Skocz do zawartości

[e46] 318i 143km ubytki oleju :(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

zakupiłem niedawno bmw e46 touring 318i 143km, niestety zauważyłem ubytki oleju silnikiowego.

Na początku gdy zapaliła sie żółta kontrolka sprawdziłem stan na zimnym motorze, faktycznie był to stan dolny, dolałem litr oleju.

Niestety po przejechaniu około 500km, a dokładnie to po ostatniej trasie 300km, znów zapaliła sie kontrolka o dolnym stanie.

Leje castrol edge 5w30, taki lał również poprzedni własciciel.

Auto przed zakupem było dośc dokładnie sprawdzane i mechanik nie zauważył żadnych wycieków.

Raczej nie kopci, przynajmniej nie zauważyłem żeby kopcił na niebiesko jak to czesto bywa gdy pali olej.

Auto jeździ na gaz, ale nie wiem czy to ma cos wspolnego.

Aha i tak poza tym spadł płyn chłodnicy również, dolałem prawie litr...

Proszę o pomoc, bo jestem strasznie zażenowany, jak to mówią - zamienił stryjek siekierke na kijek (golf IV -> e46 ) :(

Opublikowano

Wedlug producenta 0.7 litra oleju jest dopuszczalne na 1000 km. W Twoim przypadku 1 litr oleju na 500 km to zdecydowanie za duzo, do tego ubywajacy plyn chlodniczy.

Masz okopcona koncowke rury wydechowej? Moze od tego warto zaczac sprawdzanie.

Opublikowano
Wedlug producenta 0.7 litra oleju jest dopuszczalne na 1000 km. W Twoim przypadku 1 litr oleju na 500 km to zdecydowanie za duzo, do tego ubywajacy plyn chlodniczy.

Masz okopcona koncowke rury wydechowej? Moze od tego warto zaczac sprawdzanie.

 

Te 0,7 L/1000 km zapisane w ksiazkach i instrukacjach to są mega pierdoły zabezpiacznie sie producenta 0,7 to moze wziąsc ale cąły czas jazda do odcinki i na czerwonym polu przez 1000 km

Opublikowano

Proponuje jednak odniesc sie do tematu Kolegi ktoremu ucieka olej. 0.7l /1000 km jest gorna granica dopuszczona przez producenta, niezaleznie czy sa to wedlug Ciebie mega pierdoly czy tez nie... Np. przy dlugiej szybkiej jezdzie na autostradzie w Niemczech (180 - 200 km/h) moj potrafi wziac okolo 0.5 l /1000 km. Zaznaczam, ze samochod jest w pelni sprawny.

 

Koledze ucieka 1 l /500 km oleju oraz plyn chlodniczy i to jest problemem.

 

Wracajac do tematu... Niedrozna odma mogla spowodowac taki ubytek oleju? Moze warto sprawdzic ten element?

Opublikowano

A wiec tak...

Sytuacja przedstawia sie następująco

Rura czysta ale rez nie czyszczona... ale pojawił sie wiekszy problem poczekaldm na wolnych obrotach 10 min. Przygazowalem i pojawila sie niebieska barwa:(

Przypuszczam ze to gumki. Miejscowy mechanik powinien je wymienic bez zdejmowania glowicy...

JAkies inne propozycje?

Opublikowano

Miałem kiedyś ten silnik ,oraz miałem styczność z kilkoma egzemplarzami i niestety nie mam dla Ciebie kolego dobrych wieści.

Około 70% tych silników N42 B20 bierze potwornie olej.

Sprawdź czy przy odpaleniu po długim postoju kopci.

Może są wyjątki,ponoć poprawione to było pod koniec 2003 roku.

Problemem są wadliwe (wykonane ze złego materiału)uszczelniacze zaworów,czasami również pierścienie,jeśli powyżej 5 tyś obr kopci.

Uszczelniacze da się wymienić bez zdjęcia głowicy,ale trzeba mieć chęci,a mechanicy nie chcą się bawić.

Oczywiście komplet do blokowania rozrządu jest niezbędny.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, odgrzeje trochę, bo mianowicie mam problem ze swoim N42b20. Bierze mi olej dokładnie nie potrafię określić w jakich ilościach ale ostatnio na 250km zniknęło mi około 400ml. Zrobiłem test odłączając odmę od kolektora ssącego i zaślepiając wężyk idący do kolektora. Ubytek był właśnie taki jak wspomniałem wcześniej. Później i tak wymieniłem separator. Samochód puszcza niebieską chmurkę jak postoi na wolnych obrotach i później się przygazuje, ale zaraz wcisnę gaz jeszcze raz nawet do odcinki i już dymka nie puści. Po odpaleniu po całej nocy również puszcza chmurkę niebieską, a dopóki wskazówka temperatury nie stanie pionowo to podczas jazdy dość dużą białą chmurę zostawia za sobą. Wszystko to działo się na odłączonym jak i podłączonym separatorze. Obroty jakie utrzymuje to 680-710. Dziś byłem zmierzyć kompresję i wyszło 3,7,5,3bar. Czy możliwe że przy takim ciśnieniu w ogóle by jeździł i to dobrze jeździł? Spalanie w mieszanej i przy nie oszczędzaniu wynosi około 10L/100km. Jak już wspomniałem kopytko ma i 200 poleciał chodź chyba i więcej by poszedł. Olej na jakim jeżdżę to 5W40 Total quartz 9000 energy. Samochód na kartce od starego oleju miał też 5W40 tylko nie wiem jakiej firmy. Przebieg to 180tys. km. Bardzo proszę o jakieś rady. Pozdrawiam
Opublikowano
Wiem, że kaplica ale czy to możliwe żeby przy takiej kompresji samochód jeździł i nie kopcił non stop na niebiesko. Jest jeszcze małe ale, zmierzyli to podobno na zimnym. czy będzie duża różnica jak by zmierzyć na ciepłym? Czy ludzie którzy zrobili pomiar to jakieś du..y wołowe.
Opublikowano
Ja myślę że jak w większości benzyn około 13-14 chodź nie wiem jak zachowują się zawory w tym silniku gdy się kręci i kręci bez świec.
Opublikowano

Idź do mechnika, ja oddałem swoją n42 kilka dni temu, umyli auto specjalnymi środkami (SILNIK) i wszystko wyszyło.

Nie żadne uszczelniacze, nie żadna odma, tylko pierd. rodzaju uszczelki i węże. Wiele może być przyczyn.

Kompresja silnika? Phi. Udaj się do serwisu podłączą pod kompa, sprawdzą to szybko, sprawdzą świece i wtedy będziesz miał stan silnika.

Opublikowano
Idź do mechnika, ja oddałem swoją n42 kilka dni temu, umyli auto specjalnymi środkami (SILNIK) i wszystko wyszyło.

Nie żadne uszczelniacze, nie żadna odma, tylko pierd. rodzaju uszczelki i węże. Wiele może być przyczyn.

Kompresja silnika? Phi. Udaj się do serwisu podłączą pod kompa, sprawdzą to szybko, sprawdzą świece i wtedy będziesz miał stan silnika.

 

 

Wg. tego co mi mówiły osoby, które sprawdzały "cyfrowo" kompresję, w 90% przypadków dane były zupełnie niezgodne z rzeczywistością.

Opublikowano
Ja naprawdę nie wiem ;) Powiedzieli mi, że są czujniki, które to sprawdzą. Normalnie kontynuowałbym temat, jednak nie miałem za wiele czasu wtedy, a to nie dotyczyło tematu mojego samochodu. Z ciekawości zapytam w jakich modelach sprawdzali w ten sposób kompresję i jak nie zapomnę/kiedyś mi się przypomnisz to dam znać.
Opublikowano
Jak nie wiesz to nie pisz bzdur bo się niektórzy mogą u mechanika ośmieszyć jak powie że chce podłączyć pod kompa żeby sprawdzić kompresję bo tak na forum bmw wyczytał :duh:
Opublikowano

Napisałem tylko, co usłyszałem (nigdzie tego nie potwierdzałem). Z grubsza teraz próbowałem coś znaleźć w internecie i rzeczywiście wychodzi na to, że nie ma takiej możliwości.

 

Przyznaję, powinienem najpierw sprawdzić, potem pisać, nawet "usłyszane" rzeczy. Jestem gotowy edytować/usunąć posty, przepraszam ;)

Opublikowano
Idź do mechnika, ja oddałem swoją n42 kilka dni temu, umyli auto specjalnymi środkami (SILNIK) i wszystko wyszyło.

Nie żadne uszczelniacze, nie żadna odma, tylko pierd. rodzaju uszczelki i węże. Wiele może być przyczyn.

Kompresja silnika? Phi. Udaj się do serwisu podłączą pod kompa, sprawdzą to szybko, sprawdzą świece i wtedy będziesz miał stan silnika.

 

Jeżeli chodzi o mój silnik to nie ma żadnego wycieku, a jedyny jaki był spod miski olejowej to był zlikwidowany już wiele km temu przez poprzedniego właściciela.

Opublikowano

Popieprzyło mi się, za dużo przecinków dałem.

Na kompie sprawdzą błędy niepamiętam dokładnie czego, musisz sam pojechać.

Sprawdzą świece etc.

 

Co to sprawdzenia kompresji przez kompa, pomyliło mi się za dużo przecinków dałem stąd ta głupota. :mrgreen:

Ale skoro jest taka możliwość to ciekawe :)

 

Jedź do mechanika, umyją ci go specjalnymi środkami, będzie jak nowy :)

Pojeżdzą nim i sprawdzą skąd cieknie. U mnie ciekło z węży kilku uszczelek. Koszt jeszcze mi nie znany.

Wiem tyle, że aby wymienić jedną uszczelke trzeba zdjąc cała miskę olejową + wiele innych elementów...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.