Skocz do zawartości

BMW Rheingold


kris1973

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Czym różni się rheingold od ista+?

Niczym to tylko nazwy

pierwsza ISTA to była ISTA D gdzieś od wersji 3.39 zmienioną nazwę z ISTA D na Rheingold

od wersji 3.40 jest już wersja bezpośrednio na windows 7,8, 8.1, 10 , z ISPI NEXT ,a nie jak poprzednio na bazie windos XP (lub serwer) ISIS

ale od wersji 4.01 jest już ISPI NEXT ISTA + (diagnostyka plus programowanie )

wersja oficjalna to ISPI NEXT (ispi admin client) i instaluje się dzięki Launcher ispi next ale trzeba mieć konto w BMW AG a ten instalator tylko dla

serwisów i dużych przedstawicieli bmw AG

ISTA instaluje się w oryginalnej lokalizacji

C:\Program Files (x86)\BMW\ISPI\TRIC\ISTA

i to jest prawdziwa nazwa

Rheingold jest przeróbką tek wersji ISTA (ISTA+) z licencją ISPI NEXT na taką co działa samodzielnie bez serwera ISPI NEXT i licencji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli nie pomyliłeś znaków (I z 1 lub V z U) i wtryskiwacz był regenerowany to do zwrotu, to jego wina, miałem takie przypadki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Nie wpadło wam w oko spolszczenie do ista 4.14.14?

 


https://drive.google.com/file/d/1y05GALn_ehW5PMQHZ6N6yPaQWQy08HGN/view?usp=sharing


radujcie się ludziska:)

Niezależny profesjonalny serwis BMW

seria Fxx, Gxx, przekładki ,angliki, USA-ECE; kluczyki, mapy, reset 8HP

505 329 058 Trójmiasto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
A ma ktoś do 4.7.13?

Nie ma takiej wersji

może być tylko 4.07.13


Panowie trochę nowości

Nota do wydania ISTA+ 4.15.32 dlaczego programowanie niektórych nowszych modeli nie zawsze może wyjść na dobre, najnowszym dostępnym poziomem integracji (ISTA+ SDP+BLP) czy PSDZDATA z ESYS

orginał

3 Innovations

The following interesting innovations are included, amongst others.

ISTA/P

Currently no innovations.

ISTA 4

New models can be dealt with

Benefit: The new vehicles G07, G14, G20, G29 can be dealt with.

Process for deblocking component protection

The component protection is extended to the vehicles G11, G12 version as of 07/2015 and F15, F16, F85,

F86 with version as of 07/2016.

As well as the HU-H2 (formerly NBT Evo), the component protection is also active since 3/2018 for the HUB2 (formerly Entry Evo) and also in the HU-H3 MGU since 7/2018.

The process is identical for both control units and is documented in the ISTA user guide.

The user guide can be opened in ISTA using the “?” button.

New protection against tampering - control unit encoding

In G05, G15 and subsequent vehicles, the HU-H3 (formerly MGU), TCB, RSE and instrument cluster control

units are linked together. This should prevent tampering with vehicles.

If one or more of the components are exchanged, the connection must then be re-established.

In order to re-establish the connection, an electronic certificate must be created in a BMW backend and

imported into the vehicle.

This process should take place automatically as of February 2019 approximately, once the affected

workshop systems (ISPI Admin Client) are correctly configured and there is an online connection to the BMW

backend.

The required settings for the ISPI Admin Client are described in the ISPI Administrator Manual (Application:

ISPI Admin Client (administration area) / ISPI Admin Client: Functions / ISPI Admin Client: Certification

management).

If the prerequisites for the automatic process do not exist, technical support can help to manually validate the

control units

Tłumaczenie (google tłumacz )

3 innowacje

Poniższe ciekawe innowacje są zawarte, między innymi.

ISTA / P

Obecnie brak innowacji.

ISTA 4

Można zająć się nowymi modelami

Korzyści: Można sobie poradzić z nowymi pojazdami G07, G14, G20, G29.

Proces odblokowywania ochrony komponentów

Ochrona podzespołów zostaje rozszerzona na pojazdy w wersji G11, G12 od 07/2015 oraz F15, F16, F85,

F86 z wersją od 07/2016.

Podobnie jak HU-H2 (dawniej NBT Evo), ochrona komponentów jest również aktywna od 3/2018 dla HUB2 (dawniej Entry Evo), a także w HU-H3 MGU od 7/2018.

Proces jest identyczny dla obu jednostek sterujących i jest udokumentowany w podręczniku użytkownika ISTA.

Podręcznik użytkownika można otworzyć w ISTA za pomocą przycisku "?".

Nowa ochrona przed manipulacją - kodowanie jednostki sterującej

W G05, G15 i kolejnych pojazdach sterowanie HU-H3 (dawniej MGU), TCB, RSE i zestawu wskaźników

jednostki są ze sobą powiązane. Powinno to zapobiec manipulowaniu pojazdami.

Jeśli wymieniono jeden lub więcej elementów, połączenie musi zostać przywrócone.

W celu ponownego nawiązania połączenia, elektroniczny certyfikat musi zostać utworzony w backend BMW

importowane do pojazdu.

Proces ten powinien odbywać się automatycznie od lutego 2019 r., W przybliżeniu, po dotkniętym kryzysie

systemy warsztatowe (klient ISPI Admin) są poprawnie skonfigurowane i istnieje połączenie online z BMW

backend.

Wymagane ustawienia klienta ISPI Admin są opisane w Podręczniku administratora ISPI (Aplikacja:

Klient ISPI Admin (obszar administracyjny) / ISPI Administrator Client: Funkcje / ISPI Admin Client: Certification

zarządzanie).

Jeśli wymagania wstępne automatycznego procesu nie istnieją, pomoc techniczna może pomóc w ręcznym sprawdzeniu poprawności

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po długim nie używaniu Isty 3.55.11 przy próbie odpalenia pojawia się komunikat:


Failed to start ISTA.

Please make sure your ISTA configuration is valid.

In doubt reset any non standard ISTA configuration and reinstall ISTA


Jak to ugryźć i naprawić ? Jeśli reinstalacja to jak ja przeprowadzić skasować tylko pliki ? Pomożecie ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam pytanie odnośnie ISTA+, mam zainstalowany program wydaje się, że poprawnie, łączę się z autem, jest możliwy odczyt danych samochodu, pojawia się jakie to auto, dane pojazdu, potem drzewo z modułami. Tu jest już problem, zawsze są na zielono, czyli nie ma żadnych aktywnych błędów, nawet jak jest aktywny. Nie można "wejsć" w żaden moduł, sterownik. Klikając na dany moduł nic sie nie dzieje. Zastanawiam się, czy może to być wina interfejsu? Mam taki: https://allegro.pl/oferta/interfejs-bmw ... 4963380542

Nie jest opisany jako dedykowany do ISTA, więc stąd moje pytanie do rozeznanych w temacie, czy musi być i po prostu ten się do tego nie nadaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam pytanie odnośnie ISTA+, mam zainstalowany program wydaje się, że poprawnie, łączę się z autem, jest możliwy odczyt danych samochodu, pojawia się jakie to auto, dane pojazdu, potem drzewo z modułami. Tu jest już problem, zawsze są na zielono, czyli nie ma żadnych aktywnych błędów, nawet jak jest aktywny. Nie można "wejsć" w żaden moduł, sterownik. Klikając na dany moduł nic sie nie dzieje. Zastanawiam się, czy może to być wina interfejsu? Mam taki: https://allegro.pl/oferta/interfejs-bmw ... 4963380542

Nie jest opisany jako dedykowany do ISTA, więc stąd moje pytanie do rozeznanych w temacie, czy musi być i po prostu ten się do tego nie nadaje?

 

wszystko jest ok, klikasz na sterownik który ce interesuje i w prawym dolnym rogu masz cos takiego call up ecu functions, tędy wchodzisz w rózne funkcje dane sterownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

myślę, że warto abym się podzielił swoimi doświadczeniami z instalacją, mam kabel niebieski K+DCAN, zainstalowałem std tools oraz INPE z Ediabasem itd., potrzebne mi to było do zarejestrowania akumulatora, po tym stwierdziłem, że czas pobawić się innymi programami i trafiło na rheingolda, pobrałem i wypakowałem folder, przy instalacji standardowo z kluczami i wpisana 1 i chodzi. Pobierałem wersję 3.51 od bartolini91

Kolejny krok przestawienie na com9 i to był błąd, po wcześniej ustawionym com1 chodzi, na razie tylko tyle, w najbliższym czasie zabieram się za ograniczenie EGR i wyczyszczenie całego dolotu. Gdyby komuś nie chciało się połączyć bo nie może wykryć VIN to warto przed kolejnymi pracami i ustawieniami zmienić na com1. Mam nadzieje ze pomogłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy bazy danych w ista są aktualizowane na bieżąco z internetu czy sterowniki zaszyte są w danej wersji ISTA P ?

Jeśli jesteś delerem BMW i masz serwis to będziesz miał aktualizacje :D :D :D

Zaszyte, co to znaczy ??? w ISTAP ma oprogramowanie dla wszystkich sterowników z pamięcią flash od wersji ISTAP 3.66 tylko dla serii E, RR, mini i K ,

ale są dostępne dla istap tylko po identyfikacji modelu /FA/ i identyfikacji sterowników . i to też wszystko musi być według ustalonych reguł.

można wyciągnąć Sp-daten i użyć w innym oprogramowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy być może już było.... Ale nie umiem znaleźć a czytać wszystko to za dużo.


Chcę pomóc koledze przez TeamViewer. Auto wymaga użycia ISTY lecz on nie posiada tego programu na kompie. Ma tylko INPE, NCSa.. Tool32a, WinKFP. Ja posiadam ISTE ale czy przez TeamViewer możemy jakoś ogarnąć połączenie ?

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Szybkie pytanie. Zdaje sie ze ISTA D nie wykrywa mi wszystkich modulow w e70. W Btool z komorki widze moduly z bledami po podpieciu isty tychrze modulow wogole nie wykrywa (np AHM czy STVR). Czy macie jakies sugestie co moze hyc nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

to fakt , jest kilka błędów które ista ignoruje , jako nie istotne dla procesów diagnostycznych

można zrobić wpis w rejestrze aby te błędy wyświetlać . jak znajdę to podeśle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.