Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ,wiem ze temat smieszny ,ale zapytam z ciekawosci mam 2.2 170 konne w e60 wiem ze nic sie nie da z tym zrobic wolnossacym motorkiem ale mam chec ,czy odczuje roznice nie chodzi mi o moc (robią ze 170 na 180 konikow) ale chodzi mi bardziej o moment, w tabelkach podają ze z 210 Nm z tego motorka teoretycznie robią 230Nm czy jest sens i czy ta elastycznosc bedzie chociaz odrobinie zauwazalna po chipie? czy te 20Nm jest warte zawracania sobie gitary :D ?
Opublikowano
Nie chce mi się wierzyć w takie przyrosty w wolnossaku po chipie.

Wszystko robisz na chamowni i masz wydruki przed i po operacji :D

Opublikowano
sprawdzenie czy trzyma moc to jedno a pisanie programu to drugie... nie uzyskasz bez dmuchawy zbyt wiele.... moze jakis kompressor zamontuj.... to chyba najprostszy sposób zwiekszenia mocy w wolnossącej jednostce.. najmniej przeróbek...
Opublikowano
Tak ,ale chyba dmuchawka to koszt ok 10k :D ,czyli te programy dla wolnossacych są zeby tylko wydoic klijenta, zapytalem z ciekawosci myslalem ze moze ktos sie odezwie co jest po taki chipie w benzynie i sie podzieli wrazeniami
Opublikowano
nie wszystkie benzyny wolnossace takie sa na forum jedynek byl poruszany ten temat i np 116i -122km mozna podciagnac na 150 ale malo kto o tym wie... na niemieckim forum gosc 116 przerabiał i tak wlasnie wyszlo... ale wątpie czy ten twoj mozna podciagnac.... jakbys dobrze pokombinowal z kompresorem to w 7 tys. sie zamkniesz...ale pod maska bedzie brzydko... bo sporo rzeczy trzeba poprzesuwać...
Opublikowano
Rozumie, dla mnie te 20Nm jakby byla deczko poprawa byloby zadawalajace ,wywalic 7 tys w kompresor to lepiej zamienic na bude z silnikiem 3.0l 230 kucy takie jest moje osobiste zdanie :lol:
Opublikowano

sa silniki wolnossace ze zmniejszoną specjalnie moca... np tak bylo np w hondach civic 5gen 75konnych 1.4 16v 90ps benzyna... fizycznie byla zwezka w dolocie i "tuning" polegal na jej zdjeciu (bo tym sie roznil od wersji 1.4 90 konnej). jezeli to jest to normalny silnik bez zwezek, blokujacego bardziej wydechu itp to ilosc zasysanego powietrza zalezy od konstrukcji mechanicznej silnika (jak ciagniesz tlok w strzykawce to strzykawka zasysa okreslona ilosc powietrza,,, podobnie jak silnik spalinowy kosiarki, komarek u dziadka w szopie czy wolnossace porsche itp). w benzynie afr musi byc wzglednie staly (to nie diesel ze dolozy sie koksu i kosztem dymienia bedzie wiecej pałera" nawet bez ruszania turbo) wiec pole manewru jest male (bez zmian mechanicznych jak np walek rozrzadu jakis sportowy, przebudowany wydech itp - ale to kasa liczona w tysiacach!)

Suma sumaru....

wierze w paroprocentowe przyrosty oparte o manipulacje AFRem.. ale do tego radze zainteresowac sie czyms takim co nazywa sie "świnia"... moze stozek w dolocie, wywalenie kata, eksperymenty z ta swinia by uzyskac optymalne ustawienie i inne tralalal ... ale bedzie zacieta walka o pewnie 5 koni

W przypadku auta z silnikiem wolnossacym najtanszym sposobem na powiekszenie mocy jest zmiana samochodu.

Hamownia drogowa daje np duze pole manweru na manipulacje tunerowi bo wystarczy wpisac wieksza wage auta i pokaze + n koni wiecej wiec nie kazdy wykres "z internetu" musi byc prawdziwy

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
zmiany przeplywu spalin w wolnossacym silniku to nie rozsadne...... auto straci na mocy a nie zyska... tak samo ze stozkiem... zmieni sie znacznie ilosc powietrza i bez remapu auto straci kolejne kilka KM !!!!
Opublikowano
zmiany przeplywu spalin w wolnossacym silniku to nie rozsadne...... auto straci na mocy a nie zyska... tak samo ze stozkiem... zmieni sie znacznie ilosc powietrza i bez remapu auto straci kolejne kilka KM !!!!

nie trzeba "remapow" bo sa inne na to sposoby

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
jakie to te sposoby ?? wstawienie opornika w przepływke ?? :)

auto dorzuca paliwa na podstawie odczytu z czujnikow (przeplywka, lambda tps itp) ... jezeli te zanotuja wiekszy przeplyw powietrza to auto dorzuca bez dotykania czegokolwiek wiecej paliwa w jakims tam zakresie

Dodatkowo to benzyna a nie diesel... producent zapewne przy bucie trzyma mieszanke za bogata by temperatura nie rosla i lekkie zubozenie dawki moze przelozyc sie na dodatkowe ps

Dla tych co chca "stroic" indywidualnie wymyslono tez cos takiego jak piggy... sa tez ecu standalone

To nie turbo diesel ze czipmacher podniesie ladowanie T, dorzuci koksu i wysle ogranicznik momentu, dymienia, afru itp w kosmos i auto zapier...

Ogolnie to teoretyczne rozwazanie bo najtaniej to wolnossace auto sprzedac i kupic mocniejsze.

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
Tzymając sie tytulu Panowie jest sens czy nie? najlepiej jakby byla opcja 2 tyg "nie czuje roznicy gosciu mi to demonuje " ale to raczej nierealne :lol:
Opublikowano
wg mnie absolutnie nie ma sensu... zalozysz stozek czy inne lajno na wydechu bedzie sie darl buczal a dalej nie pojedzie..... remap da ci moze 10km a roznicy praktycznie nie odczujesz....
Opublikowano
Dzięki chlopaki daje se spokoj jednak ,nie chodzilo o 10 konikow tylko czy te 20Nm momentu więcej bym odczuł, 300€ zostaje w kieszeni :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.