Skocz do zawartości

Płyn do spryskiwacza...


MoldCAD

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

Jak być może większość z Was zauważyła, w F10 zbiornik płynu spryskiwacza jest w nadkolu - czyli poddany chłodzącemu czynnikowi pędu powietrza i nie ogrzewany od silnika. Dlatego orlenowski (do -22C niby) płyn to porażka; może szyby jeszcze pokropi ale reflektorów nie zmyje, jeżeli temperatura oscyluje koło -5C a jedzie się szybko... Oryginalny płyn BMW to koncentrat, "gwarantowany" do -63C, w cenie prawie 100 zł za 5 l (dla porównania - orlenowski chyba 30). Pytanie:

 

- kto na jakim płynie jeździ w prawdziwe mrozy? Czy płacicie BMW te chore pieniądze, a jeżeli tak to czy rozcieńczacie z wodą? Czy męczycie się na orlenowskim, jak ja - a jeżeli nie, to może jest jakiś inny, lepszy od niego a tańszy od BMW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie są ceny płynu BP i Sonax'a w Realu, w przeliczeniu na 5l?

 

Bo nie ukrywam, że - mając kartę Flota - najwygodniej mi kupować płyn w trasie przy okazji tankowania na Orlenie, ale może ich płyn jest po prostu oszukiwany na masową skalę? Chciałbym wybadać więcej opcji zanim zapłacę BMW 100 zł za 5l - choćby dla zasady...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie są ceny płynu BP i Sonax'a w Realu, w przeliczeniu na 5l?

Jeśli dobrze pamiętam, to Sonaxa kupuję w opakowaniach po 4 litry. Koszt to w zależności od rodzaju ( są "nano" i zwykłe ) oraz promocji, waha się od ok.20 do 29 zł.

Kiedyś w Hondzie lałem Sylen z Orlenu i też nie byłem do końca zadowolony. Czarę goryczy przelało ( dosłownie :D ) niekontrolowane otwarcie się jednej butelki w bagażniku, w czasie drogi powrotnej z zakupów. 5 litrów płynu w miejscu gdzie u nas jest aku, a tam była dojazdówka, solidnie mnie dobiło. Pomijam fakt usuwania tego całego płynu, ale zapach alkoholu i tego zapachowego środka w aucie przez następne 2 tygodnie do teraz wywołuje u mnie torsje, jak tylko poczuję ten zapaszek :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wszystkim za cenne informacje. Nie miałem rozeznania w tym - w sumie banalnym temacie - bo w moim poprzednim E46 lałem po prostu płyn kupiony przy okazji tankowania, i nie miałem żadnych problemów. No, ale tam zbiorniczek był usytuowany w komorze silnika (plus grzane dysze spryskiwaczy, podobnie jak w naszych F10) - więc jeżeli silnik pracował, płyn po prostu nie miał prawa zgęstnieć bo był ogrzewany od silnika...

 

Tym bardziej dziwne wydaje mi się przeniesienie zbiornika z komory silnika do nadkola, gdzie jest zimno jak na Syberii (zwłaszcza w czasie jazdy) - a przy reklamacji niedziałających spryskiwaczy reflektorów w ASO BMW, oferowanie "specjalnego" płynu z serii BMW Care Products w cenie 100 zł za 5l :( Dodam, że na płynie orlenowskim (-22C), zjawisko blokowania się zmywaków reflektorów występuje u mnie po przejechaniu kilkudziesięciu km już w temperaturze powietrza -5C!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Z innej bajki, lubuję się w kosmetykach Sonax. Używam ich środka do czyszczenia felg i reaguje na feldze z brudem tak samo jak oryginał BMW. Zapach ten sam i oba środki bezkwasowe.

Zastanawiam się czy oryginalne kosmetyki BMW to nie Sonax w opakowaniu BMW???

 

Trafiles w dziesiatke, to produkty sonax ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też słyszałem, że Sonax robi środki dla BMW. Nie wiem czy wszystkie, ale część na pewno.

Z Sonaxa, oprócz płynu do spryskiwaczy, używam jeszcze preparatu do czyszczenia felg, mleczka do skóry, spray'u do usuwania owadów, preparatu do czyszczenia szyb, szamponu do Karcher'a i pasty do elementów z chromu. Wszystkie działają bardzo dobrze :D

Płyn do spryskiwaczy i do felg aktualnie mi się skończyły, ale dziś muszę je dokupić.

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/585/tlr1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wszystkim za cenne informacje. Nie miałem rozeznania w tym - w sumie banalnym temacie - bo w moim poprzednim E46 lałem po prostu płyn kupiony przy okazji tankowania, i nie miałem żadnych problemów. No, ale tam zbiorniczek był usytuowany w komorze silnika (plus grzane dysze spryskiwaczy, podobnie jak w naszych F10) - więc jeżeli silnik pracował, płyn po prostu nie miał prawa zgęstnieć bo był ogrzewany od silnika...

 

Tym bardziej dziwne wydaje mi się przeniesienie zbiornika z komory silnika do nadkola, gdzie jest zimno jak na Syberii (zwłaszcza w czasie jazdy) - a przy reklamacji niedziałających spryskiwaczy reflektorów w ASO BMW, oferowanie "specjalnego" płynu z serii BMW Care Products w cenie 100 zł za 5l :( Dodam, że na płynie orlenowskim (-22C), zjawisko blokowania się zmywaków reflektorów występuje u mnie po przejechaniu kilkudziesięciu km już w temperaturze powietrza -5C!

 

Ponieważ moje pytanie nt. konieczności stosowania płynu BMW (-63C, 100 zł/5l) wywowało dyskusję o raczej bardziej pospolitych wyrobach, mam pytania:

 

- czy nikomu poza mną nie zdarzyło się zablokowanie spryskiwaczy reflektorów (zwykły płyn, -5c)?

- jeżeli nie, to może moja awaria nie ma nic wspólnego z gęstnieniem płynu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wszystkim za cenne informacje. Nie miałem rozeznania w tym - w sumie banalnym temacie - bo w moim poprzednim E46 lałem po prostu płyn kupiony przy okazji tankowania, i nie miałem żadnych problemów. No, ale tam zbiorniczek był usytuowany w komorze silnika (plus grzane dysze spryskiwaczy, podobnie jak w naszych F10) - więc jeżeli silnik pracował, płyn po prostu nie miał prawa zgęstnieć bo był ogrzewany od silnika...

 

Tym bardziej dziwne wydaje mi się przeniesienie zbiornika z komory silnika do nadkola, gdzie jest zimno jak na Syberii (zwłaszcza w czasie jazdy) - a przy reklamacji niedziałających spryskiwaczy reflektorów w ASO BMW, oferowanie "specjalnego" płynu z serii BMW Care Products w cenie 100 zł za 5l :( Dodam, że na płynie orlenowskim (-22C), zjawisko blokowania się zmywaków reflektorów występuje u mnie po przejechaniu kilkudziesięciu km już w temperaturze powietrza -5C!

 

Ponieważ moje pytanie nt. konieczności stosowania płynu BMW (-63C, 100 zł/5l) wywowało dyskusję o raczej bardziej pospolitych wyrobach, mam pytania:

 

- czy nikomu poza mną nie zdarzyło się zablokowanie spryskiwaczy reflektorów (zwykły płyn, -5c)?

- jeżeli nie, to może moja awaria nie ma nic wspólnego z gęstnieniem płynu?

 

 

Mi się raz zdarzyło w F25...na początku Grudnia bylem w górach i było właśnie gdzieś około -10c, samochod stal na zewnątrz całą noc i rano zauważyłem delikatnie podniesione spryskiwacze...miałem mało płynu ale na pewno to był zwykły płyn (tzn. nie zimowy)...spryski reflektorów/szyby nie działały...w drodze powrotnej dolałem ten orlenowski i od tamtej pory jest looz, a samochód tez raz na jakiś czas stoi na zewnątrz przez całą noc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Ja zawsze kupuje psik psik z autolandu z gliceryna i jeszcze odpukac problemu nie bylo. Pisza rowniez ze jest bezpieczny dla ksenonow (pewnie marketing).. Ale ostatnio kupilem sonaxa i.. pierwszy raz na tej firmie sie zawiodlem bo marzl na szybie w temperaturze takiej gdzie autoland nigdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.