Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak juz brać 25d to tylko w wersji 3.0 (o ile taka istniała w F15).

Coś chyba pokręciłeś ;)

A jeździłeś wersją 218 czy 231KM?

 

A czy ktoś wie jak to jest z V-max 25d w wersji 231KM? Niby doszło 13kucy a prędkość wg danych fabrycznych bez zmian - 220km/h. "Kaganiec" czy po prostu moc nie wzrosła w górnym zakresie obrotów?

  • Odpowiedzi 304
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jeździłem 25d 2.0 218km. Wiem, że są wersje 3.0 ale nie jestem pewien czy występowały one w X5.
Opublikowano

Tak jak były 25d 2.0 4 cylindry tak też i są 25d 3.0 6 cylindrów, w tym drugim wypadku jest to ten sam motor co 30d 258km ale programowo osłabiony. Tak jak mówie, nie wiem czy występował on w X5 ale w "zwykłej piątce" na bank był. Podejrzewam, że w X5 też

 

EDIT:

Sprawdziłem dokładnie, rzeczywiście w X5 nie byo wersji 25d 3.0. W F10 i paru innych podelach było 25d 2.0 i 3.0 w różnych latach. W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak powiedzieć, że minimum dla tego auta to 30d 258km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy ktoś wie jak to jest z V-max 25d w wersji 231KM? Niby doszło 13kucy a prędkość wg danych fabrycznych bez zmian - 220km/h. "Kaganiec" czy po prostu moc nie wzrosła w górnym zakresie obrotów?

Ktoś, coś? Są jacyś posiadacze 25d 231KM na forum?

Opublikowano

Tak ja mam x5 pakiet m . Rozważałem zakup xc90 i lexusa rx200 turbo wybór padł na bmw tak mi się wydaje że z tych aut układ jezdny ma najlepszy ,przycisk sport to nie tylko utwardzenie kierownicy ,prowadzenie tego auta wg. mnie jest jak na takie auto bardzo dobre .

Odgłos diesla porównując do audi 2.0 tdi i volvo w x5 jest najlepszy .

Fotele dobre , w xc 90 tył to jakas porażka kanapa cieeeeniutka mało miejsca redukcja wagi robi swoje .wygląd auta z przodu mi odpowiada .

Odnosnie Bmw i silnika oczywiscie nie jest to 3.0 ale ja kupiłem to auto że juz miałem dosc oglądania dziadostwa i uklejania i podszykowania aut używanych straciłem trochę kasy na przeglądy i dekre do leasingu nic z tego nie wyszło byłem załamany .

Więc kupiłem to auto bo wg.mnie wart było tej ceny i jakosci dostałem duży rabat od sprzedawcy u innych mogłem kupić co najwyżej x3 lub x4.

Odnosnie silnika przeważnie jeżdże na comfort spokojna jazda po miescie .

Jak przełączę na eco to przeważnie jadę za sznurem aut wtedy spalanie jakie osiągnołem najmniejsze to 6.8 litra .

Ale przeważnie jeżdze na comfort i na sport lub sport + wtedy spalanie większe ponad 10litrów startuję z LC przynajmniej dwa razy dziennie bo dzieci to lubią spalanie od początku to 9.8litra . tyle po przejechaniu 6tys kilometrów.

Najbardziej co mnie irytowało przed zakupem to klapa dzielona i brak otwierania np nogą ale dałem z tym spokój (trochę się uparłem żeby klapa była otwierana nogą) ogólnie stwierdzam że ta klapa dzielona nie jest zła bo jak otwierasz to ci nie wypada ale jednak jak podchodzisz z zakupami to jak masz roletę zasuniętą to :mad2:

W lexusie i tak była ręczna .xc 90 elektryczna jak się gniecie xc 90 to tez spali ponad 10l . lexus benzyna blizej 15l

Tak się zastanawiałem czy nie wziąsć x5M ale stwierdziłem że zobaczę to bo i tak będę zmieniał drugie .

Mi się wydaje że do normalnej jazdy jak nabardziej się nadaje no i nie jest to muł.

Opublikowano
W X3 nie mozna tego miec przy M Pack ,wiec moze o to chodzi ?
Opublikowano

Przy M pakiecie dostęp komfortowy jest nieco ograniczony i nie ma niestety otwierania klaty bagażnika nogą... :/ (sprawa wymuszona przez inny design zderzaka m pakietowego)

 

Co do silnika 25d ja mam dopiero 1300 km ale po przejechaniu tego dystansu mogę stwierdzić, że na moje potrzeby silnik wystarcza. Głównie jeżdżę do pracy i z powrotem i po bułki ido sklepu. Jazda zdecydowanie miejska. Silnik jest dynamiczny i elastyczny - 500Nm robi dobrą robotę. Generalne jeździ jak poprzednie E70 w 30d... Fajnie daje również radę na drogach podmiejskich, przyśpieszenie 60 - 120 bez problemów.

 

Ja w zamian na mocniejszy silnik, którego po mieście bym nie wykorzystał doposażyłem mocniej auto.

 

Myślę, że nie ma co sugerować się, iż to tylko 4 cylindry i 1998 ccm. Warto najpierw przejechać się tą wersją silnikową bo być możne okaże się, że spełnia Wasze oczekiwania i nie warto dopłacać do mocniejszych wersji...

 

W mojej ocenie jeśli ktoś pomyka dużo po autobahnach z prędkościami 160+ myślę, że powinien zainteresować się 40d.

 

Co do wentylowanych foteli jak dla mnie działają świetnie. Nie zaciągają powietrza z wentylacji tylko z kabiny przez co możemy być spokojni o swoje korzonki :) Wydajność na czarnej skórze wystarczająca.

 

CHIP:

Nie chipowałem ponieważ nie wiem jaką wytrzymałość ma skrzynia biegów, która jest tu podobna inna niż w 30d... Jeśli ma ktoś doświadczenia z chipowaniem 25d 231KM niech da cynę :)

 

Spalanie:

Jazda miejsca wokół komina 8.9 l/100km (krótkie dystanse). Dojazdy do pracy ok 20km w jedną stronę (miasto + ekspresówka do 140km/h) 7.5 l/100km.

Jeżdżę głównie na eco pro i comfort z wyłączonym start/stop.

Opublikowano
czapki z głów dla każdego kto jest w stanie jeździć na eco pro częściej niż raz aby sprawdzić z ciekawości - toż to w ogóle nie jedzie...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Jestem nowym uzytkownikiem f15-ki x25d (231KM). Testowalem x5 ze slabszym (218KM) silnikiem i bylem lekko wystraszony brzmieniem szczegolnie przy kazdym ruszaniu i przyspieszaniu. Liczylem ze (231KM) bedzie pracowal lagodniej i nie zawiodlem sie. Nadal nie jest to silnik benzynowy ale pracuje wyczowalnie lagodniej niz slabsza wersja. Po dogrzaniu silnika nie jest to uciazliwe, a w trasie i na autostradzie to wprost bajka. A przy okazji, narazie na dotarciu pali mi 7,6l/km (przy czym stosuje sie do zalecen producenta i nie jade na czerwone pole :), chyba niezle. Polecam dla oszczednych.

Pozdrawiam.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po przejechaniu 5000km stwierdzam, że 25d to bardzo rozsądny silnik. Do miasta jest i tak za mocny i zbyt dynamiczny biorąc pod uwagę niebezpieczeństwo zabrania prawka :)

Na trasie daje radę. Bez problemów osiąga deklarowane 220km/h a dźwięk silnika jest (wewnątrz samochodu) całkiem przyjemny dla ucha.

 

Nie twierdzę, że mocniejsze wersje są złe! Jednak dla kogoś kto liczy się jednak z kasą jest to bardzo udany samochód.

A że nie jest to rakieta? Po tym jak miałem przyjemność jeździć Teslą S85D żaden samochód nie robi już wrażenia :)

Opublikowano
Po przejechaniu 5000km stwierdzam, że 25d to bardzo rozsądny silnik. Do miasta jest i tak za mocny i zbyt dynamiczny biorąc pod uwagę niebezpieczeństwo zabrania prawka :)

Na trasie daje radę. Bez problemów osiąga deklarowane 220km/h a dźwięk silnika jest (wewnątrz samochodu) całkiem przyjemny dla ucha.

 

Nie twierdzę, że mocniejsze wersje są złe! Jednak dla kogoś kto liczy się jednak z kasą jest to bardzo udany samochód.

A że nie jest to rakieta? Po tym jak miałem przyjemność jeździć Teslą S85D żaden samochód nie robi już wrażenia :)

 

a sprawdzałeś ile Ci pali ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy normalnej jeździe w trybie mieszanym średnio jakieś 8,5l/100km w trybie komfort. Jazda autostradowa 160-180km/h to już powyżej 10l. Myślę, że w moim przypadku średnio z długiego okresu będzie poniżej 9l/100km. Za 2 tygodnie prawdopodobni zaliczę pierwszy w tym sezonie wypad na narty to wtedy okaże się jak ta "bestia" zachowa się na długiej trasie przy szybkiej jeździe.
  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to jeszcze o zużyciu paliwa po przejechaniu 25.000km...

 

Średnio z całego przebiegu poniżej 9l/100km - około 8,7

Przy przelotach autostradowych (DE) zapina się w 9,5l. Przy szybkim odcinku przekracza 10l co i tak daje bardzo przyzwoity zasięg na pełnym zbiorniku.

Jazda z przyczepą (koń) z prędkością nie przekraczającą 100km/h to spalanie na poziomie 12l.

 

Najniższe spalanie z trasu po PL to około 7l/100km przy (prawie) trzymaniu się przepisów.

Ekstremalne testowanie spalania dało wynik na trasie na poziomie 6l/100km!

 

Spalanie ma się oczywiście nijak do danych fabrycznych ale powodów do narzekania nie ma.

Opublikowano

Jestem użytkownikiem tego auta w wersji 25D (218 kM) dwa lata, właśnie przedłużyłem gwarancję na 2 kolejne, przejechałem 55000 km i jak do tej pory nie miałem żadnej usterki. Serwis, poza przeglądami odwiedziłem kilka razy :

- po1 kkm dezaktywacja funkcji start/stop,

- po 30kkm wymiana przednich klocków,

- po 40kkm wymiana tylnych klocków,

- po 2 latach (55kkm) aktualizacja mapy.

Właściwie to jest jedna usterka, a mianowicie - mam jasną tapicerkę z wentylacją i na fotelu kierowcy pojawiają się przetarcia farby na szwach, w sumie ~ 10cm.

Oszczędnościami związanymi z mniejszym zużyciem paliwa nie ma się co podniecać. Na dystansie 55000km, przy zużyciu 1 l mniej wychodzi: 550 x 1 l x 5 zł/l = 2750 zł, przy cenie bryki za 300000 zł- no coment. Silnik 2,0 w 99% mi wystarcza, ale gdybym mógł cofnąć czas nie zastanawiałbym się ani chwili i brałbym 30D. Dlaczego?

Dlatego (w kolejności):

- dla tego 1%

- bo silnik w 25D jest bardziej wysilony i jestem pewien, że 30D osiągnie większy przebieg,

- 30D będzie łatwiej i drożej sprzedać, a więc trochę zniwelować wyższą cenę przy zakupie,

- 30D brzmi bosko, wew. i zewnątrz.

Opublikowano

- 30D będzie łatwiej i drożej sprzedać, a więc trochę zniwelować wyższą cenę przy zakupie,

 

Pobożne życzenia przy różnicy zakupowej na poziomie 100k PLN. A reszta cóż jak najbardziej tak szkoda że akcyza umarła w sejmie.

Opublikowano
Witam.Mam pytanie do innych użytkowników 25d 231koni czy był ktoś z was na hamowni? Posiadam od kilku miesięcy f15 25d przebieg 20tys km (nowy filtr powietrza ,paliwo shel ) a na hamowni zamiast 231 pokazało 220 (tuner powiedział że to standard w biTurbo od Bmw) chciałem zapytać jak sprawa ma się u innych użytkowników biTurbo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdyby nie akcyza to na pewno brałbym co najmniej 30d. Niestety tak jak napisał kolega +100kzł to kupa kasy, np, dobrze wyposażony kompakt dla żony.

 

A jeżeli chodzi o wrażenia "słuchowe" to chyba następny samochód będzie jednak w benzynie.

Przy takim wyborze dla mnie największym minusem jest konieczność częstego tankowania na autostradzie. No i niestety akcyza po raz kolejny :(

Opublikowano
Dla jasności : 25d to nie ,,bi turbo" a twin power, co robi duża różnice :wink:
Opublikowano
wytłumacz jaka różnica? w nazwie? nie zmienia to faktu że nie ma tyle mocy co deklaruje producent

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.