Skocz do zawartości

[E36 323i] Bierze olej po przejściu na motul-nie kopci.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

To mój pierwszy post na forum, więc z tej okazji pozdrawiam wszystkich miłośników marki BMW :)

Silnik jak w temacie, E36 to moje pierwsze, wymarzone od lat, BMW, aczkolwiek nie pierwszy samochód :)

Sprawa wygląda następująco:

Jakieś 2-3 miesiące temu zakupiłem powyższe autko - oglądałem je 2 razy nim kupiłem - raz sam, raz z kumplem mechanikiem.

Przy oględzinach auto było zalane mobilem 10w40 (przebieg 300tys), stan na bagnecie idealny, kolor oleju również, nie kopciło, pod odkręceniu korka oleju i wyciągnięciu bagnetu troszkę spadły obroty, ale auto nie gasło i nie miało nawet takiego zamiaru :) Po szczęśliwym zakupie zrobiłem ok 1tys km, po czym zmieniłem olej (motul synergy 6100+ z Intercarsu) i filtry. Przed zmianą sprawdzałem jeszcze raz stan oleju i wszystko było jak wcześniej.

Od tego momentu auto bierze olej, dolewam od 0,5-1 litra na 2tys km. Auto dalej nie kopci - jedynie lekką chmurkę puści przy odpaleniu, a jak jest rozgrzany to jak docisnę do odcięcia to przy schodzeniu z obrotów puści minimalną mgiełkę (nie można tego nazwać nawet dymem). Dwóch mechaników (jeden dobry kolega, drugi również znajomy) mówiło mi, że to normalne.

I teraz głowię się czy to jest normalne i to olać, bo wydatek 30 zł raz na 1-2 miesięcy to nie jest tragedia :)

Dodam, że auto jest dość mocno pochylone do przodu - z przodu gwintowane zawieszenie, a z tyłu seria (mam 2 krótsze sprężyny na tył od kompl. gwintu, ale zmienię dopiero na wiosnę) i czy to może być właśnie powodem spalania oleju do stanu minimum?

Robię też głównie krótkie trasy po mieście, przeważnie ok 10km, czasem więcej jak trzeba coś pozałatwiać - rzadziej trafi mi się trasa, aczkolwiek nie jest to też raz na "ruski rok" :) Nie wiem czy to może mieć jakiś związek.

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Nie jest to normalne. Może brać olej, tyle, że 1l/10 000km.

Sprawdź czy świec Ci nie zalewa. Jeśli tak to może być wina uszczelek pokrywy. (Te okulary w komplecie co są =P)

Opublikowano

Masz na myśli pokrywę zaworów? I tak muszę ją ściągnąć, bo uszczelka pokrywy zaworów do wymiany :) Aczkolwiek nie sądzę, żeby w tym miejscu aż tyle uciekało, bo plam nie zostawiam :)

Z tymi świecami to słuszna wskazówka, muszę to koniecznie sprawdzić :)

Czekam na więcej sugestii :)

Opublikowano
Przez te okulary może bardzo dużo uciekać. Ja miałem je tak zniszczone, że na kawałki się rozpadły przy ściąganiu :)
Opublikowano

możliwe,że sprzedający dodał czegoś do oleju,po wymianie silnik zaczął brać

1L na 2000km to trochę za dużo

wygląda na to,że bierze uszczelniaczami zaworów,ale powodem może też być odma

Opublikowano
W sensie o jakie okulary chodzi? :D Raczej nie sądze, aby coś dodał do oleju, bo było by widać po kolorze oleju na bagnecie i po spuszczeniu. Ponad to sprzedawca wydawał się dość uczciwy, niczego nie ukrywał, nie był natrętny, nie reklamował auta, tylko w spokoju dał wszystko obejrzeć i potestowac, z ceny też niechętnie schodził, nie chciał sprzedać za mniej niż 250 zł targu, wiec domniemam, że faktycznie nic nie ukrywał :)
Opublikowano
W sumie też słuszna uwaga, kolega mi sugerował kiedyś, że mógłbym na początek odmę wymienić :) W takim razie będe musiał na początku tygodnia zrobić zakupy i wymienić uszczelke i odme - przy tym przebiegu napewno nie zaszkodzi :) A mógłby mi ktoś jeszcze wytłumaczyć o co chodzi z tymi okularami?
Opublikowano
o okulary to chodzilo koledze komplet uszczelek pokrywy zaworow.. o te co uszczelniaja swiece. okragle uszczelki polaczone ze soba.
E38 728i 1999r
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odświeżę nieco temat. Jak już wcześniej wspominałem auto jest dość mocno pochylone do przodu, ze względu na gwintowane zawieszenie na przodzie i mniejszy profil opony.

Ostatnio zrobiłem test: gdy auto stało normalnie na prostej nawierzchni na bagnecie oleju było na minimum, a nawet nieco poniżej. Ustawiłem auto na kilka h na powierzchni pochyłej, tak aby sama buda i silnik trzymały poziom.

Okazało się, że bagnet zaczął wskazywać oleju na połowę miarki :)

Więc teraz na wiosnę mam zamiar założyć te krótsze sprężyny od kompletu z gwintu i mam nadzieję, że problem chociaż częściowo się rozwiążę :) Ponadto przydało by się nieco podnieść przód, bo mimo, że wygląda to fajnie, to na garbach miewam problemy, pod krawężniki praktycznie nie podjeżdżam :)

 

Mimo wszystko i tak mam zamiar wymienić odmę i uszczelkę pokrywy zaworów, aby mieć pewność, że oleju nie ubywa w nadmiarze :)

 

Pozdrawiam i dziękuje za chęć pomocy tym co się udzielali :)

Opublikowano
Możesz sprawdzić oringi na świecach nie ściągając pokrywy. Wystarczy jak wyciągniesz fajki i zobaczysz czy są z oleju. Jeśli chodzi o odmę to nie wiem w jaki sposób jest umieszczona w 323 ;/
  • Moderatorzy
Opublikowano
Jeśli chodzi o odmę to nie wiem w jaki sposób jest umieszczona w 323

Jest pod kolektorem ssącym. Dostęp jest fatalny.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W sensie o jakie okulary chodzi? :D Raczej nie sądze, aby coś dodał do oleju, bo było by widać po kolorze oleju na bagnecie i po spuszczeniu. Ponad to sprzedawca wydawał się dość uczciwy, niczego nie ukrywał, nie był natrętny, nie reklamował auta, tylko w spokoju dał wszystko obejrzeć i potestowac, z ceny też niechętnie schodził, nie chciał sprzedać za mniej niż 250 zł targu, wiec domniemam, że faktycznie nic nie ukrywał :)

 

No tak, po prostu idealny sprzedający. To że olej jest ładny to znaczy znaczy ze ktoś go przed sprzedarza wymieniał by ładnie wygląda. Wiec to już daje do myślenie. A motodoktor ma konsystencję i kolo oleju więc ni huhu nie zobaczysz czy coś bylo czy nie. A jak znam życie to pewnie jest problem z pierścienie bo to blok pokrywany nikasilem. Poczytaj o tym a będziesz coś wiecej wiedział. Acz kolwieg dymek przy odpalaniu może sugerować uszczelniacze trzonka zaworoweo.

Oczywiście sprawdź czy nei ma nigdzie wycieków i tę nieszczesną pokrywę pokrywę czy w tych świecahc nic nie ma

 

PZDR>

Opublikowano
Odświeżę nieco temat. Jak już wcześniej wspominałem auto jest dość mocno pochylone do przodu, ze względu na gwintowane zawieszenie na przodzie i mniejszy profil opony.

Ostatnio zrobiłem test: gdy auto stało normalnie na prostej nawierzchni na bagnecie oleju było na minimum, a nawet nieco poniżej. Ustawiłem auto na kilka h na powierzchni pochyłej, tak aby sama buda i silnik trzymały poziom.

Okazało się, że bagnet zaczął wskazywać oleju na połowę miarki :)

Więc teraz na wiosnę mam zamiar założyć te krótsze sprężyny od kompletu z gwintu i mam nadzieję, że problem chociaż częściowo się rozwiążę :) Ponadto przydało by się nieco podnieść przód, bo mimo, że wygląda to fajnie, to na garbach miewam problemy, pod krawężniki praktycznie nie podjeżdżam :)

 

Mimo wszystko i tak mam zamiar wymienić odmę i uszczelkę pokrywy zaworów, aby mieć pewność, że oleju nie ubywa w nadmiarze :)

 

Pozdrawiam i dziękuje za chęć pomocy tym co się udzielali :)

 

Nie za bardzo rozumiem. Czy to co napisałeś oznacza, że poziom oleju był ok tylko tobie się wydawało że olej bierze bo na miarce tak wskazywało?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

No wlasnie, to czy auto stoi na pochyłym czy nie, nie powoduje, ze dolewać trzeba oleju przeciez :D

 

Jak sie wyjasniła sprawa tego poboru?

Opublikowano
Raczej nie sądze, aby coś dodał do oleju, bo było by widać po kolorze oleju na bagnecie i po spuszczeniu

Motodoktor ma kolor świeżego oleju więc gołym okiem go w oleju nie zobaczysz. Tak jak już ktoś wcześniej powiedział masz blok pokryty nikasilem więc może być on już zużyty. Auto ma gaz? Jak długo jest w Polsce?

Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Opublikowano

Pewnie uszczelniacze, skoro przebieg deklarowany 300 tys km to mają prawo być zużyte.

Inna sprawa, że e36 w Polsce, to zazwyczaj licznik trzeba razy 2 mnożyć, by otrzymać realny przebieg....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A co ma pochylenia auta do brania oleju ? Nie ważne jak stoi, jak dolewasz to znaczy że olej gdzieś się przedostaje.

Z tego jak Ty to opisujesz wydaje mi się, że przód jest ~70[cm] niżej od tyłu. To już sobie wyobrażam w jakim stanie jest silnik tego samochodu ?! o czym Ty byc może jeszcze nie wiesz.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam po czasie!

 

Dłuższy czas mnie nie było, odświeżam temat, żeby dociągnąć go do końca.

Z silnikiem póki co nic złego się nie dzieje.

W końcu znalazłem czas i chęci, żeby porządnie zabrać się za temat swojej e36.

Następną zmianę oleju zrobiłem już na castrol.

 

Co do pochylenia ostatnio zainwestowałem trochę w klamoty i przód zawieszenia wraca do serii. Na razie wymieniłem komplet wahaczy włącznie z końcówkami i gumami.

 

Na dniach wymieniam komplet uszczelek kapy zaworów wraz z podkładkami pod śruby, ponieważ silnik poci się w tym miejscu dość mocno. Ponadto rozmawiałem z kimś obcykanym w temacie i sprawdzało by się to co ktoś pisał wcześniej, czyli zalewanie świec olejem :)

Niedawno wystrzelił mi wężyk sprzęgła (na szczęście kilka dni po trasie do Berlina) - musiałem auto odstawić do mechanika - mówił, że silnik w dobrej kondycji.

Chcę w najbliższym czasie zmierzyć komprechę i przejechać się na hamownie, żeby sprawdzić czy trzyma serię.

 

W każdym bądź razie na dniach powinno być wiadomo, co jest przyczyną ubytków oleju, o czym nie zawaham się informować na bieżąco :)

 

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.