Skocz do zawartości

Wibracje przedniej osi miedzy 80 a 90 km/h.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

 

od poczatku posiadania mojego e38 (740ia) mam problem wibracji przedniej osi - a tym samym - kierownicy.

 

Nie sa to definitywnie niewywazone kola - ani tarcze.

 

Na niemieckim forum wyczytalem ze jest to wina - wyrobionych tuleji wachaczy.

 

Czy mial ktos ten sam problem ? W jaki sposob go wyeliminowaliscie ? Podobno jest to z czasem choroba wszystkich e38.

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

Opublikowano
Jeżeli definitywnie wyeliminowałeś koła i tarcze, więc przyjrzyj się zawieszeniu, czy ma luzy. Tuleje wachacza można obejrzeć wzrokowo, czy guma w tych tulejach jest popękana.
Opublikowano
(..)

Czy mial ktos ten sam problem ? W jaki sposob go wyeliminowaliscie ? Podobno jest to z czasem choroba wszystkich e38.

 

Mialem ten sam problem miedzy 70-90km/h w E36. Wymieniłem Tuleje wachacza i bylo ok :)

 

Pozdrawiam

[bMW... i wszystko jasne]
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

ja tez mam te wibracje. robilem zawieszenie i wywazalem kola,

ale wibracje nie ustapily. ale nie wiem, czy mialem wymieniane tuleje wahacza.

a jak stwierdzic czy sa one uszkodzone? sa inne objawy?

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano
sprawdz czy środek felgi ciasno nachodzi na "kołnierz" piasty,

jeśli ma minimalny luz to zainwestuj w pierścienie centrujące,miałem podobny problem.(często się tak zdarza przy innych niż orginał felgach)

 

mam te plastykowe pierscienie zalozone.

bez nich bylo luzno, a z nimi ledwo kola wepchalem na piasty.

 

tarcze hamulcowe mialem wymieniane 40 tys. km temu.

chociaz te wibracje mam od samego poczatku - od zakupu.

kontrole zawieszenia przechodzi mi bez problemow.

zadnych luzow tam nie stwierdzono.

 

kola wywazalem, przekladalem. to samo jest na zimowkach i letnich.

zawsze wibracje w zakresie 80-90 km/h, nawet na gladkim jak stol asfalcie.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano

jednym z najważniejszych elementów, oprócz końcówek, odpowiadających za zachowanie auta na drodze a najcześciej pomijanym jest drążek środkowy układu kierowniczego.

 

uszkodzone tuleje objawiają się stukami zawieszenia przy najezdzie na nierówności, również zużyte końcówki i łączniki wydają stuki,

 

natomiast skończony drążek środkowy najcześciej objawia się pływaniem auta w koleinach, wibracjami kierownicy w jakimś zakresie predkości bądź przy hamowaniu.

 

Żadna stacja diagnostyczna! nigdy nie wskazała drążka środkowego jako uszkodzonego elementu w przypadku o którym wspominasz, a to był winowajca 90% tego typu zachowań co opisujesz.

 

Być może powód jest taki ze ten drążek w bmw to solidna i dobrze zgrana z resztą konstrukcja i nie jest łatwo wypatrzeć na nim jakies luzy, standardowe sarpaki niewiele dają, to sprawdzian w zasadzie dla sworzni, tulei i końcówek.

 

zasada tego drążka jest prosta jak cep, ale zbierając w logiczna cąłość schemat pracy zawieszenia mozna na to wpaść samemu...

jezeli końcówki są ok, bo wymieniane, opony wyważone, tarcze proste, wachacze nie stukają, (łączniki stab. nie mają wpływu na prowadzenia auta, czy wibracje, odpowiadają tylko za stabilizacje i trzymanie nadwozia przy przechyłach) to zostaje tylko drążek środkowy.

 

składa sie z dwóch sworzni ... jeżeli na jednym z nich jest luz to jedno koło

nie jest sztywno trzymane w stosunku do drugiego przez przekładnie kierowniczą, tym samym moze sobie wpadac w wibracje prawo - lewo, co automatycznie powoduje przeniesienie tych wibracji na drugie koło i na bude. wibracje są małe, amplituda to moze 0.5-1mm w obie strony, ale przy właśnie predkości 80-90 km/h starczy aby doszło do rezonansu.

 

bardziej odczuwalne wibracje i pływanie występują przy 2 luznych sworzniach.

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano
moze masz zabkowane opony na krawdziach?

 

co masz na mysli? ze widac po oponie, ze cos jest nie tak z zawiecha?

nie przygladalem sie, ale wydaje mi sie, ze opony wygladaja normalnie.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano

musze sie wybrac do jakiegos szpeca, ktory mi to zweryfikuje.

sam nie mam bladego pojecia jak sprawdzic luz na tym drazku...

 

mam przejechane juz prawie 190 tys, wiec chyba moze to byc

wlasnie ten drazek.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano

niestety tak naprawdę ciężko jest wyłapac luzy na tym drążku, poza ewidentnie padnietymi okazami

 

jeżeli chcesz miec pewnośc to najlepiej wykręcic go z samochodu i poszarpac sworzniami (na boki i góra-dół),

jeżeli bedziesz czuł luz na któryms z nich to drążek do wymiany

ten drążek to element który nie ma prawa wykazywać żadnego , nawet najmniejszego luzu tak jak końcówki zresztą, z tym ze końcówka zaczyna dokuczać i stukać kiedy jest już naprawde wyświechtana

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

jeszcze raz wroce do tego watku.

odkrylem, ze wibracje sa najsilniejsze gdy jezdze autem po postoju.

np. po nocy albo po kilku dniach. sa to wibracje przy predkosciach w zakresie 70-90 km/h.

wlasciwie wibracjami trudno to nazwac - raczej kierownica minimalnie sie kreci to w lewo to w prawo (taki mikro-slalom).

samochod przy tym lekko sie trzesie.

jak juz przejade kilka kilometrow wibracje na kierownicy ustaja,

az sa prawie niezauwazalne.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witaj

 

Mam to samo w e38 - bardzo delikatnie ale w przedziale 80-90 km/h

Po przejechaniu kilku kilometrów stan ten ustaje .

Ciężko to u mnie nazwać wibracjami - raczej lekkim biciem na kierownicy - to nawet nie są drgania ale bujanie koła kierownicy ( ok. 0,5 cm )

 

Dajcie znać jeśli macie pomysł co z Tym

 

 

MarioBigRed

Opublikowano

Te drgania, które pojawiają się po dłuższych postojach (np. po nocy) pochodzą od opon, które gdy stoją dłuższy czas pod obciązeniem odkształcaja się. Po paru kilometrach, gdy opona się ułoży, drgania maleją lub całkiem znikają.

A w ogóle to moje zdanie jest takie, że wszelkiego rodzaju drgania pochodzą od cześci wirujących (opony, felgi, tarcze, piasty) a wszelkiego rodzaju luzy w zawieszeniu tylko te drgania potęgują.

W ogóle to niektóre koła na wyważarce chodza idealnie a pod obciażeniem na aucie pojawiają się drgania. Najczęściej powodem sa opony.

Opublikowano
Jeszcze trzeba dodać, że w bmw są bardzo precyzyjne układy kierownicze, min. z powodu tylnego napędu i braku półosiek z przodu (pomijając X) i niestety poprzez tą precyzję odczuwalne są wszystkie bicia i niewyważenia.
Opublikowano

Założyłem zimówki, żeby potestować z tymi drganiami. Zarówno na letnich jak i zimowych kółeczkach mam dokładnie takie drgania jak opisane powyżej. Koła sprawdzone - idealnie proste.

Drażek kierowniczy - środkowy i końcówki nowiutkie, amorki nowe. mam jakiestam dystanse, ale nie wiem, czy one moga mieć wpływ.

tak się zastanawiam co to może być...

Opublikowano

dystanse mogą mieć na to wpływ. U mnie tak było. Jak miałem felgi do których były potrzebne dystanse to było czuc drgania, jak załozyłem oryginalne felgi bez dystansów to było ok (na tych samych oponach)

Dystanse przerabiałem na 2 samochodach i juz nigdy wiecej.

Opublikowano

ja bym postawił na tuleje wachaczy. z tym drganiem kierownicy to lipa fest

taka fura a kierownica lata jak w starze te tuleje są źle zaprojektowane fabrycznie bo sa ażurowe jak serwetka powinne być pełne idrgań by nie było np; do E 36 zakładam z Mki i nic nie lata bo są pełne No i oczywiście nasze kulawe drogi to druga sprawa jak jerzdze na zachodzie to nic ie czuje wjade do polski trzepie kołysze trzeszczy chyba niemcy nie przewidzieli BMW na polske

BMW sie nie psuje
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

 

Miałem ten sam problem. Wymieniłem tuleje wahaczy na nowe firmy Febi i trochę się poprawiło, ale jeszcze czasami kierownica latała. Sprawdzałem zawieszenie na szarpakach - zero luzów, tylko te tuleje bardzo mocno się odkształcały. Nie dało mi to spokoju i wymieniłem na oryginalne BMW. Jak ręką odjął. ZERO drgań na kierownicy.

Opublikowano

Postawiłbym na przekładnię kierowniczą. Jeśli luz na przekładni jest mały to kasuje się on po rozgrzaniu auta, dlatego u niektórych po przejechaniu kilku kilometrów drgania zanikają. Jeśli jest dosyć spory to drgania są wyczuwalne cały czas.

Zróbcie test na wyłączonym silniku. Poruszajcie kierownicą w prawo i w lewo i sprawdźcie luz na przekładni. Jeśli jest luz na przekładni usłyszycie pukanie. Zakładam, że końcówki drążków i drążek środkowy macie sprawny i nie mają luzów. Ewentualnie przy ruchach kierownicy druga osoba może wejść do kanału i przyłożyć rękę do przekładni. Jeśli będzie luz wyraźnie to czuć.

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.