Skocz do zawartości

Bmw e46 320d 150km turbina oraz olej - pytanko amatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, stałem się szczęsliwym posiadaczem bmw 320d 150km 2002 rocznik, przebieg 211,5tys km - jako że jest to moja pierwsza betinka, mam kilka pytań:

 

pierwsze najważniejsze - zaniepokojony jestem zachowaniem i dźwiękiem turbiny, wcześniej jeździłem kia'ą carnival 2.9 tdi oraz volvo v40 1.9tdi - w obu tych autach turbina włączała się przy około 1600 obrotach silnika, jej dźwięk w obu autach przypominał dźwięk silników samolotu, i był słyszalny tylko przy dodawaniu gazu, natomiast w bmw słyszalny jest świst, który słyszę od około 1400 obrotów, i słyszalny jest również po odpuszczeniu pedału gazu (2-3 sekundy słyszalności dźwięku), i słychać go w przedziale od około 1400 do 2000 obrotów

edit do tego podpunktu - dźwięk turbiny jest ledwie słyszalny, nie jest głośny, trzeba sie wsłuchać i mieć wyłączone radio żeby go usłyszeć, zarówno przy dodawaniu gazu jak i przy odpuszczeniu go

edit 2 - jeśli chodzi o moc, to nigdy nie jeździłem bmw, ale przyspiesza do "setki" poniżej 10 sek z tego co liczyłem, na biegach 2-3 od okolo 1500 obrotów jak przycisnę pedał gazu do podłogi auto momentalnie dostaje kopa do przodu aż miło, na biegu 4-5 od około 1800 obrotów czuć przyśpieszenie mocne

edit 3- spalanie średnie 5,2, przejechałem nią juz ponad 300km, nie ma kłębu czarnego dymu za mną jak jadę

 

drugie pytanko mniej ważne - olej był wymieniany w połowie listopada, na karteczce przyczepionej pod maską widnieje przebieg przy którym był olej wymieniany - 208tys, lecz gdy wkładam kluczyk do stacyjki wita mnie na komputerze napis "oil inspection 200050km" - jak mam to rozumieć ?

 

trzecie pytanko co proponujecie wymienić na nowe w aucie, jutro jadę na stację diagnostyczną i obowiązkowo jak zawsze w kupionym aucie wymieniam klocki filtry, czy na coś jeszcze mam zwrócić szczególną uwagę (oznaczenie silnika to m47n i tłumaczono mi, że jest tam łańcuch rozrządu czyli o rozrząd bać się nie muszę)

Opublikowano

Świstu nie powinno być przy tak niskich obr. ja bym w nią zajrzał tak w razie "w" i jeśli podniesiesz maskę i dźwięk ewidentnie kieruje cie na nią .

Z tego co piszesz to wkręca się dobrze i spalanie tez spoko.

 

"oil inspection 200050km" Ktoś nie usunął ,może nie wiedział jak skasować licznik odliczający kilometry do następnej zmiany oleju i teraz masz komunikat kiedy to powinno być skasowane a zarazem zmieniony olej ,luzik , to nic tragicznego :wink:

 

Zrestartuj przypomnienie i po zawodach , masz tu pomoc:

 

Co wymienić :think: Przewody podciśnienia (mogą być poparciałe i powodować w przyszłości spadki mocy ) i pozbyć się klapek w kolektorze ssącym jak masz bo długo się możesz autem/silnikiem nie nacieszyć a remont kosztuje

Oto co może cie spotkać : http://www.bmwolsztyn.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=2923

Pozdrawiam

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Opublikowano

ok, oil inspection zaraz zejdę do auta i wykasuje

klapki z kolektora usunąłem w 1 dniu dostaniu auta

jeszcze jedno co zauważyłem, jak mam zimny silnik, auto stoi na luzie, i dodaje gazu, to nie umiem utrzymac stałych obrotów np 2000obr/min, a konkretniej, w innych autach na luzie mogłem nacisnac pedał gazu, i trzymać go w jednym miejscu, tak aby obroty był stałe, tutaj tak się nie da gdyż obroty cały czas wzrastają, jedynie naciskajac i puszczając noge z pedału gazu można "ustabilizować" w miarę te obroty, na ciepłym silniku umiem sprawić zeby obroty były stabilne bez konieczności balansowania pedałem gazu

odwiedziłem stację diagnostyczną, po za ręcznym w tylnim lewym kole wszystko ok

przewody zgodnie z radą wymienię na nowe, dziękuje za odpowiedź :)

Opublikowano

Jak zdejmiesz mieszek od ręcznego to tam masz 2 śruby (lewe i prawe kolo) i możesz go sobie podciągnąć -to jedna z 2 metod :wink:

Te diesle maja podgrzewacz płynu chłodniczego by szybciej się rozgrzać i automatycznie puki się nie rozgrzeje silnik do swojej normalnej temp. roboczej to sobie stopniowo podwyższa obr. Być może dlatego nie możesz ustabilizować ale...

 

Podłącz ją pod kompa i sprawdź błędy w razie co i czy wracają :wink:

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

póki co autkiem przejechałem w 2 tygodnie ponad 2tys km, spisuje sie idealnie, jedynie martwi mnie dźwiek który jest słyszalny w niektórych momentach a konkretnie - dynamiczne przyśpieszanie na 1 i 2gim biegu (pedał gazu w podłodze), na innych biegach dzwiek nie wystepuje, jest bardziej wyraźnie słyszalny gdy auto jest obciązone, wydobywa sie jakby spod spodu auta z tyłu, myśle że może to byc wał napędowy, dźwiek to takie bębnienie z minimalnymi drganiami (bardzo słabo wyczuwalne), możliwe że to dźwiek boxowania kół ? kumpel mówił że może to mieć związek z dostaniem się gdzieś wody i coś z dsc, nie wiem jak bardziej dokładnie mogę opisać problem :(

aby usłyszeć dźwięk najłatwiej mi jest skręcić autem przy ruszaniu i depnąc je pod koniec prostowania kierownicy, wtedy jak przód auta sie podnosi minimalnie do góry, a tył idzie w dół jest słyszalny dźwięk jakby bębnienia z tyłu

edit: dzisiaj okolo 30km i mimo próby wydobycia tego dźwieku, nie dało rady, mam nadzieje ze to przez to, że w nocy nie było ujemnej temperatury :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.