Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bi turbo to dwie turbiny, Ty masz jedna.

W Stanach BMW jest raczej wśród firm, których auta badane na hamowni oferują nieco więcej mocy niż deklaruje producent. Wszystko oczywiście zależy od konkretnego egzemplarza...

  • Odpowiedzi 304
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pomyliło ci się z silnikami benzynowymi.

 

W 25d są 2 turbosprężarki. Jedna mniejsza pracuje w niższym zakresie obrotów a większa "rozpędza" się w wyższym zakresie obrotów.

 

Tutaj schemat:

322x227

 

A tak to wygląda w realu:

ae54fe35462a37a4med.jpg

 

Wersja 50d ma nawet 3 turbosprężarki!

Opublikowano
Gdyby nie akcyza to na pewno brałbym co najmniej 30d. Niestety tak jak napisał kolega +100kzł to kupa kasy, np, dobrze wyposażony kompakt dla żony.

 

A jeżeli chodzi o wrażenia "słuchowe" to chyba następny samochód będzie jednak w benzynie.

Przy takim wyborze dla mnie największym minusem jest konieczność częstego tankowania na autostradzie. No i niestety akcyza po raz kolejny :(

 

wrażenia słuchowe to zapewnia mi zestaw audio :lol:

jak już wcześniej pisałem też bym wolał 30d, a najlepiej 40d lub 50d :mrgreen: , natomiast różnica w cenie jest jak dla mnie nie do przyjęcia - za silnik 30d przy mojej konfiguracji doszło by pewnie ok. 65 tys. PLNów :mad2:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
jak już wcześniej pisałem też bym wolał 30d, a najlepiej 40d lub 50d , natomiast różnica w cenie jest jak dla mnie nie do przyjęcia - za silnik 30d przy mojej konfiguracji doszło by pewnie ok. 65 tys. PLNów

 

U mnie podobnie, + 73k PLN za 30d i 93k PLN za 40d…

Robiłem symulacje na 30d i 40d w moim budżecie i nie powalały wyposażeniem. 40d w moim wyposażeniu i pękło 500k PLN!!

 

Mnie przekonał fakt wyposażenie jakie można mieć za różnicę pomiędzy 25d i 30d. Pozatym 25d jeździe jak na 2.0 diesel zaskakująco dobrze

Opublikowano
wlasnie wrocilem z Majowki po Europie okolo 3tys km Niemcy i Francja. 2.5 d daje rade! Spalanie ok, ponizej 10 litrow :D rodzina 2+2 zadowoleni - duzo miejsca z tylu i bagazniku + pod podloga. Po 528 F11xd wiekszy komfort podrozowania tylko z manewrowaniem = parkowaniem gorzej. Wiecej miejsca potrzeba. Roznica w cenie z 3.0 d decydujaca!
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

mercedes gle 35 d, 650 nm, 258 km, waga 2250 ma osiągi praktycznie takie same jak bmw x5 25 d, 500 nm, waga 2115.

Katalogowo gle 7,1 do 100 a bmw 7,7 do 100. W prywatnych testach wychodzi praktycznie tak samo przyśpieszenie do 100 i do 160 również w przypadku obu aut.

Są w necie też filmiki które to dokładnie pokazują. Wygląda na to, iż ten silnik bwm 25 w x5 jest naprawdę bardzo dobry.

Opublikowano

Mam X5 z silnikiem x25d. 231 kM

Moje refleksje po 2 miesiącach i przejachaniu 500 km.

Po mieście i w trasie jest OK. Silnik oszczędny. Wcześniej miałem Outlandera z silnikiem 2,3 deasel -177 KM ale auto było lżejsze.

Aktualnie w X5 x25d sprawuje się idealnie w mieście. A na trasę ..... ja mam lekką nogę i preferuję jazdę umiarkowaną do 140 km/h i dla mnie jest to silnik idealny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja już przejechałem 45.000km i nadal silnik uważam za wystarczający. Oczywiście do jazdy a nie do szaleństw. Pomimo, że często jeżdżę "na zachód" to nawet tam na autostradzie nie można narzekać. Bo jak często jeździ się powyżej 200km/h?

Jedyne osoby, które mogą odczuwać brak mocy to wariaci wyprzedzający na naszych wąskich drogach kiedy jest za ciasno na taki manewr.

 

A średnie zużycie obecnie to 8,2l/100km,

Opublikowano
Czyli każdy kto ma x5 powyżej 25d jest wariatem i morderca drogowym ! Świetny tok rozumowania ... założę się ze masz 3 kamery na szybie w aucie :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wyciągasz kompletnie absurdalne wnioski.

1. Mam jedną kamerę w samochodzie - cofania!

2. Posiadanie samochodu z bardzo mocnym silnikiem nie jest synonimem "wariata drogowego"

3. Sam jeżdżę szybko ale w granicach zdrowego rozsądku: nie wyprzedzam na trzeciego, przy braku widoczności, na podwójnej ciągłej, itp. Zdarzało mi się jeździć 250km/h (nie 25d) ale nie na drogach w PL tylko na niemieckich autostradach...

4. Chodziło tylko o to, że silnik 25d w F15 jest całkiem rozsądnym wyborem ale niektórzy potrafią się doszukać "głębszych" podtekstów :(

Opublikowano

Teraz to brzmi insczej ! Przeczytaj swój poprzedni post na spokojne i zrozumiesz mój post ! Na marginesie tez uważam ze 25 d 232 hp. to super motor

 

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Mam już kolejne BMW z silnikiem 2 l. Zaczynałem od 184 KM teraz 2,5 231 2 X5 moim zdaniem jest to najlepszy wybór biorąc pod uwagę współczynnik qualite prix.

 

Jedyne z czego jestem niezadowolony to spalanie. 5GT z 184 km palił w mieście w korkach nie więcej niż 7-8 l teraz X5 231 km pali oko 9,5-10.

 

Przejechałem już 13k km i przyjemność z jazdy jest bardziej niż zadowalająca ale trzeba pamiętać ze to nie jest auto tuningowane na 1/4 mili. Jak wielu forumowiczów różnice w cenie wydałem na wyposażenie webasto, panorama czy ACC.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

odebrałem swoje X5 2,5 d 231 km. Osiągi silnika oceniam na bardzo dobre, auto jest naprawdę dynamiczne. Po wciśnięciu gazu auto zbiera się natychmiastowo i nie wyczuwam żadnej dziury. Miałem obawy czy zamówiłem odpowiedni silnik do tak dużego auta, ale dokonałem dobrego wyboru. Auto ma skóry kość słoniowa indyvidual, góra cześć deski rozdzielczej i drzwi obita jest brązową skórą a dolna cześć deski rozdzielczej obita kością słoniową. Auto ma prawie wszystkie dodatki + m pakiet i wygląda pięknie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
tak jak parenaście stron wcześniej wypociłem elaborat na temat jak złym silnikiem jest 25d do X5 to coraz bardziej przekonuję się ku temu, że ludzie nie wiedzą jak jeździ 30d i nie mają z czym go porównać a porównują na ogół do vag 2.0tdi. Sory ale powtórze się jeszcze raz. Dla mnie to dno w tym aucie a przejechałęm tym autem z tym silnikiem 2 miesiące jako zastępcze. Całe szczęście, że nie dłużej i mogłem się przesiąść znowu w 30d
Opublikowano
Jak można napakować dodatków za +150 tysięcy i zapomnieć o silniki? :wink: będziesz gładził skore na drzwiach jak cię będą skody mijać?

 

na szczęście jest wybór i każdy może wybrać co dla niego najlepsze,

ja też wybrałem pół silnika czyli R4 - władowałem dużo w wyposażenie i wcale nie żałuję

w żaden sposób dopłata prawie 50 tys. tylko za mocniejszy silnik IMO nie jest tego warta

 

a jak mnie mija skoda - nie mam żadnego z tym problemu,

raczej ktoś kto ma taki problem, to faktycznie ma problem, ale nie z samochodem ..............

Opublikowano
tak jak parenaście stron wcześniej wypociłem elaborat na temat jak złym silnikiem jest 25d do X5 to coraz bardziej przekonuję się ku temu, że ludzie nie wiedzą jak jeździ 30d i nie mają z czym go porównać a porównują na ogół do vag 2.0tdi. Sory ale powtórze się jeszcze raz. Dla mnie to dno w tym aucie a przejechałęm tym autem z tym silnikiem 2 miesiące jako zastępcze. Całe szczęście, że nie dłużej i mogłem się przesiąść znowu w 30d

 

to ciesz się tym szczęściem w 30d,

nie każdemu do szczęścia jest niezbędne posiadanie większego silnika niż 25d,

a porównanie mam - jeździłem i 30d i M50d - jeżdżą szybciej, no i co ?

Opublikowano

to ciesz się tym szczęściem w 30d,

nie każdemu do szczęścia jest niezbędne posiadanie większego silnika niż 25d,

a porównanie mam - jeździłem i 30d i M50d - jeżdżą szybciej, no i co ?

 

No i co, że jeżdżą szybciej? Sam sobie udowodniłeś to, że nie wiesz na czym polega większy i mocniejszy silnik w aucie. Elastyczność, kultura pracy, sosunek mocy do masy i wiele innych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.