronie pod maska hehe ?

dzieki za sugestie i czekam dalej na propozycje :)

pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przytrzymaj przycisk 10 sekund od kontroli trakcji. Jak oprócz żółtej kontrolki trakcji zapala się kontrolka z wykrzyknikiem to masz dsc jeśli jest tylko jedna kontrolka to masz asc.

 

bullshit :mrgreen:

 

 

Późniejsza podmiana to już inna sprawa, ale Vin zawsze prawdę powie.

Po Vinie nie dojdziesz jaki system tam siedzi

bullshit :mrgreen:

 

Najprościej sprawdzić empirycznie jak system reaguje, można też po VINie albo można sprawdzić kompem jaki moduł siedzi.

 

Nie wiem czy u mnie czasem na naklejce na pompie nie ma napisu "DSC" ale nie jestem pewien.

Edytowane przez scarab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.