Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

'

proszę o pilną pomoc bo chyba coś nabroiłem. Zaczęło się od aku. Ledwo kręcił więc niestety nie czytając wcześniej instrukcji postanowiłem go wyjąć. Wyjąłem choć namordowałem się niemiłosiernie przy wyjmowaniu (głównie nad zdjęciem tego zabezpieczenia pirotechnicznego). Podczas zdejmowania dwa razy odłączyłem i podłączyłem plusa - trochę zaiskrzyło ale za jednym i drugim razem auto oświetleniem dało znać że akumulator jest lub go nie ma. Wyjąłem aku, pole było czarne więc podłączyłem go. Po 24 h pole zrobiło się zielone więc chciałem zamontować. Tutaj mamy pierwszy problem bo klapa nie działa:) czyli nie da się dostać do bagażnika. Próbowałem choć na chwilę dać prąd żeby otworzyć auto ale zarówno spod maski (próby zarówno z aku jak i z drugiego auta) nie działa. Podłączałem kablami klemy do aku stojącego na tylnym siedzeniu - także [BAD]. Co może być nie tak? Trochę sie zaczynam martwić że coś zepsułem:) Będę wdzięczny za szybką pomoc w temacie co mogło się stać i co zrobić żeby otworzyć bagażnik:)

 

WIELKIE DZIĘKI

Opublikowano

Najpierw chciałbym się dostać do bagażnika:) Podłączyć po ludzku aku jak było i wtedy się będę martwił. Znacie jakieś awaryjne otwieranie klapy bagażnika?

Bezpieczniki oczywiście sprawdzę w pierwszej kolejności.

Opublikowano
Nie widziałem zamka ale poszukam lepiej:) Nie sądzę żeby był. W niektórych e91 nie było właśnie. Rozumiem że przy samym podłączeniu innego aku poprzez klemy pod maską auto nie zadziała bo prąd nie idzie przez wszystkie zabezpieczenia obecne przy klemach na aku?
Opublikowano

u mnie zamek jest po stronie prawej na listwie , patrz od dolu ;)

Nie pamietam jak tam jest ale pare kabli musiales odkrecic zeby aku wyciagnac wiec mozliwe ze nie masz polaczenia jak sie wpinasz przez maske...

ew. wskocz do bagaznika przez srodek auta iwsadz aku siedzac w baganiku :0 masz kombi wiec bedzie wygodnie i latwo :)

Opublikowano

W E91 od strony bagażnika możesz otworzyć klapę.

wg instrukcji:

1. Działając z przestrzeni ładunkowej, odchylić do góry pokrywę w tylnej klapie (to ta na całej szerokości klapy)

2. Pierścień pociągnąć do góry (w prawej części klapy). Klapa zostanie odblokowana

Opublikowano
Ok z bagażnikiem sobie chyba poradzę:) Widziałem w instrukcji że jest jeszzce jakaś blokada w schowku bagażnika ale myśle że uda się otworzyć. Macie koncepcje czy mogłem coś zbroić tym dwukrotnym rozłączeniem i podłączeniem aku podczas wyjmowania?
Opublikowano
nie martw sie na zapas, podlacz akumualtor bo raczej bedzie wszystko ok, stracisz tylko godzine i pare danych z BC.
http://img38.imageshack.us/img38/8832/hu9c.jpg
Opublikowano

Panowie:)

 

Dziękuję jak zwykle pomogliście:)

 

Bagażnik otwarty:) Choć na zimnie wślizgiwanie się do środka nie należy do przyjemnych:) Akumulator włożony podłączony (do włożenia tego akumulatora trzeba mieć ręcę ginekologa:) i DZIAŁA:)

 

Pojawia się dodatkowe pytanie - auto pomimo nowego aku odpala ciężko, musi pokręcić, telepie się telepie:) aż zaskoczy:) dziś rano już lepiej ale też nie idealnie. Moje pytanie - tak ma być czy świece żarowe do wymiany? Czy może coś innego? Auto ma oryg przebieg 155 tkm.

 

Dzięki za pomoc

Opublikowano
wczoraj robił kolega wymianę święć bo telepało buda a błędu spalonych świeć nie było. po wymianie auto pali idealnie. wiec jak świeca jest juz nadpalona a przewodzi prąd bo błędu niema. teraz czeka mnie wymiana :D
Opublikowano

No właśnie zakładałem że będzie pokazywać bład świec ale skoro nie ma komunikatu. Dodam tylko że dziwiłem się mocno bo kontrolka palenia świec żarowych pali się dosłownie moment i już. Objaw występuje tylko przy porannym odpalaniu w dużym mrozie. W ciagu dnia pali od ręki.

 

Powiedzcie ta wymiana to duża sprawa? Mechanik rozumiem obowiązkowy? Jakie zakupić najlepiej?

Opublikowano

Wymiana świec jest prosta - pod warunkiem, że nie ukręcisz świecy :mad2:

Lepiej jedź do mechanika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W Twoim silniku, żeby dostać się do świec trzeba zwalić kolektor ssący, jeśli nie umiesz to sam tego nie rób.Twoje objawy pasują do uszkodzenia świecy/świec ub sterownika świec. Objawy są identyczne, pełna diagnoza po podłączeniu kompa i nierzadko kombinacji z podmianą świec. W BMW awaria świec/sterownika nie jest sygnalizowana kontrolką. Trudności z odpaleniem czasem świadczą o awarii wtrysków...
Opublikowano

To moje pytanie ostatnie już - kolejność działań następująca:

 

1. Diagnostyka na kompie

2. Jeśli świece to komp pokaże które i ile trzeba wymienić czy kupuje od ręki 6?

3. Wymiana jak najbardziej podjadę do mechanika

 

Nie wiem jak to powinno wyglądać obecnie (Dieslem jeżdziłem kiedyś 190 Mercem ojca ale to było wieki temu:) i Skodą służbową też dawno ale tam świece paliły się dłużej:) U mnie jest to moment i chyba za krótki stąd wnioskuję objowowo że to to:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie przy -15 kontrolka zapala się na ok 1 sek....Przy -10 kontrolki brak, chyba, że auto postoi kilka dni.

Jak już mechanik zdejmie kolektor ssący to radzę wymienić wszystkie świece.

Opublikowano
To moje pytanie ostatnie już - kolejność działań następująca:

 

1. Diagnostyka na kompie

2. Jeśli świece to komp pokaże które i ile trzeba wymienić czy kupuje od ręki 6?

3. Wymiana jak najbardziej podjadę do mechanika

 

Nie wiem jak to powinno wyglądać obecnie (Dieslem jeżdziłem kiedyś 190 Mercem ojca ale to było wieki temu:) i Skodą służbową też dawno ale tam świece paliły się dłużej:) U mnie jest to moment i chyba za krótki stąd wnioskuję objowowo że to to:)

 

Świece wymień wszystkie !!!

Jeśli sterownik, to polecam kolegę z forum ROGER-NYSA. Naprawia i daje dożywotnią gwarancję!

  • 2 lata później...
Opublikowano

Jeżeli masz e90 w sedanie po lifcie bez rozkładanej kanapy i właśnie wyjąłeś akumulator bądź zdjąłeś z niego kleme po czym zamknąłeś bagażnik to masz lipę. A teraz na poważnie. Miałem właśnie taki problem i nie znalazłem sensownego rozwiązania na tym (i kilku innych) forum. W sytuacji opisanej powyżej należy:

1. Otworzyć drzwi pasażera.

2. Szarpiąc do góry - zdjąć plastikowy próg.

3. Przebić igłą najgrubszy CZEROWNY kabel (UWAGA! żeby nie przebić kilku bo będzie bieda).

4. Do igły podłączyć PLUS (+) od akumulatora (rozwiązanie to zakłada, że mamy jakiś akumulator (po za tym w bagażniku) - może być z innego auta).

5. MINUSOWĄ (-) klemę do MASY auta.

6. OTWIERAMY BAGAŻNIK !

Aha i jeszcze jedno....Pozdrowienia dla inRZynierów z Monachium - głupie CEPY. Jakby nie można było zamontować zamka w klapie bagażnika.........

 

Trudność - 2/5

Czasochłonność - 1/5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.