Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dopiero co ogarnąłem odpowiednia inpe do sprawdzenia co w aucie słychać, poprzednia nie dawała rady ze wszystkimi sterownikami z modelem po lifcie. Na sterowniku silnika wyskoczyło parę błędów. Pierwsze podejrzewam maja związek z wymiana filtra paliwa i usuwaniem klapek w kolektorze. Kolejne od filtra DPF mnie ciekawią bo wcześniej nie miałem styczności z dpf. Podejrzewam ze wartości są za duze i kwalifikuje sie do przepalenia albo wywalenia :

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/716/62fw.png

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/849/zgj7.png

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/842/5caz.png

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/577/v5z9.png

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/689/zhfc.png

 

co obeznani w temacie o tym sądzą?

Opublikowano

powiemy tak, ze blady nalezy wykasowac i pojezdzic z 2 dni. potem odczyt i zobaczymy co zostanie.

 

na dzien dzisiejszy to nie wiadomo ktore blesy sa stare a ktore aktualne

Opublikowano (edytowane)

obecnie mam przebieg ok. 191400 a kupiłem przy 186500 2ms temu czyli błędy są świeże. Która pozycja odnośnie dpf mówi o jego przepustowości? jakie są granice w których powinien ten filtr się wahać? Trochę jeżdżę wiec nie chciałbym uszkodzić turbiny, ewentualnie szybko zareagować i disem zrobić wymuszone wypalanie bądź się jego w ogolę pozbyć...

 

Jak do e39 miałem inpe eng i pl to ogarniałem ale tej po niemiecku nie ogarniam :(

Edytowane przez makaron87
Opublikowano

dalej nie rozumiem czemu nie chcesz skasowac bledow i wyswietlic tylko te co sa aktualne?

co do DPFa to wyglada na OK, tylko trzeba by sie przejechac poza miasto zeby sie dopalil

Opublikowano
i takiej szukałem odpowiedzi :) która pozycja mówi o stanie dpf? błędy dziś skasowałem. Myślałem ze jest przytkany bo jak na dpf mam okopcone końcówki wychu co mnie troche dziwi
Opublikowano

cisnienie przed DPFem masz grubo ponad 1000mbar. rozumiem ze nie jezdziles dawno poza miastem?

bo jesli jezdzisz w trasy to dpf ci sie nie dopala i stad problem. radze podpiac DISa i wymusic kilka razy dopalanie.

masz tez blad czujnika cisnienia przed DPFem, wiec jego tez nalezy wymienic przed wypalaniem DISem

 

jesli rura jest czarna to zle wrozy...

Opublikowano

własnie o to chodzi ze raz w tyg jeżdżę w trasę i sporo po mieście. Poprzedni właściciel, kobieta i teraz wychodzą niedopatrzenia. Podejrzewałem ze dpf sie nie wypala bo okazało się ze samochód nie trzyma temp. silnika ( a przecież potrzebna jest odpowiednia temp. robocza silnika do wypalania) , wyszło to teraz gdy potrzebne jest ogrzewanie. Po zmianie obydwu termostatów dalej jest słabo z grzaniem i temp. silnika bo auto w garażu zgrzeje do 95 stopni ale wyjadę pojeździć to spadnie do 65 stopni... wina webasta? ze nie dogrzewa? - kolejna wyszła usterka.

 

Jutro zobaczę czy pojawiły sie nowe blady bo dzisiejszej jeździe...

Opublikowano

jesli termostaty zmienione na oryginalne i nie ma temp to pozostaje chlodniczka oleju.

jesli nie ma temp to juz wiesz czemu dpf sie zapchal. no i ten czujnik cisnienia tez do wymiany.

jak juz bedziesz miec temp ok i zero innych bledow poza dpf to DIS i wypalanie.

Opublikowano
główny ori BMW a egr BEHR wiec można powiedzieć ze oryginalne? behr w sumie idzie na pierwszy montaż. robert0707 dzięki za pomoc i przydatne podpowiedzi :)
Opublikowano (edytowane)

robert0707 odnośnie temp. silnika tak sie zastanawiam co ma wspólnego chodniczka oleju? na trasie mam temp. 53-57*C po wymianie dwoch ori termostatów :mad2:

 

pojawiły się te same błędy dotyczące dpf

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/545/umi2.png

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/23/cwjr.png

 

gościu przy sprzedażny twierdził ze auto nie ma dpf, może usuwał? optycznie puszkę widać. Może dlatego mam okopcone końcówki wydechu i błąd czujnika ciśnienia na filtrze po nieprofesjonalnym usunięciu? Jak najlepiej sprawdzić ten czujnik ciśnienia?

Edytowane przez makaron87
Opublikowano
Nie wiem jak w manualu, ale w automacie pod chłodniczką oleju jest kolejny termostat. Jeśli się nie domyka, to temperatura będzie spadać w czasie jazdy.
Opublikowano

Piszesz,że gość mówił pdf a to nie to samo co dpf.Może się nie zrozumieliście.Masz na pewno DPF tylko zawalony.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Jednak nie będę się bawić w wypalanie filtra, będę go usuwać i zastąpię go downpipe'em. Wydaje mi się ze czujnik ciśnienia może być dobry ponieważ błąd wyskakuje tylko przy wyższych obrotach (ok.4000 tys) bo filtr dpf jest przydany. Niestety nie dysponuje DIS'em aby nim go sprawdzić.

 

Panowie jesteście pewni odnośnie tej chłodniczki oleju?

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NY71&mospid=50111&btnr=17_0244&hg=17&fg=05

ze to przez nią silnik się nie dogrzewa mimo wymiany dwóch ori termostatów? Używanej wydaje mi się ze nie ma co kupować a nowa kosztuje ok.900zł w pl, u sąsiadów 600zł + przesyłka. Gorzej jak się okaże ze jej wymiana nic nie da, czy termostat nowy może być uszkodzony?

Opublikowano

Nowy zamiennik możliwe,z ASO po wymianie 2 ch. i odpowiednim odpowietrzeniu nie powinno być kłopotu.U mnie tak było obydwa z ASO i problem z temp.znikł.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Wymiennik ciepła, o którym mowa sprawdzisz poprzez zaciśnięcie przewodu cieczy, który do niego idzie (specjalnymi) szczypcami. Zaciśnij szczypcami i obserwuj wtedy temperaturę. Jeśli dojdzie wtedy do temp. pracy to bingo, a jesli dalej Ci się nie grzeje to problem masz gdzie indziej. Zresztą przy uszkodzonych termostatach w wymienniku ciepła ASB przewody do niego na zimnym silniku będą stopniowo się nagrzewaly. Przy sprawnym przewody zostają zimne praktycznie do osiągnięcia temp. pracy :D
Opublikowano
poszukaj tez, bylo tu na forum ze niekoniecznie trzeba wymieniac ta chlodniczke - czasem zwieszaja sie jakies grzybkowe zaworki i o ile robisz to sam to warto przed kupnem nowej sprawdzic czy nie da sie jej naprawic
Opublikowano

co wy panowie piszecie za bzdury

1 jesli masz zapchany dpf za nic w swiecie nie będą okopcone końcówki

2pisales ze samochód ponoc juz nie posiada dpf , jesli tak jest to musisz miec wgrana mape bez dpf wiec czujnik juz nie potrzebny.

3 gdzie znajduje sie dpf ?

4 czy twój samochód stracił na mocy ?

a jak chcesz sprawdzic czy jest zapchany popusc go na srubach i zapal samochod i zobaczysz czy jest różnica

Opublikowano
Witam, To moje pierwsze pisanie na tym forum wiec prosze o wyrozumialość. Problem: BMW 525 3litry 2009 zapalil mi sie patricle filter faulty. Pan mechanik polecil wymiane filtra (mieszkam w UK). Nie bardzo mi sie usmiecha wydawac fortune a wyciecie podobno nie wchodzi w gre bo nie przejdzie przegladu. Ten blad nie pali sie caly czas, a dopiero po ok 10 minutach jazdy. Nie zauwazylem spadku mocy. Zaczalem grzebac i cztac na forach. Sprawdzilem temperature silnka w ukrytum menu podczas jazdy, a jechalem na zmiane w mieście i na trasie przez 45minut i temperatura nie przekroczyla 80 stopni. Średnia temp to jakies 72. Nie dalem rady zagrzac bardziej auta. Co jest nie tak, co robić. Poradzcie prosze
Opublikowano
Doczytalem... Jutro jade po termostaty. Wymienie glowny i egr. Postanbowilem wymienic je sam wiec kazda pomoc, rysunki, zdiecia lub opisy jak wymienic mile widziane. Pozdrawiam Tomek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wyciecie podobno nie wchodzi w gre bo nie przejdzie przegladu.

 

Wiele osób pozbyło się DPF-a w UK i normalnie przechodzą MOT.

Opublikowano
Osobiscie nie znam nikogo kto tak zrobil. Wymienie terrmostaty i jak temp bedzie odpowiednia to pojezdze po autostradzie moze sie dpf wyczysci. Jak sie nie wyczysci bede kombinowal z DISem. Troche roboty bedzie bo nawet jeszcze pprogramu nie mam :duh:
Opublikowano
W UK po wycięciu DPF przejdzie Ci przegląd MOT jak też w Irlandii (NCT). Przechodzi ponieważ robi się tylko tzw smoke test i limit do 2008 rolu jest 3.0, a później 1,5. To przechodzą stare odpowiednio jeżdżone diesle. Tylko nikt nie zdaje sobie sprawy, że w niedalekiej przyszłości stacje będą wyposażone w odpowiedni sprzęt do kontroli czy właściciel nie pozbył się DPF-a jeżeli samochód był w niego fabrycznie wyposażony. :D
Opublikowano
Podpinales pod kompa? Sprawdź czy nie ma innych błędów. Do wypalania muszą być spełnione odpowiednie warunki. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.