Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam taki problem w swojej e60 3.0d ze strasznie słabo grzeje chodzi o to ze jak jezdze w miescie i np stane na postoju to nawet ładnie daje ciepło ale podczas dłuzszej jazdy przy -9 stopniach w aucie jest coraz zimniej i bez kurtki nie dało by sie jezdzić miałem juz kiedys tez e60 i tam było to samo czy te auta maja jakis feler z ogrzewaniem? przeciez te auto normalnie nagrzewa sie do 90stopni a z nawiewu leci zimne powietrze.Maczytałem sie ze ludzie wymieniali dwa termostaty i dalej maja taki problem nie wiem juz sam czy ten typ tak ma czy komus przy -15 podczas dluzszej jazdy w trasie leci ladnie gorace powietrze.
Opublikowano
Albo masz coś poprzestawiane w menu idrive z temperaturą np. ustawione zimne powietrze na 4 kreskach, albo coś popsute, u mnie po 2 km leci ciepłe powietrze. Jakbym miał jeździć w kurtce w samochodzie tej klasy, to bym nawet o nim nie pomyślał :cool2:
Opublikowano

grisza1986

 

Pierwsza sprawa to termostaty a druga kwestia słaby nawiew może być spowodowany słabym akumulatorem wtedy wentylacja nie ma siły dmuchać mocniej oraz na koniec zostają ustawienia idrive

 

Pozdro

Opublikowano
A ja mam znowu od wczoraj problem że nawet na manualnym nawiewie do polowy regulacji sie dmuchawa "napedza" a od polowu juz z kazda kreska nie ma roznicay i lekko dmucha. jest cieple powietrze itp ale sila podmuchu jest slaba :( co to moze byc?
Opublikowano

Jak kiepsko dmucha to warto sprawdzić filtry przeciwpyłkowe - zakładam, że Kolega już to sprawdził?

A zimno w aucie - sprawdzamy temperaturę w ukrytym menu na zegarach, jak tam jest poniżej 80 stopni po 10 km jazdy to wymieniamy termostaty, sprawdzamy elektrozawory i czy działa dodatkowa pompka wody.

Opublikowano
W sumie nie sprawdiłem , wczoraj wiecorem dopiero to odkryłem ,że nie dmucha. Pytanie (może głupie) chodzi o filtr kabinowy? bo on był wymieniany niedawno.
Opublikowano
Aha i jeszcze jak ustawie na tryb odparowywania okien (dmuchawa całą siła wieje w okno przednie) to dmucha całej siły .
Opublikowano
Kolego Kazeb miałem ten sam problem padła ci klema minusowa IBS.Mozesz odłączyc małą wtyczke z dwoma kabelkami wychodzacymi z klemy i zobaczysz ze wszystko dędzie znowu działać lecz nie zmienia to faktu ze klema jest do wymiany. A w mojej sprawie zamówiłem juz dwa termostaty jutro je powinienem miec i zobaczymy wtedy czy nawiew bedzie juz goracy.
Opublikowano
Jak kiepsko dmucha to warto sprawdzić filtry przeciwpyłkowe - zakładam, że Kolega już to sprawdził?

A zimno w aucie - sprawdzamy temperaturę w ukrytym menu na zegarach, jak tam jest poniżej 80 stopni po 10 km jazdy to wymieniamy termostaty, sprawdzamy elektrozawory i czy działa dodatkowa pompka wody.

 

 

Jaki wpływ na ogrzewanie w czasie jazdy ma dodatkowa pompa wody? Przecież ona obsługuje tylko funkcję REST po wyłączeniu silnika.

 

Kolego Kazeb miałem ten sam problem padła ci klema minusowa IBS.Mozesz odłączyc małą wtyczke z dwoma kabelkami wychodzacymi z klemy i zobaczysz ze wszystko dędzie znowu działać lecz nie zmienia to faktu ze klema jest do wymiany. A w mojej sprawie zamówiłem juz dwa termostaty jutro je powinienem miec i zobaczymy wtedy czy nawiew bedzie juz goracy.

 

Termostaty nie mają bezpośredniego wpływu na ciepłe powietrze z nawiewu, może mieć 60 C a będzie lecieć ciepłe powietrze.

Opublikowano
No włąsnie zawse mnie zastanawiala ta klema. Czy jest koniecznosc jeje wymiany bo skoro po odlaczeniu powinni wszystko dzialac to moze odlacyc i zostawic , czy ma jakis wplyw (cy to kolejny gadzet typu dpf)
Opublikowano

Jaki wpływ na ogrzewanie w czasie jazdy ma dodatkowa pompa wody? Przecież ona obsługuje tylko funkcję REST po wyłączeniu silnika.

 

 

Termostaty nie mają bezpośredniego wpływu na ciepłe powietrze z nawiewu, może mieć 60 C a będzie lecieć ciepłe powietrze.

 

Dodatkowa pompa wody pracuje także w czasie pracy silnika ( choć w dieslu tego nie słychać:)) - dzięki niej niezależnie od obrotów silnika jest stały przepływ wody przez nagrzewnicę. To dlatego większość pompek ma powycierane szczotki choć funkcja REST używana jest stosunkowo rzadko. W E60 jednakże nie ma szczotek w tych pompkach - są w e39 i w E90.

A termostaty - jeśli jest -10 stopni na zewnątrz i silnik ma tylko 60 stopni to odczuwalna temperatura z nawiewów będzie niższa niż przy 90. To można sprawdzić w pięć minut bez żadnych kosztów.

Opublikowano

Jaki wpływ na ogrzewanie w czasie jazdy ma dodatkowa pompa wody? Przecież ona obsługuje tylko funkcję REST po wyłączeniu silnika.

 

 

Termostaty nie mają bezpośredniego wpływu na ciepłe powietrze z nawiewu, może mieć 60 C a będzie lecieć ciepłe powietrze.

 

Dodatkowa pompa wody pracuje także w czasie pracy silnika ( choć w dieslu tego nie słychać:)) - dzięki niej niezależnie od obrotów silnika jest stały przepływ wody przez nagrzewnicę. To dlatego większość pompek ma powycierane szczotki choć funkcja REST używana jest stosunkowo rzadko. W E60 jednakże nie ma szczotek w tych pompkach - są w e39 i w E90.

A termostaty - jeśli jest -10 stopni na zewnątrz i silnik ma tylko 60 stopni to odczuwalna temperatura z nawiewów będzie niższa niż przy 90. To można sprawdzić w pięć minut bez żadnych kosztów.

 

Nie wiedziałem, muszę zweryfikować, ale dzięki :cool2: Co do temperatury, ja miałem 55 st padnięte termostaty, a z nawiewów leciało gorące powietrze, takie samo jak ze sprawnymi :norty:

  • 4 lata później...
  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.