Skocz do zawartości

[F10] Nawigacja po kradzieży


leszek G

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam F10 z marca 2013, które pozbawiono nawigacji, panela klimy i radia, panela wyświetlacza oraz kontroler I-Drive. Oryginalnie była w wersji profesjonal. Wycięto część przewodów z kostkami. Nie ma kostki do wyświetlacza i większości dochodzących do jednostki centralnej. Zachowała się duża ze światłowodami i ze dwie chyba antenowe, jest do kontrolera.

Od czego zacząć? Ja to ugryźć?

Czy panel klimatyzacji i radia z przewodami od innego auta będzie współpracował z inną jednostką centralną?

Czy wyświetlacz jest "związany" z komputerem centralnym (a nie z nawigacją) i używany można zamontować i raczej powinien działać?

Czy te elementy stanowią całość i kupowanie ich oddzielnie nie ma sensu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nowych oryginalnych częściach wyjdzie min 25tyś zł.

 

ps. A to nie ta z Niemiec 520d autoamcie z przebiegiem około 20000km ?

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całość wyceniono na 13 tysięcy w serwisie + montaż. Z racji wykonywanego zawodu jestem w stanie sam to elektrycznie poprowadzić, ale spraw z kodowaniem nie przeskoczę.

Nigdy mnie do BMW nie ciągnęło, może po za E36, ale F10 jest z innej bajki :twisted:

 

"Ta z Niemiec 520d automacie z przebiegiem około 20000km" chyba o tej samej piszemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wszystko dobrze kupisz to nic nie musisz kodować.

Sterowniki też skradziono czy tylko: monitor, kontroler i panel klimy? Zacznij od zrobienia dokładnej listy czego brakuje. Skoro już byłeś w aso to poproś ich o szczegółową wycenę i zabierz ją, to ci ułatwi :)

Czy auto jest po FL? Jeśli nie to części jest mnóstwo używanych. Kontroler wszędzie idzie ten sam, monitor też, nie wiem tylko czy ten z 2013 powinien mieć czujnik zmierzchu (taka mała kropka po lewej), może ktoś tu podpowie, u mnie z 2010 jest ale nie używany, auto korzysta z czujnika świateł. Panel klimy musisz kupić dokładnie pod swoje auto, sprawdź czy masz mieć grzane fotele, wentylacje, masaż, klimę 2 czy 4 strefową itd.

Jeśli nie ma też sterowników to te musisz kupić już pod konkretny samochód, wchodzisz w katalog części na stronie bmw, wpisujesz swój vin i szukasz jakiego sterownika potrzebujesz, spisujesz numer i szukasz po allegro. Dla pewności inne części też możesz tak sprawdzić.

A kable to najłatwiej w aso, ale oczywiście możesz popytać na allegro czy mają np monitor z kablem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ...

 

Dzięki za pomoc. :cool2:

Jest pozbawione sterownika.

Auto jest sprzed FL, ale teoretycznie niektóre elementy mogą być już pozmieniane.

Najbardziej zależałoby mi w tej chwili na schemacie elektrycznym tej części samochodu (klima, radio, nawigacja). W serwisie wykluczono udostępnienie ww nawet do wglądu. Czy jest jakieś miejsce w "sieci", w którym to mogę znaleźć? A może ktoś z Was miałby to u siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Jeśli wszystko dobrze kupisz to nic nie musisz kodować.

 

Jak nie kodować?

W nawi wypada zmienić vin i wrzucić fabryczne kody FSC.... przecież szkoda wkładać emulator skoro auto posiada fabryczne FSC :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych schematów elektrycznych nie potrzebujesz, niech ci nie przyjdzie do głowy jakieś lutowanie czy drutowanie, wszystkie wiązki są plug&play. Odpowiedz czy sterowniki zostały skradzione.

Popatrz sobie na schematy w katalogach części:

katalog bmw gdzie po VINie sprawdzisz co dokładnie potrzebujesz:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/grupy/i52152/kL/sN/r2010/m04

dowolny sklep z częściami, tu na listach masz wszystkie warianty danej części

http://www.bmw.pl/pl/pl/owners/parts/electronic-parts-catalogue/electronic-parts-catalogue.html

ciebie najbardziej interesują te dwa działy:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/grupa/65-audio-nawigacja-ukl-elektroniczne/i52152/kL/sN/r2010/m04

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/grupa/61-elektryka-pojazdu/i52152/kL/sN/r2010/m04

Jeszce mała uwaga, sprawdzaj cenę nowych części i używanych, czasami na allegro potrafią żądać więcej niż w aso :) jeśli np do końca nie wiedzą co sprzedają.

 

Jak nie kodować?

W nawi wypada zmienić vin i wrzucić fabryczne kody FSC.... przecież szkoda wkładać emulator skoro auto posiada fabryczne FSC :)

 

dlatego właśnie pytałem co mu wypruli dokładnie, jeśli tylko monitor, panel i sterownik to pewnie robił to niemiec na ubezpieczenie, natomiast jeśli zabrali cały system to nawi kodować trzeba. Ale i tak mu wyjdzie taniej jak sam poskłada większość do kupy. Inna sprawa czy da radę, ale skoro pyta na forum to chce taniej i nie boi się spróbować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trwa mozolne szukanie. Nie jest łatwo i przydałby się schemat z kolorami. Proszę...

 

Do czego jest małe, prostokątne gniazdo w sterowniku jak na foto, powyżej dużego kwadratowego?

 

http://www.aukcjoner.pl/gallery/014610626-.html#I3

 

Nie występuje we wszystkich NBT a taka jest mi potrzebna. Posiadam wersje z kamerą.

I jak sprawdzić czy sterownik ma bluetooth i kamerę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączenia NBT:

 

Połączenia HSD:

 

Fioletowy = APIX Złącze CID

Jasno - zielony = USB3 telematycznych sterowania (TCB)

Żółty = USB2 na Płycie 6NF bazowej

Beżowy = USB1 dla 6FL USB AUX-IN

Pomarańczowy = Ethernet dla OZE

 

* NBT ma wejście do podręcznego portu USB. Port USB w podłokietniku jest funkcjonalny.

 

Połączenia FAKRA:

 

Beżowy = Arial Bluetooth

Ciemno-czerwony = Arial Fi

Żółty = DAB Band 3

Zielony = DAB Pasmo L

Biały = FM2

Czarny = AM / FM1

Niebieski = GPS Arial

 

 

Wtyczka powyżej głównej to wg kolegów z sieci: "The extra plug above the main plug are FBAS 3 and FBAS 4 inputs for extra Video" czyli to może być wtyczka do kamer opcjonalnych. W moim przypadku tylnej, chyba ...

Sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda na dzień dzisiejszy tak:

- niektórzy twierdzą, że raz zaprogramowanej ww nawigacji nie da się uruchomić na moim VIN i tak, aby była widziana jak oryginał

- jedna z firm ma dostęp do kodów fabrycznych, dzięki którym taka operacja jest możliwa

- zakup wiązek w ASO wiąże się z kosztem, że ho ho

- samo podpięcie nawigacji też niewiele da, bo na 99% albo ją uszkodzę przez możliwe zwarcie a już na 100% nie zagra

- w ASO podano mi zupełnie dobrą cenę za sterownik (okolice 3 tysięcy), ale ktoś inny zasugerował, że jest to cena z odzyskiem starego a do dzisiejszego dnia w ASO nie potrafiono mi precyzyjnie określić i typu, i ceny do mojego auta

- wspomniana firma zadeklarowała całościową usługę za cenę akceptowalną przeze mnie i to chyba będzie - mimo moich dobrych chęci, ale bez możliwości - najlepszym rozwiązaniem. Wymieniane byłyby częściowo wiązka a częściowo same wtyki.

Jednym słowem mętlik niezły. Auto w tej chwili jest w trakcie rejestracji, na "skończonych" żółtych tablicach, ale jak tylko uporam się z ww, dam znać.

 

Dzięki za odzew i mam nadzieję na jakiś spot w Łodzi już sprawnym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co wiem nawigacje można sobie przerzucać z auta do auta bez problemów, więc nie wiem czemu niektórzy twierdzą, że nie. :) I faktycznie lepiej to zostaw ludziom, którzy się na tym znają, bo samokombinowanie wyjdzie Ci bokiem i powiększy koszty, o stracie czasu nie wspominając.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Z tego co wiem nawigacje można sobie przerzucać z auta do auta bez problemów, więc nie wiem czemu niektórzy twierdzą, że nie. :)

 

W przypadku CIC, NBT czy CHAMP jest jeszcze temat kodów FSC aktywujących funkcję nawigacji. :wink:

 

Sama przekładka z auta do auta nie uruchomi funkcji nawigacji, ponieważ będzie niezgodność VINów oraz FSC.

 

Używaną jednostkę trzeba odpowiednio przygotować przed montażem...i warto zwrócić uwagę na nr ETK jednostki aby była zgodna z tym co powinno być fabrycznie aby nie występowały ew. problemy podczas programowania przez ISSS lub BMW OSS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Sprawa wygląda na dzień dzisiejszy tak:

- niektórzy twierdzą, że raz zaprogramowanej ww nawigacji nie da się uruchomić na moim VIN i tak, aby była widziana jak oryginał.

Da się. Trzeba wiedzieć tylko jak to zrobić.

- jedna z firm ma dostęp do kodów fabrycznych, dzięki którym taka operacja jest możliwa.

Podaj VIN na PW oraz adres email a podeślę Ci zestaw kodów naprawczych FSC do Twojego auta.

- zakup wiązek w ASO wiąże się z kosztem, że ho ho

Musiałbyś zmówić duplikat wiązki głównej a to dość spory wydatek. W Twoim przypadku bardziej rozsądnym rozwiązaniem będzie odbudowanie wyciętej instalacji.

- samo podpięcie nawigacji też niewiele da, bo na 99% albo ją uszkodzę przez możliwe zwarcie a już na 100% nie zagra.

Jeśli poprawnie zostanie wykonana naprawa instalacji elektrycznej to jednostki nie uszkodzisz :cool2: Prawdą jest, że funkcja nawigacji będzie nieaktywna. Pozostałe funkcje będą działać po poprawnym kodowaniu.

- w ASO podano mi zupełnie dobrą cenę za sterownik (okolice 3 tysięcy), ale ktoś inny zasugerował, że jest to cena z odzyskiem starego a do dzisiejszego dnia w ASO nie potrafiono mi precyzyjnie określić i typu, i ceny do mojego auta.

Tzw. dobra cena jest kwotą jeśli pozostawisz im starą jednostkę. Jeśli tego nie zrobisz naliczą Ci kaucję, która przewyższy cenę zestawu używanego dostępnego na portalach aukcyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.