Skocz do zawartości

E39 Touring - ogrzewanie/ burczenie


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witaam,

przy tych mrozach na teście 7 zauważyłem że po odpaleniu klimatronika na "AUTO" spada ttemperatura silnika,

i to dość gwałtownie, z 86 np na 78 stopni... po czym zaczyna pomału wracać do normy.

Rozumiem że nagrzewnica oddaje ciepło na ogrzewanie. i jak mam ustawiony mniejszy nadmuch to szybciej się grzeje,

ale żeby tak spadało ?

Czy to normalne?

termostaty wymienione główny GATES , EGR - ori

 

Drugi temat, od jakiegoś czasu na pewnych obrotach dmuchawa wydaje jakby piszczenie, burczenie, zmniejszam obroty i przestaje.

może od mrozu? Materiały się kurczą ?

latem tego nie było.

dzięki za info,

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Jeżeli chodzi o to drugie to mam tak samo, niestety mam dmuchawę do wymiany.

Ja już kupiłem dmuchawę postaram się tylko wymienić szczotki i jak będzie ciepło to wymieniam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

Co do tych pierwszych objawów, to nie wypowiem się bo nie wiem.

Ale co do burczenia, u mnie jest podobnie jak odpalę auto po dłuższym, wielogodzinnym postoju. Delikatne burczenie pojawia się niezależnie od obrotów dmuchawy, ale jak silnik i auto się dobrze rozgrzeje, to całkowicie to znika, więc pewnie wina mrozu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie poprzedniej zimy burczała na mrozie, trochę grzechotało, ogólnie wszelakie dźwięki z niej dochodziły. :mrgreen:

Do tej zimy nie wytrzymała, późną jesienią musiałem wymieniać.

Wszystkie niepokojące dźwięki zazwyczaj zwiastują koniec żywota dmuchawy.

Spadki temperatury przy włączonym ogrzewaniu są normalne, chociaż 10 stopni to jednak sporo.

2 lata temu jak jeszcze webasto mi nie działało to przy mrozach -25 po zatrzymaniu silnik się wychładzał, mimo że termostat miałem sprawny, ale nigdy nie był to gwałtowny spadek temperatury, po prostu powolutku sobie leciała w dół, jak zaczynałem jechać rosła ponownie.

Szczerze mówiąc to jak nic złego się nie dzieje, to nie szukał bym dziury w całym :wink:

Opublikowano

Szczerze mówiąc to jak nic złego się nie dzieje, to nie szukał bym dziury w całym :wink:

Ale nowej dmuchawy to już tak :mrgreen:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
U mnie to burczenie jest minimalne i tylko przez chwilę, także mam nadzieję, że ta dmuchawa jeszcze trochę wytrzyma :roll:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki Chłopaki za info!!!

Co do spadków temperatury to mnie uspokoiliście...webasto u mnie nie odpala i niestety przy obecnych temperaturach,

na postoju równiż zauważam powolny spadek tempertury, ale chyba nigdy poniżej 83 stopni nie spadło...

 

Co do dźwięków... dmuchawa... rrr.... drogi interes ?

trudna wymiana ?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No z wymianą dmuchawy to kosmos, całą deskę trzeba drzeć.

Koszt? nowe zamienniki nie są drogie, ale na innym forum wyczytałem że nic nie warte.

Ori drogie. Ja kupiłem za 60pln używkę i śmiga dobrze.

Tylko musisz patrzeć w jakim stanie jest komutator, jak przetarty mocno, to kicha, same szczotki jeszcze może byś dorwał, z komutatorem będzie problem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ori nowa to ile hula?
Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Ja kupiłem używkę za 50 dych jak mi się jeszcze uda wymienić szczotki to już całkiem będzie fajnie.

Tylko ta wymiana mnie przeraża. :shock:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymiana lajt, tylko trzeba na spokojnie, tam nic się nie robi na siłę, jak coś nie chce wyjść, to znaczy że zapomnieliśmy czegoś odkręcić :mrgreen:

Wspornika pod deską ruszać nie trzeba, więc zostają same plastiki do zdjęcia.

Mi po wymianie nawet deska nie skrzypi :mrgreen:

Opublikowano

Widziałem gdzieś instrukcje ze zdjęciami i trzeba chyba tylko górę deski ściągać, podobno dla wprawnego

mechanika 2h. Ale i tak czekam jak będzie ciepło z wymianą bo pourywam połowę plastików, no chyba

że padnie na amen to wtedy będzie trzeba wymieniać.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Górę deski to wiadomo, ale trzeba też zdjąć słupki, zegary wywalić, no i ja wyciągałem też spodnią część deski tu od strony schowka, ale to na prawdę nie jest straszne, inne auta mają o wiele bardziej przekombinowane deski. :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

770zl ...no cóż nie ma co komentować....

 

może jakiś zamiennik nowy za 300 sie dostanie,

dzisiaj już był spokój...

jak padnie to sie bede martwil

dzięki

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Górę deski to wiadomo, ale trzeba też zdjąć słupki, zegary wywalić, no i ja wyciągałem też spodnią część deski tu od strony schowka, ale to na prawdę nie jest straszne, inne auta mają o wiele bardziej przekombinowane deski. :wink:

Wiedze że masz to opanowane, a jak tak sobie myślę że dawno nie byłem już w Rzeszowie http://forum.karawaning.pl/public/style_emoticons/default/270635636-JUMP2.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Dziękuje http://www.karawanier.pl/images/smilies/cheers.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.