Skocz do zawartości

x3 2.0d 150 KM na ciepłym silniku zarzuca wolnymi obrotami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Od paru dni mam mały problem.Na postoju gdy silnik ma ponad 50 stopni C wolne obroty faluja w góre i dół aż nieraz zarzuca silnikiem.Sprawdzałem błędy komputerem (komp do wszystkich aut) i oprócz błędu z wymiana wszystkich świec lub sterownika świec nie ma żadnych innych błędów.Zauważyłem także że gdy na postoju te obroty wchodza w wachania to spaliny mają bardzo dziwny zapach.Sprawdzaliśmy Dpf i jest wszystko ok.Autko ma kopa, zbiera się normalnie na blacie żadne kontrolki nie wskazują problemu.Zmieniałem paliwo, dolewałem środka valvoline do czyszczenia wtryskiwaczy i żadnej poprawy.Na wtorek jestem umówiony na diagnozę komuterową do gościa z kompem od BMW.Chcę żeby sprawdził przepływy na wtryskach i zrobił kompletna diagnozę.Dwumasę mam nową, skrzynka rozdzielcza ma rok.

Ktoś ma jakieś pomysły?Czy problemem jest ten sterownik świec?Może on cos sieje?Ale autko normalnie odpala bez problemu.Czy może coś z tłumikiem drgań?jak się go sprawdza?prosze o jakies konkretne podpowiedzi.

szczyrk81 ZDW
  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Świece i sterownik świec nie mają z tym nic wspólnego .Zrób diagnostykę i pewnie wyjdzie co i jak :mrgreen:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Cos z wtryskam jak spaliny ci smierdza gryzą,albo masz za bogatą mieszankę z jakiegoś powodu.Mi też falują i spaliny gryzą.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Na biegu jałowym spaliny śmierdzą, jak potrzymam na gazie to takiego zapachu nie ma.Zobaczymy we wtorek co powie diagnosta.
szczyrk81 ZDW
Opublikowano

Witam.Inpa mi trochę nie działa więc pobawiłem sie Disem.Wyszły takie błędy jak na zdjęciach:

http://imageshack.com/a/img834/914/7ntt.jpg

 

4 świece to wiem,wyszedł jeszcze czujnik na listwie paliwa 4560 DDE i więcej nie znalazłem.Jak ktoś bardziej ogarnia te błedy prosze o info.

szczyrk81 ZDW
Opublikowano

Podłączam się do tematu.

Też mam to samo co i Ty, z tym że mam minimalne wachania obrotów bez rzucania silnikiem.

Póki co wykluczyłem DPF, turbinę, odmę. Układ dolotowy też jest ok. Test przelewowy wtrysków wyszedł również idealnie.

Zrobiłem też skasowanie adaptacji w DIS, jednak nie pomogło.

 

Jedyne co mi chyba pozostało to bardziej szczegółowa diagnoza wtryskiwaczy (chodzi o sprawdzenie czy któryś z wtrysków nie leje).

 

Także daj proszę znać po wizycie u mechanika, co tam ustaliliście bo być może mam to samo.

 

Jeżeli chodzi o ten błąd z DIS'a to nie mam pojęcia, może wrzuć to do działu diagnostyka i wtedy na pewno ktoś się odezwie.

Opublikowano

Cześć,

U mnie objaw jest ten sam natomiast błąd to nieśmiertelny P3263 i póki co książkowe objawy przytkanych filterków przy elektrozaworze EGR. Przynajmniej tak myślę. Co myślicie o tym by wyczyścić / wymienić filterki( dot.sterowania podciśnieniowego siłownika przy turbinie i zaworu EGR na dolocie do kolektora ssącego).

Oczywiście odma i przeplywka wymienione.

Zdaje się, że mrozy nie służą naszym X3

Pozdrawiam.

M.

Opublikowano
Ten sam problem:) tylko u mnie głównym błędem w inpa jest filtr DPF. EGR czyściłem ale to nic nie dało. Wtryski w normie. U mnie jeszcze samochód po odpaleniu zaraz nie utrzymuje obrotów i gaśnie zapalając drugi raz chodzi normalnie. Żadnych błędów poza DPF. Jutro zostanie usunięty filtr DPF i dam znać czy ustało. I tak jakbym tak się zagłębiał to jak filtr był w pełni drożny to nie zauważałem drgań silnika oraz falowania. Czytałem również po innych forach ze dość często przyczyną opisanych objawów jest DPF, ale tutaj proszę o wypowiedz bardziej doświadczonych. Jeśli masz błąd 4 świec to będzie walnięty sterownik świec żarowych. Jeśli chodzi o czujnik ciśnienia na listwie spotkałem się z taka informacją ze pomaga wypięcie oraz przeczyszczenie styku np wd 40- Informacja z innego forum i tam niby właścicielowi to pomogło w sumie nie jednemu.
Opublikowano
Witam.jestem po diagnozie w Zgierzu ul Kasprowicza.Wiktor sprawdził w Inpa autko i stwierdził że trzeci wtrysk jest do wymiany bo prawdopodobnie leje paliwo.Komp daje korektę dlatego obroty falują.Postaram sie sam naprawić swoją inpę i w pod koniec tygodnia wymienię ten wtrysk i napiszę co i jak.Pozostałe błedy to sterownik świec który wpływ na obroty nie ma gdy silnik jest ciepły.
szczyrk81 ZDW
Opublikowano (edytowane)

Patrząc na paramerty w livedacie mozna już prawie z pewnością stwierdzić czy leje :wink:

 

sterownik świec który wpływ na obroty nie ma gdy silnik jest ciepły.

 

A z ciekawości jaki ma wpływma sterownik swiec na zimnym skoro jego działanie do moze 1-2s :wink: :wink: i działa tylko wtedy kiedy auto odpalasz

Edytowane przez sfinks311
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Witam.Parametry zrobione Inpa na jałowych obrotach na gorącym silniku.Proszę o pomoc w analizie.Wykres wygląda tak:

http://imageshack.com/a/img842/6237/kpom.jpg

http://imageshack.com/a/img823/4923/f8zs.jpg

http://imageshack.com/a/img202/5516/cqta.jpg

http://imageshack.com/a/img809/2350/h1al.jpg

 

http://www.youtube.com/watch?v=t3_uiIlhLBo&feature=youtu.be

szczyrk81 ZDW
Opublikowano

Witam.

Jesteś pewien?

Czyli wtrysk 1 cylindra do wymiany a 2 cylindra na myjkę?Da się przepchać i wyczyścić ten wtrysk na myjce ultradźwiękowej? Czy po prostu wymienić obydwa.Jaki parametry powinny być normalnie?

Mam pytanie jakim momentem dokręcać śrubki trzymające wtrysk? Czy po dokręceniu odpowiednim momentem przekręcić jeszcze o 90 stopni jak w VW?

szczyrk81 ZDW
Opublikowano
Dziękuje Ci bardzo Kruk. Wtryskiwacze dokręca się 9Nm a przewody do wtryskiwacza 30 Nm.Czy po wymianie będe musiał je jakoś zakodować?W poniedziałek będziemy działac bo wtedy odbieram komplet podkładek i oringów.
szczyrk81 ZDW
Opublikowano

Czy kodowanie ma przebiegać w sposób?:

wchodzisz w Engine wybierasz swój silnik np M47N DDE 5.0 następnie w status ACTIVATE, na dole kilka opcji do wyboru, jedną z nich jest IMA Adjustment i wtedy już tylko jedna opcja do wyboru change IMA, po wejściu otwiera się okienko ze wzorem jak wpisać kod i pod jaki cylinder, oraz obecnie przypisane kody np. dla wtrysku 1 o kodzie 123456 - ima1;123456 i podobnie dla kolejnych wtrysków.

Kruku czy mógłbyś potwierdzić?

Dziękuję Ci bardzo za pomoc.Jak będziesz miał jakieś problemy z motocyklem ( szczególnie ze stajni HD) wal jak w dym.Pozdr

szczyrk81 ZDW
  • Moderatorzy
Opublikowano
Inpy dawno nie używam ale to o to chodzi.
Opublikowano

@szczyrk

I co tam? Ogarnąłeś już temat? Co było przyczyną?

 

U mnie póki co temat się sam uspokoił.

Chyba po skasowaniu adaptacji sterownik się "nauczył" i narazie wszystko jest ok.

Trochę dziwne bo po skasowaniu adaptacji po pierwszej przejażdżce ciągle miałem wahania obrotów na biegu jałowym, a później z czasem wszystko ustąpiło.

Opublikowano

Wymieniony wtryskiwacz 2 cylindra.

Po sprawdzeniu przepływów na gorącym silniku okazało się że cylindry pokazują:

1: -0.12

2: -2,17

3: +2,74

4: -0,41

 

Dziś jestem po trasie 400km i wyniki na gorącym:

1: -1,79

2:-2,74

3: +5,15!

4: -0,63

 

Widać ewidentnie że teraz w 3 cylindrze wtryskiwacz znów daje max korektę

Mam jeszcze jeden wtryskiwacz to wymienię po niedzieli i wtedy zobaczymy.

Jak wymienię wrzucę przepływy.

P.S. Zaczynam tęsknić za benzyna/gaz.

szczyrk81 ZDW
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odgrzewam temat.

@szczyrk. Udało się rozwiązać problem? Regeneracja wszystkich wtryskiwaczy pomogła?

 

U mnie znów problem powrócił.

 

Dzisiaj nagrałem odczyt livedata wtryskiwaczy. Wszystko działo się na odcinku ok 10km w mieście (oczywiście start był na zimnym silniku).

Problem w tym że np. gdy stoję na światłach to niekiedy wskazówka od obrotów opadnie delikatnie na dół (jakby z 830 rpm na ok 750 rpm) i delikatnie drgnie autko.

 

Poniżej nagranie. Największe rozbieżności pojawiają się na wtrysku 1 oraz 3. Tutaj niekiedy wtrysk 1 ma wartość +1 a wtrysk 3 ok -1 (np. od 11 minuty na filmie).

 

Proszę panowie o analizę livedata.

Czy wg was mogą to być wtryski?

 

Opublikowano
Wtryski masz ok. Ich wartości powinny być od +2 do -2. Oczywiście mam nadzieję że robiłeś livedata na rozgrzanym silniku min 85 stopni i na wolnych obrotach?Jeśli nie to wrzuć jeszcze raz tylko krótszy film.Takie rzadkie drgnięcia nieraz też mi sie pojawiają.Teraz dolewam do ropki troche oleju czerwonego do kosiarek.troche lepsze wartości mial ten wtrysk zepsuty przed wymianą jak tak robiłem.ok 0,25 l na bak.
szczyrk81 ZDW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.