Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! mam pytanie,czy ktoś z kolegów robił aktualizacje softu ISTą P na kablu D-CAN?Dokładnie chodzi mi o E39 więc byłą by to skrzynia i DDE. Jakieś wskazówki może?Pozdrawiam!
  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam! mam pytanie,czy ktoś z kolegów robił aktualizacje softu ISTą P na kablu D-CAN?Dokładnie chodzi mi o E39 więc byłą by to skrzynia i DDE. Jakieś wskazówki może?Pozdrawiam!

To zależy który rok e39 pierwsze E39 maja linie diagnostyczną L a interfejs K-Dcan nie ma tej lini L ma tylko K (jak wszystkie e46 i starsze E53 E60 E87 E90) i najnowsze po D-can , raczej większość robiła za pomocą Dis i Winkfpt, oczywiście bez ICOM na zwykłym interfejsie, ale do odważnych świat należy :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dodam że interfejsem ads w trybie obd.

Swoją drogą także zastanawiam się czy przy pomocy icom mogę kodować auta z okrągłym złączem. Chodzi mi o ncs oczywiście.

 

Czytałem gdzieś że ADS z Ediabas 7.3.0 nawet w trybie OBD nie chce współpracować, ale mój znajomy w e90 kodował NCS interfejsem ADS z przejściówka na USB,

oczywiście z pozytywnym skutkiem, Ale e39 po 2001 roku miało chyba tylko linie K już bez L czyli OBD2 , ale nich sie wypowie ktoś co ma e39 i badał , E46 z okrągłą wtyczką OBD możesz kodować jak chcesz ma tylko linie K, ale do starszych E39 e38 e36 to wskazane ADS, ICOM powinien obsłużyć wszystkie przecież jest w zestawie przejściówka na okrągłą wtyczkę, chociaż niektórzy narzekają że nie mogą skonfigurować ICOM z NCS

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie ncs działa na icomie (E90).

W sobotę będę miał E36 z 98r. Zobaczymy czy kodowanie pójdzie i czy połączy się się inpa z zegarami. Do tej pory tylko pasoft

 

Z 98 pójdzie E36 bez problemów gorzej poniżej 96roku

Mam pa-soft ale chodzi tylko z ori programem w wersji demo, mam pełną i cały czas pokazuje błąd ściągałem rożne instalki i zawsze to samo mam 1.4.0 na usb

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ogarnięte? Kiedyś podawałem link jak sobie poradzić. A piny polutowane?

Dopiero jak sprawdzę tylko nie wiem po co lutować pin 1 i 2 razem jak bmw nie ma pinu 2 tylko

1 zapłon 12+

4 , 5 Masa

7 i 8 linia diagnostyczna K 7-silnik, skrzynia aut , 8 -reszta modułów

16 - zasilanie z akumulatora 12+

 

a w D-can dodatkowo pin 6 i 14

Opublikowano

Ja też nie wiem po co lutowałem 1 i 2

A zrobiłem to przy okazji lutowania 7 i 8

Tak za ciosem.

 

Podlaczylem dzis to E36 i smiga nawet kodowanie przy pomocy ncs i icom. Z zegarami takze sie polaczylem inpa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Panowie a jak się robi odczyty leif data tak jak to się robi w INPA na rheingold-ie, ładowania powietrza, sprawdzenie kątów wtrysków i np. odczyt dpf-a bo kurcze szukałem aż rozladowalem akumulator o nie znalazłem :( Edytowane przez speed1211

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szukaj moich odpowiedzi w tym temacie napisałem tylko w angielskim języku cofnij się z 10 stron

zrób identyfikacje przejdz do listy sterowników i na kliknij na ecu na dde jaki masz na liście

Na dole pod listą po angielsku drugie Call up ECU functions i to jest to , pierwsze to Start vehicle test

Dalej będziesz wiedział zrób też ecu test podobnie jak w dis tylko nie można wybierać tak jak w dis lilko z pojedynczych zakładek dostępne funkcje i tego mi brakuje w dis można było wybierać ze wszystkich a w rheingoldzie z zakładek po kilka jak inpa z tym ze mozesz tylko 1 lub 2 itp chociaż w inpie tez ale to nie na temat

Zmień sobie na chwile na angielski i na sucho po wpisaniu vin dojdziesz

 

Ps. Zainstalowałem pa-softa pełną wersje

1 podpinamy pod samochód interfejs pa-softa i pod usb zapłon włączamy

2 instalujemy pa-soft nie uruchamiamy

3 instalujemy interfejs wybierając z listy sterowniki które się zapisały w folderze z Bmw scaner

4 możemy dopiero uruchomić (jak się da ja dopiero po zlutowaniu pinów 7 i 8 ori jest tylko pin 8 nie ma silnika i skrzyni)

Lutowanie pinu 1 i 2 jest nie istotne nie ma go w pa sofcie pinu 2 i w bmw obd jest tylko 1 piny w pa-sofcie 1zapłon ;4 i 5 połączone 8 - K linia 16 jest zasilanie 12+

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki, nawet nie wiedzialem ze tam tyle opcji sie chowa. Szukalem wszedzie ale nie w modulach :D teraz to juz tylko z gorki :D

Przynajmniej znalazlem jak sie cowa serwis ;)

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/th_rg_zpsbb52f5c3.jpg

 

Mam jeszcze jeden problem, juz podlaczalem dwa samochody w ktorych LM pokazywal przebieg ponad 500.000 km i tzak sie zastanawiam czy to czasem nie problem z kablem/rocznikiem bo e60 bylo z 2004 a e90 z 12/2005 (drogi wlasciciel), dodam ze inpa ich nie widzi.

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Screenshot30_zps01c0e74d.png

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale nie 318i :mrgreen: Przy 530d tez tak podejzewalem ze cofniety ale w tym 318i wygląda na wszystko o.k., serwisy są normalnie zapisane i ciężko mi uwierzyć żeby był kręcony.

 

Tak to wyglądało w 530d, :/ jak widać km, mimo dwóch innych samochodów te same wiedz jest to jakiś błąd.

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/IMG_20150120_171417_zpsdblhi5go.jpg

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/IMG_20150120_172342_zpsex98qubs.jpg

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na to nie patrz,mam tak samo czasami wywala dokładnie ten sam przebieg.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jaki rocznik i kabel masz? U mnie na kablu K+Dcan i roczniku 2008 i 2009 wszystko gra tylko że starszymi modelami chyba jest problem (INPA nie widzi zapłonu a ista te KM)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jaki rocznik i kabel masz? U mnie na kablu K+Dcan i roczniku 2008 i 2009 wszystko gra tylko że starszymi modelami chyba jest problem (INPA nie widzi zapłonu a ista te KM)

Ediabas widzi zapłon tylko nie widzi napięcia tak jak icom dlatego nie wszystko zrobisz w rheingold w nowszych modelach zwłaszcza różne adaptacje które wymagają aktywnego napięcia po zapłonie, ale można oszukać i użyć ICOM emulator z VM które ma napięcie stałe 14,6V

ale ten błąd z przebiegiem, to za często się powtarza aby był to przypadek, pewnie jakaś usterka rheingolda, albo czegoś mu brakuje skoro tak pokazuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba na odwrót mnie zrozumiałeś Din :D

 

W roczniku 2008 i 2009 (na 2010 nie sprawdzałem INPĄ ale kilometry w RG, w module świateł się zgadzaly) widzi napięcie w INPA (obie kropki na czarno)

 

W starszych modelach, 2004, 2005 i 2006 nie mogę połączyć się moim kablem (K+Dcan) z moją INPĄ a RG śmiga tylko wyskakują te błędy kilometrów.

 

Nie przeszkadza mi to ale jestem ciekawy czy to kabel jest winny bo w starszych modelach wystarczał chyba kabel K+CAN czy wersja INPY.

 

Kolega podrzuci mi inną wersję to spróbuję przeinstalowac inpę i dam znać :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba na odwrót mnie zrozumiałeś Din :D

 

W roczniku 2008 i 2009 (na 2010 nie sprawdzałem INPĄ ale kilometry w RG, w module świateł się zgadzaly) widzi napięcie w INPA (obie kropki na czarno)

 

W starszych modelach, 2004, 2005 i 2006 nie mogę połączyć się moim kablem (K+Dcan) z moją INPĄ a RG śmiga tylko wyskakują te błędy kilometrów.

 

Nie przeszkadza mi to ale jestem ciekawy czy to kabel jest winny bo w starszych modelach wystarczał chyba kabel K+CAN czy wersja INPY.

 

Kolega podrzuci mi inną wersję to spróbuję przeinstalowac inpę i dam znać :mrgreen:

 

Raczej masz tylko D-can , nie masz linii K lub linia K na pinach 7 i 8 nie jest podłączona lub jak często w kablach K-D-can jest tylko pin 7 od silnika i skrzyni aut. a pin 8 jest wolny a w starszych na tym pinie 8 jest reszta modułów, d-can jest od gdzieś zależnie od którego modelu 2007/03 aby starsze diagnozować lutuje się piny 7 i 8 abo przejściówka co ma połączone piny 7 i 8 są takie na ebay lub wstawienie przełącznika który rozłącza piny 7 i 8 dla nowszych głównie f-serri na tym pinie jest Ethernet i jak połączy się z pinem 7 to w nowszych nie będzie diagnostyki

mam aplikacje do K-dcan można wyłączyć linie D-can dla starszych (ale piny obowiązkowo) i odwrotnie zrobić diagnostykę d-can

http://chomikuj.pl/Dinpl/BMW/DCAN,4570174446.exe(executable)

twoja inpa łączy się ze starszymi bez problemu, a w zasadzie to EDIABAS tylko on jest ważny inpa fxx nawet z e36 bez problemu się połączy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z ciekawosci luknalem do wtyczki i wyglada to tak na plytce

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Mobile%20Uploads/c856a9b0-5408-479b-8f50-6c1fe6f11b76_zps7f6e8d56.jpg

 

Pin8 wyglada na pusty

Pin7 idzie na plytce do 6-tego czarnego kwadracika

Pin6 idzie na plytce do 1-ego czarnego kwadracika

 

A tak wyglada z przodu

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Mobile%20Uploads/IMG_20150209_231647_zpsrvshgzse.jpg

 

Nie za bardzo wiem jak polaczyc ten Pin8 z Pin7 ale jakis patent na przelacznik sie znajdzie i dolutuje :norty:

Mam nadzieje ze dobrze Cie zrozumialem, aby wszystko smigalo na modelach przed 2007/03 trzeba by polaczyc Pin7 i 8 a po 2007/03 tylko Pin7

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tobie w e60 e90 pin 7 nie jest potrzebny

Dcan po 2007 roku ma tylko piny obd2

Pin 1 napięcie +12V zapłon

Pin4 i 5 masa

Pin 6 - linia diagnostyczna dcan

Pin 14 - linia diagnostyczna dcan

Pin 16 napięcie +12 V z akumulatora

 

Obd 2 2000- 20007\03

Pin 1 napięcie +12V zapłon po kluczyku

Pin 4 i 5 masa

Pin 7 linia diagnostyczna K silnik i skrzynia

Pin 8 linia diagnostyczna K reszta modułów

Pin 16 napięcie +12V z akumulatora

 

Dlatego oba można połączyć interfejs KK (podwójna linia K pin 7i8) z interfejsem Dcan i wychodzi K-Dcan

Nie można połączyć pinu 6i7 to dwie różne linie 6 to -dcan a 7 to linia K ale dokładnego rozwiązania w fejsie nie znam, zapytajcie tych co składają Nerwusa albo Piwka. U Ciebie wygląda że K line masz na pinie 7 a nie masz pinu 8

Tylko pin 8 możesz podłączyć do pinu 7 ale interfejs musi być tak zbudowany aby miał linie K na 7 pinie dopiero możesz się połączyć , szkoda niszczyć dcan kup sobie tani k- line na allegro to nawet 50zł a lepszy to już po 120 sprzedają, jak masz do dcan

i dobrze działa to nie niszcz, może się uszkodzić chiciaż ja tez sobie zrobiłem przełącznik odcinający pin 8 ale zamiast przykręcać na śróbki wkleiłem na klej przełącznik wymontowałem ze starego telefonu, jak będziesz lutował to uważaj piny są zalane jakimś lakierem trzeba piny oczyścić dopierao lutować.

Dobry D can obsługuje też F-serie ale nie może mieć pinu 8, co prawda Enet tani jest i prosty do zrobienia wystarczy zwykły kabel od drukarki Lan i złącze Obd 2 i jeden opornik lutowanie i gotowe odpowiednich pinów, ja do lutowania odpinam lutownice od prądu dla bezpieczeństwa aby nie uszkodzić fejsu, zresztą jak/lutowałem diode w liczniku to też bez napięcia w lutownicy.

 

Rheingold dobrze działa też ze zwykłym KK-L bez dcan na nim obsługuje auta od 96 roku dzięki przejściówce

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spróbuję przerobić, jak popsuje to kupię komplet z przejscowkami :D

 

A jaki przełącznik wymontowales z telefonu? Przyciski raczej nie podejdąpalę może mikro przełącznik da rade. Małe i praktyczne :)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Witam! mam pytanie,czy ktoś z kolegów robił aktualizacje softu ISTą P na kablu D-CAN?Dokładnie chodzi mi o E39 więc byłą by to skrzynia i DDE. Jakieś wskazówki może?Pozdrawiam!

To zależy który rok e39 pierwsze E39 maja linie diagnostyczną L a interfejs K-Dcan nie ma tej lini L ma tylko K (jak wszystkie e46 i starsze E53 E60 E87 E90) i najnowsze po D-can , raczej większość robiła za pomocą Dis i Winkfpt, oczywiście bez ICOM na zwykłym interfejsie, ale do odważnych świat należy :cool2:

 

:( niestety uwaliłem :oops:

 

Podczas wykonywania planu pokazuje dla DDE czas 4.56.dochodzi do 4.46 i czerwony X :shock: Na koncu w raporcie mam:

Global Vehicle Communication EDIABAS98-(EDIABAS)SYS-0008:nie odnaleziono zadania ,i jeszcze drugi

102:zadanie identyfikacja nieprawidłowe

Jak teraz podnieść :lol: ?

jakieś wskazówki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.