Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. W moim aucie ostatnio pojawiły się problemy z nagrzaniem silnika przy obecnych mrozach. auto nagrzewało się tylko do końca niebieskiego pola i stop. jak mróz był trochę mniejszy to do kreski za niebieskim polem. myślę, że problemem jest termostat główny choć wymieniałem go rok temu. dodatkowo zauważyłem, że termostat egr był mokry z jednej strony tak jakby gdzieś przepuszczał. Myślę nad zmianą obydwu. A i jeszcze jeden problem kiedy auto mi się nie dogrzewa to falują mi obroty...myślałem, że to podgrzewacz ale robi się gorący więc raczej pracuje prawidłowo...co myślicie? miał ktoś podobne problemy? pozdro
Opublikowano
co do termostatu to wymień tylko termostat egr skoro główny wymieniałeś w tamtym roku, powinno pomóc i po kieszeni mniej pójdzie a co do podgrzewacza to kiedy się robi gorący? zaraz po odpaleniu? czy jak się silnik nagrzeje? Bo może być gorący od silnika przecież... pomyśl nad kupnem kabelka, koszt niewielki a drobne problemy byś sam rozwiązał. Poza tym nie trzeba zakładać nowego postu bo jest o tym cała masa wypowiedzi na forum :search:
Opublikowano
Możesz jeszcze zaślepić termostat EGR i wtedy sprawdź. Jak bedzie łapał temp to wymienisz na nowy albo zostawisz zaślepiony ;)
Opublikowano
tak tylko wtedy nie poszedl ze tak powiem z wyzszej półki tylko taki przeciętny wiec moze juz padł...a podgrzewacz robi sie gorący po 10 sec. od włączenia ciepłego nawieiwu...
Opublikowano
no to raczej pracuje ale dla pewności odłącz bezpiecznik od podgrzewacza i jeśli falowanie nie ustanie to będziesz mógł wyeliminować podgrzewacz. A co do termostatu z niższej półki to faktycznie nieraz jest lipa bo ja kiedyś kupiłem taki i jakieś dwa lata po wymianie normalnie mi pękł i przeciekał :mad2:
Opublikowano
zaslepic?tzn?jakies foto opis? :D

 

Wsadzasz coś w rurki gumowe - jedna od dołu chłodniczki, druga na wyjściu z termostatu EGR. Najlepiej wsadzić jakąś śrubę z łbem okrągłym i jeszcze zacisnąć to opaskami dla pewności żeby nie przeciekalo

Opublikowano
było nie raz jak sprawdzić termostat egr więc po co utrudniać z tym zaślepianiem.Jak przepuszcza to wymiana,bo koszt nie jest aż tak duży a wymiana ciebie nie ominie.
Opublikowano
wymieniłem termostat główny i termostat egr no i przyniosło to efekt...autko szybko się nagrzewa i trzyma temp w pionie więc po kłopocie:) pozostało tylko to nieszczęsne falowanie obrotów dopóki auto się nie nagrzeje...jak ma temp w pionie to problemu nie ma bądź gdy wyłączę nawiew to też jest ok...co to może być? dodam że podgrzewacz grzeje bo sprawdzałem..
Opublikowano
objawy wskazują właśnie na podgrzewacz więc jemu dokładnie się przyjrzyj.Jak masz możliwość to podłącz pod kompa i zobacz czy nie ma błędu podgrzewacza.
Opublikowano
na innym forum w temacie podgrzewacza wytłumaczone było ze falowanie obrotów to nie zawsze oznaka niesprawnego podgrzewacza ale np słabego akumulatora (podgrzewacz ma sterowanie mocy grzałek i czasami obciazenie jest tak duze ze aku nie wyrabia)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Ten podgrzewacz sprawdzać w sterowniku silnika czy w jakims innym ? U mnie błedu nie ma a ostatnio lekko falowały obroty
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie, dużo osób mówi, że termostaty to tylko ORI. Wymieniłem główny na ORI, ale jak jest zimniej nie trzyma mi ciepła więc EGR też do wymiany. Zastanawiam się nad zamiennikiem firmy BEHR. Nie wiem nawet, czy ta firma nie wykonuje go dla BMW. Mieliście już z nim styczność ?
Sprzedam:
Opublikowano

Termostat egr z aso jest wlasbie firmy behr

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Miałem takie przypuszczenia. Przeglądałem aukcje z termostatem BEHRa i wyglądało jakby numery i znaczek BMW były zeszlifowane.

 

BTW. Przy jakiej temperaturze termostat EGR powinien się otwierać ?

Sprzedam:
Opublikowano

92 albo 89, dokladnie nie pamietam ale napewno nie mniej jak 89stopni

a numery sa zeszlifowane, dobrze myslisz

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Jak wymieniałem główny to pisało 88.

 

Jeśli chodzi o termo EGR to na aukcjach znajduję tylko takie, które otwierają sie przy 70 stopniach.

Sprzedam:
Opublikowano

pamietaj tylko o prawidłowej temp otwarcia, nie wiem czy na allegro takie jak trzeba dostaniesz

 

kiedys z aso po 110zł byly, teraz widze ceny poszly mocno w gore

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.