Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Chciałem zapytac Was koledzy czy bmw e63 645 ma na pewno tylko jeden wentylator?

Czy ten wentylator jest sterowany jakims sterownikiem czujnikiem czy tylko viskiem?

Czy on ma dwa biegi na ktorych pracuje?

Mam problem wymienilem pompe termostat, a auto sie grzeje i nie bardzo mozna odpowietrzyc silnik. Zauwazylem, ze wentylator chodzi przy 105c ale jakos wolno.

Jaka ma dokladnie temperature pracy ten silnik i kiedy powinnien sie zalanczac na pelnej pracy ten wentylator?

 

Z gory dzieki za pomoc pozdrawiam :)

Opublikowano

Tak, w 645 jest tylko jeden wentylator. Przede wszystkim nie ma żadnego Visco! Visco było w silniku M62. Wentylator jest sterowany przez sterownik silnika DME. Biegów jest kilka. Co to znaczy, że się grzeje? 105 stopni to nie jest jeszcze powód do zmartwień. Jeśli przekracza tą temperaturę to dopiero można się martwić.

Znasz procedurę odpowietrzania? Na wszelki wypadek zamieszczę ją poniżej:

Caution!

Risk of scalding!

 

Unscrew the lid only on a cold engine.

 

 

Screws to remove the air in the radiator and the thermostat housing is not!

Coolant is pumped during the filling phase and subsequent idling.

 

Note:

 

Before filling the switch on the ignition. Set the fan on low speed. Set heating controller to maximum temperature. While fully open valves heating and operates an additional pump.

 

Important: For a thorough pumping is important that additional coolant pump rocked!

 

Installation:

 

Use only recommended coolant .

 

Check cooling system for leaks .

 

 

The figure shows E60/E61/E63/E64:

Perform filling slowly.

 

Fill with coolant up to the MAX mark on the reservoir.

 

Start the engine and let it run at idle for approximately one minute (open). After that, top up coolant to reach MAX.

 

Close the lid and warm the engine up to operating temperature (until you get the main thermostat). Check the tightness of the cooling circuit and drain plug.

 

 

Warning!

To check the coolant level, allow engine to cool. The coolant temperature must not exceed 30, if ambient temperature is above 30 allow engine to cool at least to ambient temperature.

 

Check the coolant level and add fluid to the mark MAX.

 

Note:

 

Do not fill the coolant expansion tank noted above MAX, as the overflow coolant begins to flow.

Opublikowano

Dziekuej kolego za wskazowki.

Dzis dopatrzyłem sie, ze mam pekniety zbiorniczek wyrownawczy i ubywa mi plynu, a temperatura pracy cieczy dochodzi nawet do 108c.

Juz zamowilem nowy zbiorniczke wyrownawczy i z nowym korkiem, czekam na przesylke.

Czytalem ze w tych silnikach pada czesto sterownik wentylatora czy to moze byc przyczyna tego ze sie zagotował?

Czy tez to ze był problem ze zbiorniczkiem w co sam watpie?

Opublikowano

Test wentylatora możesz przeprowadzić np. DISem, u mnie w N62N padł wentylator - miałem wtedy błąd w sterowniku silnika.

Podłącz pod kompa i przeprowadź test wiatraka, jeśli przejdzie pomyślnie to prawdopodobnie winowajcą był zbiornik wyrównawczy.

Co do zakupu to rozumiem, że kupiłeś oryginał BMW?

Opublikowano
Panowie a zapytam z ciekawości, jaka powinna być temperatura silnika N62 ? Jaka w zimę i w lecie przy normalnej jeździe ?
  • 3 lata później...
Opublikowano

W moim 645 silnik sie grzeje od pewnego czasu. Jak jade dluzej powyzej 180 km/h , to olej idzie na 120 i pokazuje sie chlodnica. Zejde do 160 problem znika olej jest na 115 i wszystko gra

Kompute wyswietla " termostat" wymienilem termostat i czujnik przy chlodnicy i dalej to samo . Ma ktos moze pomysł

Auto ma 150 tys km

Opublikowano

U mnie 120 to norma przy ostrym butowaniu na sport.

Mówię o dynamicznej jeździe po ekspresówce wyprzedzaniu,slalomie itp

95-100 to olej ma przy normalnej jeździe.

120 to środek skali więc jeśli nie wchodzicie w zakres 120-150 to chyba nie ma co się przejmować.

Opublikowano

Oj , to mnie pocieszyles , ale mnie zapala sie chlodnica , a potem skrzynia. I te gongi ktorych nie lubie :))

Dzisiej auto dalem do goscia ktory ma przemierzyc wiazki i wgrac nowy program, Tzn z nowszej wersji

Opublikowano

Wiesz w tym samochodzie są bardzo wysokie temperatury i chłodzenie jest bardzo ważne.

Mi przy 120 st nic się nie zapala więc ewidentnie masz jakiś problem..

Opublikowano

Nikt pewnie z fusów nie wywróży...

Nie unikniesz wizyty u ogarniętego mechanika zajmującego się BMW

Podłączy do kompa i powie Ci więcej niż my tutaj.

W Warszawie kilka fajnych warsztatów bym polecił z własnego doświadczenia bądź opinii innych

Opublikowano

Bylem w serwisie BMW tam na kompie wychodzi termostat. u ogarnietych , to samo

Myslałem , ze ktos mial podobna sytuacje.

Opublikowano
Widze , ze Masz identyczna szostke. nawet rocznik 2003 :)) Mam pytanie , byles hamoac to autko? Ja bylem i wyszło 299 ps. Pytalem w BMW dlaczego. Oni odpowiedzieli , ze BMW generalnie zawyza moc. Gosc z Nowego targo ma ta 650 i wyszlo mu 339 ps
Opublikowano

Troszkę offtop ale ok.

Hamowałem rok temu było 322 km teraz przed paroma miesiącami 312 km na hamowni która ogólnie zaniża i nawet nowe auta mają kilka konii mniej.

Koniki zdychają z czasem nie przejmuj się zbytnio. Pewnie jakiś remont silnika i czyszczenie układu dolotowego by pomogło..

Mierzyłem czasy RL i mimo tych zdechłych konii przyspieszenie w zakresie 0-100 100-200 były jak w serii.

Dobre opony robią robotę.

Wymieniałeś termostat i dalej się przegrzewa ?

Ja termostat wymieniłem już w tej i poprzedniej 6er więc ta usterka to chyba normalka.

Ale to był tylko w kompie błąd thermostat stuck jakoś tak.

Niech szukają dalej przyczyny problemu bo jak Ci pisałem wcześniej chłodzenie to podstawa.

Niestety czasem troszkę Zygmuntów musi polecieć zanim fachowcy znajdą przyczynę :cry2:

Opublikowano

No i jest winowajca. Wyjelismy chlodnice. Okazało sie , że pomiedzy chlodnica klimy a wody nazbierala sie masa brudu błoto liscie itp. Obie chlodnice byly w całosci pokryte warstwa brudu , ktory jak sie patrzylo przez otwory w zderzaku wygladał jak czysta chłodnica. Calosc natrsnieto płynem do mycia silnika i wydmychano sprezonym powietrzem Bron boze woda pod cisnieniem

Kolor chlodnic sie zmienil i autko jezdzi jak dawniej. 260 i jest ok. ::))) koszt 160 zl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.