Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Jestem tu nowy jeszcze nie ogarniam co i jak więc proszę o wyrozumiałość :D . Mam BMW e39 (po lifcie z ringami) Mam pytanie. Czy można założyć żarówki pozycyjne ledowe aby były mocniejsze ? Czy nie przepalą mi wkładu mocowania żarówki ? I czy można jeździć jako światła dzienne ? Bo trochę szkoda w dzień palić xenon bo są trochę drogie. Mam nadzieję że Państwo mi pomogą bo większość mówiła abym te pytanie kierował na forum :evil: . Link do tych żarówek : http://allegro.pl/zarowki-pozycyjne-przod-w5w-5-smd-can-bmw-5-e39-i3838289494.html
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzienne sa tylko jak masz sensor swiatla, wiec jak taki posiadasz to nic nie stoi na przeszkodzie na takich jezdzic (ale tylko na ustawieniu automatycznym, same dobieraja jasnisc natezenia swiatla) co do ledowych angel eyes mozesz zalozyc "tylko te z homologacja" ja osobiscie nie jestem fanem bialych ringow ani tych nowych w nowych wersjach BMW ani tych "dorabianych". Na poczatku tez myslalem o zamianie ale z czasem zaczely mi sie żółte bardziej podobac :D

Te z Twojego linku spelniaja norme CE wiec mozesz je kupic.

Co do przegrzania to nie wiem

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzienne sa tylko jak masz sensor swiatla

Nie prawda, nie wprowadzaj ludzi w błąd :!:

Dzienne są do zakodowania w większości e39, przedlift/polift, z czujką zmroku/bez, xenon/H7.

 

ale tylko na ustawieniu automatycznym, same dobieraja jasnisc natezenia swiatla

 

To też jest nie prawda, bo czujnik zmierzchu służy tylko do załączenia świateł mijania, ewentualnie do przełączenia z dziennych na mijania.

 

Żarówki z pierwszego posta nie dość, że nie pasują, to jeszcze są nic nie warte.

Jak chcesz ledy, to tylko markery, nic innego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To bez czujnika zmroku tez mozna jezdzic na ringach i sa uznawane za dzienne?

Jak ja sie orientowalem to bylo opisywane ze tylko jak masz sensor zmroku ktory kontroluje jasnosc swiatla (i to ma miejsce tylko na ustawieniu A) w ringach jest uznawany jako swiatla dzienne.

Jesli to sie nie zgadza to bardzo przepraszam. Nie mialem zamiaru nikogo w blad wprowadzac i dzieki za skorygowanie :cool2:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale ringi nigdy nie były jako światła dzienne, do tego masz ustawiane długie na 18% mocy (to się dokodowuje), które zapalają się razem z włączeniem zapłonu. :roll:

Przełączenie na mijania następuje jak je włączysz, albo przy ustawieniu na "A" po zapadnięciu zmroku.

Ja nie wiem skąd wytrzasnąłeś że na ringach można jeździć jak na dziennych, w dodatku jeszcze że jest jakaś regulacja, pierwsze słyszę.

Ringi to zwykłe światła pozycyjne, nic więcej.

Ich w dzień prawie nie widać, więc nie ma szans zrobić tu żadnego oświetlenia dziennego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety nie wiem wszystkiego, dlatego tutaj jestem :cool2: . Opisujac ringi do jazdy dziennej pisalem w sumie o moich doswiadczeniach z ringami w E61 LCI na ktorych mozesz jezdzic a wychodzilem z zalozenia ze to bylo juz we wczesniejszych modelach BMW.

Sorki za zamieszanie. wlasnie zaczalem sie zaglebiac w materie i Juz wiem ze nie maja homologacji do jazdy dziennej :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No niee, kolego, e61 to inna bajka, nie ma co porównywać, e39 to chyba pierwsze bmw które ringi dostało, więc aż takiej technologi niestety nie ma. :wink:
Opublikowano

Podsumowując:

1) możesz sobie kupić LEDy do ringów ale tylko LED-markery (linka ktoś Ci wrzucił już) - sam posiadam takowe ale moc jest identyczna jak fabryczna żarówka, jedynie barwa zamiast żółtej jest biała, biało-błękitna. Musisz też wiedzieć, że o ile takie markery nie będą Ci wywalały błędu spalonej żarówki to będą lekko mrugały co jakiś czas kiedy nie będą włączone - komp puszcza impuls sprawdzający przepalone żarówki i diody wtedy lekko mrugają co jakiś czas.

2) w e39 nie możesz jeździć na samych ringach traktując je jako światła dzienne bo po prostu są za słabe do tego celu (w przepisach o światłach dziennych jest określony przedział mocy jakie powinny mieć takowe i ringi się w tym nie mieszczą)

3) w e60 po lifcie jest już inna bajka bo tam źródło światła jest znacznie mocniejsze w ringach a poza tym po włączeniu świateł mijania ringi przygasają do normalnej mocy

4) w e39 jak nie chcesz jeździć na ksenonach to możesz bez problemu zakodować sobie światła dzienne na lampach świateł drogowych (tzw długich) - będą one świeciły z mocą - w zależności od ustawienia podczas kodowania - 18%,22% lub 30% jednak z tego co już czytałem gdzieś na forach to 30% dość znacznie przekracza ustawowo dopuszczoną moc świateł dziennych i po prostu wali już mocno po oczach. Ja mam u siebie zdaje się standardowe 18% i w zupełności wystarcza, żeby robiło to jako światła dzienne.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.