Skocz do zawartości

Dym z rury i brak oleju - 316Ti E46 2001r


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ! Proszę o pomoc . Leci mi biało siwy dym z rury wydechowej. Ostatnio zapaliła mi się żółta kontrolka oleju , więc dolałem 0,5 litra. Miałem po tym na bagnecie stan do połowy. Po dwóch dniach zaczęło mi się dymić z rury i poziom oleju spadł poniżej minimum. Dzisiaj dolałem ok 2,5 litra oleju i stan był po godzinie do połowy. Po 6 godzinach stan oleju był znowu dużo poniżej minimum. Dolałem też płyn do chłodnicy i jego stan się nie zmienia. Proszę o pomoc co to może być i jaki może być koszt naprawy?

 

BMW 316Ti E46 2001 r. Silnik N42

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odmę wymieniałeś? Jak nie to poczytaj o niej. Dym jest cały czas czy tylko na zimnym?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dym jest cały czas. Poza tym jak by była odma to chyba by olej nie schodził w takim tempie? Odmę miałem wymienianą jakieś 11 miesięcy temu. Wczoraj jak mi ten olej szedł to już nie mogę nawet odpalić samochodu. Wygląda jak by był silnik zalany olejem bo nawet nie próbuje kręcić. Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Będę wdzięczny za każdy
Opublikowano

Myamek witaj !

 

Z tym olejem to dla mnie nie jest wszystko jasne, piszesz

Ostatnio zapaliła mi się żółta kontrolka oleju , więc dolałem 0,5 litra.
Dzisiaj dolałem ok 2,5 litra oleju i stan był po godzinie do połowy.
Po 6 godzinach stan oleju był znowu dużo poniżej minimum.

 

Mnie interesuje ile kilometrów zrobiłeś po każdej dolewce oleju ? bo go wlałeś w sumie 3 litry i czy pomiary dokładnie robiłeś ? czy wycierałeś do sucha bagnet i dokładnie zrobiłeś odczyt.

Tyle litrów oleju gdzieś musi być , poszedł w rurę ? teoretycznie to może być dziura w jednym tłoku lub nieszczelność ale byś miał jakieś objawy.

Plama pod autem ?

Może sie tu odezwą tacy co to ostatnio przechodzili

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Po pierwszej dolewce czyli 0,5 litra zrobiłem jakieś 30-50 km

Po drugiej dolewce czyli 2,5 litra nigdzie nie jeździłem - auto stało w miejscu

Wydaje mi się że pomiar zrobiłem właściwie- sprawdzałem po godzinie po dolaniu gdy auto stało - sprawdzałem jakieś 5 razy i bagnet dobrze wycierałem

Plamy pod samochodem nie widzę chociaż trudno stwierdzić bo leży pod nim błoto pośniegowe

Opublikowano
ale takie braki oleju to by było widać,obstawiam tak jak kolega wyzej ze to odma(moze i odme wymieniłeś,a przewody od niej też? ,czy stare załozyleś? moze być tez taka sprawa ze pekl pierścien olejowy na cylindrze i przepala go.Spróbuj odkrecic świece i zakrec rozrusznikiem,jesli olej z któregoś otworu wyleci to jest to co mówie (pierścienie),a gdy to nie to to spuść olej całkowicie i zobacz ile go bedzie.A w trakcie jazdy nie odczuwasz jakbyś jechał na 3 cylindrach jakaś nierówna praca silnika ?
Opublikowano

Panowie jeszcze raz dziekuje za odzew. Problem z tym że po tej drugiej dawce oleju nie mogę odpalić auta. Dzieje się coś takiego:

http://youtu.be/BUrTMo-RXaU

Akumulator ma prawidłowe napęcie i próbowałem też na wszelki wypadek opalić na kablach z innego samochodu ale jest to samo.

 

Dolałem 2 dni temu trzecią dawkę oleju ok 1 litra może trochę mniej ....... i o dziwo poziom oleju trzyma się od 2 dni. Jest trochę ponad maximum więc boje się że kurde przelałem.

Sprawdziłem też dzisiaj przepływówkę jest czyściutka i filtr powietrza który też wygląda bardzo dobrze..... brak śladów oleju.

 

Co do odmy to nie mam pojęcia jak się za to zabrac. Wszystkie tutoriale które znalazłem nie są do mojego silnika.

 

Mam N42 z 2001 r. Czy ktoś ma jakiś tutorial ze zdjęciami? Moje wiedza o samochodach jest kiepska ale dobrze kręce śrubki według instrukcji :D

 

http://cdn1.fotka.pl/a.fotka.pl/096/991/96991620_800_s.1391342599.jpg/rapidom.jpg

Opublikowano
kolego Ty juz tam nic nie dolewaj,zacznij od najprostrzych i oczywistych spraw,po 1. upuść tego oleju do optymalnej wartośći na miarce,po 2.sprawdz rozrusznik moze sie przyciął,po 3.jesli juz bedzie krecił rozrusznik to wykręcając po kolei świece sprawdzaj jakie jest ciśnienie na cylindrach,jesli nie wiesz o co chodzi to poproś znajomego mechanika i to zrób.A w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego nie widać oznak oleju,tłustych plam?
Opublikowano
Te odgłosy przy próbie zapalania dają wrażenie jak by rozrusznik nie miał wystarczającego napięcia, może na kablach słabe styki albo rozrusznik się wykończył.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

To raczej nie słaby akumulator bo na kablach dzieje się to samo a miernik wskazuje mi 11,8 v.

 

Dzisiaj wykręciliśmy świece jak radził kolega gtv8 i zakręciliśmy rozrusznikiem. Na świecach jest nagar ale są suche . Po zakręceniu czuć tylko benzyne.

 

Mam też odczyt z inpy. Czy ktoś mi może powiedzieć co z tego wynika?

 

http://cdn2.fotka.pl/a.fotka.pl/097/023/97023285_800_s.1391456010.jpg/rapidom.jpg

http://cdn1.fotka.pl/a.fotka.pl/097/023/97023284_800_s.1391456008.jpg/rapidom.jpg

http://cdn1.fotka.pl/a.fotka.pl/097/023/97023282_800_s.1391456007.jpg/rapidom.jpg

http://cdn1.fotka.pl/a.fotka.pl/097/023/97023280_800_s.1391456006.jpg/rapidom.jpg

http://cdn4.fotka.pl/a.fotka.pl/097/023/97023278_800_s.1391456004.jpg/rapidom.jpg

Opublikowano

Dziwne jak by nie było czuć bo przecież jest wtryskiwana :mrgreen:

11.8 to mało. Wyciągnij go i naładuj.

Jak masz miejsce możesz stuknąć czymś w rozrusznik, ale raczej miejsca nie ma. Mógł się zawiesić. Jak to by pomogło to rozrusznik na stół

Opublikowano

Prawidłowo naładowany sprawny akumulator w stanie spoczynku bez obciążenia powinien mieć 12,6V

a Ty masz 11,8V czyli niedoładowany, idąc tym tropem to można by przypuszczać że z powodu słabych styków na klemach jest niedoładowany a jak by tak było to z powodu słabego styku na klemach ( lub gdzie indziej ) nawet te 11,8V w pełni nie dociera do rozrusznika.

Najprościej to zrobić 8-10 godzinne ładowanie , wyczyścić klemy oraz trzpienie na aku posmarować odpowiednim smarem i odpalić maszynę, jak to będzie za mało to sprawdzić kable ( złącza ) dające zasilanie do aku, oraz massę.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Masz przerwy w zapłonie...skasuj. Jak uruchomimy silnik będziemy myśleć dalej. Naladuj akumulator bo to cykanie przy próbie odpalenia to czysty przykład rozladowanego aku...

Odpal sprawdź czy błędy wskoczyly, jesli nie to radości z jazdy a jeśli sa to trzeba sprawdzić świece i cewki.

 

 

Wymiana odmy:http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=180512

Robota na 3-4 h dla 2osob potrzebny kanał.

 

Ps. Wg. Instrukcji poziom oleju sprawdzamy na rozgrzanym silniku 5min po zgaszeniu

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Samochód jeździ. Mechanik wymienił tylko świece bo faktycznie były jeszcze oryginalne BMW I prosiły się o wymianę. Do tego wyczyścił rurki prowadzące do odmy, bo teoretycznie odme miałem wymienianą rok temu ( przynajmniej zapłaciłem za jej wymianę). Samochód chodzi lepiej niż chodził.

Do końca nie wiem co było powodem, że tego oleju było raz za mało raz za dużo. Do tego mi pluło z rury tym olejem. Teraz nic takiego się nie dzieje. Mam spaliny w prawie nie widocznym koloże .

Opublikowano

Witaj !

Piszesz

Samochód chodzi lepiej niż chodził.

Czyli mamy to zrozumieć że chodzi lepiej ale jeszcze nie jest dobrze ? ale nic nie piszesz w czym sie objawia jego dolegliwość? Inna sprawa to by było dobrze sprawdzić uszczelniacze, ale jak już ani po nocy ani na ciepłym nie kopci to może mechanik coś tam zrobił .

Nie dawno był wątek że pluje olejem i płynem chłodniczym

viewtopic.php?f=69&t=238113

O rozwiązaniu problemu autor napisał :Betka już ożyła, Przyczyna chłodnica egr-u.

Należy pamiętać że co auto to inny przypadek.

Ps.

Może poczytać o EGR : http://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_recyrkulacji_spalin

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Samochód chodzi jak należy. Już nic mu nie dolega. Problem został rozwiązany - czyszczenie rurek dochodzacych do odmy i wymiana świec zapłonowych .

 

Samochód nie dymi , a skoki poziomu oleju ustały.

 

Mechanik jeszcze wspomniał, że miał podobny przypadek tydzień wcześneij- gdzie BMW dymił i ledwo odpalał i tam był problem z uszczelką kolektora .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.