Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam pytanko ponieważ nagrzewnica mi przecieka i nie moge dostać.....nieszczęsny Siemens.Czy da rade zamienić cały system na Valeo.Jeśli tak to co jest mi potrzebne oczywiscie dmuchawa,obudowa,nagrzewnica i sterowanie... a co poza tym ? :)
Opublikowano

Słyszałem, że są ludzie zajmujący się dorabianiem nietypowych nagrzewnic. Koszt to ok. 5 stówek (chociaż pewnie też zależy gdzie i jaka nagrzewnica), więc w przypadkach kiedy oryginał kosztuje dużo więcej albo trudno dostać, to można się zastanowić... Możesz sobie policzyć najpierw, co wyjdzie taniej, zmiana na inny typ, czy dorobienie...

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Na allegro jest za ponad 400 złotych z przesyłką oczywiście.Ale chyba bym wolał przeróbkę ponieważ wyniosła by mnie taniej i w razie czego nie miał bym problemu z dostępnością innej firmy nagrzewnicy w tym przypadku Valeo.Pytałem w kilku sklepach i ciężko z dostępnością kazali pytać za kilka tygodni jezdziłem po szrotach ale wszystko po sprawdzeniu ciekło wiadomo nic nie będzie wiecznie.Jeśli stosowana jest w tych modelach to jakoś zamontować się chyba da.Mam na oku już komplet tzn nagrzewnicę kompletną tylko nie wiem czy rozprowadzenie nawiewów tych plastikowych w desce rozdzielczej mi się zgra z nagrzewnica Valeo czy była troszkę inna? I czy spasuje elektryka(kabelki i wtyczki) które trzeba podpiąć żeby to wszystko funkcjonowało dobrze? :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja płaciłem za zamiennik simensa 170 zeta na jesieni.Jakiś duński chyba ale dokładnie nie pamiętam.Szukałeś tu http://e-autoparts.pl/?forum=suzuki

Żeby Cię pocieszyć to siemensa nagrzewnice są 3 typy bo jak zamawiałem to przysłali wszystkie żeby dopasować bo jest niewielka różnica w otworach na rurki.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokup rurki od valeo i to cała przeróbka.To nie rakieta.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
W porządku...najgorzej się bałem o te rurki które są w desce rozdzielczej żeby pasowały do obudowy Valeo bo wydaje mnie się,że widziałem z innymi ale może do innej nagrzewnicy były pod stosowane...Oczywiście,że to nie rakieta tylko autko stare ale.... ;)
Opublikowano

Kolego chciałbym Cię ostrzec przed podwójną robotą.

 

Kupiłem auto zimą na cieknącym Siemensie. Swego czasu na Allegro nie było nowej więc założyłem używkę Behr (co mnie zdziwiło, że weszła ale rurki były potrzebne). Na jesień zaczęła puszczać (swoją drogą grzała połowie słabiej na niektórych kanałach) i rozkodowałem jej nr i wyszło, że jest z E39 :shock:

 

Zakupiłem więc jej zamiennik i się zaczęło, jest u mnie -15* i nagrzewnica mi lata jak żyd w tesco tej puszcze i jak los da to aż ja mam na nogi ciepło i na moją strone syzby mam letnie. Reszta auta ma klimatyzację zafundowaną.

 

Stąd byłbym zainteresowany wszelkimi radami co do zmiany systemu na Valeo (mam na linkę bez klimy) a fajnie by było założyć Valeo na linki ale z regulacją tem kanału środkowego.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nagrzewnica założona działa ale nie tak jak powinna ponieważ jak bym nie zrobił tzn pokrętłami zimne ciepłe na szyby,nogi itp to mam zimne tylko....dodam,że działało wszystko w tamtej nagrzewnicy i było ciepłe powietrze.Wskazówka w pionie węże ciepłe chociaż ten górny gorący zawsze.Wydaje mnie się,że układ odpowietrzyłem dobrze bo wszystko ciepłe...tylko to wnętrze auta zimne.... :/ Panowie co może być nie tak ?? Chyba od stania się nic nie zepsuło?? :)Proszę o jakieś rady.Z góry dziękuje za info.Pozdrawiam ps. Auto bez klimatyzacji było i jest :)
Opublikowano
a nie podmieniłeś przewodów na odwrót? tzn dojścia z powrotem? bo w tym może tkwić problem tym bardziej jesli założyłeś inna nagrzewnice, może valeo ma inaczej wyjścia

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
Podpiąłem tak jak były w Siemensie ale może warto spróbować podmienić ;) Inna nagrzewnica i być może podłączenie jest inne...tego nie wiem bo nie widziałem jak podpięta musi być Valeo i czy jest różnica czy nie :)
Opublikowano
warto spróbować. my tak kiedyś w e30 podłączyliśmy na odwrót to też nie grzało;)

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
Podłączyłem na odwrót węże i też bez zmian...wnętrze auta zimne.Chociaż patrzyłem na rurki valeo i siemensa bo mam luzem i jest to samo każdy idzie tak jak ten z innej firmy i dokładnie tak podłączyłem węże jak w przypadku nagrzewnicy siemensa.Elektrozawór dobry sprawdzałem tez na krótko dziś i ładnie pyka czyli sprawny.....
Opublikowano (edytowane)
Panowie co jeszcze mogę sprawdzić według Was ? Proszę o podpowiedzi... bo ja już pomysłów nie mam :) Pany pomożecie ?? :) Edytowane przez pablo842
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz tam gazownie?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Gazowni nie ma odkąd sprowadziłem tzn jakieś 3 lata temu.Oczywiście jeśli chodzi o instalacje gazowa bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanko.... :/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Więc nie powinno być problemu z odpowietrzeniem.

Jesteś pewny że podpiąłeś wszystko ok.

Do najgrubszej rurki nagrzewnicy ma być podpięty powrót,czyli wąż nr 5

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=11_0561&hg=11&fg=35

Do elektrozaworów dolne wyjście wspólne dla dwóch cewek(jest to zasilanie) idzie wąż nr 4

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=11_0561&hg=11&fg=35

Resztę jak podłączysz zle to co najwyżej pokrętła regulacji będą działały odwrotnie.

Sprawdz jak masz to u siebie podpięte.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Ja do puchy siemensa wsadzilem zamiennik Behra z E39 (na wymiary to jak Twoje valeo) i tez mi nie zawsze grzeje (nagrzewnica aż parzy a w aucie letnio), na jakiejś dziurze zaskakuje i się przesunie troche i grzeje ale nie zawsze mam grzanie na wszystkie dysze.

Gdybym wiedział to bym odżałował 500zł na siemensa.

Opublikowano
a na pewno dobrze odpowietrzyłeś?? jak się zagrzeje do pionu to trzymaj go na gazie tak w okolicy 1500 i wtedy daj nadmuch na ciepłe, tylko nie gazuj mu tylko trzymaj jednostajnie te obroty co najmniej minutę

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
Ja do puchy siemensa wsadzilem zamiennik Behra z E39 (na wymiary to jak Twoje valeo) i tez mi nie zawsze grzeje (nagrzewnica aż parzy a w aucie letnio), na jakiejś dziurze zaskakuje i się przesunie troche i grzeje ale nie zawsze mam grzanie na wszystkie dysze.

Gdybym wiedział to bym odżałował 500zł na siemensa.

 

 

Kolego ja mam u siebie obudowę i nagrzewnice Valeo... żeby nie było.Tez kombinowałem żeby rurki pozamieniać tylko od Valeo i nagrzewnice i wsadzić do Siemensa ale coś mi nie pasowało i się zdecydowałem na wszystko z firmy Valeo bo musiał bym chyba zatykać czymś budę żeby ciepło nie uciekało z obudowy na bok :)

Opublikowano
Posprawdzam dzisiaj jeszcze wszystko na spokojnie i dam znać czy coś pomogło.Waz powrotny jest grubszy od dwóch pozostałych więc tak podłączyłem według kolejności która pozostała na miejscu po wymianie nagrzewnicy Siemens-a ogólnie dwa pozostałe węże oprócz tego największej średnicy były pozostawione tak jak miały pasować do otworów zamienionej nagrzewnicy w tym przypadku Valeo...Jeśli ma ktoś nagrzewnicę Valeo prosił bym o fotki najlepiej jak ma podpięte u siebie mam taka http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/64_0138-grzejnik-ogrzewanie-valeo/i47370/sM dla porównania nagrzewnica Siemens która miałem http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/64_0147-grzejnik-ogrzewania-siemens/i47370/sM tylko rurki plastikowe.Wiem,że umieszczałem już zdjęcie Siemensa ale drugi raz nie zaszkodzi :)
Opublikowano
Odpowiadam w związku z podpięciem węzy.Od elektrozaworów najwyżej położony po lewej idzie do środkowej rurki nagrzewnicy.Pod tym wężem idzie drugi wąż tej samej średnicy do rurki pierwszej czyli pierwszy od skrzyni bezpieczników patrząc.Najgrubszy wąż czyli z najgrubszej rurki idzie pod kolektorem ssącym i jego koniec znajduje się koło filtra oleju .Natomiast trzeci waż idący od elektrozaworów z prawej strony patrząc od strony skrzyni bezpieczników idzie do bloku silnika...Czy to prawidłowe podpięcie??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jutro luknę u siebie i napiszę.Swoją drogą to po wymianie nagrzewnicy miałem u siebie spore problemy żeby to zaczęło grzać.Ja odkręciłem węże przy elektrozaworach i wtedy się ładnie odpowietrzyło.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.