Skocz do zawartości

E60 530d Nierowna praca, buczenie, dymienie tylko na wolnych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam następujący problem:

Auto odpala i przyspiesza bezproblemowo (przynajmniej w gornych partiach obrotow) nawet w najwieksze mrozy, nie kopci nie zostawia zadnych czarnych bakow

 

Ostatnio: olej, filtr oleju, paliwa, powietrza, swiece zarowe, zalany diesel spulung do baku dopiero co

 

...ale na luzie czasem słychać buczenie, czasem po włączeniu klimy da się odczuć delikatne nieregularne drgwaki od silnika rozchodzace sie po calej karoserii (to chyba ucichło po lm diesel spulung), obroty jeśli falują to minimalnie,

na luzie tez leci dosc sporo białego dymu o średnim zapachu ale wystarczy ze rusze albo dodam delikatnie gazu a objawy znikaja (tak na luzie dymi a po dodanie gazu / ruszaniu nie)

auto 2/3 razy zgasło bez powodu ale nie do powtórzenia gdybym miał teraz jechać do mechanika

 

Raz podłączyłem INPE korekcje były maks 1, ale gdy auto złapało mocniejszych drgawek/dymienia podłączyłem jeszcze raz i niektore korekcje ledwo co miescily siew normie ( ok +2.1 na dwoch cylndrach), wystarczylo dodac gazu i objawy znikaja, korekcje idą do zera.

 

Wszystkie zjawiska sa w miarek delikatne i czesto wystepuja przemiennie/czasem w ogole - ciezko sie jedzie z takimi rzeczami do magika

 

Co to może być ? Wydech ? Wtryski ? Odma ? Egr ? Poduszki pod silnikiem ? DPF ktory chyba był usunięty (mam proste rury tak jakbym miał DPF, ale przy wysokim kreceniu na obroty na luzie leci czarne jak w kazdym dieslu bez dpf) ?

Może ktoś w Łodzi chce mi z tymi pomoc ? :)

Opublikowano

Nikt nie ma pomysłu o co chodzi ?

 

W skrócie: na wolnych obrotach delikatne biale dymienie, buczenie w srodku, wibracje wyczuwalne na galce skrzyni biegow po dodaniu gazu brak objawow (pelna moc nie dymi itd)

Opublikowano

Jak trzęsie na wolnych to moze byc koło pasowe

 

Ale bardziej niepokojące jest to gasniecie i nagle wahania na wtryskach i ja bym tu szukał przyczyny

Czy ciśnienie na szynie CR jest w normie?

To ze auto teraz dymi na biało nie jest niczym dziwnym po wycięciu dpfa tez tak mam przed nie było widać żadnego dymu

 

Powiedz co zaobserwowałes po wlaniu liqui molly?

Opublikowano

Raczej to nie koło pasowe, od niego są inne dźwieki i inne drgawki, rozwalało mi sie w poprzednim w aucie.

 

Na wolnych czuc ze silnik się z czymś męczy i raczej daleki byłbym od koła pasowego

 

Wczoraj zrobilem pierwsza krotka traske (120km) po wlaniu LM, drgawki na na wolnych obrotach (takie ze czuc bylo je na karoserii i fotelu) praktycznie przestaly istniec, stale jednak delikatne dymienie (nie generuje chmur ale jak stoje w korku dymie bardziej niz wiekszosc aut) i buczenie z drgawkami na lewarku na wolnych - problem pozostaje, auto od momentu trasy nie zgaslo ale jeden dzien jezdzenia to nic nie mowi.

 

Sprawdze wtryski i dam znac czy korekcje sie poprawily od LM

Opublikowano

No więc dzisiaj diagnozowałem auto kompem i znalazłem zasadnosc:

 

Im dłużej auto stoi na wolnych bez ruchu tym gorsza praca na biegu jałowym, dodatkowo po pewnym czasie stania auto dostaje drgawek ktore az przenosza sie na karoserie gdy się później odpali po schłodzeniu czy w trakcie jezdzenia problemu nie ma. Tak naprawde w codziennej jezdzie nieodczuwalne poki sie nie stanie na dłużej.

 

Troche jakby coś sie zapychało? Co to może być ?

 

Miałem sprawdzić korekcje i jest z nimi jak i z kulturą pracy, im dłużej stoi - gorzej działa tym gorsze ale mieszczą się w normach ( 1 wtrysk dochodzi do 2.2

Opublikowano

Niestety nie pokazuje mi INPA co kod oznacza wiec zajelo mi troche znalezienie opisu kazdego kodu

 

Silnik:

4C08 Message( Statur ARS, 0x1AC) faulty,receiver DDE, transmiter ARS

45f8 DRECHMOMENT_ANF_ACC (0xB7) - BLAD CHYBA AKTYWNEGO TEMPOMATU, KTOREGO NIE MA! (zwykly tempomat nie działa)

4448 DDE: Message (Moment obrotowy AFS, 0xB9)

4548 Power managment closed circuit current violation- zarzadzanie pradem ( ladowanie, modul MPM).

4443 Injector Cylinder 4- Activation

4463 Injector Cylinder 6- Activation

4453 Injector Cylinder 5- Activation

44B3 Injectors: Activation Cylinder. 4, 5, 6

 

DSC

5DD2 DSC: Hydraulic unit: Calibration,DSC unit(valves)

YOU NEED TO RECALIBRATE YOUR DSC UNIT AND STEERING ANGLE SENSOR.

 

CAS:

CAS a0b2 - Fault CAS supply

 

MOSTGW:

E18F

Blad w module MOSTGW E18F to blad komunikacji miedzy multimediami w aucie często powodem tego bywa uszkodzony MULF (Bluetooth) i wtedy szaleje idrive radio itd.

Ale ten blad moze rownież wypluc jeżeli inny element tego środowiska multimedialnego bedzie zepsuty lub odłączony - sygnał światłowodu nie wraca i sypie błędem.

 

KLIMA:

9C68 Ventilation temperature sensor

9c7c - 9C7C Refrigerant compressor check valve (Czynnika chłodniczego sprężarki zawór zwrotny)

 

SBSR: 9915 Passenger seat occupation recognition: communication error.

 

KBM:

Nie umiem rozszyfrować tych kodów

A448, A449, A418, A419, A41A, A44A, A411

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, chciałem odświeżyć temat bo widzę że stanęło na niczym, a autor też nie napisał czy rozwiązał problem .W mojej E61 530d 2005r. mam podobny problem , auto chodzi i jeździ normalnie nie mam żadnych zastrzeżeń ale na wolnych obrotach jest mocno słyszalny odgłos buczenie jak by drgania silnika albo jego twarda praca przenosiły się na karoserię .Dla porównania jest to tai efekty jak byśmy włączyli wszystkie odbiorniki prądu w samochodzie wtedy alternator dostaje dużego obciążenia i właśnie podobny jest objaw jak u mnie . Jak tylko podniosę obroty jak 1000-1200 wszystko przechodzi i jest cisza a jak schodzi z obrotów to jest nasilenie tego odgłosu i na wolnych jest on stały , dokładnie jak kolega napisał jak by silnik się czymś męczył . Mam też czasami delikatnie nierówną prace silnika na wolnych, tak jak by na ułamek sekundy któryś cylinder wypadał z zapłonu ale jest to rzadko i najczęściej na zimnym silniku jak przejadę jakies 1km i zatrzymam się i silnik chodzi na wolnych obrotach. Wymieniłem już poduszki silnika, wlewałem środek do czyszczenie układu paliwowego NORMFEST , miałem przypadkiem drugi komplet wtrysków o takich samych numerach i auta o przebiegu 160 tys i zamieniłem je ze swoimi i zakodowałem ale wiele to nie zmieniło może rzadziej albo prawie wcale nie mam już tej nierównej pracy ale odgłos buczenia na całej budzie i delikatne drganie mam nadal i nie mam już pomysłów . Mam okazje porównać często inne e60 530d bo często je naprawiam i serwisuje i nic takiego się nie dzieje . Czy ktoś ma pomysł co to może być lub miał podobne objawy ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.