Skocz do zawartości

E46 Problem z paleniem na mrozie i szarpanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z odpalaniem swojej bmw na mrozie, wymieniłem jakiś biały sterownik, wiazke kabli oraz świece.

Elektryk twierdzi że jest napięcie na świecach - a więc niby grzeją.

 

Sterownik który zmienilem:

http://www.promasydb.nl/pics/mugro/000000044860-1.jpg

 

Czym on się różni od tego, o którym wsyzscy pisza na forum?

 

http://img198.imageshack.us/img198/7414/img0968es.jpg

 

 

 

Stwierdził również że na komputerze pokazuje mu błąd kątu wtrysków (albo zapłonu), czy coś takiego - błąd stały.

Stwierdził też że błąd ten wyświetla się jeszcze nim odpali auto... Na samym zapłonie, co wydaje mu się dziwne.

 

Podłączając samochód pod inpe mi nie pokazuje tego błędu natomiast 2 inne, czyli np 8 glow device - załączam pdfy z odczytami wartości oraz błędami.

Kolejnym problemem jest to że wartość ILOŚĆ/MASA POWIETRZA jest z wykrzyknikiem na max...

 

Auto ma jeszcze jeden dziwny obiaw.

Gdy jadę po autostradzie (automatyczna skrzynia biegów), to na biegach 1,2,3 ciągnie obroty do końca.

Natomiast gdy wejdzie 4 bieg auto zaczyna mulić przy 3500 rpm i spada na 3200rpm i tak w kółko.. - czasami skrzynia przerzuci (lub ja manualnie) na 5 bieg i wtedy ciagnie dalej, ale gdy na 5 biegu dojdzie do tych obrotów to znow traci moc... :mad2:

 

http://i43.tinypic.com/33oifd0.png

http://i39.tinypic.com/95u91h.png

http://i44.tinypic.com/2ymhvo1.jpg

Opublikowano

To pierwsze, czyli to co wymieniłeś, to jest przekaźnik świec żarowych, stosowany w silniku M47, zwykły prymitywny, działający na zasadzie podaj prąd - zabierz prąd.

To drugie, to sterownik świec żarowych, stosowany w silniku M47N, i on już jest trochę cwańszy.

 

Jeżeli masz wymieniony przekaźnik, wiązkę i świece, a dalej źle pali, to najpierw zweryfikuj słowa mechanika - bo jak wiadomo nie można im ufać ;), a jeśli się potwierdzą, to warto sprawdzić, czy układ paliwowy się nie zapowietrza, a jeśli i to się nie potwierdzi, cóż, sprawdzenie kompresji da odpowiedź.

 

Co do drugiego błędu - to błąd dodatkowego podgrzewacza płynu chłodzącego. Bez tego da się jeździć, ale auto będzie się wolno nagrzewało, a na większym mrozie może w ogóle nie osiągać zakładanej temperatury pracy.

 

Ogólnie co do mechanika - omijaj z BMW wszelkie zakłady oferujące diagnostykę sprzętami typu KTS booscha czy jakieś chińskie diagnoskopy - tobie nic to nie daje, tylko drenuje kieszeń. a błędy które wyświetlają wspomniane sprzęty mogę wprowadzić w błąd.

 

CO do przerywania i dystrybucji mocy - poszukaj, poczytaj. M47 jest znany z tego problemu. W skrócie sprawa dotyczy albo pierdół, typu węże podciśniena, albo konkretów typu przepływomierz, czy pompa wtryskowa. Zaczyna się oczywiście od pierdół ;). I tutaj, zanim popadniesz w paranoję połączoną ze świętym przeświadczeniem, że czas zmienić przepływkę, to podpowiem, że INPA z przepływką w M47 ma ogólnie problem i tym akurat się nie sugeruj.

 

Najpierw w/w pierdoły ;)

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Jest temperatura -10, auto wogole nie pali, padł akumulator...

Jak sprawdzić te świece? ściągnąć kolektor, wyciągnać je i sprawdzić czy grzeją?

Paliwo ponoć się nie cofa bo też to sprawdzili.

 

A te szarpanie mogło wystąpić od złego oleju, wlanego teraz w sumie na max? (chyba mechanik dolewal)

Chyba nie wspomniałem o najważniejszym, że objawy z zamulaniem auta zaczeły się po ściągnieciu głowicy w celu zlikwidowania ukręconych świec...

Bynajmniej tak mi się wydaje, bo ciężko stwierdzić czy to przez mróz czy przez mechanika, bo ten twierdzi że napewno wsyzstko złożył dobrze.

Opublikowano

Witam.

Podpinam się do tematu.

Moje bmw 320cd z silnikiem M47DO1 ma podobny problem z paleniem co założyciel tematu.

Rano (niegarażowane) kręcę 5minut rozrusznikiem aż w końcu odpala. Co mnie zaniepokoiło to, to że nie świeci kontrolka podgrzewania świec (właściwie świeci ale przez niecałą sekundę). Mowa o tej pomarańczowej spiralce.

 

Gdy dzisiaj rano jechałem do miasta (5km) to wskazówka temperatury była w niecałej połowie, a gdy po południu pojechałem w trasę (100km) oscylowała przy końcu niebieskiego pola. :?

 

Proszę o pomocne rady. :roll:

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ma gasnąć szybko.

Podłącz pod kompa, jak będzie błąd wszystkich świec to na 99% sterownik świec, są forumowicze, którzy naprawiają je w dobrej cenie.

Termostat do wymiany, zacznij od sprawdzenia t.egr, ale to raczej główny, wszystko jest na forum..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
W swojej miałem walnięty przekaźnik i spirala też po sekundzie znikała, po wymianie widać że grzeją i zero problemów z rozruchem, a potrafiłem kręcić i z 10s.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale ty masz m47 i przekaźnik a kolega m47n i sterownik, u niego z kontrolką jest ok, tak ma być, dogrzewają się po zgaszeniu kontrolki i kiedy jest taka potrzeba.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

U mnie z kolei, gdy auto przestoi całą noc, to kontrolka świeci długo... kilka sekund, czyli tak jakby świece grzały...

Wczoraj podłączyłem akumulator pod drugie auto, i dosyć szybko zakręciła, mimo iż wcześniej kręciłem aż padł aku.

Zawsze po jednym odpaleniu potem pali na kopa...

Opublikowano

Serdeczne dzięki za odpowiedź. :wink:

 

Beemka pod kocem trzymana i 3 razy grzanie świec pomaga, odpala po niecałej minucie.

 

Co do temperatury to już wszystko ok. Nic nie robiłem ,a już nagrzewa się prawidłowo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.