Skocz do zawartości

525 sedan problem z klamka nie da sie zamknać drzwi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam duży problem byłem na zakupach no i otwieram auto kluczykiem otwieram tylne drzwi by wsadzic tam reklamówkę no i nie mogę ich teraz zamknąć zamek nie zaskakuje prubowałem zamykać centralnym otwierać przekręcałem tą blokade w zamku ale nic zamek nie chce zaskoczyć???

No i zauważyłem jeszcze że jak otwieram tylną klape to mi centralny zamyka wszystkie drzwi czy tak powinno być??

Opublikowano

normalka w e39 a nie duży problem

pewnie już drzwi się zamykają bo jak troszka nagrzało się wnętrze to i drzwi odmarzły

Opublikowano

Przymarza zamek/zapadka w samych drzwiach. Czasem wystarczy zbliżyć tam paszczę i dmuchnąć parę razy ciepłym powietrzem. Można też spróbować jakimś odmrażaczem do zamków. Też mi się to kilka razy zdarzyło. W ekstremalnej sytuacji musiałem podpiąć się pod prąd i podmuchać chwilę suszarką.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do klapy, to może na mrozie zesztywniały kable w zawiasach i się ułamały, stąd jakieś zwarcie.

A to że nie możesz zamknąć drzwi to normalka, proponuję ci wyjąć zamek z drzwi, umyć w benzynce ekstrakcyjnej, po czym dobrze wysuszyć i nasmarować jakimś smarem, który nie tężeje na mrozie.

U mnie też tak było, tylko u mnie rano jedyne drzwi które się zamknęły, to te od kierowcy :mrgreen:

Teraz trzecia zima po zabiegu i nic się nie dzieje :cool2:

Opublikowano
Możesz szerzej opisać procedurę czyszczenia i smarowania tego zamka? Na co zwrócić uwagę, czy jest sporo babraniny, czy całość rozbierałeś...? U mnie obecnie jest OK (odpukać!), ale latem zrobiłbym sobie taki zabieg, bo już od wielu osób słyszałem, że to standardowa przypadłość.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Boczek musisz zdjąć, a to lepiej robić latem, bo łatwo spinki połamać, trzeba odkleić wygłuszenie,a potem jest zabawa.

Zamek trzyma się na 3 śrubach (albo 4, już nie pamiętam), ale trzeba od niego odpiąć kostkę od instalacji elektrycznej, i 2 linki, to zew i wew klamki.

Nie pamiętam jak to było z rygielkiem, ale ogólnie nie ma problemów z jego wyjęciem.

Samego zamka nie rozbierałem, i nie radzę, bo to dość skomplikowane ustrojstwo :mrgreen:

Całość umyłem tak, żeby nie zalać części elektrycznej.

Smaru nawaliłem tyle, że do dzisiaj wycieka :mrgreen:

Ale chodzi, i przy -30 zamykają się elegancko :cool2:

Ogólnie ok godzinkę poświęciłem na każdy zamek, z wyjęciem i włożeniem, codziennie po zajęciach zabierałem ze sobą jeden do domu :mrgreen:

Opublikowano
U mnie też było ok, dopóki wczoraj nie przeczytałem tego postu, fatum jakieś czy coś? :mrgreen: Na szczęście tylko drzwi kierowcy to były i mogłem je przytrzymać w czasie jazdy, po kilku km jak nagrzało się wnętrze, zamykały się beż problemu już. Ale niezwykle wku.... przypadłość :evil:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U znajomego kiedyś tak się stało w e39 , był już przygotowany ,popsikał jakimś sprejem do odrażania szyb i zamków i po dosłownie kilku sekundach zamek odpuścił .

A co do klapy bagażnika to ja miałem ostatnio tak ,że mi przy zamykaniu zatrzasnęło się auto ,ale na szczęście miałem kluczyki w kieszeni :modlitwa: . Myślę ,że to też jest spowodowane tym mrozem więc nie ma co się na zapas przejmować . Jestem z Podlaskiego i jak z rana jest ok -23 st. to takie rzeczy mają prawo się dziać .

Opublikowano
Dokładnie tak, WD i wszystkie podobne to rozwiązanie na bardzo krótką metę, wypłukują wszelki smar i problem murowany. A mrozy dopiero nadchodzą :norty:
Opublikowano

jak chcecie to moga podpowiedzieć jak szybko i bez zbędnej roboty raz na zawsze usprawnić zamki w e39

pisałem już o tym ale nikomu nie chce się poszukać

wywierciłem w każdym zamku otwór 8mm ale może być mniejszy

wierciłem pod skosem do góry obok rygli w plastiku zamka

wierciłem w aucie bez wyjmowania zamków -- wystarczy się schylić

następnie rurka z WD40 w otwór i nie żałować tego magicznego płynu

może lepszy by był olej silikonowy ale nie miałem pod ręką a robote wykonałem po kolejnym wqrvieniu na jazdę z drzwiami trzymanymi ręką

otwór ma ten plus że i można napsikać oleju a i zamki w czasie jazdy są suszone ciepłym powietrzem wysysanym z wnętrza

oczywiście wiem że większość z Was jak tylko pomyśli o wierceniu ukochanej betki dostaje gęsiej skórki ale otworów nie widać i nikt o nich nie musi wiedzieć

oczywiście cza wiercić delikatnie by przewiercić tylko plastik obudowy zamka

chcecie to skorzystajcie nie chcecie to trzymajcie ręką drzwi

Opublikowano
W moim e39 tylne drzwi przy tych mrozach też nie chcą sie zamykać po klapnięciu ale gdy wcisne bolec w drzwiach i klapne drzwi to sie zamykają,później nawet po otwarciu centralnego drzwi są zamknięte :D jakoś w mojej e39 jak coś nie działa jak ma to jest szybki sposób żeby dużego kłopotu nie było ;p
Opublikowano
Wpadłem dziś na ten sam sposób z zapalniczką :wink: numer tym lepszy, że mam zapalniczkę - replikę oryginalnej Beretty 92FS, żona powiedziała że z boku interesująco to wygląda jak łysy 2-metrowy dobrze zbudowany facet mierzy z z pistoletu do otwartych drzwi swojego czarnego BMW :mrgreen: :mrgreen:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
tez mialem taki problem ze nie dalo rady zamknac drzwi zapadla zamka tylko lekko sie unosila po rozebraniu boczka drzwi okazalo sie ze na sprezynach zamka nazbieralo sie troche rdzy kupilem smar do smarowania broni i teraz nawet przy duzych mrozach nie ma problemu z zamkiem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.