Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Proszę o info, czy ktoś miał (ma) podobny problem. BMW X3 3.0sd , rok prod 2007 , 210 kW (286 KM) automat, przebieg 180 tyś kilometrów, po trzech dnia postoju rozładowuje się (również nowy) akumulator. Żadna kontrolka się nie pali w czasie użytkowania , podpięty komputer również nie pokazuje błędów. Odpala "na kable" za każdym razem.

 

Dzięki za ewentualne wskazówki. pozdrawiam

Opublikowano

Witam

 

Jedyne co mi akurat przychodzi do głowy to może schowek od strony pasażera-jest tam światło.

Może po zamknięciu schowka nie gaśnie żarówka.

Pytanie tylko czy przez jedną noc spowodowałaby wyczerpanie akumulatora.

 

Możesz też sprawdzić miernikiem jaki pobór prądu jest w samochodzie. Odłączasz klemę dodatnią lub ujemną i jeden koniec miernika podłączasz do tej odłączonej klemy a drugi do akumulatora.

 

Uzbrajasz alarm i czekasz aż wszystkie światła w samochodzie pogasną. w bagażniku jak zaryglujesz ręcznie rygiel to też swiatło powinno zgasnąć.

 

Pobór prądu przy zamkniętym samochodzie powinien być maleńki. Pamiętaj tylko że większość mierników które posiadamy w domu mają możliwość sprawdzenia naprawdę małego natężenia prądu rzędu (na przykładzie mojego miernika) 100 mikro amper,200 mikramper, 100 miliamper, 200 miliamper. Jest też osobne gniazdo 10 A ale przy grubości kabli w mierniku nie sądzę żeby to "pociągnęło".

 

POZDRAWIAM i mam nadzieję że pomogłem

Opublikowano

Do tego co napisał Gobo74

dodam że robiąc pomiary upływności prądu to możesz wyjmować po kolei bezpieczniki i zobaczysz kiedy Ci spadnie pobór prądu.

Dla ustabilizowania poboru mocy to należy odczekać 10-15 minut i dopiero wyjmować bezpieczniki.

Należy pamiętać że cała elektronika dla podtrzymania układu cały czas trochę pobiera tego prądu ale w granicach 0,05A

Jak tego sam nie ogarniesz to zanim się udasz do elektryka to dobrze abyś miał ze sobą rozpiskę bezpieczników.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Panowie,

 

Dzięki raz jeszcze. Jak ustalę przyczynę, podzielę się wiedzą na forum. Czy ktoś ma (miał) podobny problem w X3. Słyszałem, ze problemem może być absorbująca wilgoć obudowa filtra paliwa.

 

pozdrawiam

Łukasz

Opublikowano

Łukasz witaj !

Ciekawa teoria :

po trzech dnia postoju rozładowuje
Słyszałem, ze problemem może być absorbująca wilgoć obudowa filtra paliwa.

 

Hmm... a może pochodzi z tego samego źródła co przestrzegają że za niskie ciśnienie w oponach uszkadza alternator i jak nawet jeszcze jest sprawny to i tak go trzeba wymienić ? ;-)

Żarty żartami ale nic takiego nie słyszałem ale podbijam wątek bo może ktoś się trafi co o tym słyszał .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Teraz dopiero zaskoczyłem że Ci chodzi o elektryczny podgrzewacz, tak ,podobno były przypadki ale to trzeba tak samo sprawdzać jak wszystkie podejrzane elektryczne podzespoły .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Laik kompletny jestem :) Info znalazłem tutaj: http://www.moto.gda.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=911:bmw-szybkie-rozadowanie-akumulatora&catid=44:defekty&Itemid=64

 

Dotyczy co prawda X3 od 2008 r. ale może problem ten występował również w modelach z 2007 r.

 

pozdrawiam

 

Dzwonisz do ASO i pytasz czy jest akcja serwisowa pod Twój vin, jeśli jest naprawią to bezpłatnie.

Opublikowano
Witam mam takie pytanie czy pobór prądu z akumlatora przy uspionym samochodzie 0,04A (45mA) jest prawidłowy musze samochód zostawić kilka dni na dworze akumlator mam nowy boje sie czy go nie rozładuje
Opublikowano

Witam,

Byłem w Bawaria Motors . Sprawdzili. Po jednej godzinie od wyłączenie silnika po uśpieniu samochodu, pobór prądu mieści się w dopuszczalnych granicach. "Specjaliści" nie byli w stanie ustalić przyczyny. Stwierdzili, że usterki brak. Szukam więc dalej. pozdrawiam.

Opublikowano

Luk 24 witaj !

Piszesz :

Byłem w Bawaria Motors . Sprawdzili. Po jednej godzinie od wyłączenie silnika po uśpieniu samochodu, pobór prądu mieści się w dopuszczalnych granicach.

Ciężko podważać wykonanie testu przez autoryzowany serwis , ale z ciekawości zapytam jak oni to robili ?

Czy odłączyli jedną z klem na aku i w szereg wpięli amperometr ?

Zakładając że niema upływu w instalacji to bym sie dopatrywał słabym ładowaniem aku a na to mogą mogą mieć wpływ krótkie odcinki jazdy i po prostu aku więcej prądu zużyje niż się doładuje , lub system ładowania jest nie sprawny.

W pierwszym poście pisałeś że po 3 dniach postoju aku Ci się rozładowuje i tu moje pytanie : czy sprawdzałeś np naładować do pełna , sprawdzić napięcie na zaciskach aku i pozostawić na 3 dni ?

A masz sprawny prostownik ?

Dla przypomnienia , godzinę po ładowaniu aku ale bez jego obciążenia, powinien mieć powyżej 12,6V a jak ma mniej jak 12 V to jest niedoładowany.

W czasie pracy silnika czyli jak go alternator ładuje powinno myć w okolicach 14,2V , tu mowa o napięciu mierzonym miernikiem bezpośrednio na zaciskach aku.

Jak sam tego nie ogarniesz to do dobrego elektryka samochodowego to są typowe usterki i we wszystkich autach są podobne.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Wreszcie sprawa się wyjaśniła. Czytnik DVD od nawigacji nie wygasza się. Po odłączeniu czytnika pobór prądu mieści się w dopuszczalnych granicach - 0,03 A. Czy ktoś może miał podobny problem z czytnikiem nawigacji w X3?

PS. Pozdrowienia dla elektryków z Bawaria Motors w Katowicach , wg których wszystko było w porządku.

Opublikowano

Super Luk24, że udało Ci się doprowadzić sprawę do szczęśliwego finału, na pewno Twoje ustalenia przydadzą się wielu osobom (może nawet skorzystają z nich specjaliści z BMW :wink: , bo chyba powinni :norty: ).

Pozdr

Dolo
Opublikowano

Jak to czytam to niewiadomo czy się śmiać czy rzucić mięsem ;-)

"Specjaliści" nie byli w stanie ustalić przyczyny. Stwierdzili, że usterki brak[/quote

Gratki za wytrwałość.

Zobacz że nie Ty jeden miałeś tą przypadłość

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=4&t=82766

viewtopic.php?f=91&t=126039

jak będziesz miał czas to nam napisz co było uszkodzone w navi.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Na bank navi jest uszkodzone i dlatego tak się dzieje.Ostatnio też znajomy miał to samo ale w związku z tym ,iż to powtarzający się problem elektryk szybko doszedł do tego.Nie iwem co dokladnie było uszkodzone w navi ale spece naprawili i jest juz ok :cool2:

Co do ASO to brak słów.....ciekawy jestem ile za tę analizę wzięli :mad2: :mad2:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Koledzy, dzięki za informacje na temat tego rodzaju usterek. Co do ASO Bawaria Motors w Katowicach to myślę, że spotkam się z nimi w sądzie i/lub środkach masowego przekazu. Dla mnie sprawa jest ewidentna. Byłem przy badaniu u kolejnego elektryka i bez większego trudu można ustalić, że pobór prądu po ok. 10-15 min jest na poziomie 0,5-1 A. Tak więc w Bawaria Motors polecieli sobie w jajo w "żywe oczy". Skasowali mnie - nie jest to tajemnicą - 470 zł brutto.

 

Nawigacja w czasie jazdy działa prawidłowo (MK 4) . Zobaczymy w czym tkwi problem. Proszę o info, czy możecie polecić mi dobrego elektronika z okolic Mysłowice,Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza, Będzin, Czeladź.

Jak ustalę co i jak podzielę się wiedzą.

 

P.S.

Poza usterką x3 e83 210kW naprawdę (póki co :) ) godny polecenia.

 

pozdrawiam

Łukasz

Opublikowano
Spokojnie, nikt nie jest nieomylny. U mnie bylo podobnie.. Zmienialem akumulatory a pobor pradu byl wg mnie w normie... Po miesiacu okazalo sie,ze wine ponosze sam - zamiast zmieniarki wsadzilem jakies MP3 badziewie za 250zl, ktore udawalo,ze sie usypia. Po wyrwaniu chwasta auto stalo tydzien i odpalilo na mrozie bez potrzeby ladowania...
Opublikowano

To fakt że

nikt nie jest nieomylny

ale dla każdego elektryka to są proste testy do sprawdzenia poboru prądu.Mogło sie wiele zdarzyć podczas sprawdzania tego auta , np jeden zaczął a inny skończył itd niemniej warsztat (ASO)jako całość jest za to odpowiedzialna.

Najlepiej do się dogadać polubownie i dyrekcji przedstawić fakty to może wyjść lepiej dla obydwu stron, klient powinien mieć zwrot należności i przeprosiny a i w warsztacie dołożą starań aby takie sytuacje się nie powtarzały bo to dla nich żadna chluba i straty.

Ja osobiście też miałem przeboje z ASO VW nowy Tiguan którym jeździ córka po 2tys km wypadło wspomaganie kierownicy a tam to jest elektryczne wspomaganie.

Auto na lawetę i do najbliższego ASO a tam stwierdzili że to przez to że ma założony starter z pilota co nie jest oryginalne VW.

Odłączyli zdalny starter i rachunek do zapłacenia bo nie uznali gwarancji.Po tym jeszcze 3 razy się to powtarzało co jakieś 2 tys km , za każdym razem szukano przyczyny ale nigdy nie znaleziono w końcu wymienili całą kolumnę kierownicy oraz uznali gwarancję zrobili zwrot kosztów i do dzisiaj jest spokój a już upłynęło 1,5 roku.

Dodam że to się działo w Montrealu , czyli nie tylko w PL takie rzeczy się zdarzają .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Podpinam się pod wątek z moim zapytaniem . Czy ktoś miał problem z rozładowującym się akumulatorem spowodowany radiem lub innym urządzeniem podłaczonym przez bezpiecznik nr 41 ? U mnie pobór prądu po wyłaczeniu samochodu to 0,6A a po wyjęciu bezpiecznika 0,02 A, więc OK . W moim aucie jest radio business i zmieniarka CD w podłokietniku . Jeśli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał to wdzięczny będę za informacje .
Opublikowano
Zmieniarki nie odpinałem , ale według rozpiski za zmieniarkę jest odpowiedzialny bezpiecznik nr 42 a jego rozłaczenie nie wpływa na zmniejszenie poboru prądu . Spróbuję jakoś fizycznie odłaczyć . Ja nic z radiem ani zmieniarką nie robiłem , ale może poprzedni właściciel coś np wymieniał i nie zrobił adaptacji . Czy dla radia także robi się adaptację/kodowanie a jej brak może tak skutkować ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.