Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam problem z autem, otóż od ostatniego czasu gdy postoi całą noc na mrozie i go odpalę, to do rozgrzania się do ok 40 st. C wciąż słychać okropny dźwięk klepania z pod maski, słychać to nawet wewnątrz auta.

Wczoraj znowu sytuacja się powtórzyła i gdy na zimnym chciałem przyspieszyć troszkę mocniej (samochód wydawał się troszkę słabszy) to pojawiła się kontrolka check engine. Silnik nie zgasł, ale czułem, że jak przyspieszam to wpada w delikatne wibracje. Sprawdziłem błędy a kompie:

 

http://imageshack.com/a/img36/426/ag7b.png

 

http://imageshack.com/a/img850/7302/ngco.png

 

Wszelkie sugestie mile widziane, tylko nie mówicie mi, że to rozrząd ;)

Opublikowano

Zwykle na BP, bardzo często Ultimate w zimie.

 

Wątpie żeby było to związane z paliwem, już teraz hałasuje nawet przy minimalnym mrozie dopóki się nie rozgrzeje.

Opublikowano

Korekty sprawdziłem INPĄ, niestety dopiero jak silnik był rozgrzany do 80 st.C, wcześniej INPA nie pozwala niestety dla tego silnika. Korekcje wyszły dobrze, jednak mimo wszystko stwierdziłem, że wyjmę wtryski i dam do sprawdzenia, zobaczymy.

 

Myślałem też o panewkach, ale chyba wtedy stukanie nie ustawałoby na ciepłym, prawda?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Korekty sprawdziłem INPĄ, niestety dopiero jak silnik był rozgrzany do 80 st.C, wcześniej INPA nie pozwala niestety dla tego silnika. Korekcje wyszły dobrze, jednak mimo wszystko stwierdziłem, że wyjmę wtryski i dam do sprawdzenia, zobaczymy.

 

Myślałem też o panewkach, ale chyba wtedy stukanie nie ustawałoby na ciepłym, prawda?

Klepanie , stukanie itp...dowolna interpretacja ,zgaduj zgadula - nagraj ten dźwięk i wklej .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz już co było przyczyną zapalenia się kontrolki check engine? Jaki błąd się pojawił?
Opublikowano

Nie wiem jeszcze, błąd w INPIE:

 

4530 Ladedruckregelung, Regelabweichung

 

Przebieg to 208k km. Autko odpala dobrze, ale jak jest zimne to klepie i pracuje nierówno.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A kiedy wymieniałeś filtr paliwa? Może to kwestia słabego paliwa? Być może wtryski takie dźwięki wydają z siebie...
Opublikowano
ja widocznie mam złe nawyki bo wymieniam wszystkie filtry wraz z olejem co 15-18 tys.... BMW też nie zaleca wymiany oleju w skrzyni :mrgreen:
Opublikowano
Nie, ale producent skrzyń zaleca wymianę co 80-120k km, BMW jest producentem silników i zaleca wymianę filtra paliwa co 60k km. Jeśli chodzi o wymiany olejów to BMW przesadza z interwałem co 35-40k km w nowych autach. Ja to robię co 15k km, ale filtra paliwa też bym tak często nie ruszał.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Koszt znikomy dlatego uważam że wymienić i spokój. Różne paliwo może sie trafić przez tyle km. Oczywiście każdy robi jak zechce. Jak bym uzytkowal nowe auta i zmieniał po okresie gwarancji to oczywiście bym sie stosował. Ale w przypadku aut używanych to raczej pozorne oszczędności.
Opublikowano

Wszystkie wtryskiwacze zostały sprawdzone, sa w idealnym stanie!

 

Mechanik zamontował je z powrotem i odpalił samochód, silnik chodzi idealnie, nie klepie i pracuje równo na zimnym. Czy to jakieś cuda?

 

Kazałem mu jeszcze raz pozwolić auto ostudzić na mrozie przez 5 godzin i ponownie sprawdzić czy dzwięk się pojawi, będę wiedział coś wieczorem.

 

Dziwna sprawa dla mnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie też klepało po zatankowaniu na małym Orlenie - chyba podejrzana stacja - klepało delikatnie przy mrozie na zimnym silniku przy przyspieszaniu - zatankowałem na Lukoil i nadal klepało aż do wyjechania pół zbiornika - wtedy przestało klepać na zimnym, dotankowałem BP ULTIMATE i dziś nadal cisza - chyba jest to kwestia paliwa - podobny wątek był poruszany w dziale E60. Autko od nowości w moich rękach teraz ok 117 tyś km przejechanych.
Opublikowano
Jak na ironię, ostatnie dwa tankowania robiłem na Aralu w Niemczech i to w dodatku tą lepszą ropę. Raczej małe prawdopodobienstwo, że to paliwo, ale zobaczymy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystkie wtryskiwacze zostały sprawdzone, sa w idealnym stanie!

 

Mechanik zamontował je z powrotem i odpalił samochód, silnik chodzi idealnie, nie klepie i pracuje równo na zimnym. Czy to jakieś cuda?

 

Kazałem mu jeszcze raz pozwolić auto ostudzić na mrozie przez 5 godzin i ponownie sprawdzić czy dzwięk się pojawi, będę wiedział coś wieczorem.

 

Dziwna sprawa dla mnie.

Może któryś z wtryskiwaczy był za słabo dokręcony i nie było wystarczająco szczelne połączenia z głowic i z tond ten dźwięk . Przy ponownym montażu wszystkie wtryski zostały dokręcone z odpowiednią siłą a i pewnie mosiężne pierścienie uszczelniające mechanik założył nowe . Miałem taką sytuacje .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W sumie możliwe - jak silnik się rozgrzał to wszystko się rozprężyło i uszczelniało... hmm dziwne, że u mnie przeszło może samo się uszczelniło? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.