Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Po okazyjnej cenie czyli za darmo wszedłem w posiadanie dwóch błędów:

P1168-Układ napędowy - regulacja paliwa za katalizatorem

P0133- Układ napędowy - 02 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 1)

 

Z internetu wychodzi że to sonda Lambda, ale nie jestem pewien. Zanim udam się do jakiegoś mechanika chciałem sprawdzić ile taka sonda kosztuje i tu mam problem.

http://sklep.auto-voll.pl/11787530287-oryginal-bmw.html ta kosztuje 831,72zł

http://allegro.pl/denso-sonda-lambda-bmw-1-e81-e87-e82-3-e46-e90-i3848635708.html uniwersalna 160 zł

http://allegro.pl/sonda-lambda-1-6i-115km-bmw-1-e84-e82-e87-2009r-i3876630313.html używana 100 zł

http://allegro.pl/sonda-lambda-bmw-1-e87-e81-1-6i-e90-i3904883782.html używana 100zł

Tylko że te używane oryginalne jakoś dziwnie wyglądają. I zastanawiam się czy taka uniwersalna będzie pasować

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź, pokazałem te błędy wstępnie mechanikowi i twierdzi że jak by to była sonda to był by błąd sondy. Dokładnie przyjrzy się jak oddam auto czyli pod koniec tygodnia. Coś mówił o katalizatorze. Generalnie nie chcę iść w koszty bo auto jeździ normalnie, najwyżej skasuje się błędy i dalej będę jeździł:)
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam wszystkich to moja pierwsza wizyta u Was.

 

Nie będę pisał nowego tematu, bo mój problem jest identyczny jak kolegi.

 

Moje pytanie, czy poradziłeś sobie, jeśli jeszcze jesteś na forum?

Jeśli nie to proszę o pomoc jakiegoś speca.

Od jakiegoś czasu przy pewnych obrotach pojawia mi się brzeczenie jakby w silniku ale dźwięk jakby tłumika, po przeczytaniu tego posta zaczynam podejrzewać ze katalizator mógł się rozsypać. Jakies propozycje? Od czego zacząć?

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
pokazałem te błędy wstępnie mechanikowi i twierdzi że jak by to była sonda to był by błąd sondy
- jeśli tak mówi, to zmień mechanika, bo to właśnie jest błąd sondy (P0133).

Miałem identyczne 2 błędy. Wymieniłem sondę na taką, jaka była oryginalnie zamontowana, czyli NGK (NTK) OZA600-EBM2 (1845) i to rozwiązało problem.

Wymiana prosta, wystarczy wymontować kolektor wylotowy (9 śrub do głowice i 4 do wydechu), zmienić sondę i skręcić z nowymi uszczelkami kolektora oraz tłumika. Proponuje wymienić od razu śruby do tłumika bo zapewne się jakaś ukręci - ja wymieniłem wszystkie 4 na M8 klasy 10.9. Stare śruby należy wybić lub rozwiercić.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.