Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

wiem ,że temat bardzo stary , ale mam problem z dobrym odpowietrzeniem E61 z 2009. Robił to mechanik stosując starą metodę: wężyk na zaworku i pompowanie hamulca i tak wszystkie 4 koła. Ale powyjeździe pedał jest miekki i trzeba go pompować , aby hamulec załapał.

Proszę o informacje jak porządnie odpowietrzyć i czy zwykły mechanik jest w stanie to zrobić , czy muszę jechać na podciśnieniowe odpowietrzenie ..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A moze po prostu za malo plynu chydraulicznego w ukladzie, sprawdzales czy poziom jest O.K.?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Dziekuję za zainteresowanie tematem. Poziom płynu w zbiorniku jest w porządku. Wiem , że pompa ABS była ściągana czy tam szukać przyczyny ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie, pompa abs nie ma z tym nic wspulnego, gdyby ona nawalila to i kontrolka by sie swiecila i nie mial bys abs-ow (czuc przy pelnym chamowaniu jak hamulec wibruje).

1. Kiedy robi sie pedal miekki, od samego poczatku czy jak troche pojezdzisz? Kiedy wymieniany byl plyn hamolcowy?

2. Jakie hamulce zalozyles, tanie chinczyki bez homologacji czy firmowki ( ATE, TRW, TEXTAR, JURID? to sa jedyne ktore bym montowal, troche drozsze ale zadnych zlych opinni)

3. Odpowietrz jeszcze raz hamulce, tu nie moge Ci pomuc jak lepiej nie bawilem sie przy hamulcach (to zostawiam fachowcom :D )

4. Jesli wymieniales hamulce, tarcze to potrzebuja 200km zeby sie dotrzec do siebie

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i znowu troche poczytalem i sie dowiedzialem :D

Obojetne w jaki sposob odpowietrzasz uklad hamolcowy, wazne zeby bylo zrobione dobrze i w dobrej kolejnosci. Sposob twojego mechanika powinien byc wykonywany w dwie osoby zaczynajac od

Tył prawa, tył lewa, przod prawa, przod lewa (tz. zaczynajac od najdluzszego do najkrotszego "szlauchu") i przy kazdej str. 15x naciskane na pedal hamulca po odpowietrzeniu wcisnac hamulec i zakrecic wentyl. Dolewac plyn hydr. do zbiornika.

Jedz do mechanika niech zuci na to okiem albo kluczem :D nie warto ryzykowac a jak nie jestes jego juz pewny to jedz do innego, zaplacisz 10zl albo 20 a bedziesz pewny ze powietrza nie ma w ukladzie :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Zastosuję sie do Twoich wskazówek . Pytanie ważne , czy samochod musi być odpalony przy odpowietrzaniu , bo są różne szkoły i opinie na ten temat ..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy odpowietrzaniu samochod powinien byc wylaczony.

Jedz najlepiej do warsztatu ktory odpowietrza system pod cisnieniem to jest najpewniejsze wyjscie i daje gwarancje ze caly uklad jest bez powietrza. Przy Twoim samochodzie bedziesz potrzebowal mechanika ktory ma odpowiedni sprzet. To juz nie jest tak jak wczesniej, wymieniasz czesc i jedziesz. Teraz prawie wszystko jest kontrolowane przez moduly w samochodzie a mechanik ktory jeszcze pompuje pedalem moze juz tylko powrozyc co jest zepsute wiec proponuje Ci za wczasu poszukac mechanika Twojego zaufania zebys wiedzial gdzie jechac w razie potrzeby :D

Ja mam moje e61 lci juz dwa lata a trzech mechanikow ktozy byli przy moim Oplu Vectra B b.d. skreslilem z listy :cry2:

Dodatkowo chce zainwestowac w oprogramowanie i kabel INPA, DIS ( jeszcze nie wiem ktore) zeby moc male reperatury jak np. wymiana akumulatora samemu wykonywac. Kupujac nowy samochod nie zdawalem sobie sprawy ile tam elektroniki jest dopiero dzieki temu forum powoli zaczynam zauwazac co z czym sie je :D a ze lubie "grzebac" przy samochodzie to trzeba sie doksztalcac :8)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.