Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powiedzcie mi, czy do Enet tego standardowego żółtego z Allegro ja musze mieć jakieś sterowniki czy Rheingold automatycznie ogarnie co i jak?

Kupiłem teraz za 100zeta tego typowego, żółtego. Dostałem razem z nim 6płyt dvd z PZSData (o ile nazwy nie pomyliłem) ale sterowników tam w nim nie widze. Też nie mogę wypakować bo oczywiście sprzedawca nie dał mi hasła do archiwum rar........... :mad2:

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie potrzebujesz sterowników, wystarczy zmienić ustawienie w ista z edibas na e-neth czy Ethernet

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
A więc z pomocą forum udało się uruchomić Rheingold-a 3.41 i zrobić identyfikację mojej e90 M47;-) Koledzy powiedzcie mi gdzie znajdę dane z DPF (nasycenie, km do wypalenie itd). Pytam ponieważ dopiero zaczynam przygodę z programem i nie chcę nic namieszać;-)
Opublikowano
Rheingold 3.55.11 Standalone / ISTA-P 3.58.3.003 w ista p pewnie jest język polski a w ista d 3.55.11jest jezyk polski czy trzeba sciągać jakieś bazy plpl
Opublikowano

Koledzy powiedzcie mi taka rzecz:aby odczytywać live data najpierw muszę zrobic identyfikacje pojadu(jest moje autko vin itp) i pózniej odczyt błędów i co dalej? Chce zobaczyć kiedy ostatnio sie Dpf wypalał i jakie sa korekcje. Nie robiłem testu sterowników i przez to nie wyświetla live data? Oto screan:https://zapodaj.net/cc5b246359271.jpg.html

Jest opis procedur Dpf ale nie mam live data?? Jak odczytać live data ze sterownika?

Opublikowano

Udało mi się odpalić rheingold, licencja przeszła, program się uruchamia ale jak go włączam to mam taki error:

 

The connection to one of the databases could not be established. Please check DSS #00046632EN for further trouble shooting.

 

Rozumiem, że jakiś baz czegoś nie mam. Rheingolda trzeba aktualizować tak jak NCS i INPE, jeżeli tak to w jaki sposob? :D

Opublikowano
Koledzy powiedzcie mi taka rzecz:aby odczytywać live data najpierw muszę zrobic identyfikacje pojadu(jest moje autko vin itp) i pózniej odczyt błędów i co dalej? Chce zobaczyć kiedy ostatnio sie Dpf wypalał i jakie sa korekcje. Nie robiłem testu sterowników i przez to nie wyświetla live data? Oto screan:https://zapodaj.net/cc5b246359271.jpg.html

Jest opis procedur Dpf ale nie mam live data?? Jak odczytać live data ze sterownika?

Nikt, nic?

Opublikowano
witam a ja ma inne pytanie chodzi mi o ista p czy jest róznica miedzy starszymi wersjami a nowszymi chodzi o pragramowanie starszych aut np e60 e83 z początku produkcji nie pytam o serie f
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Idzie bez problemu.

 

@126tomek, jest to opisane w tym wątku, Wchodzisz w drzewie na poszczególne moduły i Zczytujesz dane np. Dde

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Idzie bez problemu.

 

@126tomek, jest to opisane w tym wątku, Wchodzisz w drzewie na poszczególne moduły i Zczytujesz dane np. Dde

Dzięki kolego:) wczoraj miałem w końcu chwile czasu aby zobaczyć co i jak działa i wiem juz jak sie odczytuje live data:) fajny program-polecam w 100%.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"Activities--->Function Structure-->drive-->diesel fuel electronics--->smooth-running control

i tam masz korekcje wtrysków,

testy dpf, przepływomierz i jeszcze parę innych"

Ale w różnych wersjach rheingolda sa małe rozbieżności (oczywiście dla poszczególnych modeli też)

Opublikowano
Siema,

Mam problem z diagnozą E65 i juz nie pierwszy raz

Wyskakuje mi taki komunikat

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/blad_zpstu0lbwmd.jpg

Samochód z LPG wpietym w OBD jednak przy wyłaczeniu gazu tez jest to samo

Nie działa INPA NCS TOOL32 ale ISTA-D bez problemu

Dzieje sie tak na dwóch kompach wiec z programami jest myslę ok

Sorry za śmiecenie w wątku ale nie moge z tym sobie poradzic

Błąd generowł uszkodzony moduł świateł LMA

Opublikowano
"Activities--->Function Structure-->drive-->diesel fuel electronics--->smooth-running control

i tam masz korekcje wtrysków,

testy dpf, przepływomierz i jeszcze parę innych"

Ale w różnych wersjach rheingolda sa małe rozbieżności (oczywiście dla poszczególnych modeli też)

Kolego zrobiłem jak piszesz ale co do korekcji wtrysków mam tylko opisy i poprawne wartości. Dpf juz ogarniałem:Lista sterowników-----dde-----i tam mam odczyt ale korekcji nigdzie tam nie widzę:/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wyszukiwanie Błędów > Struktura funkcjonalna >Napęd > Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym >

Regulacja ciśnienia w układzie common rail - test systemu >

i to masz wszystko ,Wtryskiwacze i Zawór regulacji natężenia przepływu (ABL to testy)

Regulacja ciśnienia w układzie common rail - test systemu

oczywiście aby było aktywne musisz być podłączony do samochodu silnik pracuje i nagrzany

Pisałem w różnych modelach i w różnych wersjach ista nie jest tak samo

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

powiedzcie mi prosze co mogę mieć źle, że mi nie działa ISTA-P. Mam chyba tą samą istę co ma Mlodzik1 na swoim chomiku. Robie wszystko zgodnie instrukcją którą podaliście tutaj oraz wyczytałem na rosyjskim forum. Port com mam na numerze 9. Karta sieciowa nazywa się USB i ma ip 169.254.0.8. Ediabas instalowałem ten patched 7.3 oraz ze standard tools i zawsze mam ten sam błąd czyli:

 

94201 inicjalizacja usług fachowych nie powiodła sie

-2 global.unknown

55054 global unknown

10007 (CIP)- błąd podczas inicjalizacji EDIABAS

 

Próbowałem chyba wszystkiego, nie ogarniam o co może chodzić.

 

Jak odpalam istę pojawia się okienko od emulatora. klikam na enet>icom i wyskakuje mi jakieś okienko żebym podał adres IP (ZGW IP - chyba tak to było). Razem z tym okienkiem pokazuję mi się jakby okienko z trybem tekstowym oraz data, godzina, vin mojego f07 oraz chyba IP mojego F07. Za cholere nie wiem co wpisać w tym ZGW IP a jak już włącze iste to widzi kabel enet/icom klikam, żeby się połączyło łączy się łączy ale przy pozyskiwaniu VIN wyskakuje błąd jak wyżej wkleiłem.

 

Dodam, że na ista d wszystko działało bez problemów i pobierało vin itp. bez żadnej konfiguracji niczego.

 

Tak jak NCS do E90 mam idealnie skonfigurowany tak to coś mi nic nie idzie a siedzę już nad tym dobre pare dni.

Opublikowano
Z tego co pamiętam do emulatora enet adres sieci powinien być taki:169.254.1.1.Musisz wpisać ZGW Twojego auta-uruchom: Ediabas/Hardware/Enet/ZGW_SEARCH i odczytasz ZGW.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do serii F nie potrzeba ci karty USB jest tylko do E-serii

a konfiguracje robisz w swojej karcie sieciowej tak jak instrukcja nie w USB to IP też do USB K-DCAN

karta nazwa Eth0 (nie tej od USB co instalujesz tylko swojej karty sieciowej Ethernet lub połączenia lokalne nazwa)

IP 169.254.1.1

mask 255.255.0.0

Informuje wszystkich aby nie wpisywać linków do programów ponieważ kolega Moderator dziqsek będzie wszystko usuwał razem z całym postem więc będą znikać też informacje i cała wiedza którą tu wszyscy przekazują,

Wydał osobistą walkę polskiemu piractwu.

Opublikowano
Koledzy lepiej się nie pchać z d-can do bmw ista p :idea: Szkoda auta.......
Opublikowano (edytowane)

ok kumam już co to jest to ZGW. Uruchamia się to automatem jak klikne enet emulator. Zaraz spróbuję sprawdzić czy to pomoże w czymś

 

Jeszcze jedno pytanko mam. Rozumiem, że pod kabel enet i ista-p nie musze konfigurować "windowsa" różnych profili, rejestru, ścieżek itp tak jak było to w przypadku instalowania sterownikow na dcan-usb pod inpe/ncs?

 

Na netbooku mam skonfigurowaną inpe z ncs a na drugim większym właśnie chce mieć sam ediabas z ista-p.

 

 

Dumik - mówisz, że nawet nie polecasz nawet najprostrzych zmian typu zakodowanie składania lusterek za pomocą enet'u?

Edytowane przez kubaj123
Opublikowano
właśnie jedyne co chce zrobić to zmienić ustawienia w dwóch modułach. O kodowaniu całego auta nawet nie ma mowy. Chcę włączyć Launch Control, wyłączyć auto start stop i automatyczne składanie lusterek. Na więcej z enetem nie chce się pchać a też kupowanie icoma do takich drobnostek troche szkoda kasy. Wiadomo icom prędzej czy później się pojawi w moich rękach ale jeszcze nie pora :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na więcej z enetem nie chce się pchać a też kupowanie icoma do takich drobnostek troche szkoda kasy. Wiadomo icom prędzej czy później się pojawi w moich rękach ale jeszcze nie pora :D

A co ci brakuje z enet do normalnego życia ?

Opublikowano
Dzięki chłopaki! Wszystko ruszyło okazało sie ze uzywałem złej karty sieciowej i miałem zły adres IP. Właśnie sie łącze z autem i wszystko wydaje sie byc git :D
Opublikowano
ok kumam już co to jest to ZGW. Uruchamia się to automatem jak klikne enet emulator. Zaraz spróbuję sprawdzić czy to pomoże w czymś

 

Jeszcze jedno pytanko mam. Rozumiem, że pod kabel enet i ista-p nie musze konfigurować "windowsa" różnych profili, rejestru, ścieżek itp tak jak było to w przypadku instalowania sterownikow na dcan-usb pod inpe/ncs?

 

Na netbooku mam skonfigurowaną inpe z ncs a na drugim większym właśnie chce mieć sam ediabas z ista-p.

 

 

Dumik - mówisz, że nawet nie polecasz nawet najprostrzych zmian typu zakodowanie składania lusterek za pomocą enet'u?

 

Z kodowaniem zwykłym nie ma problemu .... ale programing lub aktualizacja ... to lepiej się nie pchać.... a tak przy okazji na tym rosyjskim forum już jest najnowsza wersja :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.