Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No niestety, ale takie opinie są całkowicie subiektywne, zwlaszcza gdy używa się wielkich slow - 'dramat' albo 'w ogóle nie jedzie'. Ja podczas jazd testowych nie widzialem wiekszej roznicy miedzy 25d a 30d; powiedzialbym nawet, ze w relacji do moich oczekiwan i nastawienia z jakim podchodzilem do tych jazd, dynamika 30d okazala sie rozczarowujaca, a dynamika 25d oczarowujaca (to a'propos nieuzywania wielkich slow :D ). O subiektywnosci ocen wynikajacych z przyzwyczajenia swiadczą preferencje Amerykanów na przykład, którzy do jazdy 100km/h po swoich sześciopasmowych autostradach 'potrzebują' minimum 300-konnego silnika.
  • Odpowiedzi 304
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja tez jeździłem 25d i osobiście nigdy bym takiego auta nie kupił ale rozumiem osoby, które sie decydują na ta wersje. Do swobodnego poruszania po mieście jak najbardziej ok. Na rynku jest sporo suvow, które są wolniejsze od tego diesla i jakoś ludzie jeżdżą.

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Opublikowano
No niestety, ale takie opinie są całkowicie subiektywne, zwlaszcza gdy używa się wielkich slow - 'dramat' albo 'w ogóle nie jedzie'. Ja podczas jazd testowych nie widzialem wiekszej roznicy miedzy 25d a 30d; powiedzialbym nawet, ze w relacji do moich oczekiwan i nastawienia z jakim podchodzilem do tych jazd, dynamika 30d okazala sie rozczarowujaca, a dynamika 25d oczarowujaca (to a'propos nieuzywania wielkich slow :D ). O subiektywnosci ocen wynikajacych z przyzwyczajenia swiadczą preferencje Amerykanów na przykład, którzy do jazdy 100km/h po swoich sześciopasmowych autostradach 'potrzebują' minimum 300-konnego silnika.

 

 

100 % racji z tą Ameryką :D

Opublikowano
No niestety, ale takie opinie są całkowicie subiektywne, zwlaszcza gdy używa się wielkich slow - 'dramat' albo 'w ogóle nie jedzie'. Ja podczas jazd testowych nie widzialem wiekszej roznicy miedzy 25d a 30d; powiedzialbym nawet, ze w relacji do moich oczekiwan i nastawienia z jakim podchodzilem do tych jazd, dynamika 30d okazala sie rozczarowujaca, a dynamika 25d oczarowujaca (to a'propos nieuzywania wielkich slow :D ). O subiektywnosci ocen wynikajacych z przyzwyczajenia swiadczą preferencje Amerykanów na przykład, którzy do jazdy 100km/h po swoich sześciopasmowych autostradach 'potrzebują' minimum 300-konnego silnika.

 

Panowie, nie przejmujcie się. Spece na forum F10 już dawno orzekli, że 2,0d nie jedzie, nie da się wyprzedzić bez narażenia życia i nadaje się tylko do spokojnej jazdy po powiatowym mieście :) Moim zdaniem mało kto z kupujących F10 (a tym bardziej F15) kieruje się głównie sportowymi osiągami, bo nie do tego służą te auta. Stąd też R4 jest tutaj jak najbardziej na miejscu do normalnej jazdy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jezdzilem x5 25d ale te skrajnie negatywne opinie na temat tego silnika nie brzmia dla mnie wiarygodnie. Bylo sobie pierwsze x5, pod maska 3.0d 184km skrzynia 5 biegowa i ludzie piali z zachwytu, teraz 218KM osiem biegow i nagle nie da sie jezdzic. Cos tu jest nie tak.
Opublikowano (edytowane)
Dokładnie tak,10 lat temu silnik 3.0 miał tyle samo koni co obecna dwulitrówka , był montowany w serii 5,7 x5 i nikt nie narzekał,że nie jedzie czy za słaby Edytowane przez tylmanito
Opublikowano
No wiecie ,apetyt rośnie w miarę jedzenia... :wink: ale pewnie opinie o ,,słabości'' tej jednostki są mocno przesadzone.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na papierze przyspiesza 0-100 8.2 sek więc jest spoko. E46 330cd 204 KM miało na papierze 7,2 a ważyło 1550 kg a nie 2100.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Swoją drogą ciekawe czy bmw pójdzie tą drogą i zdecyduje się na mały silnik R4 w nowej serii 7. Nowe 728i kto wie czas pokaże :wink:
Opublikowano

dla tego typu auta silnik o takiej mocy i budowie jest w 100% wystarczający,

 

zauważyłem tylko jedną wadę: NIE wiem dlaczego jakiś "miszcz" dał mu mniejszy zbiornik paliwa (75l) zamiast i tak małego standardowego (85l), przy jeździe z prędkościami przelotowymi autostradowymi ~140-160km/h (dla mnie jest to prędkość graniczna jeżeli chodzi o sens/przyjemność używania jakiegokolwiek SUVa, nawet o OGROMNEJ mocy) auto, ze względu na swoje proporcje pali tyle samo co większe jednostki dieslowe, nie idzie zejść poniżej ~12l i okazuje się mały zbiornik jest dużą wadą...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
dla tego typu auta silnik o takiej mocy i budowie jest w 100% wystarczający,

 

zauważyłem tylko jedną wadę: NIE wiem dlaczego jakiś "miszcz" dał mu mniejszy zbiornik paliwa (75l) zamiast i tak małego standardowego (85l), przy jeździe z prędkościami przelotowymi autostradowymi ~140-160km/h (dla mnie jest to prędkość graniczna jeżeli chodzi o sens/przyjemność używania jakiegokolwiek SUVa, nawet o OGROMNEJ mocy) auto, ze względu na swoje proporcje pali tyle samo co większe jednostki dieslowe, nie idzie zejść poniżej ~12l i okazuje się mały zbiornik jest dużą wadą...

 

prawie jestem pewien, że nie przekraczając 160 km/h nie spalisz więcej niż 12 l, bynajmniej tak mi wychodzi z dotychczasowych jazd,

 

a co do zbiornika - to masz przecież możliwość zamówić większy 85 l :cool2:

 

ale i tak zwróć uwagę, że da to na autostradzie większy zasięg o nie więcej niż ok. 90 km

Opublikowano

miałem przyjemność jechać w były weekend Warszawa - Berlin , 100% autostrada/obwodnice, ~600km, tankując na SHELLU na wjeździe na obwodnicę S2 na Puławskiej nie dojechaliśmy na 1 baku do centrum Berlina, jazda była rozsądna, licznikowo "nigdy" nie zostało przekroczone 170km/h, jak auto dla sprawdzenia wrażeń osiągnęło chwilowo prędkość maks, licznikowo chyba ~210km/h, na pewno wskazówka była powyżej 200 to w środku było b. ale to b. głośno, dodatkowo kolega mówił, że nie kontrolował w 100% samochodu, jak auto jechało ~150km/h było b.komfortowo i pewnie ale na 1 baku nie dojechaliśmy...

 

jechałem jako pasażer, właściciel powiedział, że w RP nie ma opcji większego baku do tego motoru, większy zbiornik 85l jest od 3.0 w górę...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
miałem przyjemność jechać w były weekend Warszawa - Berlin , 100% autostrada/obwodnice, ~600km, tankując na SHELLU na wjeździe na obwodnicę S2 na Puławskiej nie dojechaliśmy na 1 baku do centrum Berlina, jazda była rozsądna, licznikowo "nigdy" nie zostało przekroczone 170km/h, jak auto dla sprawdzenia wrażeń osiągnęło chwilowo prędkość maks, licznikowo chyba ~210km/h, na pewno wskazówka była powyżej 200 to w środku było b. ale to b. głośno, dodatkowo kolega mówił, że nie kontrolował w 100% samochodu, jak auto jechało ~150km/h było b.komfortowo i pewnie ale na 1 baku nie dojechaliśmy...

 

jechałem jako pasażer, właściciel powiedział, że w RP nie ma opcji większego baku do tego motoru, większy zbiornik 85l jest od 3.0 w górę...

 

to ja powiem, że jak jechałem do Wuppertal, to zatankowałem przed Poznaniem i dojechałem do celu na jednym baku, tj. ok. 780 km, jechałem max. 150 km/h, bo były to pierwsze kilometry,

w drodze powrotnej już było troszkę szybciej, ale też max.170 km/h i zrobiłem ok. 730-750 km na baku, chodzą słuchy, że spalanie powinno trochę spaść po dotarciu auta :norty:

na razie średnio wychodzi mi ok. 9-9,5 l/km

 

co do kontroli przy szybszej jeździe to F15 jest bardzo czuła na wiatr boczny, przy szybszej jeździe trzeba bardzo kontrolować samochód, :cry:

IMO do 180 km/h jest bardzo komfortowo, powyżej jeszcze nawet nie jechałem,

 

co do baku 85l to w drukowanym cenniku mam taka opcję, za to w konfiguratorze nie widzę - trzeba by sprawdzić w salonie

Opublikowano

jak jechaliśmy to był bardzo wietrzny dzień, może dlatego spalanie wyszło ponad 12l, może przyczyną była także trochę większa prędkość od Twojej, w tak wysokich autach każde 10km/h to może być 1l więcej...

 

nie mam pojęcia, dla mnie auto super :cool2: niezależnie jednak od motoru jakbym miał to nie przekraczałbym nim ~170km/h bo do 150km/h jedzie super ale to super komfortowo a dla takich prędkości ~200KM zupełnie wystarczy...co nie zmienia faktu, że autu brakuje zbiornika 100l

 

super sprawą są parapety w skórze, auto zyskuje b. ale to b. dużo na poczuciu jakości, szkoda, że nie ma podsufitki w alcantarze ale jak za taką kasę to chyba obecnie najlepsze nowe prestiżowe auto rodzinne,

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

A propo kontroli samochodu przy większych prędkościach.

Duże znaczenie ma zawieszenie jakie macie w f15. U mnie w nastawieniu sport samochod jest bardzo przewidywalny nawet przy prędkościach grubo powyżej 200 km. Zgadzam się ze przy takich prędkościach nastawienie komfort to pomyłka.

Opublikowano
A propo kontroli samochodu przy większych prędkościach.

Duże znaczenie ma zawieszenie jakie macie w f15. U mnie w nastawieniu sport samochod jest bardzo przewidywalny nawet przy prędkościach grubo powyżej 200 km. Zgadzam się ze przy takich prędkościach nastawienie komfort to pomyłka.

 

Ja mam zawieszenie komfort i prowadzenie jest OK, ale nawet w trybie sport nie jest w stanie zniwelować dużej podatnością na boczny wiatr przy szybkiej jeździe

Opublikowano

Ja mam zawieszenie komfort i prowadzenie jest OK, ale nawet w trybie sport nie jest w stanie zniwelować dużej podatnością na boczny wiatr przy szybkiej jeździe

 

Kolego przy zawieszeniu pneumatycznym różnica jest kolosalna. Samochod zdecydowanie sie usztywnia zarówno zawieszenia jak i układ kierowniczy. Tak naprawdę to przy dużych prędkościach przeszkadza hałas, ale prowadzenie jest ok. Osobiście uważam, ze nie widzę większej różnicy w stosunku do mojej e46 gdzie mam założony gwint. Jazda na wprost jest bardzo podobna.

Opublikowano

Ja mam zawieszenie komfort i prowadzenie jest OK, ale nawet w trybie sport nie jest w stanie zniwelować dużej podatnością na boczny wiatr przy szybkiej jeździe

 

Kolego przy zawieszeniu pneumatycznym różnica jest kolosalna. Samochod zdecydowanie sie usztywnia zarówno zawieszenia jak i układ kierowniczy. Tak naprawdę to przy dużych prędkościach przeszkadza hałas, ale prowadzenie jest ok. Osobiście uważam, ze nie widzę większej różnicy w stosunku do mojej e46 gdzie mam założony gwint. Jazda na wprost jest bardzo podobna.

 

żadna X5 nie ma typowego zawieszenia pneumatycznego, a ja przecież piszę, że mam zawieszenie Comfort, tj. adaptacyjne z pneumatyką osi tylnej

Opublikowano
zawieszenia M, Dynamic i Professional dają dopiero poczucie stabilności przy wysokich prędkościach i na zakrętach, zawieszenie Comfort tego nie oferuje
Opublikowano
zawieszenia M, Dynamic i Professional dają dopiero poczucie stabilności przy wysokich prędkościach i na zakrętach, zawieszenie Comfort tego nie oferuje

 

 

z tego co wiem, to zawieszenie M mechanicznie nie różni się niczym od Comfort, a ma tylko inaczej skalibrowany soft, więc spektakularnej różnicy bym się nie spodziewał ....... :mrgreen:

 

co innego w wyższych pakietach :norty:

Opublikowano
chodziło mi o kombinację zawieszeń M + Dynamic, samo M działa tak jak piszesz

 

Dokładnie w tym przypadku uważam ze opłaciło sie zainwestować w to zawieszenie.

Opublikowano
Jeżdziłem wczoraj autem z tym silnikiem i muszę powiedzieć, że jest to samochód dla spokojnego człowieka. Dla mojego stylu jazdy, który określiłbym jako "płynny i średnio dynamiczny" ten silnik jest wystarczający, ale przy wyprzedzaniu przydałoby się trochę więcej mocy. Myślę również, że przyśpieszenie 8,2 s do setki jak i spalanie 6l/100 km to wartości nie mające się nijak do rzeczywistości. Może to dlatego, że auto miało dopiero 29 km przebiegu i jeszcze się nie rozbudziło. Ogólnie auto jest fajne i poza tym, że nabiera cech ludzkich (9 miesiecy oczekiwania-w moim przypadku) myślę niewarte tych 300 kPLN.
Opublikowano
Z wartością aut premium trudno polemizować ,realne ceny mają tylko w USA :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.