Skocz do zawartości

320i M54B22 - wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

W mojej e46 mam problem taki jak w tytule. Chwilę po odpaleniu zimnego silnika samochodem zaczyna lekko trząść, po dłuższej chwili zostaje odłączony pierwszy cylinder. Czasem gdy było zimno na zewnątrz auto zgasło. Na ciepłym silniku wszystko działa normalnie. Po podłączeniu pod komputer pojawia się błąd właśnie wypadanie zapłonów cylinder 1. Zostały już zamienione miejscami cewki i sprawdzona szczelność układu odmy. Czy ktoś z forumowiczów miał podobny przypadek w silniku m54? Jeśli tak to proszę o pomoc. :)

Opublikowano
przewody dochodzące do cewki trzeba pomierzyć.. sprawdź ciśnienie na cylindrach ..

 

Jak mierzyć te przewody?

Opublikowano

Na prawdę nikt nic nie wie?

@blazejc mógłbyś uargumentować swoją teorię co do mierzenia przewodów? Czy powinna tam być jakaś szczególna wartość napięcia?

Opublikowano
Witam,już prawie rok walczę z tym samym problemem co ty tylko na 6 cyl. . Nie licz na rozwiązanie tego problemu bo nikt z forum tego nie potrafi rozwiązać. Ja przerobiłem paru mechaników mających w jednym podobno palcu BMW i polegli. Nie rozumiem forumowiczów którzy rozwiązali ten problem i mają innych w d...e nie opisując rozwiązania powinno się ich banować sam napisałem do paru maila i nic cisz. Ja poradzę ci tylko tyle jeśli ciągle wypada ten sam cylinder to standard przełóż świece potem cewkę ze sprawnego i odpalaj na całkiem zimnym bo wystarczy ,że łapnie temp. i już inaczej pracuje. Jak to nie pomoże to szczelność silnika na zimnym i ewentualnie kompresja,jak będzie dobrze poprawna to jak odpalisz zimny najlepiej na polu psikaj plakiem w okolice kol.ssącego. Sprawdź czy jak odłączysz sonde 1 rzedu tj. od str. chłodnicy przed i za katem czy chodzi lepiej u mnie to pomaga. Zczytuj błędy disem. Problem polega na tym,że zalewa cylinder paliwem on nie przepala wyłapuje to sonda koryguje i jak nie radzi sobie to czujnik spalania stukowego odcina wtrysk aby nie uszkodzić cylindra. Nie wiadomo od czego to zalewanie bo czujnik temp. nie ma na to wpływu sprawdzałem je wszystkie. Jak coś to pisz.
Opublikowano

Pech chce, że u mnie to samo. Check pojawia się jak odpalę, i nie dotykam gazu, nie ruszam (tylko np. odśnieżam na odpalonym. Gdy ruszam od razu, czasami wypluje błąd, ale checka nigdy.

 

Zacytuje sam siebie z 'drugiego forum':

 

u mnie sytuacja 100% identyczna, błąd pojawia się kilka sekund po odpaleniu (checka brak) i przy tych samych obrotach. 'Czuć', że cylinder nie chodzi przez ok. 15-30 sek. Czuć wtedy świeże paliwo z wydechu. Po tym czasie jest już ok.. Sytuacja nie występuje za każdym razem, ale zauważyłem, że im zimniej tym gorzej. Błąd tylko i wyłącznie na 6 cylindrze.

 

Świeca, cewka, wtrysk, lewe powietrze (choć tutaj temat rzeka), kompresja sprawdzone. Wymienione:

-pompa paliwa+filtr

-DISA

-Świece to ori bosch z ASO

-odma+wszystkie rurki

 

Korekty krótko i długoterminowe ok.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/844/7ie9.jpg

Opublikowano
Błąd mam ten sam dodatkowo czasem pojawia się jeszcze 4 cyl. chyba zdecyduję się na wymianę sondy bo gdy ją odłączę jest o niebo lepiej. Zobacz czy jak odepniesz sondę to czy jest zmiana jakaś.
Opublikowano

Szczelność układu sprawdzałem, cewki też zamieniałem, a świece nowe :). Spróbuję jeszcze odłączyć te sondy.

@Arekkwiatek piszesz, że u Ciebie pomaga odłączenie sondy. A próbowałeś wymieniać/zamieniać?

Opublikowano
Tak właśnie jestem po zamianie sond i niestety dalej miss fire 6 cyl. ale zlokalizowałem nieszczelność na kolektorze wydechowym na łączeniu flanszy i rury przy głowicy. Liczę ,że to jest właśnie to co boli ten silnik.
Opublikowano
Tak właśnie jestem po zamianie sond i niestety dalej miss fire 6 cyl. ale zlokalizowałem nieszczelność na kolektorze wydechowym na łączeniu flanszy i rury przy głowicy. Liczę ,że to jest właśnie to co boli ten silnik.

 

To daj znać czy to coś pomogło.

 

Jeszcze może być uszkodzony wtryskiwacz

 

Wtryskiwacze też zamieniałem miejscami.

Opublikowano
Błąd taki jak u mnie przy tych samych obrotach. Jeśli masz ten sam problem co ja to zobacz na moim nowym poście co wymieniałem i dalej lipa. Paru najlepszych mechaników w mojej okolicy wymiękło. Dziś się dowiedziałem,że prawdopodobnie mam pęknięty kolektor na 6 cylindrze. Dam znać jak naprawa usunie ten problem. Odłącz sondę na tym kolektorze przed i za katem i zobacz czy będzie lepiej.
Opublikowano

Odłączyłem sondy i trochę było lepiej tzn. po chwili nierównej pracy nie odcięło wtrysku na tym cylindrze. Jednak jazda bez sondy to nie jest wyjście, bo mam uczucie, że dużo więcej pali.

A czy ktoś orientuje się jak powinna działać ta pompa dodatkowego powietrza, bo to ona jest przy pierwszym cylindrze. Czy zdarzyło się komuś, że ona miała jakieś nieszczelności? Czy można ją zaślepić i jakie to ma skutki?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EV11&mospid=47637&btnr=11_2188&hg=11&fg=50&hl=9

 

Dodatkowo zastanawiam się czy może mieć wpływ na to wypadanie zapłonów brak zaworu DISA (ostatnio zauważyłem, że ktoś przed sprzedażą wyjął go).

Opublikowano

Panowie ja mogę skierować waszą uwagę na padająca pompę paliwa. Ja miałem inne błędy i bardzo długo walczyłem z wyskakującym check engine. Ale też u mnie pojawiało się wypadanie zapłonów a także błędy sond ( 227 i 228). szukałem rożnych rzeczy od nieszczelności, przez przepływomierz nieszczelność dolotu świece cewki itd itp... Ostatecznie wszystko ustąpiło jak wymieniłem pompę paliwa. Okazało się że była sprawna ale nie dawała już odpowiedniego ciśnienia .. wszystko jak ręką odjął

a próbował ktoś z was odłączyć przepływomierz i pojeździć z odpiętym?

BUNIA :)
Opublikowano

Co wymieniałem-czujniki wałków,wału,odma,świece,przepływka,zamieniałem sondy,uszczelki kol. ssącego,disa,zamieniałem wtryski,zmieniałem sterownik +ews,kompresja 12-12,5,czujniki temp.płynu,filtr paliwa z regulatorem 3,5 bara,dolot sprawdzany na szczelność,krokowiec sprawdzany i czyszczony tak samo przepustnica,nic nie cieknie płynu nie ubywa oleju też nie ubywa i zalany jest 0w40 castrola. Jedynie co pozostało to ta nieszczelność kolektora i zastanawia mnie to ,że na zimnym po odkręceniu korka pokrywy klawiatury silnik prycha dusi się i gaśnie ,a na ciepłym oprócz delikatnego wahania się obrotów nic się nie dzieje.

Co dziś zaobserwowałem to to że na zimnym kopci parą i kapie woda tylko z jednej rury 1 rzędu cylindrów drugi nic.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Dodanie gazu pomaga, szczelność sprawdzona, świece nowe, listwa wtryskiwaczy nowa, komputer czasem wywala wypadanie zapłonu, albo nic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.