Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
termostat głowy jest po prostu przykręcany do pompy wody ?

 

tak, do pompy wody

 

Czy rozchodzi się to o ten pierścień uszczelniający z numerkiem 3 ?

na bmwfans jest to nr 3, lecz ten schemat jest ciut inny - na Twoim miejscu podjechałbym na podnośnik, ściągasz osłonę silnika i masz dostęp do intercoolera aby sprawdzić o-ring (najwięcej czasu schodzi z odkręceniem osłony)

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

To najpierw zajmę się termostatami :) A w domku mam kanał to wezmę i później wejdę pod nią i zobaczę :)

 

Byłem przy niej oglądałem dokładnie i powiedz mi, żeby odkręcac ten termostat to trzeba ściągac ten metal zaraz pod pompa Vacccum, ponieważ nie dostaniesz się do śrubki ? Mam na myśli całe to do czego przykręcony jest ten od EGR.

 

A co do intercoolera to zamówiłem ten pierścień, ponieważ w serwisie mówili, że to najczęściej to, ale tak przyglądałem się tej turbinie gdy ściągnąłem ten dolot do Turbiny i jeśli w niej jest troszeczkę oleju, to powoli się kończy ? :/

 

Bo Tatko to samo mówił, jak w ciężarówce zaczynają się pocic węże od intercoolera i w turbince pokazuje się olej, to za chwile Turbinę szklak trafi ? :/

 

Przedzwoniłem do innego serwisu i mówi, że olejek w Turbince może byc spowodowany najprawdopodobniej przytkanym filterkiem odmy :P Bo faktycznie nie wymieniałem tego, lecz już oring zamówiłem więc wezmę go założę a odmę wymienię przy kolejnej wymianie oleju czyli za jakieś 5tyś km.

Opublikowano
żeby odkręcac ten termostat to trzeba ściągac ten metal zaraz pod pompa Vacccum, ponieważ nie dostaniesz się do śrubki ? Mam na myśli całe to do czego przykręcony jest ten od EGR.

termostat EGR przykręcony jest do chłodnicy spalin - z tego co pamiętam to nie demontowałem jej całkowicie

 

ściągnąłem ten dolot do Turbiny i jeśli w niej jest troszeczkę oleju, to powoli się kończy ? :/

to zależy ile tego oleju tam jest - możesz sprawdzić --> ściągnij wąż od turbo i złap za wirnik --> spróbuj wyczuć jak duży luz jest w pionie i poziomie --> to Ci wstępnie może zobrazować stan turbiny

 

Przedzwoniłem do innego serwisu i mówi, że olejek w Turbince może byc spowodowany najprawdopodobniej przytkanym filterkiem odmy :P

wątpię aby odma miała decydujący wpływ na to, no ale sprawdzić ją nie zaszkodzi

Opublikowano

Witam, panowie potrzebuje pomocy, a minanowicie chyba wszyło o co chodzi z tym samochodzikiem.

 

Po sprawdzeniu temperatury w ukrytym menu, okazało się, że termostaty walnięte wymieniłem obydwa dzięki wskazówką kolgi chopoko :)

Teraz temperaturka rzędu 87-90C.

 

Lecz trzeba przejśc do problemu jechałem sobie dzisiaj spokojnie na trasie 60km średnia około 60-70km/h.

I wielki komunikat o Particle filter, że możliwe zapchanie, kontynuacja jazdy jest możliwa, lecz mam jecha do serwisu :( :( Wyskoczył mi w jeździe, później po postoju łącznie 2 lub 3 razy.

 

Do tego problem z mocą idzie pięknie od 1800 aż do 3000 później kompletny muł i staje na 3500 rpm, dalej się nie wkręca chyba, że na drugim biegu dojdzie do 3800 :( Na biegu jałowym wcześniej dochodził do 4600-4700 a teraz staje na 4000 rpm :(

 

Samochodzik ma przejechane 206tys km. Zaraz po tym wziołem go na drogę i zrobiłem ponad 20km przy prędkości 70km/h i obrotach 2.5 tyś. Lecz sytuacja bez zmian :( Bardzo was proszę o moc :( Co robic.. Moge go zabrac na autostrade i mogę przegonic tylko z jakimi prędkościami i czy to coś pomoże ? :( :-(

Faktycznie nie działał ostatnio termostat więc się nie wypalał ten głupi filtr :( ale czy nie da się tego uratowac ? :(

 

Nie mam ani Inpy ani Disa, więc nie jestem wstanie zrobic wymuszonego wypalania :( bardzo prosze o pomoc..

Opublikowano

Panowie, najprawdopodobniej to cholerstwo się zatkało, usunięcie go to wydatek rzędu 1000zł + :/ niestety ale teraz nie jestem wstanie tyle wyłożyc, dzwoniłem do Panów od wycinania i mówią, żeby jeszcze spróbowac z Disem, usuwac błedy, wypalac, usuwac bledy, wypalac i możliwe, że pomoże..

 

 

Więc pytanie jest ktoś z okolic Krakowa bardziej na południe, kto może poświecic trochę czasu i pomóc z Disem ? :(

Ponieważ ja tego cudeńka nie posiadam :/

Opublikowano

odpusc sobie proby wypalania, czy nawet wyciagania dpfa i czyszczenia go, tylko wycinka pomaga..

ja mialem podobnie, najpierw pojechalem, mechanik doradzil zeby zdjac i wyczyscic, wyczyscil, dobrze bylo przez 2 tyg, potem kontrolka dpfa sie wlaczyla, pojechalem znowu, wypalil mi programowo, po tygodniu znowu lipa, wkoncu pojechalem na wyciecie, efekt - wszystko super, szkoda tylko ze zaplacilem za wszystkie operacje 2k, a moglem 1k.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Też moge potwierdzić ,że w takiej sytuacji pomaga jedynie już wycięcie lub wymiana na nowy ale to już trochę kosztuje :cry2:

U mnie wycięty i przy okazji program i hamownia x2 . Całość koszt 1850 zł . Jestem zadowolony i proszę aby kolega K8v8M nie pisał znowu ,że nie może oddychać jak jedzie za mną :mrgreen:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Dobra koledzy, mam namiary na Krakowskiego szpeca od wycinania chwasta, bardzo bym prosił, jeżeli ktoś ma jakiś pewniaków co się na tym znają i wiecie, że robią dobrze to podrzucie kontakt na pw lub tutaj.

 

No i jeżeli może się ktoś jeszcze wypowiedziec jak zachowuje się silniczek i cała reszta osprzętu po wywaleniu syfa to bardzo bym prosił każda uwaga będzie pomocna i pomoże mi podjąc decyzję myślę, że na Tak .. ? :)

Opublikowano

Tak na szybko to nie ma wielkiego wpływu . Silnik dostaje program bez filtra i tyle . Pracuje normalnie i nie inicjuje wypalania więc pewnie mniej pali ale to margines .

Dopiero jak machniesz chipa to różnica już jest znacząca ale to już inny temat ...

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Chodzi mi bardziej o jakiś negatywny wpływ a mianowicie o to, że jeżeli został wypuszczony na drogę z tym filtrem to jeżeli mu go wywalimy to czy jakieś inne podzespoły nie zostaną w jakiś sposób "okaleczone"...

 

Lecz inna opcja mi chyba i tak nie pozostaje bo w serwisie wołają 5400 za sam filtr :O a autko kręci się tylko do 3500 rpm :mad2:

 

Gdy go kupiłem to na A4 leciało ~240km/h i jeszcze coś pod nogą było :cool2: , dziś miał 190km/h i stop, skończył się zakres obrotów silnika :(

Opublikowano

Nie ma negatywnych wpływów bo jest to element wprowadzony do auta przez ekologów i są w obiegu 320d bez niego fabrycznie wypuszczane .

 

Spadek mocy to norma przy zapchanym filtrze gdyż komputer sam ją redukuje .Nie ma co się zastanawiać albo wycinać albo nowy .

Ostatnio byłem na badaniach technicznych i wkładali mi do rury sądę i wszystko było w normie :mrgreen:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Inna opcja to wymienić sam wkład. Sa firmy ktore do twojej puszki montują nowy element katalityczny z tego co słyszałem to koszt ok 1000-1500 zł. Ale nie spotkałem sie z takim czymś w praktyce wiec traktuj ten wpis raczej jako ewentualna wskazówkę do poszukiwania rozwiązania a nie radę.

Dobrze zrobiona wycinka jest dla żywotności silnika racsej na plus. Niestety skutkuje emisja rakotwórczych cząstek sadzy. Przyczynia sie do wzrostu zachrowania na raka płuc.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Z racjonalnego punktu widzenia raka ma każdy z nas, naprawdę chciałbym się przyczynic do polepszenia naszego bytu na tej ziemi, lecz sam musisz przyznac nie jest to łatwe zadanie. :(

 

Filterek zostawiłbym jeżeli byłaby to cześc dożywotnia a taką nie jest, niestety ale kwota rzędu 5tyś, na wymianę tego cudownego wynalazku nie jest dla mnie osiągalna, a nawet jeżeliby była to skreśliłaby ona w moim gronie kolejne BMW, a niestety albo też stety, lecz jest to moje pierwsze i na pewno nie ostatnie BMW, ponieważ "pokochałem", jeżeli można tak to określic, ten samochodzik, :oops: po prostu gdy sobie patrzę na znaczek, gdy czerpię ten pieprz***y FUN z jazdy to micha sama mi się cieszy, nie chce przez jakąś kompletną "pierdołę" :mad2: Panów ekologów skreślac tak fantastycznej marki :nienie: .

 

Z całym ogromnym szacunkiem do ekologi, niestety nie jestem wstanie tej działalności wspomóc, wiem, że teraz będą głupie wymówki, lecz różnego typu przedsiębiorstwa, huty, samochody, wieloletnie diesle z przebiegiem bagatela rzędu 800 tyś, wyrzucające z siebie z każdorazowym dokręceniem do końca - kłębów dymu, no jakoś po prostu nie motywują mnie do tego aby o te ekologie, aż tak dogłębnie zabiegac :|, a zdajmy sobie z tego sprawę, że jednym dieslem z DPF'em czy też nie bez DPF'u, naszego klimatu nie zmienimy, ponieważ nasz odsetek w tak olbrzymiej działalności przemysłowej i użytkowej, nigdy ale to prze nigdy nie zostanie zauważony. :cry: Tyle z mojej strony w temacie ... :mrgreen:

 

 

P.s. Sorki za to C bez kreseczki ale serio coś się zrypało :mad2: delikatnie mówiąc :wink:

 

Sobie przypomniałem, ktoś mądry powiedział kiedyś, że w dawnych czasach produkcją i konstrukcją samochodów zajmowali się inżynierowie i technicy, a teraz ten zaszczyt przypada Paną ekomomistą, ekologą i innym tam sociopatą, bez obrażania kogokolwiek :wink:

Na papierku ma byc, prostu, tanio, ekologicznie, a jak się to będzie miało później w praktyce ? A kij to kogo ochodzi :mad2:

Opublikowano

Za próby reanimacji DPFa zapłacisz 1/3 ceny usunięcia - a i tak po kilku tygodniach DPF się znów odezwie lub zacznie przybywać oleju (no chyba, że większość km to trasa).

Wytniesz filtr i raz na zawsze zapomnisz o problemie.

Opublikowano
Za próby reanimacji DPFa zapłacisz 1/3 ceny usunięcia - a i tak po kilku tygodniach DPF się znów odezwie lub zacznie przybywać oleju (no chyba, że większość km to trasa).

Wytniesz filtr i raz na zawsze zapomnisz o problemie.

 

I tutaj sie nie zgodzę. Według mnie zależy jakie sa oczekiwania finansowe co do kosztów naprawy i w jakim stanie jest dpf.

Jezeli w tragicznym to sa tylko dwie opcje- usunięcie lub wymiana na nowy.

Opublikowano

No w cudownej kondycji to on na pewno nie będzie skoro, tak jak już wielokrotnie wspominałem, na biegu jałowym mam 4tyś obrotów, a podczas jazdy wkręca się do 3,5 tyś :cry2: , przecież przez ten "chwast" to auto spadło ze 160 na 100 km :mad2:

 

Więc teraz wchodzi w grę tylko wycinka, tylko pozostaje dostukac pieniążki, no i dac możliwośc swobodnego wydechu temu samochodzikowi :)

Opublikowano
I tutaj sie nie zgodzę.
sa tylko dwie opcje- usunięcie lub wymiana na nowy.

:cool2: właśnie sam sobie zaprzeczyłeś :D

Opublikowano
Dobra koledzy, mam namiary na Krakowskiego szpeca od wycinania chwasta, bardzo bym prosił, jeżeli ktoś ma jakiś pewniaków co się na tym znają i wiecie, że robią dobrze to podrzucie kontakt na pw lub tutaj.

 

No i jeżeli może się ktoś jeszcze wypowiedziec jak zachowuje się silniczek i cała reszta osprzętu po wywaleniu syfa to bardzo bym prosił każda uwaga będzie pomocna i pomoże mi podjąc decyzję myślę, że na Tak .. ? :)

 

Spróbuj użytkownika G-CS - chipuje, wycina DPF itp. Bardzo mocno działa na forum i jest również bardzo polecany przy okazji. Nie korzystałam z usług w końcu ale rozmawiałam z nim kiedyś na ten temat, brzmi na bardzo sensownego gościa :cool2:

Opublikowano
Czemu samemu nie sprobojesz wypalic DPFa DISem albo ISTA? Koszt to tylko 140 zl ( jezeli nie potrzebujesz K+DCan to nawet taniej )za kabel i troche googlowania? Chyba ze juz probowales... bo nie sledzilem watku od poczatku.
Opublikowano

No właśnie dziś zdecydowałem, że muszę spróbowac, ponieważ autko jeździło tylko w trasach zawsze dogrzane, więc wypalał się ładnie, tylko szlak go trafił po tym padniętym termostacie.

 

Więc prośba do was jest ktoś w okolicy Krakowa kto może wspomóc z DISEM i wypalaniem tego syfu ??? Bardzo bym prosił.. :(

 

 

A jeżeli nie ma nikogo to, jest ktoś wstanie poprowadzic mnie krok po kroku co trzeba, kupic jakie oprogramowania i skąd pobrac ?

Żeby to wszystko ruszyc ?

 

Bardzo proszę o pomoc, może da się go jeszcze na chwilę poratowac przed całkowitym wycinaniem...

 

BMW e90 2.0d 163km 05/2007 rok Silnik M47N2 przebieg 206800km.

 

Wszystko w skrócie :

 

Termostat zrypakany był i dogrzewał się do 70C max, zrobiłem wtedy trasę ponad 600km i trochę na miejscu, po wymianie termostatu, wyskoczył błąd DPF, zapala się co kilkanaście KM, (możliwa dalsza jazda, możliwa utrata mocy, skonsultuj się z serwisem).

Silnik na biegu jałowym wkręca się do 4tyś rpm, zaś na biegu (każdym), ma ogromnego muła od 3Tyś rpm i max kręci się do 3,5tyś rpm,

Prędkośc maksymalna 190km/h.

Ogolnie stracił na dynamiczności, przegoniłem go ostro po autostradzie, lecz żadnych popraw. :(

Opublikowano

Skutecznie rozwiazywalem dokladnie ten sam problem kilka dni temu. Zaczalem od wymiany termostatow, a pozniej 4 dni przeszukiwalem internet na temat wypalania DISem i ISTA.

 

Poszukaj na forum "dis trandolf". Jest tego pelno tylko potrzeba kabla OBD2, ktory jest na allegro.. Tu masz jak wymusic wypalanie DISem:

 

 

Generalnie z moich obserwacji wynika, ze do pelnego automatycznego wypalania nigdy nie dojdzie gdy w komputerze jest blad - trzeba bledy DPF skasowac bo inaczej wypalanie nie bedzie zainicjowane. U mnie komp pokazal ze ostatnie automatyczne wypalanie bylo 30 tys km temu wiec albo termostat nie dzialal od 30 tys albo nie ma wypalania jezeli jest blad na kompie (ale to tylko moje przypuszczenia).

 

Po wypalaniu auto odzyskalo dawna moc i odpukac od wczoraj chodzi jak miod.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.