Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie po dłuższej przerwie ;)

 

Sam się nie znam i mam pytanko dotyczące silnika.

Mianowicie ostatnio wymieniałem filtr oleju ponieważ przez uszczelkę w zbiorniczku sączył się olej , delikatnie ale jednak.

Patrząc głębiej zobaczyłem , że mokry jest silnik po stronie kierowcy od samej góry.

Próbowałem zrobić zdjęcia ale nie widać za dokładnie nic a nic.

Może ktoś z Was orientuje się skąd może uciekać olej . Dodam , że ze dwa tysiące kilometrów dolewałem prawie pół litra oleju

Nie katuję samochodu ani nic z tych rzeczy.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/839/afat.png

http://i58.tinypic.com/23jl3fd.png
Opublikowano
Jeśli to kolektor, to ASO zaleca wymianę ok. 1500 zł, ale wystarczy wymiana uszczelek plus ew. wywalenie klapek przy okazji (jeśli je masz dalej) pewnie ok. 300 zł mechanik powinien wziąć
Opublikowano

"ew. wywalenie klapek " ??

 

Jakich klapek :O

 

 

- Ok obeznałem temat ale nikt nigdzie nie opisał szczerze czy po wywaleniu coś się dzieje z silnikiem,

Niby wywalić jest wygodnie ale po coś są.

 

Może na forum jest ktoś z tym silnikiem i wywalał klapki?

 

moje auto- bmw e90 320 d 163km 2005r (bez filtra cząsteczek stałych)

 

Panowie proszę o odpowiedzi .

http://i58.tinypic.com/23jl3fd.png
Opublikowano

Klapki - temat rzeka, tyle samo zwolenników co i przeciwników - temat wałkowany wielokrotnie, poszukaj i sam podejmij decyzję.

Zerknij jeszcze jak wygląda odma.

Opublikowano
"ew. wywalenie klapek " ??

 

Jakich klapek :O

 

 

- Ok obeznałem temat ale nikt nigdzie nie opisał szczerze czy po wywaleniu coś się dzieje z silnikiem,

Niby wywalić jest wygodnie ale po coś są.

 

Może na forum jest ktoś z tym silnikiem i wywalał klapki?

 

moje auto- bmw e90 320 d 163km 2005r (bez filtra cząsteczek stałych)

 

Panowie proszę o odpowiedzi .

 

Na forum pewnie 80% osób wywaliło już klapki :norty:

W 2 moich autach wywaliłem klapki - żadnych negatywnych różnic. Znajomy wywalił przy 150 tyś teraz ma 280 tyś i nic się nie dzieje - Twoje decyzja :cool2:

Opublikowano
Ja w 3 autach nie wywalilem, bo w żadnym z nich nie miałem. Po coś one jednak sa montowane w niektórych wersjach silnikowych. Klapek nie maja modele x18d x23d x25d maja zaś x20d x30d. Chyba jednak czemuś służą poza wyciąganiem kasy na nowy kolektor... skoro w niektórych wersjach silnikowych nie sa stosowane. Druciarstwo można zrobic zawsze i udawać ze wszystko jest w porządku. Miec auto w stanie bliskim fabrycznego jest o wiele trudniej.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Ja w 3 autach nie wywalilem, bo w żadnym z nich nie miałem. Po coś one jednak sa montowane w niektórych wersjach silnikowych. Klapek nie maja modele x18d x23d x25d maja zaś x20d x30d. Chyba jednak czemuś służą poza wyciąganiem kasy na nowy kolektor... skoro w niektórych wersjach silnikowych nie sa stosowane. Druciarstwo można zrobic zawsze i udawać ze wszystko jest w porządku. Miec auto w stanie bliskim fabrycznego jest o wiele trudniej.

 

Troll z południa :cool2:

Opublikowano

Panowie bez spinek bo nie o to na forum chodzi.

 

Zdecydowałem się na wywalenie klapek.

Jadę do mechanika z Koszalina , który szykuje bemki pod drift , ogólnie robi chyba wszystko.

Za robotę ze wszystkimi potrzebnymi częściami woła 600 zł.

 

Mam jeszcze pytanko czy jak wywalę klapki to czy będę miał jakiś błąd na kompie?

http://i58.tinypic.com/23jl3fd.png
Opublikowano
Panowie bez spinek bo nie o to na forum chodzi.

 

Zdecydowałem się na wywalenie klapek.

Jadę do mechanika z Koszalina , który szykuje bemki pod drift , ogólnie robi chyba wszystko.

Za robotę ze wszystkimi potrzebnymi częściami woła 600 zł.

 

Mam jeszcze pytanko czy jak wywalę klapki to czy będę miał jakiś błąd na kompie?

 

Nie, ponieważ wywalenie nie powoduje żadnych negatywnych skutków. 600 zł to trochę sporo :norty:

Opublikowano
Wiesz , wolę dać 600 zł i na miejscu niż szukać gdzieś dalej. Napiszę jak będzie po zabiegu. jak się auto spisuje itp. W poniedziałek oddaję auto i w ten sam dzień odbieram . pozdrawiam
http://i58.tinypic.com/23jl3fd.png
Opublikowano

Więc tak

 

Mechanik tak jak mówiłem skasował 600zł .

Auto nie muli na niskich obrotach tak jak gdzieś wyczytałem . Przy gaszeniu silnika spodziewałem się "szarpania" ALE - trzęsie delikatnie tak samo jak wcześniej

 

 

 

Dziękuję Panowie za rady

 

P.S jakby ktoś chciał klapki to mam :P

http://i58.tinypic.com/23jl3fd.png
Opublikowano
Więc tak

 

Mechanik tak jak mówiłem skasował 600zł .

Auto nie muli na niskich obrotach tak jak gdzieś wyczytałem . Przy gaszeniu silnika spodziewałem się "szarpania" ALE - trzęsie delikatnie tak samo jak wcześniej

 

 

 

Dziękuję Panowie za rady

 

P.S jakby ktoś chciał klapki to mam :P

 

Proponuję zmienić mechanika .Cała operacja zrobiona bardzo fachowo w serwisie BMW kosztuje max połowę tej sumy

Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Opublikowano

no ja osobiście więcej tam nie pojadę.

Silnik jak mokry był tak mokry jest, nawet nie wytarł , pokrywa silnika zawalona olejem.

Nie jestem zaddowolony z tej naprawy :(

http://i58.tinypic.com/23jl3fd.png
Opublikowano

600zł :lol:

Przy minimalnych zdolnościach odkręcania śrubek można zrobić to samemu. A jeżeli ktoś nie chce się sam tego podejmować, to myślę że 300zł za całą operację to górna cena. To jest godzina roboty dla kogoś sprawnego i 3h jeżeli robi się to spokojnie samemu za pierwszym razem, szuka kluczy w garażu, szuka się śrubek do odkręcenia itp.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
"ew. wywalenie klapek " ??

 

Jakich klapek :O

 

 

- Ok obeznałem temat ale nikt nigdzie nie opisał szczerze czy po wywaleniu coś się dzieje z silnikiem,

Niby wywalić jest wygodnie ale po coś są.

 

Może na forum jest ktoś z tym silnikiem i wywalał klapki?

 

moje auto- bmw e90 320 d 163km 2005r (bez filtra cząsteczek stałych)

 

Panowie proszę o odpowiedzi .

 

Jak nie chcesz zmieniac kolektora i wywalac klapki to oddaj kolektor gdzies gdzie spawaja i nich ci klapki przysmaza napewno sie juz nie urwia.

Opublikowano

Tu jest dosyć ciekawy temat poruszany przez Niemców.

Co prawda na przykładzie M57 ale to samo tyczy się M47.

http://www.motor-talk.de/forum/bmw-r6-dieselmotoren-m57tue-m57tue2-ansaugbruecke-undicht-oelabscheider-t4381335.html

 

Z tego co gość pisze ta nowa odma (plastikowy wkład) wcale nie jest taka super.

I to by się potwierdzało a przynajmniej w przypadku mojego silnika.

W swoim M47TU2 z 06.2005 odmę miałem jeszcze tą z filcowym filtrem.

Po wymianie na plastikową i przejechaniu 20tys. km efekty są takie jak na zdjęciu w tym wątku.

Praktycznie całość pod kolektorem jest zasyfiona olejem.

 

Jak ktoś zna niemiecki to mam nadzieję, że to mu pomoże :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.