Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest tak z icom

usuń błędy komenda > pokazuje się komunikat > przejdź do ręcznej zmiany zacisków wyłącz zapłon KL15 off+R, wyciągnij kluczyk R >

wyłączasz zapłon ręcznie icom to widz kl15=0,0V u góry , wyciągasz kluczyk , dopiero kasuje błędy ,

jak skasuje to przechodzi do identyfikacji , a ponieważ kl15=OFF to część sterowników jest poza diagnostyką

, i pokazuje je na czerwono , trzeba samemu włączyć zapłon i zrobić ponownie identyfikacje, tak jest na serii E od wersji 4.02

 

A powinno być tak >

komenda usuń błędy > przejdź do ręcznej zmiany zacisków KL=15 OFF +R > kasuje błędy > po usunięciu błędów komenda z ISTY KL=15 ON

robi identyfikacje czyta błędy i sprawdza czy jakieś pozostały ,

do wersji 4.03 na kablu ENET /ICOM seria F ista + sama przełącza zaciski bez ingerencji użytkownika

sprawdzałem na 4.02.xx i na 4.03.xx jeszcze 4.04 nie próbowałem ale już wiem że nie działa nawet z ENET

więc puki nie naprawią tego badziewia nie podnoszę wersji na nowszą ,

cofnąłem się do wersji 4.01 obecnie, i jest najlepsza jak na razie , przy kasowani błędów z icom nie trzeba nic przełączać ręcznie ,

Sprawdzałem na icom A2 i A1 na wielu modelach od e46 do E84 X1 , e90 K-line , E91 DCAN moje często ( :mrgreen: ) to samo

Nie wiem, może na innym języku tak jest, ale na bazie PL ori tego nie ma , następnym razem sprawdzę po angielsku i niemiecku

jak będę miał jakiś błąd :cool2:

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jasne.

Ja nadal używam do E serii starą dobrą wersję 3.41, która przez install.

Dla F serii - 4.... wersję, tu jest zrozumiałe, że zapłon wyłącza się i włącza się automatycznie, ponieważ klucz w salonie znajduje się.

I dla serii E ja bym nie używał wersji od 4, więcej manipulacji do zapłonu , a bywa tak, że FRM umiera nawet podczas diagnostyki.

Opublikowano
Jest tak z icom

usuń błędy komenda > pokazuje się komunikat > przejdź do ręcznej zmiany zacisków wyłącz zapłon KL15 off+R, wyciągnij kluczyk R >

wyłączasz zapłon ręcznie icom to widz kl15=0,0V u góry , wyciągasz kluczyk , dopiero kasuje błędy ,

jak skasuje to przechodzi do identyfikacji , a ponieważ kl15=OFF to część sterowników jest poza diagnostyką

, i pokazuje je na czerwono , trzeba samemu włączyć zapłon i zrobić ponownie identyfikacje, tak jest na serii E od wersji 4.02

 

A powinno być tak >

komenda usuń błędy > przejdź do ręcznej zmiany zacisków KL=15 OFF +R > kasuje błędy > po usunięciu błędów komenda z ISTY KL=15 ON

robi identyfikacje czyta błędy i sprawdza czy jakieś pozostały ,

do wersji 4.03 na kablu ENET /ICOM seria F ista + sama przełącza zaciski bez ingerencji użytkownika

sprawdzałem na 4.02.xx i na 4.03.xx jeszcze 4.04 nie próbowałem ale już wiem że nie działa nawet z ENET

więc puki nie naprawią tego badziewia nie podnoszę wersji na nowszą ,

cofnąłem się do wersji 4.01 obecnie, i jest najlepsza jak na razie , przy kasowani błędów z icom nie trzeba nic przełączać ręcznie ,

Sprawdzałem na icom A2 i A1 na wielu modelach od e46 do E84 X1 , e90 K-line , E91 DCAN moje często ( :mrgreen: ) to samo

Nie wiem, może na innym języku tak jest, ale na bazie PL ori tego nie ma , następnym razem sprawdzę po angielsku i niemiecku

jak będę miał jakiś błąd :cool2:

Tak jak pisałem robię aktualizacje na bieżąco i z każdą wersją robiłem kasowanie błędów ICOMem NEXT i nigdy nic takiego nie miało miejsca.Zawsze leci z automatu .Zobaczę jeszcze jak sprawa wygląda z ICOMem ryżowym bo dawno już go nie używałem.Może tam leży problem .Zawsze mam komendę wyłącz zapłon i wyjmij kluczyk i po kilkunastu sekundach na odwrót i wszystko jest ok.Próbowałem to robić z emulatorem na zwykłym kablu i też poszło bez problemu.Wystarczyło tylko na emulatorze odhaczyć ptaszek z ,,ignition" i po chwili była komenda włącz zapłon więc zaznaczam ptaszek z powrotem i wszystko jest ok.Emulator próbowałem tylko z wersją 4.04.31.

Opublikowano
Jasne.

Ja nadal używam do E serii starą dobrą wersję 3.41, która przez install.

Dla F serii - 4.... wersję, tu jest zrozumiałe, że zapłon wyłącza się i włącza się automatycznie, ponieważ klucz w salonie znajduje się.

I dla serii E ja bym nie używał wersji od 4, więcej manipulacji do zapłonu , a bywa tak, że FRM umiera nawet podczas diagnostyki.

Używasz tłumacza Google do pisania?To takie pytanie na które nie musisz odpowiadać i nie pomyśl że chcę Cię obrazić czy co.Dokładnie rozumiem ze jest Ci trudno pisać w naszych ,,bukwach" ale nie bardzo można zrozumieć twoją odpowiedź.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisałem ci po prostu to , czym robię. To nie trzeba było pisac, czy jak ? Czy nie można po prostu wyłożyć swoje myśli tu ?

Jeden moderator posty niepożądane usuwa , ty mówisz, że można było nie odpowiadać. Jakas masakra.

Opublikowano
:D Przepraszam kolego temsky740 ale znów mnie nie zrozumiałeś. Pisząc że nie musisz odpowiadać na moje pytanie miałem na myśli to czy używasz tłumacza Google do pisania bo wiem że on potrafi pozamieniać kolejność wyrazów i wtedy zdanie trochę ciężko zrozumieć.Dokładnie Cię rozumiem że jest ciężko pisać w innym języku.Wiem to ze swojego doświadczenia.Co do moderatora to musi ktoś porządek trzymać na forum bo inaczej to by chłam się zrobił .Kolega Din76 uporządkował bardzo wiele tematów tak by było łatwiej szukać ,pomaga nam wszystkim i.t.d. Krótko mówiąc dba o forum.Co do Twoich umiejętności i zaangażowania w forum kolego temsky740 to nic nie mam do zarzucenia. Może czasem chcielibyśmy żebyś wyrażał się jaśniej,więcej pomagał i.t.p ,ale z drugiej strony nic i nikt nie może Ci mówić jak masz to robić.To Twoja własna inicjatywa. Najważniejsze że bierzesz udział w dyskusji ,bo po to jest forum. Są mózgi duże i mniejsze ale nie ma takich co wiedzą wszystko najlepiej.Jednym słowem wzajemna pomoc i szacunek to połowa sukcesu. :handshake:
Opublikowano
Przed chwilą sprawdzałem z ryżowym ICOMem .Ista 4.04.31 działa wszystko jak należy,czyli podaje normalnie komendę kiedy mam włożyć kluczyk i włączyć zapłon po skasowaniu błędów.W języku GB to robiłem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przed chwilą sprawdzałem z ryżowym ICOMem .Ista 4.04.31 działa wszystko jak należy,czyli podaje normalnie komendę kiedy mam włożyć kluczyk i włączyć zapłon po skasowaniu błędów.W języku GB to robiłem.

Kolego Lady jaką masz identyfikacje icom next menadżerze urządzeń ista D+

ale ogólnie to i tak lipa, wersja 3.55 do 4.01 to co innego, mi by się nie chciało tak co 2 tygodnie ściągać 12GB i wymieniać instalacje

już nie wspomnę o plikach SDP 50GB też wymieniasz co dwa tygodnie , szkoda dysku i dodatkowo po co , i tak nikt na gwarancji do Ciebie nie przyjedzie

ponieważ jak coś zmienisz i pozostawisz do inspekcji to utraci właściciel gwarancje , czego by ci nie wybaczył :mrgreen: .

kolego Temsky ja też bym pozostał przy wersji 3.41 jak by była taka baza PL jak ty masz dla RU 5gb ,

tak olali starsze modele w najnowszych wersjach, np dla M47n E46 nie ma ciśnienia doładowania zadanego i otrzymanego (jest tylko otrzymane) to już inpa ma więcej , a w 3.41 było ,

może coś się zmieni w wersji 4.05 , ja zainstaluje nowsza z ciekawości jak będzie dostępna baza pl w którejś nowszej .

ISTA P w wersji 3.54 też ma więcej funkcji do modyfikacji niż 3.60 dla serii E

Opublikowano

Pliki które ściągam są bardzo małe bo nie są to pliki pełne tylko ,,delta". Launcher później je scala z tymi co już są ze starszej wersji więc jest to kwestia kilku MB. Niektóre pliki osiągają max 4GB. Przy braku ważnej licencji oczywiście Launcher nie wystartuje.Dla wersji standalone można użyć przerobioną wersję czyli LauncherConsole. Osobiście używam wersji z licencją(wszystko z instalatora) ale znajomym instaluję często standalone razem z LauncherConsole i w sumie wszystko to samo poza tym że instaluje się to w folderze Rheingold a z licencją w folderze ISTA. Co do tego czy mam klientów to powiem tak: nie zajmuję się tym zawodowo ,więc ich nie mam i nie zarabiam na tym żadnych pieniędzy. Po prostu takie hobby.Mój kolega ma w PL serwis BMW(oficjalnie działający i współpracujący z oficjalnym dilerem BMW.)Chłopak ma dużo pracy ,więc mu często pomagam przez Teamviewer coś zdiagnozować. Stąd też styczność z nowszymi autami i z ICOM NEXT(osobiście posiadam ryżowy A2).Programy ma takie same ,bo sam mu wszystko instalowałem .Jedyna różnica to to że ma ICOM NEXT(działa tak samo jak ryżowy).Nie mam żadnych wątpliwości że Ty Din76 jak zarówno kolega temsky740 macie o wiele więcej doświadczenia w sprawach związanych z BMW .Nie mówię też że ta czy tamta wersja jest lepsza.Zdziwiło mnie tylko czemu miałeś podczas pracy z ICOM problem podczas kasowania błędów.Co do Ista P to faktycznie starsze wersje miały opcję,,doposażenie pojazdu".Z tymi bazami PL to niestety szkoda że nie ma pełnej .Kolega temski740 ma tutaj ,,pełen wypas " w języku rosyjskim. Osobiście często korzystam z baz NL, bo są pełne i z tym językiem nie mam problemu. Przenośny dysk o pojemności 1TB lub nawet większy kosztuje grosze więc można sobie pozwolić na rożne wersje ISTA. Jedyna zmiana w nowszych wersjach ISTA D która mi się nie podoba to to że jak już mamy wybrany jakiś język to już go później podczas pracy nie można zmienić.O ile dobrze pamiętam to w starszych wersjach można było to zrobić .

Pozdrawiam! :handshake:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
i tak nikt na gwarancji do Ciebie nie przyjedzie

Ale spójrz, wiele samochodów z USA i rok produkcji może być bardzo różny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chłopak ma dużo pracy ,więc mu często pomagam przez Teamviewer coś zdiagnozować. Stąd też styczność z nowszymi autami i z ICOM NEXT(osobiście posiadam ryżowy A2).Programy ma takie same ,bo sam mu wszystko instalowałem

A sam chlopak nie może zdiagnozować ? Dziwne. Po co wtedy warsztat, jak nie moze ? Czy on tylko olej i klocki zmienia ? ))) Szczerze, nie rozumiem takiego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pliki aktualizacji są tylko dla wersji od 4.04.12 do 4.04.31 a każda nowa wersja wymaga nowych plików instalacyjnych podobnie jak ISTA P,

a to grubo ponad 100GB razem ISTA+ SDP i ISTA P a niedługo jeszcze się zwiększy o mapy nawigacji

Jak ktoś chce mod napięcia dla ediabas , widzi interfejs K-dcan z napięciem

http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/Ediabas+voltage+K-dcan,5870289171.rar(archive)

Opublikowano
Chłopak ma dużo pracy ,więc mu często pomagam przez Teamviewer coś zdiagnozować. Stąd też styczność z nowszymi autami i z ICOM NEXT(osobiście posiadam ryżowy A2).Programy ma takie same ,bo sam mu wszystko instalowałem

A sam chlopak nie może zdiagnozować ? Dziwne. Po co wtedy warsztat, jak nie moze ? Czy on tylko olej i klocki zmienia ? ))) Szczerze, nie rozumiem takiego.

Uwierz że dużo pracy to naprawdę dużo.Na placu stoi zawsze kilkanaście aut w kolejce.Wtedy liczy się każda pomoc.Wiesz sam jak jest z dobrymi fachowcami .Ze świecą szukaj.Pracownika dobrego nawet nie może zaleźć.Silniki do remontu przyjeżdżają do niego na paletach nawet z GB wiec nie kwestionuję jego umiejętności. Chłopak potrafi zrobić co trzeba.Niestety nie ma pełnych baz Pl więc czasem ma trudno. Błędy odczytać i skasować to każdy potrafi ale żeby potem usunąć przyczyny? Program podpowiada co i jak sprawdzać ale już w języku GB i tu robi się bajerka.Ma bardzo dobre ambicje ,jest młody ,rozwija się i co najważniejsze BMW oficjalnie mu w tym pomaga.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to nie poradny chłopak (albo zapracowany chłopak :D ),

ja też słabo znam angielski, a potrafię wszystko sobie przetłumaczyć

w ista kopiujesz sobie wszystko i możesz wkleić do google tłumacz całą dokumentacje techniczną i masz pl

gorzej z wiedzą jak

winkfpt i NCS dopisywanie zmiany itp też pomagam czasami mechanikom , mimo że większość śmieje się z fachowców internetowych :D

nawet miałem kilka propozycji abym pomógł im w nauce,lekcji kodowania programowania itp.

ponieważ nie mają czasu na siedzenie i czytanie setek postów w internecie.

Ogólnie to ICOM dla mechanika to tylko do zadań specjalnych ,

a tak do diagnostyki kodowania i adaptacji to najlepszy K-dcan i ENET

bardzo szybkie połączenie i przełączenie między programami ,

Enet to fantastyczny wynalazek pewnie nawet w serwisie z niego korzystali więc wprowadzili ograniczenia aby więcej iCOM sprzedawać

(to akurat moje spekulacje)

K-dcan czy omitec (jeszcze lepszy tylko droższy dużo) wygodny mały można w kieszeni nosić

podpinasz i masz, czasami trzeba kilkanaście razy podpinać, odpinać przenosić itp trochę szkoda icom next dla takich operacji

(omitec działa z EDIABAS i bezpośrednio z ista d , alternatywa dla K-dcan bez pośrednictwa EDIABAS

https://www.google.pl/search?newwindow=1&espv=2&biw=1349&bih=625&tbm=isch&sa=1&q=bmw+omitec&oq=bmw+omitec&gs_l=img.3...896724.898834.0.899800.6.6.0.0.0.0.132.717.0j6.6.0....0...1c.1.64.img..0.3.382...0j0i67k1j0i19k1j0i30i19k1j0i8i30i19k1j0i10i30i19k1j0i24k1.fzfONtLF0Nc#imgrc=ZPL9vfPAKyRAqM:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

viewtopic.php?f=48&t=236657&start=975#p2356985

Nie wiem ja nie używam, ale na starszych wersjach to chyba nie działa dopiero chyba na 4.03 sprawdź na wersji 4.02

inni twierdzą że ok i to nie jedna osoba , może trzeba w ista/ediabas/bin też zmienić jak sugeruje autor tej aplikacji

bezpośredniego emulatora napięcia dla wersji ista 4.02 nie ma , mimo że wysłałem do twórcy emulatora prośbę,

jest tylko do wersji 4.01.22 i nowszych 4.03 i 4.04

EDIABAS viltage to zmieniasz nazwe OBD32.dll na obd32.ebas.dll i CAN32.dll

i dwa wklejasz do EDIABAS/BIN /

 

oto opis twórcy tej aplikacji (tłumaczone z angielskiego google tłumacz)

Hi guys,

 

zrobiłem mały pakiet narzędziowy, który umożliwia ręczne sterowanie napięciami które Ediabas widzi z interfejsu, takich jak OBD lub można. Obejmuje ona także dodatkowe wsparcie ISTA + więc powinien działać z ISTA, jak również. To nie zależy od wersji INPA lub ISTA i powinien działać z każdą wersją INPA, ISTA + i innych, a także integruje między Ediabas i kierowcy kablowej i jest całkowicie przezroczysty dla oprogramowania wysokiego poziomu. Dodatkowe wsparcie dla ISTA + powinien działać z każdym nowoczesnej wersji, o ile wewnętrzny kod nie zmieni wiele. Moim celem jest, aby to więc wszystkie ABLS i inne procedury działają bezbłędnie.

 

Link do apartamentu w załączniku.

 

Instrukcja instalacji:

1. Przejdź do folderu Ediabas. Dla INPA jej normalnie C: \ Ediabas \ Bin, dla ISTA + jej w Ediabas folderze \ Bin z ISTA + katalogu.

1. Jeśli używasz STD: OBD zmienić nazwę istniejącej obd32.dll do obd32.ebas.dll. Użytkownicy innych typów kabli zmień odpowiednie dll (np STD: Czy użytkownicy mogą zmieniać nazwy can32.dll do can32.ebas.dll).

2. Rozpakuj pobrany plik.

3. Skopiuj zawarte obd32.dll do Ediabas \ bin. Dla innych typów kabli przemianować go do odpowiedniej nazwy pierwszy (na przykład can32.dll).

4. Dla ISTA + tylko: skopiuj do folderu zawarte NodeISTAVoltageControl.dll Ediabas \ Bin w ISTA + instalacji.

 

Aby ręcznie sterować rozpoczęcia napięcia włączone aplikację NodeEdiabasVoltageControl.exe. Ta aplikacja może być umieszczony w innym folderze, jeśli chciał. Napięcie można regulować przesuwając suwaki lub wyłączane za pomocą pól wyboru. Usunięcie zaznaczenia pola wyboru ma taki sam efekt jak w ruchu suwaka do 0V.

 

UPDATE V2.0:

Wersja 2.0 tego narzędzia został zwolniony. Nowe funkcje:

1. teraz sprawdza rzeczywiste ustawienie Typ interfejsu w ISTA w czasie wykonywania, więc jeśli przejść z Ediabas do ICOM będzie zatrzymać i wznowić działanie zakłócające tak szybko jak typ interfejsu jest ustawiony z powrotem do Ediabas.

2. Obsługuje on teraz kable K + DCAN, które mają zdolność do wykrywania stanów obejmy (prawdopodobnie większość wyższych kable jakości). Aby korzystać z tej aplikacji sterowania funkcja powinna zostać zamknięta. Będzie on następnie odczytać rzeczywiste stany zacisk i stany zmiana napięcia ISTA odpowiednio bez manualnych wymaganych działań. Uruchamianie aplikacji sterowania przejdzie operację sterowania ręcznego. Zamykając je wznowi automatyczne rozpoznawanie.

 

Wymagania systemowe: Visual Studio 2015 x86 Runtime musi być zainstalowany (takie same jak wymagane dla ostatnich wersjach ISTA +).

 

PS To narzędzie regulacji napięcia nie jest przeznaczony do napięć nie wpłynie zgłoszone przez ICOM.

PPS To narzędzie działa bez żadnych problemów z oryginalnym ISTA +, autonomiczne nie jest to konieczne.

Opublikowano
Podpowiedz mi jeszcze Din76 co zrobić żeby działał ten emulator napięcia w ista

Podmieniłem nazwę pliku z bin i wkleiłem tamte dwa pliki do bin

Inpa działa a ista dalej nic

To samo musisz zrobić w Ediabas tym zawartym w Rheingold.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrobiłeś tak

Instrukcja instalacji:

1. Przejdź do folderu Ediabas. Dla INPA jej normalnie C: \ Ediabas \ Bin, dla ISTA + jej w Ediabas folderze \ Bin z ISTA + katalogu.

1. Jeśli używasz STD: OBD zmienić nazwę istniejącej obd32.dll do obd32.ebas.dll . Użytkownicy innych typów kabli zmień odpowiednie dll (np STD: Czy użytkownicy mogą zmieniać nazwy can32.dll do can32.ebas.dll).

2. Rozpakuj pobrany plik.

3. Skopiuj zawarte obd32.dll do Ediabas \ bin. Dla innych typów kabli przemianować go do odpowiedniej nazwy pierwszy (na przykład can32.dll).

4. Dla ISTA + tylko: skopiuj do folderu zawarte NodeISTAVoltageControl.dll Ediabas \ Bin w ISTA + instalacji.

 

Wcześniej w C:\EDIABAS/bin zmieniłeś nazwę OBD32.dll na obd32.ebas.dll i tak samo w Rheingold/EDIABAS/bin

wkleiłeś dwa pliki co rozpakowane jeden obd32 i aplikacje exe do C:\EDIABAS/BIN

a dwa obd32.dll i NodeISTAVoltageControl.dll do ista/ediabas

jeszcze nie wiem o typie intefejsu w ISTA/BIN/ediaba.ini

,może tu też trzeba zmienić z ori remote na interface=STD:OBD

lepiej zrób kopie zapasową dla tych plików

Opublikowano

Tak już ok bo kropki w środku nie dałem jak zmienialem nazwę pliku

6e4443bbb322db7de85f5ff6f722f921.jpg

Już działa emulator ok tylko ista dalej nie wszystkie moduły zczytuje

7ddd5b8e872d8115caff069f560fc3f6.jpg

Moze wina interfejsu k+d bo kolega go miał chwilę i bawił się k+DCAN utility 2.0

Moze coś przestawil

Jak tego w ogóle używać?

753e382b15b7789f64050b71d03af1b5.jpg

 

Ista co chwilę pokazuje coś innego

204bbd74201db22a94f6e1144e3ff240.jpg

d95224033edf75734ab476ce38028636.jpg

f7c90f5c749492abc11fa8289f3ecf77.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja też przetestowałem z K-dcan i to pełna instrukcja na 4.02

(zrób kopie bezpieczeństwa katalogów bin w C:\EDIABAS\ i katalogu Rheingold\EDIABAS\ )

dla interfejsu K-dcan (ediabas.ini Interface=STD:OBD)

1 wejdź do C:\EDIABAS\Bin\ i zmień nazwę pliku Obd32.dll na obd32.ebas.dll

2. wejdź do foldeu ISTA+ Rheingold/EDIABAS/BIN/ i zmień nazwę pliki OBD32 na obd32.ebas.dll

3 wejdz do foldeu ISTA+ Rheingold/EDIABAS/BIN/ i w pliku ediabas.ini zmień rodzaj interfejsu na Interface=STD:OBD zapisz

(później dla icom musi być remote)

4 wypakuj paczkę z plikami napięcia

skopiuj plik OBD32.dll i wklej do C:\EDIABAS\BIN\

5. skopuj plik OBD32.dll i NodeISTAVoltageControl.dll i wklej do Rheingold/EDIABAS/BIN/

6. aplikacje NodeEdiabasVoltageControl.exe ja wkleiłem do C:\EDIABAS/BIN\ wysłałem skrót na pulpit i uruchomiłem jako administrator

możemy modelować tam napięcie jakie chcemy

odpalamy kiedy chcemy jak nie odpalone to inpa czyta z terminalu jak zawsze tak samo ista D jak odpalimy to wtedy widzi napięcie z aplikacji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.