Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio znalazłem taki materiał:

 

Przed zamówieniem poważnie zastanawiałem się nad konkurencją X5, testowałem nawet Ranga Sporta ale miałem mieszane uczucia co do jazdy autostradowej, a głównie do tego będę używał F15. Natomiast Range jest zdecydowanie lepszy w teren, szczególnie z tym pakietem Off Road. Mam kolegę który ostatnio kupił Cayenna GTS - auto super tylko spalanie lekko powala. Wybraliśmy się do Poznania i w trasie spalił 18,2 benzynki, w miescie nie ma szansy ponizej 20 litrów. Porsche to również najstarszy model z całej trójki. Jakie są wasze odczucia.

Opublikowano
Zawsze jest jeszcze cayenne s diesel o mocy 382 KM( za pare miechów bedzie facelift ) Mógłbyś cos wiecej napisać o range roverze? Głośny był na autostradzie ?
Opublikowano
Właśnie, jak twoim zdaniem wygląda wyciszenie tych aut? Ja jeździłem Cayenne i jest naprawdę cichsze od f15. Ale pod każdym innym względem dla mnie wygrało f15 :)
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano
RR Sport na autostradzie przy predkościach około 160 km na problem z utrzymaniem kierunku jazdy. Miałem wrażenie, że tył samochodu cały czas myszkuje. Co do głośniości to wszystkie te auta są głośne w porównaniu z limuzyną, ale fizyki nie da się oszukać. Wydaje mnie się, że trafnym okresleniem jest porównaie f15 do prowadzenia samochodu osobowego a RR do terenówki. Jeździłem tym słabszym RR dieslem 258 kM i było czuć masę tego samochodu. Do 100 km/godzinę przyspiesza fajnie potem juź zaczyna być gorzej. RR jest też zdecydowanie droższy niż F15. Przy konfiguracji z tym mocnieszym dieslem 292 kM cena z doposażeniem przekroczyła 600 tys.
Opublikowano
Jeździłem cayenne diesel i f15 3.0d. Zgadzam się przedmówcami co do wyciszenia i ogólnego komfortu, zdecydowanie gorsze niż a8. Obydwa auto jak na suvy jeżdżą bardzo dobrze. Imho porsche ma trochę lepsze zawiedzenie i lepiej się prowadzi przy podobnym komforcie, ale różnica nie jest duża. W f15 niesamowicie irytuje mnie ten niechowający się ekran, imo wygląda to bardzo słabo. I tak wybrałbym f15, w w białym kolorze z m-pakiem moim zdaniem wygląda zdecydowanie lepiej od cayenne. A i silnik chyba x5 ma lepszy.
Opublikowano
Moim zdaniem prowadzenie w Cayenne może i lepsze ale tylko na dobrej, płaskiej drodze w trybie sport. F15 jak dla mnie było bardziej komfortowe i lepiej wybierało nierówności, a jak wiemy w większości poruszamy się na takich drogach. BMW miało opony 18 ROF a Cayenne 19 zwykłe. Podobało mi się też, że w BMW po przełączeniu trybu jazdy zmienia się zawieszenie, układ kierowniczy itp. A w Porsche tylko zawieszenie. Nie ma co porównywać SUV'a do limuzyny bo to inna liga, trzeba porównywać auto tego samego typu :)
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano
Ja jeździłem f15 na 20 run-flatach z 315 z tyłu z zawieszeniem adaptacyjnym i było naprawdę nieźle, dużo lepiej niż w e70. Porsche też było na kołach 20 cali, tyle, że tam są normalne opony i mają rozsądniejszy rozmiar, może stąd wynika jego delikatna przewaga.
Opublikowano
a jak byście porównali komfort foteli w tych 3 autach, który ma najlepsze fotele ? i czy to prawda, że w cayenne nie można zamówić łamanych oparć foteli tak jak mają komforty x5 ?
Opublikowano

Ja byłbym zdecydowanie za F15. Po pierwsze cena (to w moim wypadku ważne),

RR i Cayenne to lekki wynalazek w PL jakby nie było jeśli chodzi o sieć serwisową.

Zdecydowanie najbezpieczniej czułbym sie z BMW i jak sądze co do kosztów serwisu to też mogę powiedzieć w ciemno że jest najniższa/najszybsza.

 

Kolejna sprawa już subiektywna jestem w poczuciu że Bavaria jest: Najładniejsza i lepsza. Na pewno niczym nie ustępuje konkurentom oprócz prestiżu myśle...

Opublikowano

Jezdzilem F15 5.0i V8, 450KM. Po wlaczeniu jest cicho. Po latach jezdzenia dieslami bloga cisza. Nawet ten nowy 3.0d to dalej slychac, ze to klekot. 5.0i bardzo rowna praca, na kierownicy brak wibracji, brak wibracji przy przyspieszaniu. Do 120 jest cicho, nawet ciszej niz w A8 4.2 TDI. Jest ok, jakbym jezdzil do 120, czyli tak jak w USA to super. Ale jak przekroczy sie 120, to na nowo szum powietrza. Rozjazd w stosunku do A8 coraz wiekszy. Przy 160 jeszcze mozna rozmawiac, przy 180 wyraznie glosniej trzeba mowic, a 200 to tak jak dawniej w E70. Pozostaje rozmowa z wlasnymi myslami. Powyzej 200, do 250 no to... No ale to SUV, ma swoje zalety gdzieindziej. :)

 

Hamowanie OK, wieksze tarcze niz w 3.0d i 4.0d, minimalna felga 19", moze byc. Przyspieszenie ciut lepsze niz M50d. Dzwiek silnika bardzo mily, cichy, stlumiony, nie absrobujacy i nie wytwarzajacy cisnienia akustycznego jak np. w Cayenne Turbo.

 

Ostatnia kwestia to spalanie. Jest Eco Pro, Comfort, Efficient Dynamics, wykresy spalania za ostatnia 1h, ostatnie 4h, ostatnie 15min, jest tempomat. 14 w miescie? Hm... Jakies szkolenie jest konieczne, aby uzyskac ten perfekcyjny wynik. 17? OK, to da sie jadac bradzo plynnie i przepisowo. 20l? Tak to juz jezdzimy sobie swobodnie. No a jak ma byc przyjemna jazda to 29.5l. Wiecej nie pokazuje. :) Nawet niech pali te 20l, ale czemu ten bak taki maly? 350km bo cos na rezerwe musi zostac. Mogliby zabudowac te wneke pod klapa w bagazniku na dodatkowy bak. Wtedy zasieg bylby.

 

Jezdzi pieknie, do 120 bardzo sympatycznie, tylko to spalanie. Odwieczny dylemat benzyna czy diesel. W X6 m50d ladujac gaz bez zabawy w eco pro, efficient dynamics, bez wykresow, ze startami ze swiatel, srednie 13.8 w miescie. Ech...

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Nie moge napisac o porownaniu F15 z pozostalymi. Za to moge sie podzielic porownaniem poprzedniego modelu X5 z 300 konnym dieslem z Cayenne i RR w dieslu (6 cylindrowe). RR zupelnie odpada, mulowaty, na autostradzie zbyt niestabilny i do tego naprawde czuje sie jego mase. Jesli RR to tylko w duzym rozmiarze. Cayenne prowadzi sie maim zdaniem najlepiej z tej trojki. Bez problemu mozna pomykac z przelotowa predkoscia 200 km/h autostrada, bez najmniejszych obaw o zawias czy hamulce. Dodam, ze jechalem na 21" kolach i regulowanym zawiasie. przyspieszenie jak na dupowoz bardzo zadowalajace. Jakies1-2 litry mniej niz w BMW 4.0 d. Sam X5 wiele nie ustepuje Porsche. Zupelnie inny wystroj wnetrza. Gdybym mial do wyboru te dwa autka za takie same pieniadze to bylby trudny wybor. Porsche ma od niedawna 8 cylindrowego diesla i to bylby moj zdecydowany faworyt. Swietny silnik a moment obrotowy nie pozostawia wiele do zyczenia.

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jesli jechales PC z regulowanym zawieszeniem, to trzebaby go porownac do X5 z adaptive drive, standardowy X5 z pewnoscia bedzie sie bardziej bujal niz PC z regulowanym zawieszeniem

 

osobiscie nie jestem fanem PC, stylistyka nie za bardzo do mnie przemawia, tak samo jak silniki diesla ze stajni Audi - wg mnie BMW diesle sa bardziej dopracowane

 

nie ulega jednak watpliwosci, ze PC jest bardziej wyciszony - jest to nowszy model niz E70, byc moze F15 jest pod tym wzgledem lepsze - jeszcze nie jezdzilem

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
F15 nie podoba mi się stylistycznie, w przeciwieństwie do poprzednika. Jeśli zas chodzi o Cayenne z 8-mio cylindrowym dieslem, to chyba najlepszy silnik diesla na rynku.

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie wiem czym diesel V8 przewyzsza 50d, z tego co zerknalem, diesel BMW jest ekonomiczniejszy i szybszy (PC vs. X5), V8 ma wiecej momentu, choc nie wiem czy 740 vs. 850 Nm latwo odroznic

 

Audi wg mnie jest za BMW w technologii diesel, pozno przeszli na common rail, dlugo im zajelo zaprojektowanie diesla bi-turbo, chcac oferowac cos w segmencie 50d musieli dolozyc 2 cylindry...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
W nieco słabszej wersji V8 diesel ładują też do VW i Audi. A jest (a przynajmniej był) w Audi jeszcze V12 TDI. Mówiąc szczerze, nie jestem w stanie uzasadnić sensu istnienia takich silników. Argument oszczędności na paliwie przy tej cenie aut wydaje się co najmniej niedorzeczny. Inna rzecz, że diesel ogólnie jest raczej w odwrocie.
Opublikowano
W A8 po lifcie ten silnik ma już 385 km, wersja 350 km została już tylko w touregu. W porównaniu z 5.0d v8 tdi zapewnia w realnym świecie lepsze osiągi(zwłaszcza przy wyższych prędkościach) zużywając niewiele więcej. Poza tym jest zdecydowanie mniej wysilony, co zwiastuje większą żywotność. Co do przeznaczenia takich motorów, mój znajomy właśnie zamienił poprzednie cayenne turbo na nowe diesel s, bo miał już dosyć częstego tankowania na niemieckiej autostradzie.
Opublikowano
Też myślę ,że zasięg samochodu może być dobrym argumentem...
Opublikowano
nie wiem czym diesel V8 przewyzsza 50d, z tego co zerknalem, diesel BMW jest ekonomiczniejszy i szybszy (PC vs. X5), V8 ma wiecej momentu, choc nie wiem czy 740 vs. 850 Nm latwo odroznic

 

Audi wg mnie jest za BMW w technologii diesel, pozno przeszli na common rail, dlugo im zajelo zaprojektowanie diesla bi-turbo, chcac oferowac cos w segmencie 50d musieli dolozyc 2 cylindry...

 

To ja Ci odpowiem. Nawet tutaj znajdziesz wiele postow o tym, co dzieje sie z biturbo BMW jak ktos chce jezdzic z predkoscia przelotowa powyzej 200 km/h. Nie wspomne o komplikacji i ilosci (chore) sprezarek w 50d. Juz za samo "skrzywione" oznaczenie bym tego auta nie kupil :) Nie ma chyba lepszego diesla na rynku niz V8 4.2l. Mowie tutaj o wielu aspektach na codzien a nie liczbach na papierku.

 

Ps. Ja dieslem nie jezdze :)

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szanuje Twoje zdanie. Kazdy ma swoje preferencje. Tak jak wspominalem, BMW ma dluzsze doswiadczenie z common rail i twin/bi turbo (diesel, o ktorym wspominasz to twin turbo), wiec osobiscie bardziej wierze w diesla z Monachium niz ze stajni Audi/VW.

 

Sam jezdze od prawie 3 lat bi turbo i ani ja nie mialem z turbo zadnych problemow, ani nie czytalem o takich problemach ostatnio na krajowych ani zagracznicznych forach. Pamietam o takich przypadkach w okolicy 2005/2006 kiedy BMW wypuscilo M57, ale nie w ciagu ostatnich lat.

 

Na marginesie, jesli ktos chce jezdzic z predkosciami przelotowymi powyzej 200 km/h to generalnie powinien kupic benzyne (obojetnie czy BMW czy Audi/Porsche).

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ktos pisal, ze 50d to tri-turbo?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sorry, moje pytanie mialo brzmiec "ktos pisal, ze 50d to twin-turbo?"

 

mysle, ze kazdy ktos choc troche interesuje sie dieslami BMW wie o trzech turbinach w 50d

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Bono, przejedz sie Cayenne V8 4.2d. Polecam. Potem mozemy dalej rozmawiac :)

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
OK :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.