Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie zmierzone napięcie akumulatorów w e36 i e46,wszystko powyłączane i e36: 12.56v e46: 12.28v dodam,że obydwa były 2 dni temu ładowane

 

czy to są poprawnę napięcia?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W E46 za niskie - aku rozładowany, napięcie =12,3V to jest już rozładowane aku

 

Bzdura :mad2: rozładowany? 12,5 jest ok, a 12,3 to rozładowanie?

 

Mam kilkumiesięczny aku dobrej firmy i zawsze rano mam 12,2-12,4. Jakoś nie jest rozładowany..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

W E46 za niskie - aku rozładowany, napięcie =12,3V to jest już rozładowane aku

 

Bzdura :mad2: rozładowany? 12,5 jest ok, a 12,3 to rozładowanie?

 

Mam kilkumiesięczny aku dobrej firmy i zawsze rano mam 12,2-12,4. Jakoś nie jest rozładowany..

:mad2: Poczytaj kolego a potem sie wypowiadaj.

Tak patrząc po "Twojemu" to 11,9V tez by był ok???

Tak 12,5V jeszcze jest ok. 12,3V jest już rozładowany i trzeba go doładowac.

Najlepiej zeby aku nie schodził poniżej 12,4V

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

12,3 oznacza, że nie jest idealnie naładowany, a nie że jest rozładowany. Tym bardziej, że jak kolega pisał, alu był ładowany dwa dni temu, auto stało, a jak wiadomo nawet nieużywane ciągnie jakiś tam prąd, pewnie więcej niż e36, bo jednak więcej elektryki/elektroniki jest w e46.

Niedawno założyłem nową baterię i przez jakiś czas sprawdzałem codziennie napięcie, zawsze po nocy miałem 12,2-12,4. Może tylko dla tego, że robię bardzo krótkie trasy i nie zdążę naładować aku na maxa. Ale Jakiś tydzień temu zrobiłem trasę 250km i następnego dnia rano miałem 12,5V. Dla tego nie powiesz mi, że 12,3 to stan rozładowania.. Aku mam nówkę, BOSH SILVER uprzedzając dodatkowe pytania.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Martines nie chcę się kłócić, bo to nic nie da autorowi tematu.

Na swoją obronę powiem, że odrobiłem pracę domową i czytałem o rozładowaniu akumulatora jakieś pół roku temu, gdy mój stary aku zaczął padać. Sorki, ale mało wiarygodnymi opiniami są artykuły na takich stronach jak wskazałeś, bo to tylko pomysły zwykłych ludzi jak my. Czytałem bardziej naukowe wypowiedzi oraz wikipedię, bo szukałem sposobu na reanimację. Wszędzie tam napisane było, że 12,6V to stan normalnie naładowanego akumulatora, a rozładowanie liczy się od 10,8V...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Viper ładuj koniecznie aku.

Krzysiek ja Ci podałem stronę pierwszą lepszą, sam poszukaj fachowych - a uwierz mi rok czasu bujałem sie z akumulatorem Bannera, którego mi sprzedawca nie chciał przyjąć do reklamacji - aż w koncu sam przyznał, że jest walnięty jak go próbowali któryś raz z kolei reanimować i nic to nie dało, a miał właśnie 12,3V.

Rozładowanie 10,8V to jest już skrajne rozładowanie od którego aku sie zasiarcza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Według mnie wszystko masz OK, no ale jak widzisz zdania są na ten temat różne. Osobiście uważam i wiele osób już o tym pisało, że ważniejsze jest, żeby przy odpalaniu napięcie nie spadało poniżej 10V. Z ponad 12V oczywiście. No ale jak Ci wszystko działa, jak nie masz problemu z odpalaniem, to czym tu się martwić?

 

Martines poszukałem właśnie różnych artykułów na ten temat i co fachowiec, to inna teoria. W większości piszą, że granicą jet 12V, więc....

Jeśli w bannerze nie dało rady naładować więcej niż 12,3V, no to się zgadzam, że był walnięty. Ale jak Viper ładował go kilka dni temu i nadal trzyma 12,3V, a pewnie było więcej po naładowaniu, to nie ma się czym martwić. Aku naładuje się przecież jeżdżąc autkiem.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.