Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Na początku, chciałbym się przywitać z wszystkimi forumowiczami.

 

Niestety, ale pierwszy mój temat związany jest chyba z awaria, albo co najmniej usterka.

 

Więc od początku, kupiłem samochód w zeszłym roku. Przyjechał z Niemiec bodajże w maju, przebieg około 180tys.

Wszystko było pięknie, lecz przy 185tys. poszła pompa wody, wymieniłem na SKF. Olej wymieniam co 10tyś (Castrol Edge 5W-30).

Przy 200tyś wymieniłem dodatkowo filtr paliwa. Aktualnie ma 205tyś. i właśnie teraz zaczynają się problemy. :(

 

Kupując taką markę (pierwsze BMW w domu) sądziłem, że przy dobrej eksploatacji, będzie ona godna swej ceny w stosunku cena/jakość.

 

Przejdę teraz do problemów, od niedawna przy zimnym silniku (zazwyczaj rano), podczas ruszania samochodem szarpie, nie pomaga wolniejsze puszczanie sprzęgła czy szybsze po prostu szarpie, sprzęgło łapie od połowy i gdy się przejedzie parę km to szarpanie ustaje i później się zazwyczaj nie pokazuje.

 

Kolejny mankament to przyśpieszenie zauważyłem, że nie idzie ona tak jak na początku wciska deskę przyśpiesza dobrze, ale nie tak samo, trzeba redukować i dopiero od ponad 2tyś jakoś to idzie, a wcześniej była znacznie dynamiczniejsza z dołu. Jak również obroty nie idą czasem płynnie tak jakby lekko falowały, mam na myśli, że nie idzie tak równo jak z początku, albo to może tylko moje odczucie.

 

I ostatni problem, który nie wiem czy był jednorazowy czy też nie, lecz zdarzył się jakieś pół godziny temu, podczas mrozów palił idealnie, a teraz przychodzę jest 5C na plusie wsiadam do auta (nie palone od wczoraj wieczora), wciskam start a ona kręci i nie może zaskoczyć przez jakieś 3-4s, na środku zapaliła mi się duża ikona świecy żarowej, wyłączyłem zapłon i za drugim razem odpaliła do strzała.

 

 

Bardzo proszę o pomoc, co robić z tym autkiem, wybierać się do jakiegoś mechanika, czy to po prostu taki typ samochodu ? Dodam, że mam tan zakichany filtr DPF i też nie wiem czy to może nie jego wina.

 

P.s. Byłbym zapomniał, dzisiaj gdy nie chciał zapalić podczas powrotu do domu postanowiłem sprawdzić jego przyśpieszenie 0-100 zrobił w jakieś 12.5s. :( Przy czym było wilgotno na drodze i zawsze przy takich warunkach na 1 i 2gim biegu DTC mrugało, bo mielił kołami a dzisiaj, trzymał trakcje.

Edytowane przez krzychu366
  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,

Proponuje zacząć od sprawdzenia korekt wtryskiwaczy.

Sprzęgło i dwumas przy przebiegu ok.180tk nie jest pierwszej młodości - ja wymieniłem i wsio ustało.

Co do dynamiki przejrzyj sobie układ recyrkulacji spalin oraz podciśnienia.

Sprawdź w programie diagnostycznym wskazania ciśnień turbiny realny a wymagany.

Co do świec żarowych to u mnie włączają się przy -10stC.

Przyśpieszenie mierzone domowymi sposobami nie są miarodajne.

Po sprawdzeniu wszystkich układów proponuje jazdę na hamownie i sprawdzenie ile masz pod maską zdechłych koni :)

Jest to fajny motor i efektywnie się go modzi za niewielką kasę (ok.1000zł)

 

 

Spodziewałeś się bezawaryjnego auta :lol:

Niestety trzeba było kupić mercedesa w124 diesla, to przejedziesz milion.

Opublikowano

Nie chodzi o milion, ale przecież daje się nie małe pieniądze za te markę, a głupi przykład Forda Mondeo 2005r, przebieg 290tyś i nic się nie robiło, a sprzęgło ani nie drgnie. 200tyś, na diesla to nie powinna być kaplica a pełnia życia.

 

Ale wracając do problemu, powiedz mi ile może kosztować taka wstępna diagnostyka tego wszystkiego, zna ktoś może tutaj w okolicach Krakowa bardziej na południe jakiegoś dobrego szpeca ?

No i jeszcze pytanko odnośnie tego DPF'a, jest prawdopodobieństwo, że to może być jego wina, da się to cholerstwo wyciąć ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bede za 2 tyg w myslenicach to moge popatrzeć
Opublikowano

Na początku dobrze byłoby abyś napisał jaki masz silnik bo w 2007 były montowane dwie całkiem rożne konstrukcyjnie. Czyli starszy M47/163KM i nowszy N47/177KM. To ze Ty zmienialeś olej co 10 tysięcy nie znaczy ze poprzedni użytkownik robił tak samo. BMW zalecalo zmiany co ok 30 tysięcy km i jesli auto nie jeździło głównie w trasy to jest to zdecydowanie za zadko. Dodatkowo w Polsce auto ktore przeszło przez ręce handlarza ma prawie na sto procent skrecony licznik.

Weź to wszystko pod uwage. W linku w moim podpisie znajdziesz linki do rożnych problemow ktore trapią te silniki. Miłej lektury.

 

A i jeszcze na koniec taka uwaga ogólna. Jesli ktos kupuje BMW z myślą o solidnosci silników to chyba nie zapoznał sie z sytuacja na rynku. To sa świetne auta, ale nie bezawaryjne. Mi sie co prawda nigdy nic nie zepsuło w silniku czy jego osprzecie, ale dbałem o auta od nowości nie tak jak zaleca BMW ale adekwatnie do eksploatacji.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Owszem, zapomniałem napisać ma ten starszy typ silniczka 163km.

 

W celu sprostowania, licznik nie jest cofany bo sam osobiście byłem po ten samochód w Niemczech, zakupiony od osoby prywatnej w 90% swojego przebiegu latał po autostradach, jak również do samego końca był serwisowany w ASO BMW.

 

A co do zapoznania się z sytuacją na rynku, to chyba Cię troszkę nie rozumiem, chciałem kupić BMW, ponieważ widzę, że jeździ tego bardzo dużo u nas w Polsce no i co najważniejsze wydawało mi się, że jeżeli daje się takie wyśrubowane sumki za ten samochód to kupujemy coś konkretnego.

 

Broń Boże, nie narzekam na BMW, gdyż autem jeździ się genialnie i nie chciałbym już zmieniać na inną markę, może jest troszkę za twarda ale to w końcu trójka i taka jej natura, lecz rozchodzi mi się o to, że jeśli się daje to się wymaga, a aktualnie chciałbym naprawić mój samochodzik nie ponosząc przy tym fenomenalnych kosztów, po czym znów cieszyć japę gapiąc się w ten prosty a jakże piękny i ładny znaczek :D

Opublikowano
Ale w tej marce nie płaci sie wiecej za niezawodność. Zreszta takie pretensje mogą mieć moim zdaniem tylko osoby które kupiły auto od producenta. W BMW płaci sie za prowadzenie, rozkład masy, rwd, możliwość dobrania wyposażenia pod swoje potrzeby a wyglądu pod swój gust. Nie widziałem ani jednej rekamy w której BMW chwalilo sie niezawodnością. Prawda jest taka ze silniki BMW 2,0 diesla od lat słynęły z wysokiej awaryjnosci. Być może te produkowane po 2011 roku okażą sie bardziej trwałe, bo poprawiono w nich napęd rozrządu. Silniki te maja świetne właściwości dynamiczne, mało palą, ale są awaryjne. Być może u Ciebie pada turbo. To jest najczęstsza usterka.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Kolego darcyn, moglbyś napisać na pw dokladniej kiedy będziesz w tych Myślenicach i jakiś dokladniejszy kontakt ? :-)

Bo jeśli nie bedzie to dla Ciebie wielki problem to byśmy się spotkali, podpieli i zobaczyli co tam sie dzieje .. :-)

Opublikowano

Panowie chciałem sobie dzisiaj wejśc w ukryte menu.

Włożyłem kluczyk docisnąłem ten wariat od zerowania km na 15s, wyskoczyło mi to okienko gdzie było moje 5 ostatnich cyferek VIN.

 

Rozpocząłem klikac aby przeskoczyc do 19stki i odblokowac, lecz dochodzi mi do 01.08 i przeskakuje na początek :(

 

 

 

 

Sorki za brak kreseczki na c, ale coś się zepsuło :P

Opublikowano
Trzeba chwilę przytrzymać przycisk (bolec) to wyjdzie z tego pod menu i dalej będzie można przełączać.
Opublikowano

Momencik, niech no dobrze zrozumiem. Trzymałem ten bolec przez 15sec i wskoczyło mi w to menu jak wspomniałem z numerem VIN, po czym gdy klikałem to dochodziło do 8 i przeskakiwało na to z VIN.

 

Później zrobiłem to samo, lecz trzymałem dłużej niż 15-ście sekund, to najpierw po 15-stu wskoczyłem do tego z VIN, po czym wyłączyło się i wróciło normalnie do zegara i temp. zewnętrznej.

 

A jeśli dobrze Cię kolego rozumiem to rozchodzi się o to, że mam przytrzymac przez 15-ście sek po czym póścic i znów trzymac ?

Opublikowano

Tak jak zaznaczyłeś kończy się na 01.08 - czyli jesteś już w pod-menu 01 i masz opcje od 1-8. Krok po kroku:

 

1. Trzymasz 15 sekund przycisk kasowania przebiegu

2. Jak tylko pojawi się ukryte menu natychmiast klikaj aż do menu 19. (01, 02, 03, 04...)

3. Pojawi się ikona LOCK ON - po chwili wyskoczą cyferki 00 -> natychmiast klikasz przycisk kasowania przebiegu tyle razy ile wynosi suma ostatnich 5ciu cyfr Twojego numeru VIN. Będziesz widział liczbe "kliknięć".

4. Odblokowuje się ukryte menu i pojawia się znów 01. Wówczas natychmiast klikasz aż do 07. Po odczekaniu około 2 sekund pojawi się temperatura silnika.

 

Pamiętaj, żeby reagować szybko, aby nie zdążył wejść do pod-menu

 

Powodzenia

Opublikowano

Dobrze Panowie, doszedłem co tego ukrytego menu.

 

Wczoraj przegoniłem autko na autostradzie i troszkę dostała vigoru, problemem może byc nie wypalający się dokładnie DPF, ponieważ chyba silnik się nie dogrzewa.

 

A więc sprawa wygląda tak : Odpaliłem go tem. była 4C, po przejechaniu 7-8km doszła do 55C, ale bardzo powoli się nagrzewał od 4-30 szło chyba z 3km przy jeździe do 1800rpm. Przycisnąłem pod górkę na drugim biegu i skoczyła do 65, po czym z górki gdy odjąłem gazu znów spadła. Gdy chwile postał to doszła do 84C, lecz zaraz po starcie spadła na 74C.

 

Podjechałem do mechanika i mówi, że jakby padł termostat to by słabo grzało wewnątrz, ale ja czegoś takiego nie zauważyłem, lecz mówi, że normalnie temperatura powinna byc rzędu 88-93C.

 

Więc teraz pytanie do was jeżeli na postoju mu temperaturka rośnie, czyli cały czas puszcza na duży obieg, bo podczas jazdy spada to jest to ten główny termostat ? Czyli ten:

http://allegro.pl/bmw-3-5-x5-termostat-m57n-m47n-e46-e60-e90-e70-i3934787990.html

 

Jeśli nie to bardzo bym was prosił o namiary na ww. częśc i wasze sugestie co o tym myślicie :/

Opublikowano

Nie miał ktoś podobnej przypadłości ? Ponieważ nie chciałbym wymieniac czegoś co jest w porządku.

 

Nie wiem jak wy myślicie lecz no chyba jeżeli cały czas puszcza na duży obieg to walnięty jest główny ?

Opublikowano

Wymień oba.

Ja u siebie najpierw wymieniłem główny, a po tygodniu EGR bo też przepuszczał - po wymianie głównego zauważyłem poprawę ale nadal brakowało mi kilku stopni do pełnego dogrzania.

Opublikowano (edytowane)

Kolega z Suchej :3

Miło mi, bo ja praktycznie z sąsiedniej Wsi :)

 

Powiedz jeszcze, że w końcówce na tablicy masz 99 :3 to nie raz Cię mijałem :P

A mniej więcej przybliżony koszt wymiany obu ? I u kogo robiłeś ?

 

No i jeszcze pytanko, czy temperatura na zewnątrz nie ma wpływu na to, że będzie miał niższą na silniku ?

Jaką powinien miec prawidłową w trasie do 2000rpm ? Około 90C ?

Edytowane przez krzychu366
Opublikowano
Powiedz jeszcze, że w końcówce na tablicy masz 99

97, witam kolegę

 

A mniej więcej przybliżony koszt wymiany obu ? I u kogo robiłeś ?

 

termostaty w ASO 168 główny i chyba około 130 EGR, oba wymieniałem sam

Opublikowano

Powiedz mi dużo to jest rozbierania ? Trzeba ściągną podszybie, stabilizator, całą te osłonę góry silnika i powiedz mi ten głowy jest z lewej strony silnika u dołu ? Tam gdzieś idzie wąż chłodnicy, lecz gdzie jest ten od EGR ?

 

I jak z tą temperaturą ile Ci trzyma przy takiej pogodzie w w trasie jak nie kręcisz ponad 2000rpm, lecisz do tych 80-90km/h ?

Opublikowano

podszybia rozbierać nie trzeba, termostaty masz zaraz za chłodnicą, główny na dole, a EGR na górze przy chłodnicy spalin.

Najlepiej przed wszystkim spuścić płyn.

 

teraz w trasie trzyma około 90

Opublikowano

Dobra, zadzwonię jutro do ASO, jeśli mają obydwa to podjadę i kupię, jak również wymienię sam, lecz tutaj będzie potrzebna lekka wasza pomoc :)

Wytłumaczę teraz o co będę was prosił.. :)

 

Na początek: Płyn mogę sobie spuścic z węża chłodnicy ? Po czym gdy wszystko zmontuje i zaleję do zbiorniczka to sam się odpowietrzy czy jest jakiś problem z tym ?

 

A teraz odnośnie termostatów, więc znalazłem ten od EGR bo jest w super widocznym miejscu po zdjęciu obudowy, lecz pytanie odnośnie tego wężyka, który zaznaczyłem na czerwono do czego on jest podpięty ? I czy można go wypiąc, ponieważ pod nim jest śruba od termostatu. :P

http://i58.tinypic.com/15z1qhh.jpg

 

 

Teraz drugie pytanie patrząc na wprost auta to od lewej strony chłodnicy u dołu idzie tam gruby wąż, z którego leje się chyba olej ? Znaczy tak jak na zdjęciu jest tam lekko zwilżone olejem i ten wąż na przyłączu tam jest przypocony, czym to może byc i jak zreperowc ? :)

http://i57.tinypic.com/33uesf7.jpg

 

 

I ostatnie pytanie odnoście głównego termostatu czy to on ? Bo jeżeli tak to ciężko tam będzie do niego dojśc, telefon tam włożyłem ale jego ciężko będzie wyciągnąc :/

http://i61.tinypic.com/28spv05.jpg

 

Z góry bardzo dziękuje za pomoc :)

Przepraszam za brak kreseczki nad C ale coś ze sprzętem nie tak :(

Opublikowano
sam się odpowietrzy czy jest jakiś problem z tym

są bodajże 3 odpowietrzniki 1. na termostacie EGR 2. na zbiorniczku płynu 3. na przewodzie z prawej strony silnika (patrząc od przodu) - odkręcasz je i powoli nalewasz płyn

 

ponieważ pod nim jest śruba od termostatu.

ja go nie odkręcałem, zobacz na youtube jest filmik jak wymienić ten termostat w 10 minut

 

od lewej strony chłodnicy u dołu idzie tam gruby wąż, z którego leje się chyba olej

to jest wąż od turbiny i wchodzi do intercoolera - albo tam na szybkozłączce nie masz o-ringa lub masz nieszczelny intercooler - u mnie niestety miałem ten drugi wariant :mad2:

 

I ostatnie pytanie odnoście głównego termostatu czy to on ?

trochę trudna perspektywa, ale to raczej on

Opublikowano

Co do tego intercoolera to chyba będzie Oring ponieważ poci się typowo na przypięciu tej przełączki gumowej do intercoolera.

 

A co do tego głównego termostatu to jest on zaraz koło pompy wody ? I jeżeli możesz to powiedz ściągałeś te "rurę" od filtra powietrza i odkręcałeś tam coś jeszcze żeby tam dojśc czy raczej nie ?

 

A co do EGR'u to odpowietrznik to jest to na śrubokręt gwiazdkę od góry ?

 

 

A co do tego EGR'u w 10min na YT to jeżeli masz to gdzieś w zakładce albo pamiętasz dokładnie tytuł to podrzuc bo szukam ale nic nie ma ;/

Opublikowano

główny termostat masz pod pompą vacum, zobacz sobie google

 

ściągałeś te "rurę" od filtra powietrza i odkręcałeś tam coś jeszcze żeby tam dojśc

rurę od filtra do turbiny ściągałem - tylko dobrze zabezpiecz turbinę

 

A co do EGR'u to odpowietrznik to jest to na śrubokręt gwiazdkę od góry ?

tak

 

 

proszę

Opublikowano

Okey, przeanalizowałem wszystko czyli najprościej mówiąc termostat głowy jest po prostu przykręcany do pompy wody ? :P

 

I pytanko odnośnie tego intercoolera : Czy rozchodzi się to o ten pierścień uszczelniający z numerkiem 3 ? Bo u mnie to tam ta rura do intercoolera jest stalowa i jest tylko przejściówka gumowa, zresztą widac to na zdjęciu, lecz jeżeli się poci z pod tego uszczelniacza ? Bo jeśli tak to zapytam w ASO czy mają i kupie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.