Skocz do zawartości

[E39] Samodzielna wymiana oleju w skrzyni biegów i dyfrze.


Azaj

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko!

Chciałbym się zabrać za wymianę oleju w moim 5-biegowym mechanicznym potworze oraz w dyfrze. Pytanie jest takie, czy jest to zadanie wymagające jakiś specjalistycznych narzędzi lub wiedzy? Pierwszy raz bym to robił samemu. Ile oleju potrzebuje do obydwu?

 

EDIT: przeczytałem to i muszę doprecyzować:

1. Wymiana oleju w skrzyni. Ile go potrzebuję oraz jaki kupić?

2. Wymiana oleju w dyfrze. Ile go potrzebuję oraz jaki kupić?

 

Najlepsze byłoby jakieś fotostory, jeśli ktoś to już robił. Będę miał dostępny kanał itp.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Dobrze trafiłeś bo dosyć niedawno wymieniałem obydwa oleje.

Do skrzyni biegów wchodzi 1,1litra i tyle samo do dyfra.Co do olei ,do skrzyni idą dwa rodzaje więc najlepiej(ja tak zrobiłem)zajrzyj na kanale jakiego koloru masz nalepkę na skrzyni, żółta albo pomarańczowa.Jest na niej napisane jaki olej,czy ATF lub MTF.U mnie jest MTF(zalałem valvoline MTF) ale nie sugeruj się tym tylko sprawdź bo różne idą.

Do dyfra zakupiłem castrola syntraxa 75 w 90-olej zalecany do BMW.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okay, rozumiem, że najlepiej na ciepłym silniku to wszystko zlać. I tutaj pytanie, jak zalać te oleje? Silnikowy ma korek u góry, a tutaj? :mrgreen: (Tak, wiem, że debilne pytanie, aczkolwiek pierwszy raz to będę robił).

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Potrzebny będzie ci klucz imbusowy taki dość spory nie pamiętam rozmiaru. No i szpryca do oleju.

W dyfrze masz korki z tyłu na dole spustowy wyżej zalewowy i kontrolny zarazem.

W skrzyni zalewowy z boku z prawej strony.

Sprawdź jaki masz dyfer, bo jak zalejesz dyfer ze szperą olejem 75 W 90 to będzie Ci potem przykro :mrgreen: . Do dyfra ze szperą lejesz 75 W 140.

Ogólnie wymiana jest prosta jak :norty:

Przed odkręceniem korków spójrz czy nie pociły się olejem, bo jak tak to po wkręceniu możesz odtłuścić i pociągnąć odrobiną silikonu po korku.

Edit tam zarówno w skrzyni jak i w dyfrze więcej korków nie ma. Także na pewno nie pomylisz.

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to można było mieć w 520i przedliftowym różne rodzaje dyfrów?

 

EDIT: Pytanie dodatkowe. Szpryca do oleju. Ile taki szpadyzor kosztuje? Dodatkowo: czym ją potem przemyć, żeby resztek oleju ze skrzyni do dyfra nie zapakować.

Edytowane przez Azaj

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Zaprzyjaźniony mechanik mi rzucił, że do wymiany mam "uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów" i "uszczelka korek most". Jak znaleźć prawidłowe elementy do zakupu i czy dam radę sobie od razu z ich wymianą przy okazji oleju?

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW, jest w ogóle sens zmieniać te oleje? Już dwóch mechaników mówiło mi, że jeśli wszystko chodzi ok to ich się nie wymienia. Jedynie po remoncie skrzyni wrzuca się nowy olej...

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W skrzyni jak najbardziej. Nawet czasem da się zauważyć różnicę.

W dyfrze hmm...

 

Ja mam kupiony i czeka. Zmienić nie zaszkodzi.

 

Akurat nie jakiś majątek.

 

Skrzynię warto obejżeć i ewentualnie pouszczelniać wycieki.

 

Wybierak oraz wałki.

 

Niestety trochę przy tym pracy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, chodzi mi głównie o zasadność tego działania. Sporo osób mi "poradziło", że po wymianie na nowe oleje może mi dyfer zacząć huczeć lub skrzynia psuć, ewentualnie jedno i drugie. Ma to jakiekolwiek uzasadnienie czy bajki braci Grimm?

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Każdy olej się starzeje i po tylu latach biorąc pod uwagę, że on pracuje a mechanizmy się zużywają zanieczyszczając go odpowiedź jest jedna.

Ja po zakupie wymieniłem wszystkie zwłaszcza, że moja skrzynia pracuje na ATFie. We wspomaganiu po odkręceniu korka w zbiorniczku było błoto. ATF był tak zjechany, że płukałem układ 2 razy zanim zostawiłem tam olej.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytania końcowe:

1. Jak rozpoznać wersję ze szperą czy bez?

2. Gdzie kupić tą "szprycę do oleju" i jak to działa?

3. Jak duże są szanse, że przy odkręcaniu korków spustowych uwalę jakąś śrubę czy coś?

4. Jest możliwość, że wał zacznie huczeć po wymianie na nowy olej w dyfrze?

5. Wymiana płynu we wspomaganiu razem z wężem. Po prostu wypieprzam tę rurkę, co odchodzi od zbiorniczka, zlewam płyn, nowa rurka, zalać płynem i gotowe? Nie muszę nic odpowietrzać itp.?

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1 rozkoduj Vin i będziesz wiedział, lub przy podniesionej tylnej osi zakręć jednym kołem, jeśli zaczną obracać Się dwa naraz w tym samym kierunku masz szperę

ad2 szpryca to nic innego jak strzykawka,poszukaj w sklepie z medykamentami i kup możliwie największą, chyba że stać Cię na zakup takiej wersji warsztatowej

ad3 nic nie powinieneś urwać,śruby są dosyć konkretne no chyba że nie masz umiaru w "ręcach"

ad4 a co ma wspólnego huczenie wału do oleju w dyfrze?? prędzej dyfer zacznie wyć,ale to z braku oleju lub u kresu możliwości -nigdy po wymianie

ad5 odkreć i zdemontuj cały zbiorniczek wspomagania ładnie go Sobie wyczyścisz, potem odkręcasz śrubę od przewodu przy przekładni i kręcisz kołami aż wywalisz resztki płynu przekładni, potem wszystko skręcasz,zalewasz nowy,odpowietrzasz na sucho(koła lewo--->prawo kilka razy) reszta już na odpalonym silniku

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ostatnio znajomy mechanik mi zrobił przegląd dyfra, chciałem, żeby mi wymienił olej na styntraxa 75w90 po tym jak się postów Cichego naczytałem :8) .

Sprawdził poziom, pobrał próbkę i powiedział, że jak bardzo chcę to spoko, ale nie ma się do czego przyczepić i nie gwarantuje, że jakość Syntraxa na polski rynek będzie równie dobra jak tego co jest w środku.

 

Odpuściłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

ad1. Wątpię żebyś miał szperę przy tym silniku. Ale podnieś jedno koło i sprawdź jak kolega wyżej napisał.

ad2.Na allegro. Pierwsza lepsza http://allegro.pl/yato-profi-strzykawka-do-oleju-500ml-yt-0708-i3872392524.html

ad3.Raczej to nie możliwe, ale cień szansy zawsze jest. Najczęściej to można obrócić imbus w środku, wtedy czeka spawarka żeby dospawać nakrętkę na zwykły klucz.

ad4.Nie sądzę.

ad5.A czemu razem z wężem?

Poza tym tam są dwa węże z czego jeden jest zakuty i ma metalowy koniec do przykręcenia do pompy. Jeżeli chcesz pozbyć się zapocenia to odkręć węże od zbiorniczka, wyczyść to wszystko i złóż ponownie na silikon i skręć opaskami. co do samej wymiany to kolega wyżej napisał. Dodam tylko że odpowietrza się kręcąc kierownicą do samego oporu. Ja to zawsze robię na odpalonym silniku. Warto również jak pojeździsz z dzień lub dwa sprawdzić i uzupełnić do prawidłowego stanu (miarka jest na korku).

Ostatnio znajomy mechanik mi zrobił przegląd dyfra, chciałem, żeby mi wymienił olej na styntraxa 75w90 po tym jak się postów Cichego naczytałem :8) .

Sprawdził poziom, pobrał próbkę i powiedział, że jak bardzo chcę to spoko, ale nie ma się do czego przyczepić i nie gwarantuje, że jakość Syntraxa na polski rynek będzie równie dobra jak tego co jest w środku.

 

Odpuściłem.

Z całym szacunkiem ale mam zalanego syntraxa 75W140 w nie takim prostym dyfrze jaki jest w BMW. Ten olej+dodatek do oleju zmniejszający lepkość pracuje w mostach z blokadami i śmigają jak trzeba. Wymiana co dwa lata(tak zaleca producent).

Ale każdy ma swoje zdanie i należy to uszanować.

PS. W BMW też mam zalanego 75W140 bo Bad ma szperę.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do swojej skrzyni wlałem olej hipol 75w 90 zrobiłem 40tyś. i wszystko śmiga jak należy,cicho i biegi miękko wchodzą zarówno latem jak zimą.W skrzyniach mechanicznych producent zaleca wyminę oleju co 80tyś.Jak skrzynia jest spocona to przeważnie nie przez korki tylko niestety zimering na wale puszcza olej z silnika ścieka powoli z góry i jest wrażenie że to ze skrzyni. Proces jest powolny i można tak długo jeździć,chyba że leje się mocno.Ja wymienię ten zimering przy okazji wymiany sprzęgła która za pewne nie długo mnie czeka :?

W moście nie mogłem odkręcić korków i dałem se spokój z wymianą, zresztą nie ma jakichś niepokojących objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Pewnie już zrobiłeś wymiany ale napiszę.W dyfrze zmieniałem ale to było nadgorliwe.Zlawany olej miał barwę i konsystencję świeżego,markowego prosto ze sklepu.Auto 99 grudzień.W skrzyni(mechanicznej) był już ciemny i nieco rzadszy.Wymiana wycisza sumienie.Twierdzenie,że wymiana oleju może zaszkodzić jest na poziomie na którym nie mam doświadczenia.Dlatego też nie dyskutuję z idiotami.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po wymianie :cool2: Olej w biegach to była już porażka, teraz skrzynia ma też nowy uszczelniacz wybieraka, wszystko pracuje o niebo lepiej. Po konsultacjach z mechanikiem uznałem, że sensu nie ma wymiana w dyfrze oleju.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.