Skocz do zawartości

Masakryczna strata mocy 330i - jaka możliwa przyczyna?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

jestem tu nowym użytkownikiem, to mój pierwszy post, i szukam porady osób obeznanych z marką BMW a zwłaszcza z trzylitrową benzyną.

Posiadam ten model, z sekwencyjną instalacją gazową BRC. Silnik jest na podwójnym vanosie.

 

Od jakiegoś czasu mam problem z tym autem objawiający się strasznym spadkiem mocy.

Auto w zasadzie dynamicznie nie przyśpiesza przy prędkościach obrotowych powyżej 2000 obr/min. Gdy dodaje gazu wyje, jakby buczy, i nie rozpędza się. Jedynie gdy wolno dodaje pedał gazu to samochód powoli buja się do wyższych prędkości. Mój model posiada automatyczną skrzynię biegu i potrafi nawet zrobić coś takiego, że gdy przyśpieszam chcąc wyprzedzić jakieś auto, to redukuje bieg, a gdy wskoczą wyższe obroty to jakby go zamulało... nawet ZWALNIA. Silnik pracuje wtedy bardzo nierówno, nie da się jechać. Jedyny ratunek to stanąć, zgasić i od nowa uruchomić zapłon.

Od sierpnia posiadam ten samochód, w zasadzie problem ten występował od samego zakupu, ale przy wyższych prędkościach obrotowych (rzedu 4-5 tyś), teraz już powiedzmy od tych 2tyś właśnie.

Jeździłem z tym do róznych mechaników ale najgorsze że każdy mówi co innego! A to że złe swiece, a to że pompa ABS nie działa (tak, świeci się kontrolka od trakcji i ABS), a to że vanos nie działa, a to że coś z powietrzem (przypływka), no i że olej zły zalałem, bo to ponoć ma wpływ na pracę VANOSA.

Dziś byłem u elektryka, który podpiął pod kompa i wywaliło mu takie błędy:

1 - 7B Activation, map cooling

2 - 6A VANOS exhaust camshaft, tighy or jammed

3 - BF Insufficent heat output, oxygen sensor behind catalytic converter, bank 2

4 - BD Insufficent heat output, oxygen sensor before catalytic converter, bank 2

5 - BC Insufficent heat output, oxygen sensor before catalytic converter, bank 1

6 - 08 Signal, air-mass flow sensor

7 - E4 Fuel trim bank 2, permissible range exceeded

8 - CB Fuel trim bank 2, control limit

9 - F0 Missfire, cylinder 3

10 - F3 Missfire, cylinder 6

11 - 71 Pump motor

Elektryk wskazał że zacina mi się pompa ABS ale nie ma ona wpływu na gubienie mocy. Nie powinno mieć również błędy na świecach, bo silnik pracuje równo. Wskazywał na uszkodzenie lub zapchanie VANOSA, ale z tego co usłyszałem, to w przypadku uszkodzenia vanosa autem praktycznie nie dało by się jeździć, a ja mogę, tyle że nie ma kopa na wysokich obrotach.

W aucie wymieniony jest filtr powietrza, oleju, sam olej, świece, nawet cewki kupowałem uzywane i pozamieniałem między cylindrami, i nie było ani różnicy ani poprawy.

Autko ma też jeszcze inny objaw - czasem gdy je uruchamiam na zimnym silniku to bardzo nierówno pracuje, ale gdy zgaszę i ponownie odpale to pracuje normalnie.

Tak więc koledzy, co może być przyczyną? Miał ktoś podobne problemy? Z góry dziękuję za wszystkie sugestie i uwagi.

pozdrawiam, Rafał

Opublikowano
Wygląda że głównym powodem niedomagań to padający vanos, ale auto ma swoje lata i kompleksowo powinieneś zrobić sobie wymianę podzespołów co sie normalnie wymienia oraz dobry test na nieszczelności.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź... Mam kilka dodatkowych pytań... :)

1. Jaki koszt naprawy vanosa (podwójnego)?

2. O jakiej wymianie podzespołów Pan pisze? Na co konkretnie muszę zwrócić uwagę przy takim przebiegu (370 tyś).

3. Na czym właściwie polega ten test szczelności?

4. Jaki olej najlepiej lać do tego silnika? Zalałem go MOBIL 1 SUPER 3000 X1 5W40

http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/carengineoils_products_mobil-super-3000-x1-5w40.aspx

 

Zauważyłem również, że auto "bierze" wodę (jakiś 1 litr na 1000km). Nie zauważyłem wycieku nigdzie. Korek wlewu oleju i bagnet są czyste. Wcześniej miało wyciek oleju spod uszczelki od pokrywy zaworów (naprawione, ale ponieważ silnik trochę ubrudzony to nie wiem czy tylko stamtąd leciał olej).

I niestety po ostatniej wizycie u mechanika doszedł kolejny dziwny objaw, a mianowicie nie ma ogrzewania samochodu. Gdy auto jest na biegu jałowym, albo gdy wolno jadę np droga gruntową, to nie ma ciepłego powietrza. Gdy dodam gazu (zwiększę obroty), lub gdy szybciej jadę to ogrzewanie działa. Co mi tam spaprali w tym warsztacie???

Opublikowano

Rafi witaj !

Mam kilka dodatkowych pytań

Widzę że o sprawach technicznych w samochodzie jesteś na początkowej drodze.

Koniecznie musisz sie podszkolić bo udzielane rady nie potrafisz wykorzystać, chyba że ktoś tu sie znajdzie co ma sporo czasu i cię poprowadzi za rękę.

Najlepiej to by było znaleźć zaufanego dobrego mechanika co sie twoim autem zajmie.

Puki co to tu na forum jest sporo porad i Ty sam możesz eksperymentować aż po kolei wszystko zrobisz bo przypuszczam że niedomagań jest kilka co sie na siebie nakładają.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Widzę że o sprawach technicznych w samochodzie jesteś na początkowej drodze.

No z tym się muszę zgodzić.

 

Rafi witaj !

Najlepiej to by było znaleźć zaufanego dobrego mechanika co sie twoim autem zajmie.

Problem w tym, że o takiego bardzo trudno, a naprawa zwykle kończy się na gdybaniu co niestety odbija się na mojej kieszeni... Nie mieszkam w dużej metropolii, a do elektryka który był w stanie zdiagnozować błędy komputera musiałem jechać 30km.

Stąd pytania na forum, bo myślę, że w kraju jest wielu użytkowników auta z takim silnikiem i może mających wcześniej podobne problemy.

Ale dziękuję, przejrzę dokładniej, choć już przeglądałem, może coś znajdę. Jak coś będę wiedział o przyczynach niedomagania mojego auta na pewno to tu opiszę, ku wiedzy innych forumowiczów, na przyszłość.

Pozdrawiam :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie napisales czy dzieje sie to tylko na gazie tylko na benzynie czy może bez znaczenia na czym jedziesz. Druga sprawa skoro znika ci az litr :shock: plynu na 1kkm to moze byc peknieta uszczelka lub glowica i woda dostaje sie do cylindrów nie ma dobrej kompresji i nie ma mocy. Wciskajac gaz wzrasta cisnienie w ukladzie i moze wypychac wiecej wody i dlatego go dusi. Mozna gdybac o wszystkim tak naprawdę. Musi mechanik dobry wziac autko pod swoje skrzydła :D

🙃🙃

Opublikowano

Dzieje się to niezależnie na czym jeżdżę.

To inaczej... Moze zna ktoś dobrego mechanika znającego silniki BMW tak w polsce centralnej? Trójkąt Kalisz, Łódź, Wieluń.

Nie chcę jeździć po paprakach którzy na moim aucie będą poznawać budowę silnika z 330i :nienie:

Opublikowano

uszczelka uszczelką panowie gdyby padła to by lapała temperature,a nie przegrzewa sie auto przecież,mysle a nawet jestem pewien ze ten wyciek plynu jest wynikiem dziurawej nagrzewnicy

i przez to układ ciągle sie zapowietrza i nie grzeje,a plynu ubywa z ukladu i jest pod wykładziną w środku, (sam właściciel sprawdzał i na bagnecie poziom oleju sie nie zwieksza) mozna jeszcze sprawdzić czy jak rano na zimnym zapalisz auto to zakryj reką rure wydechowa i sprawdzaj jezykiem(tak jak sprawdzasz swoją dziewczyne :) ) czy nie czuc slodkiego smaku plynu chłodniczego w spalinach, jesli tak to na 100% uszczelka lub głowica pekła,a ten muł to przepływka padła raczej,przepływke odepnij z kości i spróbuj sie przejechać jezeli jest uszkodzona to komputer(widzac blad) zoptymalizuje mieszanke-paliwowo-powietrzna i powinno sie poprawić,jesli sie poprawi to na bank przepływomierz .Oczywiście w tym aucie na jeden jakiś defekt moze miec wpływ kilka innych spraw,nie ma co gdybac,nalezy podpiąc pod kompa, bo to z tego co czytam to coś bardzo niedobrego sie z twoim autem dzieje :( i to nie bedą tanie rzeczy niestety kolego

Opublikowano
mysle a nawet jestem pewien ze ten wyciek plynu jest wynikiem dziurawej nagrzewnicy i przez to układ ciągle sie zapowietrza i nie grzeje,a plynu ubywa z ukladu i jest pod wykładziną w środku

W środku jest sucho

 

a ten muł to przepływka padła raczej,przepływke odepnij z kości i spróbuj sie przejechać jezeli jest uszkodzona to komputer(widzac blad) zoptymalizuje mieszanke-paliwowo-powietrzna i powinno sie poprawić,jesli sie poprawi to na bank przepływomierz

odłączałem przepływomierz, i przejechałem nawet na takim odłączonym z 50 km - żadnej poprawy

 

mozna jeszcze sprawdzić czy jak rano na zimnym zapalisz auto to zakryj reką rure wydechowa i sprawdzaj jezykiem(tak jak sprawdzasz swoją dziewczyne :) ) czy nie czuc slodkiego smaku plynu chłodniczego w spalinach, jesli tak to na 100% uszczelka lub głowica pekła

kolega żartuje czy pisze serio? :D

Opublikowano

Kolego sprawdz cisnienie na listwie paliwa ma być 3,5 bara

Zamień cewki 3 i6 cylindra z np 1i2 i znow sprawdz błędy

Odpal inpę trza zobaczyć wskazania vanosa adaptacje a tak to wróżymy z fusów

Kabel na allegro 50 zł program to nie problem

Tylu błedów nie powoduje jeden problem

Jesli zamula i po zgaszeniu znów jest ok mogą być cewki

Litr na 1000 to musi gdzieś lecieć jesli nie do silnika to od strony spryskiwacza przy szybie zobacz czy sa plamy bo tam są kolektory i woda moze tam znikać wyparowując wcale nie bedzie chmury

To tyle....na początek

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.