Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mój problem jest taki że przy gaszeniu mam taki klekot silnikiem, myślę że to poduszki pod silnikiem mam rację ? i czy ten zabieg trzeba pilnie przeprowadzić czy można jeździć :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poza kołem pasowym skontroluj sobie napinacz paska.

U siebie wymieniłem samo koło pasowe, i była tylko niewielka poprawa, a po wymianie napinacza jest cacy. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Owszem, też mają, ale raczej słyszał byś je także przy ruszaniu i hamowaniu silnikiem, w sensie że najpierw odpuszczasz gaz, hamujesz silnikiem, a potem go dodajesz i zaczynasz przyśpieszać, ew w drugą stronę.
Opublikowano
Do kolekcji winowajców należałoby dodać jeszcze koło dwumasowe, które także przy gaszeniu może klekotać jeśli już wybiera się na emeryturę.
Opublikowano
sprzęgło odpada działa wyśmienicie, a z tego co wiem żeby dowiedzieć czy dwumasa jest wyrobiona to sprzęgło się wciska do końca przy gaszeniu i wtedy nie ma tych dzwonów. Obstawiał bym ten napinacz :) Ktoś ma jeszcze jakieś sugestie ?
Opublikowano

Wydaje mi się że dwumas nie ucichnie po wcisnieciu sprzęgła to raczej efekt uszkodzonego łożyska oporowego wciskamy pedał i dźwięk zanika.. Tak mi się wydaje

Ponizej wstawiam filmik.. Co to może oznaczać dwumase czy łożysko ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Wiem że dwumas można zobaczyć czy jest sprawny właśnie poprzez wciśnięciu sprzęgła i zgaszeniu silnika.Jeśli nie różni się dźwiękiem od gaszenia silnika bez wciśniętego sprzęgła to wszystko ok. Takie stukanie jak na filmiku to raczej obstawiałbym łożysko. A u mnie klekot przy gaszeniu to raczej mi się wydaje że poduchy pod silnikiem do zmiany. :|
Opublikowano

Na filmiku słychać koło dwumasowe,gdy naciskasz sprzęgło naprężasz dwumas i luz sie traci,a łożysko oporowe jeżeli jest zużute to słychać je dopiero po wciśnięciu sprzęgła bo wtedy dopiero zaczyna pracować,w momencie gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty łożysko pracuje w bardzo małym stopniu.

Ty masz to samo to na filmiku?uszkodzone poduszki nie hałasują.

Opublikowano
ja nie mam takiego czegoś. I mam taki objaw tylko przy gaszeniu. Ale nie taki głośny i tylko 2 lub 3 razy silnik tylko "poskacze" przy gaszeniu
Opublikowano
Też czasami słysze to tykanie przy gaszeniu tylko chyba ciszej i nie wiem czy to dwumas, być może. Dodatkowy objaw który zaobserwowałem to taki, że po kilkukrotnym agresywnym starcie tzw. strzale ze sprzęgła, później przy ruszaniu na półsprzęgle szarpie ale wystarczy przejechać kilka, kilkanaście kilometrów bez zmiany biegu lub gdy auto postoi ze dwie godziny i zero drgań, gładziutko rusza. Dziwne, ale te objawy mam już chyba z rok i nic nowego się nie dzieje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.