Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, niedługo odbieram BMW wyposażone w silnik N20, chciałbym czysto teoretycznie (ogranicza mnie gwarancja) zapytać o modyfikacje i możliwe do osiągnięcia przyrostu w silniku N20 oraz czy ktoś posiada doświadczenie i wiedzę- czym różnią się silniki z tej rodziny dysponujące różnymi parametrami mocy i momentu obrotowego. Poniżej wklejam części wspólne dla 20i i 28i.

 

Shared engine components between F30 320i and 328i

 

Cylinder head - PN 11127624778

Connecting rods - PN 11247624616

Crankshaft - PN 11212212762

Intake manifold - PN 11617588126

Air box - PN 13717597589

Air filter - PN 13718507320

Intercooler - PN 17517618809

Radiator - PN 17117600520

Throttle body - PN 13547588625

HPFP - PN 13517584461

MAF - PN 13627602038

DME/ECU - PN 12148604210

Exhaust manifold/turbo - PN 11657642469

 

Czy zmiana wyłącznie wkładki filtra powietrza na K&N ma sens? (domyślam się, że to jedyna dozwolona modyfikacja w czasie gwarancji :? ).

Ponadto Powerizer (box) Remus'a brzmi kusząco, ale czytałem o perypetiach kolegi AO dot. gwarancji w jego BMW i wolałbym nie ryzykować.

 

Podsumowując... pozostaje mi czekania do końca gwarancji i wtedy montaż takich elementów (wszystkich lub tylko tych, które istotnie poprawią parametry silnika):

- filtr powietrza o większej przepustowości

- sportowy wydech

- wydajniejszy IC,

- "wirus" lub box

 

Czy ktoś w Polsce przeprowadził już takie modyfikacje w tym silniku czy nadal jest to zbyt świeża konstrukcja?

Pozdrawiam :D

Edytowane przez BondE87
  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kolego ja zapodałem boxika i autko zapier... jak szalone :D na chwilę obecną mam najechane 45 tys km w tym ok. 6 tys z urządzeniem i jak na razie wszystko gitesik :)

Przyrost mocy ok. 20% tak więc znacząco :twisted: wybieram się z najbliższym czasie na hamownię więc sprawdzę dokładnie wyniki :wink:

Jeżeli chodzi o gwarancję to wiadomo, urządzenie wylatuje przed wyjazdem na serwis ;) a co dalej to się okaże...

Ogólnie polecam !!! :cool2:

Opublikowano

Bond87 jeśli dobrze pamiętam to będziesz miał wolnossące 2 litry, tak?

Czy do takiego silnika box też dołoży 20% mocy?

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

Opublikowano

Rozumiem :cool2:

Myślałem, że te 184 KM są z wolnossaka :wink:

No to box pomoże.

A jak takie nowoczesne boxy wpływają na żywotność silnika? Kiedyś miałem boxa w Alfie 156 JTD 16V i miło tego nie wspominam.

Bo tak się zastanawiam nad zmutowaniem Traktorka :roll:

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

Opublikowano
Witam, niedługo odbieram BMW wyposażone w silnik N20, chciałbym czysto teoretycznie (ogranicza mnie gwarancja) zapytać o modyfikacje i możliwe do osiągnięcia przyrostu w silniku N20 oraz czy ktoś posiada doświadczenie i wiedzę- czym różnią się silniki z tej rodziny dysponujące różnymi parametrami mocy i momentu obrotowego. Poniżej wklejam części wspólne dla 20i i 28i.

 

Shared engine components between F30 320i and 328i

 

Cylinder head - PN 11127624778

Connecting rods - PN 11247624616

Crankshaft - PN 11212212762

Intake manifold - PN 11617588126

Air box - PN 13717597589

Air filter - PN 13718507320

Intercooler - PN 17517618809

Radiator - PN 17117600520

Throttle body - PN 13547588625

HPFP - PN 13517584461

MAF - PN 13627602038

DME/ECU - PN 12148604210

Exhaust manifold/turbo - PN 11657642469

 

Czy zmiana wyłącznie wkładki filtra powietrza na K&N ma sens? (domyślam się, że to jedyna dozwolona modyfikacja w czasie gwarancji :? ).

Ponadto Powerizer (box) Remus'a brzmi kusząco, ale czytałem o perypetiach kolegi AO dot. gwarancji w jego BMW i wolałbym nie ryzykować.

 

Podsumowując... pozostaje mi czekania do końca gwarancji i wtedy montaż takich elementów (wszystkich lub tylko tych, które istotnie poprawią parametry silnika):

- filtr powietrza o większej przepustowości

- sportowy wydech

- wydajniejszy IC,

- "wirus" lub box

 

Czy ktoś w Polsce przeprowadził już takie modyfikacje w tym silniku czy nadal jest to zbyt świeża konstrukcja?

Pozdrawiam :D

 

Ciekawy temat zapodales...ja nosze sie z zamiarem lekkiego tuningu tylko ze F25 20i i na ta chwile rozwazam tylko i wylacznie chip-box od Hartge (drogi ale tuner renomowany) i chyba zbiera dobre opinie...poza tym nie ma zbyt duzej alternatywy (vs boxy)

 

generalnie te dwa silniki 20i i 28i to praktycznie te same konstrukcje, sam widzisz jak wiele czesci maja wspolnych...roznia sie od siebie softem ECU i ukladem wydechowym (exhaust system aft of the turbo)...poza tym niektore inne podzespoly tez sa inne np. dwumasa...

 

tutaj znalazlem fajny link, w ktorym koles opisuje roznice miedzy 20i/28i: http://www.bimmerboost.com/showthread.php?42830-Article-BMW-F30-320i-N20-turbo-2-0-stock-and-modified-dyno-results-from-BMS-Full-breakdown-of-320i-and-328i-N20-shared-components-with-part-numbers

Opublikowano

Witam,

z tego co sie orientuje zadna F-ka nie jest chipowalna i raczej sie nie zapowiada, aby kiedys byla.

 

Rezystory (czytaj boxy) i nie wazne za ile i jakiej firmy odradzalbym. Dlaczego? Moze to wyjasnic ktos kto siedzi w temacie.

Opublikowano

Dlaczego napisałeś tak definitywnie, że się nie zapowiada żeby kiedykolwiek była?

Nie jest to kwestia rozpracowania sposobu jak się dostać do komputera żeby podmienić programy sterowania silnikiem?

Opublikowano
Dlaczego napisałeś tak definitywnie, że się nie zapowiada żeby kiedykolwiek była?

 

ECU jest zabezpieczone przed chipowaniem, jak narazie chyba dosyc skutecznie, chociaz Kellners twierdzi, ze potrafi je chipowac (ale trzeba wyslac do nich komputer lub ich odwiedzic).

 

A co do samych boxow, sa rozne, rzeczywiscie dzialanie najtanszych moze ograniczac sie do rezystorow, ale sa tez bardziej zlozone - jak BMS, ktory odczytuje dane z szyny CAN i na podstawie szeregu roznych parametrow modyfikuje sygnaly, ktore dostaje ECU.

Opublikowano
Dostep do ECU w nowszych BMW jest zabezpieczony kodem 128 bitowym. Jedyny sposob to "wykrasc" ten kod, co byloby zapewne skuteczne do kolejnego update'u softu.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja rozwazalem dla 28i wrzucic Powerizera od Remusa, Harge, Powertonica, Kelleners'a.

Remus chyba cenowo najlepiej wychodzi i oferuje te 300kuni.

 

Na dzis dzien chyba pociesze sie gwarancja i sklonny bede poczekac/pooszczedzac na nowy model auta gdzie juz wrzuce taki motor ze bedzie dobrze i dla ucha i dla stopy.

Troche sie obawiam by 2 litry miala te 300 koni i popychac 1.8 Tony o ksztalcie lodowki.

 

(Sorki za brak PL)

Opublikowano

@ gienol

Liczyłeś na 260 KM z 184 w standardzie?! :mad2: Dostałeś tyle ile zazwyczaj jest optymalnie czyli ok. 20% więcej.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
VW/ Audi z 2.0 TFSI/TSI wyciągają 350+ KM :) mam nadzieje, ze w BMW też będzie to możliwe.
Opublikowano

@ BondE87

 

No proszę Cię, przecież te silniki mają 200/210KM w podstawie. Zrobienie tego na 350KM to idiotyzm jeżeli jest w ogóle możliwe a na 100% nie za pomocą tylko chipa. :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...oczywiste jest ze mozna zwiekszyc o tylemoc ale na przykladzie moj kuzyn zrobil z 130KM na 250KM ( Audi ) ale co drugi tydzien jest w warsztacie na poprawkach i usunieciu jak to on mowi malych bledow:) a ile wlozyl w modyfikacje silnika aby otrzymac te 250KM to 1/3 wartosc nowego silnika - i czy warto :8)
Opublikowano
Wiadomo, ze nie samym chipem :duh: ale tak jak pisalem w pierwszym poscie... dolot, wydech, wydajniejszy IC, program i ciekaw jestem ile by wyszlo ;)
Opublikowano

Mam ten silnik (Audi) i rozmawiałem z kilkoma magikami, którzy na co dzień się tym zajmują bo mojej brakuje mocy pod prawą stopą :lol:

Ich zdaniem to jak na ten silnik bezpieczne podniesienie mocy, momentu bez istotnych modyfikacji kończy się odpowiednio na 260/390.

Podobna zasada myślę że dotyczy i N20. No oczywiście tu mamy inne dane wyjsciowe

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
... jak koledzy pisza - z glowa softem do 20% wiecej mocy jest 95% bezpieczny -powyzej tej granicy - modyfikacje mechaniczne + soft ale tez jest granica ....
Opublikowano

@ maja22: probowales tuningowac swoją F-kę przy pomocy renomowanego chip-box'a ale jeżeli dobrze pamiętam to cos poszło nie tak...prawda?

Planujesz kontynuowac tuning? jakieś postępy w kwestii możliwości tuningu serii F ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tak mialem AC schnizera box bylo odczuwalne przyspieszenie 100-200km/h - pozniej zaczely sie schody przy 4000obr/min zareklamowalem i oddalem box- jestem ciagle w kontkacie z Masterem i Dynosoft co do zmiany softa ale narazie kody sa niedostepne wiec jest cisza co do box-ow to jak kto zna sie na chipie to tylko sie smieje jesli chodzi o ten rodzaj podnoszenia mocy

 

moje pomiary umiescilem na forum f10/11 przyrostow jest tak malo iz warto wydac ta kase na cos innego np. nowy wydech sportowy i czekac na prawdziwy indywidualny soft

Opublikowano
Ja troszkę zamieszam...przeglądałem nie tak dawno wyniki testu dlugodystansowego f10 528i i ręce mi opadły jak rozebrali silnik i na gladziach cylindrowych (we wszystkich 4) były widoczne rysy a w bloku silnika pęknięcia!!! :!: :shock: :!: po 100tys km :!: stad moje pytanie czy 245 km z dwóch litrów to i tak nie za dużo a Wy piszecie/rozwazacie jego podkręcanie?! Ja bym był ostrożny. Bardzo ostrożny!
[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano

rozważania podniesienia mocy dotyczą nie tylko silnika N20 w wersji 28i (245km), ale też wersji 20i (184km) - to są przecież te same silniki, które posiadają mnóstwo wspólnych podzespołów...

 

A jeżeli chodzi o tuning-box silnika wersji 328i (F31) to AutoBild przetestował 6 różnych boxów:

http://www.ac-schnitzer.de/fileadmin/mediapool/pdfs/BMW_Autos/Testberichte/Uebersetzungen/Auto_Bild_Sportscars_2013-10_328i_Steuergeraet_englisch.pdf

Opublikowano
Ja troszkę zamieszam...przeglądałem nie tak dawno wyniki testu dlugodystansowego f10 528i i ręce mi opadły jak rozebrali silnik i na gladziach cylindrowych (we wszystkich 4) były widoczne rysy a w bloku silnika pęknięcia!!! :!: :shock: :!: po 100tys km :!: stad moje pytanie czy 245 km z dwóch litrów to i tak nie za dużo a Wy piszecie/rozwazacie jego podkręcanie?! Ja bym był ostrożny. Bardzo ostrożny!

 

Nie za ciekawie to wygląda. http://www.autobild.de/bilder/bmw-5er-touring-im-dauertest-4443271.html#bild8|ref=http://www.autobild.de/artikel/bmw-5er-touring-dauertest-4443133.html

Opublikowano

Z cyklu ciekawości wczoraj zrobiliśmy z bratem odkładane od dłuższego czasu porównanie 328i ze skrzynią sportową vs moje p996 3.6 tiptronic '03 320PS.

Piszę to bo uważam że szacun się należy dla tej jednostki w BMW no i tej fajnej skrzyni.

Start od 0 w górę 328i wychodzi na prowadzenie nieznacznie i tak do 180 nie jestem go w stanie wyprzedzić.

Start z rolki od 20km/h ja wysuwam się na przód i BMW jedzie jak ja wcześniej. Można mówić słaby 5 biegowy automat w Porsche plus latka ale jeszcze nie tak całkiem dawno uważano to za auto "sportowe"? 245koni vs 320 koni :roll: Porsche z manualem myślę inaczej by rozłożyło ten test ale mimo wszystko...

 

Trudno było wyciągnąć zwyciężcę bo dopiero przy b.dużych prędkościach bym może coś uciekł, ale 328i jak dla mnie :cool2: i wygrywa.

 

To tak z cyklu ciekawostek :D Ja swojego 28i w X3 raczej nie będę jednak dłubał

 

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.