Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Jadąc dziś z pracy nagle poczułem brak mocy, spoglądam na zegary a tam wskazówka daleko za środkiem ;/

Wcześniej wymieniałem termostat agr , więc myślę może źle odpowietrzony - więc zacząłem odpowietrzać według książki "sam naprawiam" w sumie odpowietrzniki nie wyrzucają już powietrza , a nadal się grzeje dochodzi do 97 stopni...

 

W tym wszystkim nie słyszę wentylatora , nie dobierałem się do niego , a przez obudowy nie widać ...

 

Jak wygląda u was sprawa wentylatora przy jakiej temp powinno go być słychać?

 

P.S

 

Przy ilu otwiera się termostat ?

Przy zapowietrzonym który wąż powinien być zimny , u mnie wszystki gorące i w miare miękkie

Opublikowano
Przy 97 to oba węże chłodnicy powinny być zimne ale jak temp nie przekracza 100 stopni to ''NO STRES"
www.Car-los.pl
Opublikowano
Wyglada na zapowietrzony uklad. Lub mogles kupic wadliwy termostat ktory sie zacial w pozycji zamknietej. Wentylator w 320d ma jakies jakby biegi przy okolo 100 stopniach u mnie wlaczal sie ale nie bylo go slychac prawie przy 106 krecil juz mocno. Mozesz miec padniety modul wentylatora to nie wlaczy sie wcale termostat egr otwiera chyba przy 70 stopniach a glowny cos kolo 90. To ktory waz przy zapowietrzonym bedzie zimny trudno okreslic najlepiej odkrec korek na zbiorniczku tylko nie na goracym silniku i patrz jak sie zachowuje plyn i czy jest strumien w przelewie
Opublikowano

Dzięki Panowie.

 

Jutro jeszcze spojrzę jak się owy płyn przelewa i dam znać , ogólnie myślałem , że okolice 100 stopni to już za dużo i może trochę spanikowałem, bo dolaniu płynu już po za pion nie wychodzi , wygląda na to , że był zapowietrzony - choć odpowietrzałem go i przez kilka dni po wymianie termostatu było ok .

Opublikowano

No i spojrzałem - powietrze ciepłe, powietrza w płynie jakby brak , ale nadal jest lipa bo z jednej strony wyskakuje mi kontrolka niskiego stanu płynu i temp rośnie, a z drugiej płyn wyrzuca zbiornik wyrównawczy , tak jakby nie było obiegu . Zacięty termostat agr ?

 

 

Jutro podjadę do mechanika bo już nie mam sił , z tego odpowietrzania tylko ukręciła mi się śrubka i musiałem przełożyć ją z termostatu agr , a agr zrobić na "stałe" co oznacza, że muszę kupić nowy termostat bo prowizorka nie bardzo mi się podoba . ech ...

Opublikowano
termostat egr raczej nie ma nic do tego.Sprawdź korek zbiorniczka,pompe wody i główny termostat,który może się zacinać.
Opublikowano

Historia jest taka , że auto zakupiłem już z problemem układu chłodzenia (nieświadom) . Więc wymieniłem termostaty , pompę, korek , węże , opaski - bo właściwie wszystko było brutalnie zalane silikonem. Gość zwrócił mi część kasy toteż stawiałem na jakość owych części .

 

Odpowietrzałem już auta w tym i To , ale być może popełniam jakiś banalny błąd bo innego rozwiązania już nie widzę, a nie wierze żeby np. akurat teraz padł główny termostat .

Podjadę do mechanika który mi składał układ...

Opublikowano
jak już pojeździsz trochę to sam się odpowietrzy(ustaw ogrzewanie przez jakiś czas na 32*C) pamiętając oczywiście o odpowiedniej ilości płynu w układzie.Jeżeli tego nie składałeś to jedź się dowiedz bo są różni magicy.
Opublikowano

Witam, a co powiecie na mój przypadek. Otóż ostatnio strasznie ucieka mi płyn z chłodnicy przez korek na zbiorniczku przez ok. półtora tygodnia wlałem 4 litry zacząłem sprawdzać temp.silnika i w sobotę po przejechaniu jakiś 15km temp. doszła do 99 stopni wąż ten górny od chłodnicy był mięciutki i płynu pod korek, w niedzielę musiałem wyjechać chciałem sprawdzić poziom płynu a tu korek mi się rozleciał (zamiennik) odkręciła mi się sama zakrętka a reszta została w środku więc wydarłem resztę dolałem płynu bo okazało się że pusto, zakręciłem stary oryginalny korek. kontrolując dalej temperaturę byłem happy doszła do 85 stopni i tak trzymała (wydaje mi się że w dieslu taka powinna gdzieś być) węże były twarde, i był strumień wody.

Dzisiaj rano sprawdziłem poziom płynu był ok. wracając z pracy ok. 20km temp doszła znowu do 100 stopni (gdybym jechał normalnie pewnie by jeszcze wzrosła ale zaczołem jechać na niskich obrotach spadła do 95 stopni, bliżej domu ruszyłem trochę szybciej i znów zaczęła rosnąć ) i węże miękkie cały zbiorniczek mam zlany nawet wyrzuciło płyn na obudowę chłodnicy tą z żaluzją :( po odkręceniu korka okazało się że znów zbiorniczek pusty i nie ma strumienia płynu.

Co to może być ???? dodam że termostat raczej dobry wymieniałem rok temu i jak sprawdzałem dzisiaj węże od chłodnicy to oba były gorące.

Możliwe to że pompa się kończy?? ja zrobiłem już autem 60 tys. km i jej jeszcze nie wymieniałem a auto ma przebieg 240tyś.

Z góry dziękuję za pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.