Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A więc tak:

odebrałem dziś samochód (E39, 523) od mechanika, wymieniane było sprzęgło+koło dwumasowe. Wszystko pięknie działo bez najmniejszego problemu, po przejechaniu jakichś 10km i postoju wsiadam do samochodu naciskam sprzegło i....no właśnie, sprzęgło zostało na dole. Oczywiście da się je podnieść reka, ale po naciśnięciu znów zostaje na dole. Poczytałem troche i wszyscy piszą że takie objawy to zapewne walnieta pompka pod pedałem, jednak nie widac nigdzie ubytku płynu: ani w zbiorniczku, ani też jakigokolwiek wycieku pod pedałem. Pomóżcie, bo już naprawdę nie mam pojęcia co mogło się popsuć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź dokładnie poiom płynu. Zbiorniczek ma przegrodę i część przenaczona dla sprzęgła jest za przegrodą.

Zapewne masz zapowietrzone sprzęgło i jeśli masz płyn to albo pompka albo siłownik sprzęgła lub przewody sa uszkodzone.

 

Ale czasem potrafi strzelić łożysko w sprzęgle i wtedy pedał też poleci.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Co wchodziło w skład sprzęgła i jakiej firmy kupiwałeś?

Może być niedokładne odpowietrzenie sprzęgła albo samozapowietrzenie. Pompa sprzęgła zasysa nie z dołu zbiorniczka jak pompa hamulcowa tylko jakoś wyżej i jak mechanik nie dolał płynu przy odpowietrzeniu na czas to mogło po czasie zapowietrzyć pompę sprzęgła.

Opublikowano
Przy wymianie sprzegła i demontażu skrzyni nie ma potrzeby spuszczanie płynu/ zapowietrzenia układu . Wysprzęglik odkręca się w całości i tyle.
Opublikowano

Sprzegło Sachs dwumasa Luk. Jutro sprawdze dokładnie ten zbiorniczek bo teraz troche za ciemno. Wiec mówicie że może tak być, że na początku wszystko działało a dopiero potem się 'zapowietrzyło'?

 

Przepchnąłem przed chwilą samochód i zobaczyłem że na chodniku jest mała plamka płynu hamulcowego. Puściło coś przy sprzęgle? Ale co? I dlaczego poziom płynu zgadza się w zbiorniczku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poziom nie koniecznie się zgadza.

Możliwe , że źle sprawdzasz.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Masz sprzęgło z samoregulatorem?Mechanik przed montażem zdjął pająka(blokadę) i możesz zapomnieć o sprzęgle.Trzeba zrzucić to jeszcze raz cofnąć na prasie -mowa o docisku- założyć tą blokadę i usunąć po zamontowaniu.To sprzęgło to tzw.SAE.No chyba,że mechanik ma specialny przyrząd w co wątpię,bo z autopsji to znam tzw.fachowców z doświadczeniem.Poczytaj w necie o SAE.Wydrukuj to i daj mechanikowi instrukcję montażu.Dziwne,że to wyszło po peru kilometrach.U mnie robił to spec od BMW i zaraz po montażu dno i brak sprzęgła.A jal pytałem,czy kuma temat to się oburzył.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Opublikowano
Poziom nie koniecznie się zgadza.

Możliwe , że źle sprawdzasz.

 

Zaglądam do zbiorniczka i płynu jest pomiędzy min a max, więc wydaje mi sie że to poprawny poziom.

Opublikowano
Masz sprzęgło z samoregulatorem?Mechanik przed montażem zdjął pająka(blokadę) i możesz zapomnieć o sprzęgle.Trzeba zrzucić to jeszcze raz cofnąć na prasie -mowa o docisku- założyć tą blokadę i usunąć po zamontowaniu.To sprzęgło to tzw.SAE.No chyba,że mechanik ma specialny przyrząd w co wątpię,bo z autopsji to znam tzw.fachowców z doświadczeniem.Poczytaj w necie o SAE.Wydrukuj to i daj mechanikowi instrukcję montażu.Dziwne,że to wyszło po peru kilometrach.U mnie robił to spec od BMW i zaraz po montażu dno i brak sprzęgła.A jal pytałem,czy kuma temat to się oburzył.

 

Wydaje mi się, że gdyby to faktycznie było to co piszesz, to sprzęgło nie działało by od samego początku, a nie dopiero po paru kilometrach.

Opublikowano
Masz sprzęgło z samoregulatorem?Mechanik przed montażem zdjął pająka(blokadę) i możesz zapomnieć o sprzęgle.Trzeba zrzucić to jeszcze raz cofnąć na prasie -mowa o docisku- założyć tą blokadę i usunąć po zamontowaniu.To sprzęgło to tzw.SAE.No chyba,że mechanik ma specialny przyrząd w co wątpię,bo z autopsji to znam tzw.fachowców z doświadczeniem.Poczytaj w necie o SAE.Wydrukuj to i daj mechanikowi instrukcję montażu.Dziwne,że to wyszło po peru kilometrach.U mnie robił to spec od BMW i zaraz po montażu dno i brak sprzęgła.A jal pytałem,czy kuma temat to się oburzył.

 

 

mówisz o sprzegle nie SAE a SAC, samonastawne, jednak gdyby gdyby popełnil bład przy montazu sprzegło działalo by bez zarzutu tylko wytrzymałoby z 5-10tys. na pewno nie 10km.

 

jesli zapada sie pedał sprzęgła to przyczyna jest gdzie indziej, wjedz na kanał, zobacz jak wygląda wysprzęglik czy nigdzie mokro nie jest, pozniej sprawdz poziom, moze wystarczy odpowietrzyc choc tak jak pisał kolega wyżej do wymiany sprzęgła nie trzeba nic z nim zrobic tylko odkręcic go od skrzyni,

 

raz jeszcze kumpel mial taka sytuacje ze wlasnie ten popychacz (gwóźdz) nie wiem jak to sie nazywa co idzie od wysprzęglika na łape sprzęgła wypadło, bo da sie to ręką wyjąć,

 

w ogóle to jesli robiles to u mechanika to prowadz do niego i niech poprawi, bylo dobrze ma byc dobrze, placiles w koncu za usługe.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
Wjechałem, a raczej wepchałem auto na kanał. Okolice wysprzęglika suche, ale widac że płyn kapał tak jakby ze skrzyni, więc podejrzewam, że wysprzęglik się uszkodził i cały wyciek poszedł w skrzynie. Zaprowadzę do mechanika, niech naprawiają, ale myślałem że może jakaś pierdoła którą da się bez problemu samemu zrobić :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak pisałem wcześniej może być też tak , że łożysko wyciskowe sprzęgła sie rozleciało.

Były już takie przypadki na forum. Potrafi się połamać i rozpaść na dwie połowy.

Wtedy jak naciśniesz pedał sprzęgła to siłownik sprzęgła wypchnie tłoczek na zewnątrz i wtedy pedał poleci bez oporu.

A ze skrzyni będzie wyciekał płyn.

 

Łożyska są wykonane z plastiku < znaczy ta część którą naciska łapa >

 

Niestety to by oznaczało konieczność ponownego demontażu skrzyni biegów i tym razem konieczność odpowietrzania sprzęgła.

 

Jak masz plamę z płynu pod autem to masz wyciek.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Co to regulacji sprzęgła i blokowania bo na prasie to jeżeli jest wymieniane kompletne sprzęgło wraz z dumasem to nic nie trzeba blokować,zakładać i musi działać.
Opublikowano
Jasne to SAC-mój błąd.Co co reszty to piszę tylko z doświadczenia.Jeśli masz ten typ sprzęgł to w nowym jest ta blokada.Usunięcie jej za wczesnie to efekt mięciutkiego sprzęgła.Możesz wymieniać łapę docisku,odpowietrzać i dywagować i nic nie zrobisz!Trzeba je zdemontować,cofnąć na prasie i ponownie założyć tą blokadę(taki metalowy pająk).I zgadzam się iż przy właściwym montażu prasy się nie używa!Tu jednak takiego nie było!Druga opcja to,że blokada nie została zdjęta,jednak wtedy sprzęgło byłoby kurewsko twarde!I miałem tą akcję,że zdjął blokadę geniusz jeszcze przed montażem a po złożeniu [BAD]-bralk sprzęgła.I robiony był ten myk z prasą i ponowną blokadą.Jeśli masz ten typ sprzęgła to spytaj mechanika o tą kwestię.Zanim stracisz czas i energię na nie efektywne zabiegi.I po tym mam zrobione ok 17tkm. i wszystko hula. To tylko moje doświadczenie.Różni je tylko te 10 km,które zrobiłeś.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
DO USUNIĘCIA Edytowane przez dyzio255
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

10 000 przejechane daje pewność , że to ani wina nie zdjętej blokady ani nieprawidłowego zamontowania docisku.

Coś się stało z wysprzęgnikiem < mieć nadzieję , że wystarczy go wymienić i po problemie>.

 

Swoją droga zastanawiam się czy da się zamontować skrzynię biegów jak się nie zdejmie pająka?

Wałek przejdzie przez niego?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Nie za bardzo kumam skąd te 10.000 km przejechane?Może jednak wypowie sie autor postu jaki jest epilog?
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Opublikowano
A to,że jest to imbus mniejszy od wałka znaczy,że co?Nie da rady z blokadą zamontować?Da radę i więcej praktyki a mniej teori z netu.Gorąco polecam.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Opublikowano
Do nowej dwumasy nie dają wysprzęglików nowych? Pamiętam jak zamawiałem do 1.9TDi ojca zestaw i było tam wszystko - dwumas, tarcza, docisk i wysprzęglik. A może to sprzedający tak skompletował...
Opublikowano
Nie dają wysprzęglika. Nie trzeba go wymieniać jak działa poprawnie. Miałem ten sam przypadek w e39 520i 2002 rok. Zle była zdjęta BLOKADA. Wiec zdemontowalem, na prasę cofnąłem i było ok. Za pierwszym razem po odpaleniu nie wysprzęgłało i biegi wchodziły ze zgrzytem. Jak się za bardzo cofnęło to nie dało się pedału wcisnąć. Tylko to działo się od razu po wymianie. Po poprawnym ustawieniu sprzęgło działa bez problemu. Zapytaj mechanika czy ma pojęcie o tym. Może to jest przyczyna. A może po prostu wysprzęglik strzelił? Łatwo to zdiagnozować, jest na zewnątrz. Powodzenia.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Okolice wysprzęglika suche, ale widac że płyn kapał tak jakby ze skrzyni, więc podejrzewam, że wysprzęglik się uszkodził i cały wyciek poszedł w skrzynie.

Skoro wycieka płyn po skrzyni to wiadomo, że wysprzęglik. A poszedł płyn do skrzyni bo nie ma innej możliwości. Całe wyjście nazwijmy to popychacza łapy sprzęgła wchodzi w obudowę skrzyni i również po tamtej stronie jest uszczelniacz.

Wysprzęglik jest przykręcony na 2 śruby i dostęp do niego jest bardzo prosty.

Łożyska są wykonane z plastiku

A to ciekawe rzeczy piszesz :shock:

myślałem że może jakaś pierdoła którą da się bez problemu samemu zrobić

Bo da się.Odkręcasz 2 śruby i gumowy przewód hydrauliczny, przykręcasz nowy wysprzęglik i wspomniany przewód do niego, uzupełniasz płyn i odpowietrzasz podobnie jak hamulce i to wszystko. Tylko trzeba mieć kanał.

A tutaj jest kompletne sprzęgło z silnika M52B25 czyli model 23 bo o takim tutaj mowa.

:arrow: Docisk

DSC_0794.jpg

DSC_0796.jpg

:arrow: Łożysko (niby plastikowe :wink: )

DSC_0795.jpg

:arrow: Dwumasa.

DSC_0799.jpg

:arrow: Komplet

DSC_0800.jpg

Sprzęgło jest wyjęte wczoraj z mojego Bad-a. Widać jak tarcza brała połową okładzin i że jest spalone :( .

 

PS. Proszę się zapoznać i zastosować.

viewtopic.php?f=72&t=117890

ec2Wze6.jpg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
No co jest?Cieżko Ci dopisać zakończenie?Jak był problem to pisałeś a teraz aktywność spadła.Dla potomnych powinieneś to zakończyć.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Nie no musze pocisnac lekko autorowi tematu bo jego zachowanie jest po prostu frajerskie.

Zaklada temat, ludzie mu pomagaja a ziomek nie raczy napisac co było nie tak.

Tym sposobem moze pomógł by komus innemu z podobnym problemem.

Za takie zachowanie ban i nich prosi o pomoc na innych forach.

A jezeli nie rozwiazal problemu to niech to napisze.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Zaklada temat, ludzie mu pomagaja a ziomek nie raczy napisac co było nie tak.

Bo od 23 lutego się nie logował :wink:

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.