Skocz do zawartości

e87 120i 2008r serwisowana i jaki olej?;/


BryanPan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanko do osob ktore troche bardziej ode mnie ogarniaja temat oleju silnikowego... Od kilku miesiecy jezdze e87 w 170 konnej wersji 120i. Auto ma na chwile obecna 200k przebiegu. Auto bylo od poczatku do konca serwisowane w autoryzowanym serwisie BMW we Wroclawiu i wszystko robione na czas az tu nagle... Pojawila sie wzmianka o zbyt niskim poziomie oleju i prosze dolac litr. Wszystko cudownie. Wiem ze bylo to 0W ale bij zabij nie pamietam 30 czy 40 i pytanko glownie o to jaki mam kupic bo nie chce nim za bardzo jezdzic zanim bede znow we wroclawiu zeby zapytac w serwisie a jezdze dosc sporo...

 

No i pytanie dodatkowe. Pojawilo mi sie ostatnio tak jak mowie inf o dolaniu oleju i w podobnym czasie informacja o plynie chlodniczym. Co to moze byc? Nie spala oleju chyba ze w tak cudowny sposob ze nie zostawia zadnych sladow i nie jest to widoczne... Plyn chlodniczy ktory zostal nie mial w sobie sladow oleju. Ladny pieknie czysty no i gdzie sie podzial? Gdyby cos to wywalaloby olej na plus a nie tez ze brak tak?

 

Jak sie ktos madry wypowie i pomoze to stawiam wielkie piwo!;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo się znam na silnikach z bezpośrednim wtryskiem a taki jest u Ciebie, ale odradzam jeżdżenie na castrolu. Jest słaby. Poczytaj sobie fora samochodowe. Ja zmieniłem z Castrola 5W30 na Valvoline Max Life 5W40 i zużycie oleju jakby delikatnie spadło. Niektórzy podobno piszą tez, że silnik na valvoline troche ciszej pracuje, ja akurat chyba nie zauwazyłem tego, ale głośniej napewno tez nie jest. Ten olej, o którym pisze jest zalecany do aut, które mają powyzej 100k przebiegu, więc przy Twoich 200k będzie chyba najlepszy. Oczywiście są lepsze oleje, ale on jest z tych dobrych w rozsądnej cenie. Co do zuzycia oleju to gadają/pisują że bezpośrednie wtryski lubia sobie łyknąć.

 

Sprawdź czy nie masz wycieków płynu i czy Ci nie kopci na biało. Korek od oleju jak ma pod spodem "masło" to też może być jeden z objawów padniętej uszczelki pod głowicą. Ale nie zawsze masło na korku to oznacza. Jak masz tego masła tylko troszkę a oleju i plynu Ci nie ubywa to może byc tylko wilgoć na korku, która w połączeniu z chlapiącym olejem zamienia się w masełko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z wami i dzieki za odpowiedzi co zrobic jak bede wymianial olej tyle ze na chwile obecna musze tego oleju DOLAC a olejow sie nie miesza prawda?;> W zwiazku z czym myslalem ze moze dowiem sie co leje serwis w BMW i jaka jest roznica w tej koncowce czyli miedzy 0W30 a 0W40...

 

Co do plynu chlodniczego bede obserwowal to dopiero teraz bo ani nie kopci ani nie ma zadnego "masla" a szczerze mowiac nie wiem kiedy ktos w ogole do tego zbiornika patrzyl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.