Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Jak w temacie chciałem zapytać co może się stać złego w aucie jeżeli (teoretyczne) ktoś podpiąłby na chwilę klemy do akumulatora na odwrót tzn. +do - ? Szukałem takich tematów na forum ale nie mogłem znaleźć i szczerze mówiąc nie sądzę aby coś takiego było, że ktoś byłby tak "genialny" aby coś takiego zrobić... :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poszukaj w dziale e39, był tam taki delikwent jakieś dwa lata temu, ale co mu się przez to narobiło, to już nie pamiętam..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Czytałem trochę postów i z e39 to oprócz spalonego podświetlenia radia i uszkodzonego centralnego zamka nic się nie stało a w przypadku tej e34 to to masakra ale gościu podłączył aku odwrotnie i dodatkowo przekręcił zapłon :duh: a u mnie żona tylko odwrotnie dotknęła klemą do akumulatora i mocno zaiskrzyło... ale auto nie pali (lecz nie paliło już wcześniej i dlatego wyjąłem aku do naładowania po mrozach) i nie wiem czy przez niefortunne podłączenie czy też może w te ostatnie mrozy coś się stało? Na kompie pokazuje masę błędów

6 Exhaust - gas recilculation - Controller (EGR to akurat wiem bo mam odłączony)

114 CAN - Bus

73 Speed (rpm) sensor Injection pump (IWZ System) (to mnie martwi... szczególnie słowo "pump")

 

i błędy z podkatalogu cień

27 Coolant temperature heater (podgrzewacz wody też już dawno nie działał)

8 Glow device

101 boost controll

82 Electric fan

47 Speed (rpm) sensor Crankshaft

38 air mass meter

72 Start - of - injection actuator - controller

 

pisałem już o tych moich błędach dziś na forum w innym poście ale może tutaj ktoś się jeszcze wypowie czy takie błędy mogło spowodować krótkie spięcie spowodowane odwrotnym dotknięciem klemy? A może to całkiem inna przyczyna? I co tu dalej robić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najpierw sprawdź wszystkie możliwe bezpieczniki i przekaźniki, pod maską masz puszkę z przekaźnikami i paroma ważnymi bezpiecznikami. Wsadź aku, tym razem prawidłowo, podłącz kompa, skasuj błędy i odpalaj silnik. Chyba nic innego Ci nie zostało, możesz jeszcze :modlitwa:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
bezpieczniki sprawdziłem w pierwszej kolejności a co do kostek pod maską to jak mam je sprawdzić? przecież nie widać czy są spalone albo jakoś uszkodzone... a błędy już skasowane i co dziwne nie pokazują się na nowo... cieszyło by mnie to gdyby auto tylko odpaliło
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie chodzi o kostki, ale o bezpieczniki i przekaźniki. Niektórzy nawet nie wiedzą, że je mają. Otwórz maskę, przy podszybiu od strony kierowcy masz plastikową czarną skrzynkę skręconą na torksy. W środku jest trochę elektroniki, którą też warto przejrzeć, tak dla swojej pewności.

Jak odpalisz, to daj znać czy wszystko OK.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.