Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

I tak 17.01.14r wyskoczyła mi kontrolka płynu chłodniczego. Po spojrzeniu pod maskę waliło ogromnym strumieniem ze zbiornika wyrównawczego. Odstawiłem samochód do Auto-Sawa w LBN i pan powiedział, że muszę wymienić chłodnicę (590zl), płytę montażową (190zl), i zbiornik (190zl) no i oczywiscie do tego plyn. Przeczytalem na forum, że te zbiorniczki sa wadliwe do 2001r, więc powiedziałem mu że chce tylko wymianę zbiorniczka a chłodnicą zajmę się kiedy indziej, na co Pan stwierdził, że nie ma szans do tak pogiętej chlodnicy włożyć nowy zbiorniczek, a tak w ogóle to on mi pękł, bo mam głowicę i uszczelkę pod nią rozwaloną i to przez to daje ciśnienie i mi rozsadziło zbiorniczek i chłodnice.....

Myślałem, że je**ę jak to usłyszałem :mad2:

Powiedzcie panowie co o tym myślicie i jak z nimi walczyć, na argumenty jakiekolwiek.... Bo z tą głowicą mam nadzieję to raczej naciągactwo i brednia ?

http://cdn2.driiive.com/60471.jpg


Sprzedam:

Lusterko Lewe E60 8 pin

Opublikowano

Nie wszystko dobrze zrozumiałem ,piszesz

Pan stwierdził, że nie ma szans do tak pogiętej chlodnicy włożyć nowy zbiorniczek

Czy tu mowa o włożeniu zbiorniczka wyrównawczego do chłodnicy ?

To chyba powiedziane jakimiś skrótami myślowymi ;-)

Ciężko zrobić diagnozę bez oględzin auta albo przynajmniej dobrego opisu usterki , ale zazwyczaj jak układ chłodzenia dostaje ciśnienie z przedmuchów spalin to wywala płyn ze zbiorniczka wyrównawczego bo po części do tego jest przystosowany ale i może ulec pęknięciu . zazwyczaj jak coś pęknie w jednym miejscu to ciśnienie ma ujście i gdzie indziej już nie pęka.

Inna sprawa że zbiorniczki same od siebie pękają i nie koniecznie od zwiększonego ciśnienia.

Powiedzcie panowie co o tym myślicie i jak z nimi walczyć, na argumenty jakiekolwiek.... Bo z tą głowicą mam nadzieję to raczej naciągactwo i brednia ?

Hmm... ja jak bym nie miał zaufania do mechanika to bym mu auta nie zostawił i nie bawiłbym sie w argumenty tylko zabierał brykę.Co najwyżej bym dolał płynu i dokładnie sprawdził z czego to cieknie.

 

Ps.

na szczęście zawsze trafiałem na uczciwych mechaników

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Nie jestem w swoim mieście, więc ciężko mi stwierdzić, który mechanik jest zaufany. Oddałem, gdzie oddałem, bo chwalą się specjalizacją BMW. Z tym montażem do chłodnicy to chodziło chyba o fakt spasowania zbiorniczka z chłodnicą (bo chyba jest to jakoś skorelowane ze sobą?) tak naprawdę sam nie wiem o co chodzi, bo nie znam się jakoś za bardzo, a te słowa to raczej cytat mechanika...

Jutro mają być części i mają sprawdzić ciśnienie w układzie. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Samochodu raczej stamtąd nie zabiore, bo bez płynu w układzie to daleko nie zajadę :cry:

http://cdn2.driiive.com/60471.jpg


Sprzedam:

Lusterko Lewe E60 8 pin

Opublikowano
wymień sam zbiorniczek dopiero resztę , one pękają ot tak sobie ... tylko póxniej na zaminniku może być problem z kontrolką płynu ponieważ są źle skonstruwane komory i czujnik nie łapie mimo że jest full płynu ;)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Ciekawe jak stwierdził że to głowica.

 

Pewnie masz wygiętą chłodnicę w banan i wybrzuszony i pęknięty zbiorniczek. Już tylu ludzi na forum chwaliło się że mechanicy chcięli zrzucać czapkę bo to pęknięta głowica albo uszczelka.

A co się okazywało? Głupi korek od zbiorniczka wyrównawczego był do wymiany bo nie puszczał nadmiaru ciśnienia. On ma utrzymywać ciśnienie ok 2 bary a jak jest zepsuty to albo w ogóle nie trzyma albo nie puszcza nadmiaru co może doprowadzić do wygięcia chłodnicy, zerwaniu się węży z połączeń i wycieku płynu, zniszczeniu zbiorniczka.

 

Jeśli węże są mocno przykręcone opaskami to często pęka zbiornik i wygina się chłodnica w banana.

Opublikowano

Dziękuję Panowie za rzeczowe odpowiedzi !

W końcu się czegoś dowiedziałem. Tak, zbiorniczek był własnie wygięty, taki pękaty. I też wydaje mi się, że to była tego wina a nie silnika... :mad2:

Powiedzcie mi tylko jeszcze, czy jak wymienię ten zbiorniczek to ten korek będzie już działał ? Czy to jest jakaś osobna konstrukcja, bo nie łapie. :oops:

http://cdn2.driiive.com/60471.jpg


Sprzedam:

Lusterko Lewe E60 8 pin

Opublikowano

Powiedzcie mi tylko jeszcze, czy jak wymienię ten zbiorniczek to ten korek będzie już działał ? Czy to jest jakaś osobna konstrukcja, bo nie łapie. :oops:

 

Ten korek stary działać nie będzie. W korku jest zaworek który przy ciśnieniu powyżej ok 2bar puszcza je by się nie zwiększało. Utrzymuje te 2bary po to by płyn nie wrzał w 100st tylko w ok 135 bodajże. W korku psuje się ten zaworek i trzeba kupować nowy korek.

Opublikowano
panowie miałem e46 318i jechałem latem na ryby polniakiem powoli i zbiornik rozsadziło aż miło chmura z pod machy i zonk,naprawa wyglądała tak...Wymiana chłodnicy bo zrobiła się prawie okrągła zbiorniczka i przyczyny usterki TERMOSTATU do tego bumę należy ładnie odpowietrzyć i oczywiście zalać płynem nie wodą :)
Opublikowano
Kolego tam ma być igiełka układ chłodzenia w e46 to nie taka prosta sprawa przerabiałem to :) A tą chłodnicę wymieniaj prędko jak nie jesteś pewien że jest sprawna na 100% sprawdz czy wentylator załącza ci się na 1 i 2 biegu i czy termostat otwiera bo jak nie to zamawiaj powoli nowy zbiornik :)
Opublikowano
termostat ma być na 100% sprawny jest on odpowiedzialny za odpowiednią cyrkulację płynu w obiegu jak jest uszkodzony to nie otwiera lub za mało otwiera nie ma wtedy dobrego obiegu i gotowe stoisz na drodze i po zbiorniku tak miałem w e46 318i.Dodam jeszcze że w kilku warsztatach stwierdzili że mam głowicę walniętą specjaliści....Planowałem ją nowa uszczelka i to samo auto się gotowało po wymianie termostatu i chłodnicy problem z głowy :) Wentylator można sprawdzić pod kompem,albo wypnij jak jest odpalona czujnik temperatury na wężu przy chłodnicy był taki w 318i,też powinien się załączyć na pierwszy bieg albo odpal ja gdzieś w garażu i przegazuj delikatnie wtedy albo będzie załączać drugi bieg albo złapie ci temperature i wiesz że jest coś nie tak
Opublikowano

Odebrałem dzisiaj samochód z serwisu. Zbiorniczek + jakaś osłona ;/ wymienione. Jutro skoczę tylko do ASO po nowy korek i liczę, że więcej się to nie powtórzy ! :D

Dzięki wielkie wszystkim za pomoc i cenne rady ! :cool2:

http://cdn2.driiive.com/60471.jpg


Sprzedam:

Lusterko Lewe E60 8 pin

  • 2 lata później...
Opublikowano

[330i] Cześć witam, odgrzebuje stary temat bo mam parę pytań w charakterze "zrób to sam"

 

Tak więc pękł zbiorniczek w mojej E46 330i przedlift. Pytanie następujące czy można i opłaca się wymieniać samemu? Znalazłem opis wymiany ale w 330d ale nie znam tego silnika i nie wiem czy sprawa wygląda podobnie w M54. Generalnie chciałbym wiedzieć jak się za to zabrać, czy spuszczać płyn chłodniczy (dodam, że niedawno wymieniany w całym układzie) tylko ze zbiorniczka i chłodnicy i później standardowa procedura odpowietrzania tzn nalewamy aż odpowietrzeniem wyleci zakręcamy odpowietrznik, dolewamy do prawidłowego stanu? Czy może jakaś inna procedura? I jak wygląda sama wymiana, jest to w zasięgu majsterkowicza samouka?

Dzięki z góry za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymiana zbiornika to bułka z masłem. Mi pękł podczas letniego wypadu na weekend. Wymieniłem go pod domem w którym mieszkałem, mając jedynie śrubokręt i multitool.
Opublikowano
Wymiana zbiornika to bułka z masłem. Mi pękł podczas letniego wypadu na weekend. Wymieniłem go pod domem w którym mieszkałem, mając jedynie śrubokręt i multitool.

Bez zlewania płynu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Płyn musisz spuścić. Rozbierz górę i dół (osłonę silnika), jeżeli masz automatyczną skrzynię biegów to również musisz dostać się do chłodniczki skrzyni biegów. Odkręć korki odpowietrzające podstaw jakieś spore naczynie (płynu jest chyba ponad litrów) pod zbiornikiem wyrównawczym, odłącz przewody gumowe i zacznij spuszczać.

 

Tu masz szczegółowo opisane co i jak: viewtopic.php?f=15&t=241392 Co prawda opis do diesla, ale w benzynie jest bardzo podobnie.

Potem odpowietrz: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3905&highlight=odpowietrzanie i będzie ok.

Opublikowano
Dzięki bardzo za pomoc, jest czas są chęci będzie robione. Takie pytanie jeszcze ma ktoś doświadczenie z zamiennikiem np firmy Meyle? Korek będzie ori to na pewno ale nad samym zbiorniczkiem się zastanawiam..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie przejmuj sie powinno pasować. Ja w Sopocie podczas urlopu od ręki dostałem jakiś termatec czy jakiś inny zamiennik i wszystko pasowało. Być może będziesz musiał wymienić również termostat który na spodzie zbiornika - u mnie okazało się że był do wymiany.
Opublikowano
A po czym poznać, że do wymiany? Bo żadnych "temperaturowych" problemów u mnie nie ma jedynie co to teraz od czasu wycieku mimo, że poziom płynu ok to zapala się i po chwili gaśnie kontrolka poziomu płynu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.