Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od pewnego czasu zmagań się z serwisem Bawaria Motors w W-wie (Czerniakowska). Mianowicie, po kilku godzinach postoju (w zimie wystarczy już tylko ok 2 godz) i włączeniu zapłonu słychawć na zewnątrz wyraźne metaliczne dźwięki. Zanikają one po ok 1min. W serwisie po 3 wizytach stwierdzili że to normalne. Co mnie ogromnie zdziwiło. Mój znajomy jak to usłyszał to stwierdził że samochód wydaje dźwięki jakby do metalowego wiadra wsypać gwóźdźie i zakręcić. Ten efekt nie zawsze występuje. Np po całonocnym postoju to metaliczne klekotanie nie występuje. Czy spotkaliście się z tym problemem w Waszym F20? Jeżeli tak, to jak sobie z tym poradziliście? Dodam że mam 116i.

Co do serwisu to wychodzi jak się traktuje klienta. Jak nie radzą sobie z problemem to wówczas pojawia się formułka, że wszystko jest w porządku. Polska rzeczywistość. Biznes i dochód na pierwszym miejscu. Na samym końcu klient. Radź sobie sam. Ale sprawa będzie miała dalszy etap. Dyrektor obsługi posprzedażnej, przy drugiej wizycie, stwierdził, że to niestandardowe zachowanie samochodu. Co nie przeszkadzało później wydać opinię że jednak wszystko jest w porządku.

 

Pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Ja spotkałem się z tym tylko raz u siebie. Samochód po trasie został pod hotelem, rano po odpaleniu usłyszałem dokładnie to co Ty. Trochę się zaniepokoiłem przecież to nowe auto 2000 km. Do tej pory nie stwierdziłem takowego dźwięku. Podejrzewam że może to być jakaś osłona metalowa ale mogę się mylić.

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kilka razy mi się zdarzyło,ale tylko na zimnym silniku. Aby to sprawdzili w serwisie to konieczne jest zostawienie auta na noc i rano odpalając zweryfikują problem. Sęk w tym, że to u mnie loteria - raz słychac, raz nie. Póki auto na gwarancji to można z tym żyć.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po wymianie oleju w zeszłym roku, dźwięki te pojawiały się rzadziej. Ale nadal jest wyraźnie słyszałem. Po kilku miesiącach znowu się one nasilają. Uważam, że jest to jakaś masowa usterka w silniku. Co gorzej, BMW Polska odmawia naprawy. Samochód póki co jeździ, ale te dźwięki nie wróżą nic dobrego. Wg mnie każdy kto posiada 116i F20 ma przed sobą kosztowną naprawę silnika. To kwestia czasu.

Skonsultowałem ten problem z rzecozznawcą PZ Mot i otrzymałem opinię, że problem dotyczy nieprawidłowej pracy hydraulicznych kompensatorów luzów zaworowych mechanizmu napędu zaworów. Proszę Państwa, mamy wadę, która mocno nas zaboli.

Opublikowano
W moim na razie spokój , ale jak trzaśnie to faktycznie nas zaboli , oby jak najpózniej .
Opublikowano

Nic sie nie nauczyli od N52

Najpierw kompensatory a potem glowica

Mi w z4 wymienili bez gadania.

Zmien dilera i tez Ci to zrobia.

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

BMW twierdzi, że nie powoduje to żadnych usterek w silniku i nie prowadzi do awarii.

Z tego co poczytałem, dobrze jest zmieniać olej co około 10tyś + lać dobry olej, Millersa czy Motul. I nie powinno się nic dziać.

http://imageshack.com/a/img835/9357/88pa.jpg
Opublikowano
Nic sie nie nauczyli od N52

Najpierw kompensatory a potem glowica

Mi w z4 wymienili bez gadania.

Zmien dilera i tez Ci to zrobia.

 

O co chodzi z N52?

 

Czy w Z4 miałeś ten sam problem? Gdzie zrobili to bez marudzenia?

Opublikowano

Mi zmienili w Fusie. Zostawilem auto na noc. Rano na zimno potwierdzili stuki, ktore trwaly kilka minut do rozgrzania.

Zamowili czesci, Wymienili kompensatory luzu z niem. Hydrostossel.

Kazde N52 jest dotkniete tym problemem. Tez slyszalem, ze czesta wymiana oleju innego niz rekomendowany Castrol pomaga, ale u mnie stukalo juz po drugiej wymianie wiec WTF!!!

Pytanie tylko czy rzeczywiscie to samo trapi silnik N13 w F20?

Beste Maschine der Welt
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Podepnę się pod temat gdyż ostatnio zaobserwowałem dziwna przypadłość.

Otóż jeżeli samochód postoi powiedzmy 6 godzin lub więcej to po zapaleniu obroty wzrastają (jakby ssanie ale temu bym się nie dziwił gdyby sobie płynnie po chwili spadły ) Niestety te obroty wskakują na wyższe 1500-1800 rpm) zaczynaja nagle falować - spadać do 200-300 - auto się krztusi dławi by po kilku sekundach wszystko wróciło do normy i obroty wróciły do wartości idealnej.

 

Nie podpinałem auta jeszcze pod komputer, i raczej to nie kwestia paliwa bo próbowałem już kilkunastu źródeł i efekt ten sam.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Miałem ten sam problem. Klekotał strasznie po odpaleniu. Każdy się pytał co się dzieje gdy to słyszał :D Zgłaszałem wielokrotnie w serwisie BMW -zawsze mówili,że to natura tego silnika lub że za mało oleju i trzeba regularnie dolewać. W końcu przy innej wizycie,w innym serwisie stwierdzili,że to usterka i wymienili napinacz łańcuszka rozrządu. I do tego serwisu już tylko będę jeździł. Póki co cisza :)
Opublikowano

Rodzajów dziwnych dźwięków tego silnika podczas zimnego startu jest kilka.

Więc panowie uważajcie bo nie każdy przypadek ten sam.

 

U mnie było tak...

https://youtu.be/1iwDgCQQMVY

Wina zaworu w turbinie.

Podobno niegroźne i można z tym żyć.

Mi przeszkadzało wiec usunąłem przyczynę w bardzo banalny sposob... ;)

  • 1 rok później...
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Rodzajów dziwnych dźwięków tego silnika podczas zimnego startu jest kilka.

Więc panowie uważajcie bo nie każdy przypadek ten sam.

 

U mnie było tak...

https://youtu.be/1iwDgCQQMVY

Wina zaworu w turbinie.

Podobno niegroźne i można z tym żyć.

Mi przeszkadzało wiec usunąłem przyczynę w bardzo banalny sposob... ;)

 

 

Cześć,

mam ten sam problem, mechanik chce mi wymienić cały rorząd. Co o tym sądzicie?

Dużo BMW 1 na zimnym silniku głośno chodzi.

Dźwięki dobiegają z turbiny, obroty wzrastają do około 1500rpm i tak trzyma przez minutę. Później wszystko ustaje.

Groźne? Co wymienić.. doradźcie proszę :)

Opublikowano

Panowie w zony silniku miałem podobne problemy. F20 116i 2012r.

Mianowicie z rana jak silnik zimny obroty ok 1500 i halas metaliczny , okazała się jakaś klapka w turbinie, która byla luźna.

Jedynie czasami jeszcze na comforcie jak stoi sie na swiatlach male drgania są. Jak dam na sport jak by ustępowało.

 

Narazie nie ruszam nic więcej :)

 

Ktos z Wrocławia aby porownac auta ?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam.W mojej 118i mam to samo. Obroty 1500 i chałas metaliczny. Dziwne jest to że jak temperatura otoczenia na zewnątrz jest poniżej 15 stopni np 13 to obroty wkręcają sie normalnie i brak jakiego kolwiek dzwięku metalicznego. W serwisie wymienili mi napinacz łańcucha rozrządu, lecz nic to nie zmieniło. Czy może chodzić o zawór Wastgate? Pozdrawiam
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Rodzajów dziwnych dźwięków tego silnika podczas zimnego startu jest kilka.

Więc panowie uważajcie bo nie każdy przypadek ten sam.

 

U mnie było tak...

https://youtu.be/1iwDgCQQMVY

Wina zaworu w turbinie.

Podobno niegroźne i można z tym żyć.

Mi przeszkadzało wiec usunąłem przyczynę w bardzo banalny sposob... ;)

 

Witam mam podobny problem i chciałbym się tego pozbyć, mógłbyś zdradzić co to za banalny sposób na usunięcie tego dźwięku?

Dodam że wymieniałem już kilka części które nie przyniosły rezultatu. Teraz chciałbym spróbować Twojego sposobu proszę o pomoc i pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jest to zawór westgate. Wymiana by pewno pomogła. Chociaż w nowych modelach z małym przebiegiem problem też występował. Mam to samo i dałem sobie z tym spokój.
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.