Skocz do zawartości

[F10] Nawigacja po kradzieży


leszek G

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
No miałem na myśli, to, że jak ktoś ma pojęcie to przełoży na wszystkie sposoby i nie jest to problem. BMW to mądrze konstruowane auta i pozwalają praktycznie na wszelkie zmiany i doposażenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Naprawa trwa wolno, ale nie mam ciśnienia.

Przewód łączący wyświetlacz ze sterownikiem ma nr 61 11 9 277 965 a więc wyświetlacz jest zasilany bezpośrednio ze sterownika (NBT). Jest dostępny w serwisie i nie ma sensu sztukować wtyczek... I drive zamontowany, pozostał wyświetlacz, ale ze sterownikiem zgłoszę do któregoś z kolegów z forum. W przyszłym tygodniu finiszuję z rejestracją.

http://www.bmwstore.pl/pl/o-nas nie odpowiedziało na konkretne zapytanie, na szczęście w "Premium arena" w Łodzi obsługa jest sprawniejsza.

 

Czy przewody są "kodowane" albo oznaczane w jakiś sposób?

Jak odróżnić USB, mam końcówki z wtyczkami i ucięte przewody (wystarczająco długie) w aucie:

Jasno - zielony = USB3 telematycznych sterowania (TCB)

Żółty = USB2 na Płycie 6NF bazowej

Beżowy = USB1 dla 6FL USB AUX-IN

 

Przewód tylko z beżową kostką jest grubszy i w części sterownika, i w moim aucie. Pozostałe dwa, czyli TCB (co to oznacza?) oraz USB2 na płycie 6NF są identyczne. Po czym można je rozróżnić? Może jeden z nich ma zasilanie z innej części samochodu? A może któryś kończy się w miejscu dostępnym i mogę ciągłość sprawdzić miernikiem?

Edytowane przez leszek G
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody nie są kodowane, jeśli mają właściwe wtyczki to pasują wszystkie.

 

Nie do końca rozumiem który koniec kabla chcesz identyfikować ale może pomogę:

Jasno - zielony = USB3 telematycznych sterowania (TCB) - wydaje mi się, że USB3 to port usb w schowku na rękawiczki, służy do zgrywania danych na dysk w samochodzie

S6NFA PREP., SMARTPHONE BLUETOOTH USB/AUDIO - to idzie do podłokietnika, do stacji dokującej telefonu

S6FLA USB/AUDIO INTERFACE - to też idzie do podłokietnika, do gniazda usb i aux (jest w jednej obudowie) przez które możesz podłączać urządzenia audio lub pendrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca rozumiem który koniec kabla chcesz identyfikować ale może pomogę

 

O to chodziło! Dzięki.

Wynika z tego, że są to porty umożliwiające łączność, ale nie są krytycznie ważne dla działania NBT i nie stanowią łącznika z innymi sterownikami.

Czyli miernik w łapy i do pracy :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli poprawnie zostanie wykonana naprawa instalacji elektrycznej to jednostki nie uszkodzisz ...

 

Dziękuję za upewnienie.

Kupiłem komplet brakujących elementów. Wszystko (sterownik, wyświetlacz, i-drive) pochodziło z jednego auta, z końca 2012. Kusiło podłączenie i ... podpiąłem bez usb.

Ruszyło i zadziałała nawet nawigacja, ale tylko na chwilę i zgasło podświetlenie aktywności na wyświetlaczu. Zmieniłem język na Polski, dało się uruchomić kilka opcji czyli nie jest źle, bo istniało prawdopodobieństwo kupienia 3 kg złomu.

Powalczę teraz z usb, ale w mojej wersji chyba nie ma wyjścia w schowku, albo nie potrafię znaleźć. Dwa pozostałe czyli telefon i usb przy audio są i od tych zacznę.

Czy jest możliwe, że jedno z nich jest połączeniem z sterownikiem głównym lub np kamery cofania?

 

I jeszcze jedno, czy aby wgrać kody należy nawigację wymontować, czy odbywa się to poprzez istniejące porty, np usb?

Edytowane przez leszek G
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie masz wejścia USB w schowku ponieważ masz auto modelowo z 2013 roku. W autach 2013 i poliftowych nie ma już dwóch wejść USB. BMW w końcu pomyślało i zostało przy jednym gnieździe w podłokietniku. Czy nawigacja, którą kupiłeś na pewno jest NBT?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nawigacja, którą kupiłeś na pewno jest NBT?

 

Tak. Dodatkowo posiadała komplet przewodów (odcinki z wtyczkami), na których mi najbardziej zależało.

 

Czyli sprawa "USB3 for Telematics Control Box (TCB)" pozostaje otwarta.

 

Edit: "TCB" - cokolwiek by to nie oznaczało - w moim aucie nie było podpięte, nie było również "Ethernet dla OZE". W NBT, które kupiłem te gniazda chyba pozostaną puste...

Edytowane przez leszek G
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lecimy dalej...

 

USB podłączone, kable naprawione. Są zbudowane z solidnej miedzi, a więc z lutowaniem nie ma żadnych problemów i w naprawie nie widzę przeciwwskazań.

 

W NBT po podpięciu działają chyba wszystkie funkcje, można sprawdzić status auta (przeglądy), zmienić język całego systemu łącznie z deską (jest Polski), uruchomiła się muzyka z twardego dysku, ale - zgodnie z Waszymi informacjami - nie uruchamia nawigacji.

 

Jest sprawa przewodów antenowych. Szczęśliwie Ciemno-czerwony = Arial Fi oraz Niebieski = GPS Arial zachował się w całości, ale trzy pozostałe są do uzupełnienia:

 

Beżowy = Arial Bluetooth

Biały = FM2

Czarny = AM / FM1

 

Zmierzyłem to, co jest na końcach przewodów i wyszło:

 

1,3 k oma

0,8 k oma

oraz 140 pF w zasadzie bez rezystancji.

 

Na logikę dwa pierwsze będą od AM/FM i pytanie który gdzie?

Wyjście pojemnościowe to na 99% Bluetooth, ale jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie chętnie posłucham.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomyl tylko anteny radiowej z nawigacyjną

 

Postaram się, dzięki.

 

Złącza Fakra (sma) do połączeń kabli antenowych. Tu faktycznie ze względu na gigaherce, nie należy lutować, łączyć czy sklejać...

http://www.tme.eu/pl/katalog/zlacza-sma-smb-smc_100361/#id_category=100361&s_field=artykul&s_order=ASC&page=1%2C20

 

 

Edit:

 

Łącza antenowe i bluetooth połączyłem poprzez lutowanie. Wyszło lepiej niż z wtykami Fakra dostępnymi w TME i co najważniejsze działa! Antena bluetooth ma charakter pojemnościowy i pozostałe oporowy.

Edytowane przez leszek G
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam znowu...

 

wystąpiła niewielka niekompatybilność w połączeniach kostek od panela audio/klimatyzacja.

Został jeden, niepodłączony przewód żółty, dochodzący do wtyczki czarnej i nie wiem pod który pin należy go podłączyć.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eeef2f12bc5aec95.html

 

Mam prośbę do osób mających wiedzę o sprawdzenie: gdzie podłączyć przewód koloru żółtego do wtyczki czarnej na panelu klima/audio w modelu z grzanymi fotelami - 2013.

 

Najpewniejszy byłby wycinek tej części schematu...

 

Edit (08.03.2014):

 

Szkoda, że nikt nie potrafi pomóc w temacie schematu. We wtorek jestem umówiony na reanimację nawigacji, bo również w tym temacie żaden (!!) z uczestników forum nie chciał się podjąć tematu. Podjęła się tego jedna z firm, której nie ma (chyba) tu na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W nawi wypada zmienić vin i wrzucić fabryczne kody FSC.... przecież szkoda wkładać emulator skoro auto posiada fabryczne FSC :)

 

I dokładnie tak zrobiła firma z Wa-wy http://www.bimmerretrofit.pl/

Auto ogarnięte w 3 godziny ze zmianą mapy na najnowszą - włącznie.

 

Ps żółty idzie do pinu nr 3

 

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zrobieniu, niektóre rzeczy wydają się oczywiste, ale jeszcze 40 dni temu takie nie były.

 

Może krótkie podsumowanie:

 

- panele nawigacja/radio sprzed 2012 roku nie będą w pełni kompatybilne z tymi po lifcie, nie zgadza się również ilość przewodów w kostkach, kolory pozostają na "swoich" miejscach.

- wyświetlacz również ma inne zasilanie w wersji sprzed i po liftingu, nie mówiąc o sterowniku.

- I-drive nie wymaga kodowania w wersji bez Touch.

- przewody można łączyć poprzez lutowanie, ale wymagana jest znajomość zachowania się prądu w tych przewodach, solidność i staranność połączeń i jakieś doświadczenie w lutowaniu. Raczej nie polecam tego jako pierwszą przygodę z lutownicą, szczególnie przy kostkach Fakra.

- VIN sterownika można zmienić programowo i w ten sposób przystosować sterownik do pracy w innym aucie. Niezbędne są kody FSC.

- można uruchomić nawigację za pomocą "kostki rubika" prosto z Chin, zwanej emulatorem, ale miałbym wyrzuty sumienia. BMW F10 chyba na to nie zasługuje :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szacun za wtrwałość i zorientowanie na sukces :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szacun za dzielenie sie wiedzą na forum :cool2:

 

Dziś ludzie sie śmieją, że kupujesz auto uszkodzone, za kilka lat kolejni będą wertować forum i szukać informacji "jak to naprawić" - jakbyś jeszcze wrzucał fotki, to byłby dobry manual dla potomnych :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Polak zrobi żeby mieć F10, kupi nawet rozkradzione :mrgreen:

 

o tak, bo auto z ukradzioną navi nadaje się tylko na złom :duh:

10000x bardziej wolałbym kupić taka rozkradzioną, albo lekko pukniętą niż 90% allegrowych igiełek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.